Zie enkelen redeneren dat kandidaat Nathan de vrijstelling aan Mil gegund zou hebben omdat zij zijn verdachte is. Maar dan liegt hij als kandidaat wel heel kunstig de test, testbiecht en reactie aan elkaar dat hij op Leonie zou zitten terwijl hij stiekem op Mil zat en waarom zou een kandidaat dat doen?
Hooguit dat hij de anderen wilde laten denken dat hij op Mil zat terwijl hij op Leonie zat maar dat past niet in zijn speelstijl van niets weggeven aan andere kandidaten.
Waarom zou een Mol dezelfde kandidaat tot 2x toe een vrijstelling geven?
Vorige week heeft Nathan de groene kaart aan Mil gegeven en nu werpt hij haar een groene vrijstelling in haar schoot? Dat gaat er bij mij niet in...
Dat denk ik ook niet. Ik denk dat de vrijstellingskaarten in aflevering zeven erin zijn gedaan omdat die aflevering twee van de drie opdrachten op het laatst zijn veranderd (test moet worden aangepast), die twee opdrachten het al onmogelijk bleek om van alles te onthouden, laat staan van elkaar (test te moeilijk) en de regie heeft besloten kandidaten een extra kans te geven. Te meer omdat er geen opdrachten waren in aflevering acht die nu per se met vijf gespeeld moesten worden en Leonie eruit ging en niet Mil (Misschien verwarrend dat ik zelf van gedachte ben gewisseld vorige week. Dacht aanvankelijk dat nathan als regie assistent was ingezet. Maar nadat bekend werd dat twee van de drie opdrachten op het laatst zijn verzonnen, ben ik overgestapt naar bovenstaande idee).
En dat de draaitafel nu eenmaal aankwam op Mil en Nathan en Nathan op dat punt wellicht idd, er voor heeft gekozen Mil te laten winnen. Dat het Mil was die met hem als laatste twee overbleef, is dan toeval. Maar kan net zo makkelijk per ongeluk zijn gegaan. Misschien dacht hij dat Mil overtuigd zou zijn dat Nathan als enveloppen loper het antwoord zou weten en zou geven, zelf een verkeerd antwoord op zou schrijven, de tafel zou draaien en heeft hij bewust een verkeerd antwoord gegeven om te winnen maar pakte dat anders uit. (Misschien is Rob de mol, stort mijn tunnel volgende week in en klopt er al acht afleveringen niets van wat ik denk
)