Ik heb nog even zitten nadenken wanneer de locatie in beeld wordt gebracht waar eerst de kaartjes hebben gehangen. We zijn natuurlijk benieuwd of de locatie wordt gefilmd helemaal aan het begin van de opdracht of pas op het moment dat de kaartjes mogelijk zijn verhangen.
Volgens mij is het vrij lastig te bepalen wanneer de opname is gemaakt, maar 1-op-1 zoals bij de opdracht hangt het niet. Daisy ligt, voor zo ver ik weet, tijdens de opdracht op een krukje naast krukje met Starlight en een tafeltje met Nelleke, maar in het shot dat we zien als Rik zegt dat Daisy geld waard is, is het tweede krukje leeg en het tafeltje weggeschoven.
Verder zijn de beelden waarin we lijken te kijken door de ogen van de kandidaten allemaal opgenomen toen de enveloppen hingen en de naamkaartjes weg waren, terwijl het gemixt met beelden dat ze naar kaartjes speuren.
Ik heb geen moeite met die montage keuze, maar hou me daardoor wel vooral vast aan beelden waarin we de kandidaten rond zien lopen. Niet de sfeershots.