Ik heb ook zo'n schema zitten maken als eerder genoemd (welke kandidaten wat zeggen), en dan zie je meteen hoe moeilijk het is want ik heb sommige letterkleuren en kleuren van letters andersom tov de post (ik heb ze dubbel geluisterd en uit sommige kwam ik ook niet). En ik heb ook sowieso wat andere dingen gehoord. Arme buddy!
Grappig, want uiteindelijk kom ik wel tot ongeveer dezelfde conclusie. Ik reken alleen combi's van 3 kleuren doorgeven goed, want ik ga er vanuit dat elke auto uniek was, en dan heb je dus niks aan autos waar maar 2 kleuren van werden doorgegeven (dan weet je niet welke goed/fout is). Dan kom ik uit op:
- Rob: 1 genoemd, 0 goed (hij noemt in zijn oncheckbare combi 1x rood)
- Mil: 5 genoemd, 2 goed (beide goede met een rode auto, de oncheckbare niet met rode auto)
- Leo: 1 genoemd, 0 goed (ze noemt in deze oncheckbare combi 2x rood)
- Nathan: 3 genoemd, 2x dezelfde goed (hij noemt in zijn oncheckbare combi 1x rood)
Al met al zou ik Mil hier alleen absoluut onmols vinden. De rest niet te checken of ze het goed doen. Ik ben benieuwd hoe Mil-tunnelaars hierover denken
!
Ik heb ook geprobeerd een schema te maken van de auto's die echt in beeld zijn geweest. Wederom: er vanuit gaande dat de combinaties uniek zijn. Anders is de opdracht echt onmogelijk. Ik heb een paar autos die ik niet zeker weet in een apart bestand erbij gevoegd. Volgens mij zien we die dubbel, maar dat is niet zeker.
Conclusies
- we zien maar 4 van de 7 rode auto's in beeld met een unieke combinatie
- we zien 1-3 van de 3 auto's met een rode tekst
- we zien 2 van de 3 auto's met 'ROOD' erop.
Om dus te kunnen kijken welke combi (van de bovenstaande combi's) sowieso verkeerd is doorgegeven, kunnen we alleen kijken naar de letterkleur. Wat het vooral moeilijk maakt is dat het kleurverschil van de letters tussen rood en oranje klein is. Daarom kunnen we ook niet echt concluderen wie er nu sowieso iets fout gezien heeft.
Degene die je op 1:47 en 4:20 ziet is sowieso oranje
Degene die je op 6:08 ziet is sowieso rood
Er zijn 4 twijfelgevallen. Waarbij het lijkt alsof 1 en 2 dezelfde auto zijn en 3 & 4 ook. Welke kleur denken jullie dat de letters zijn??
(ik heb nog nooit eerder schema's gemaakt, dus excuses als ze onduidelijk zijn...1!)