Was gisteren al overtuigd dat de kandidaten kans op vrijstelling krijgen omdat de onmogelijke opdrachten een onmogelijke of erg eenzijdige test hebben opgeleverd. In het verlengde daarvan denk ik niet dat de regie verder invloed uit geoefend heeft middels de mol.
Dan denk ik dat Mil gewoon overtuigd was dat of Rob of Nathan eruit zouden gaan, de rode kaart aan Buddy geven het beste idee was om een idee te krijgen of ze goed zat, ze naar Buddy heeft gestaard en hij het korte knikje gaf dat het in orde was. Hij nam het Mil ogenschijnlijk absoluut niet kwalijk in elk geval, in tegenstelling tot de spanning tussen Rob en Nathan vanwege Nathan's keuze. Wij kunnen wel op ons gemakje bedenken dat het van Mil niet de beste strategie was en ze de kaart beter aan Rob of Nathan had kunnen geven. Maar als zij de mol niet is (en ik denk dat ze de mol niet is), zag ze zich ineens geconfronteerd met het kaarten spel, het feit dat ze een rode kaart trekt en moest ze in een split second daar een strategie voor bedenken.
Hierom blijft de zet van Nathan voor mij nog steeds zonderling overkomen. Als kandidaat zou hij in hetzelfde parket zitten als Mil maar dan met een groene kaart. Nu is hij sowieso een snelle beslisser. Maar zo snel beslissen om rancuneus via een scherm zijn bondgenoot mogelijk onder bus te gooien en bovendien groen te geven aan zijn verdachte Mil, daar kan ik met mijn hoofd niet bij. De eerste gedachte als kandidaat zou toch zijn om je bondgenoot een vrijstelling te geven? (Hij beslist supersnel, nog sneller dan Buddy die niemand te kiezen had
).
Rob kan ik niets mols of onmols aflezen. het is voor een kandidaat een logische gedachte om niet te kiezen voor Buddy maar voor Leonie. Omdat hij in zijn wiek geschoten is door Nathan, omdat hij informatie van Leonie wil en dit een goede toenadering is en omdat hij vanzelfsprekend rekent dat als Leonie ene groene kaart trekt, ze die aan Rob zal geven. Alleen als mol is hetzelfde scenario makkelijk uit te denken en te verkopen.
Leonie kan ik nog minder mee. Ik verdenk haar al niet als mol. Maar als ze de mol is, dan hoefde ze niets anders te doen dan blij te zijn en lief de gunst aan Rob terug te betalen. Niets opvallends aan.
Buddy vind ik even kandidaats als Mil. Vooral door dat knikje en zijn bezorgdheid dat Nathan door (per ongelijk) zijn toedoen een rood scherm zal zien.