Auteur Topic: [De Mol] Alina  (gelezen 68858 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #560 Gepost op: 4-05-2020, 09:16:57 »
Wat ik vooral top vond was dat ze gewoon echt molacties gedaan heeft, die bij het fitnessen en bij de minotaurus. Gewoon met zulke gedurfde acties even op de grenzen lopen om te mollen, dat miste ik wel een beetje van de vorige mollen. Voelt voor mij vergelijkbaar met
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
En zo onverdacht blijven.

Ja, ik kan me wel vinden in die vergelijking.

Ik heb zopas  :P de terugblik bekeken. En ja, in vergelijking met eerder werden minder opdrachten besproken. En toch vind ik dat van geen invloed op de beoordeling van Alina als mol.

Ze werd slechts door de twee finalisten verdacht, door Bart na het rode scherm ivm tunnelvisie op Christian. En zelfs Jolien was tot in de finale nog aan het twijfelen. Dan heb je het goed gedaan qua verdenkingen. Gelijk aan de mol in WIDM 2008 in feite.

De bankroet door Jolien laten pakken, hoewel voorbereid moet je het wel flikken om de kandidaat te overtuigen van jouw voorgestelde keuzes. Ook fijn om te zien hoe het mol vs kandidaat was trouwens. Idem met Vilvoorde. Had je 9x Gilles gehad als kandidaat stond je toch mooi buitenspel als mol. Geweldig hoe Alina Bart moest wakker schudden en dat de teller zelfs ging teruglopen  ;D

En tja dat als gevolg van Bart zijn bod Alina voorzichtig begint door eerst credits op te bouwen: doet niet elke mol voorzichtig aan in aflevering 1? Ze kon ook moeilijk bij de menselijke toren weigeren als langste/dunste van de groep. Want Christian tossen was geen optie immers.

Al ben ik idd ook benieuwd of Alina Christian erbij heeft gelapt in de supermarkt. En toch heeft Alina de Vradeto trappen, de bruiloft, eet/fitnessproef, minotaurus, kofferspel ed goed uitgespeeld. Vilvoorde en het diner met de mol zullen me bijblijven. Je moet als mol je medemens maar net zo goed mee kunnen krijgen en doe dat maar eens zopas, vijf dagen eerder je gehoord hebt dat je de mol bent.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #561 Gepost op: 4-05-2020, 10:50:34 »
Ik heb hier enkele berichten verwijderd die hier niet thuishoren. Dit is het topic over Alina, dus over haar en haar acties kan je hier bespreken.

Als mensen een persoonlijke discussie willen aangaan, kan dat altijd via PM, liefst ook met wat meer respect naar de andere  (en anderen) toe.

Nu weer ::ontopic::
klaar voor de strijd

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #562 Gepost op: 4-05-2020, 12:22:41 »
Wat ik vooral top vond was dat ze gewoon echt molacties gedaan heeft, die bij het fitnessen en bij de minotaurus.

Hoe hadden de kandidaten en wij als kijkers bij het fitnessen moeten zien dat ze daar molde? Ze deed alsof ze hard werkte. Ja, knap geacteerd, dat zeker. Maar het was toch niet zichtbaar als molactie? Of waren de calorieën op het display van haar fitness-apparaat te zien en heeft simpelweg niemand van de kandidaten de moeite genomen daar even op te kijken?

Vind WIDM niet slecht, maar De Mol 4 is Champions Leage, WIDM eredivisie.

Ik zat eerder aan 'Amateurvoetbal' te denken voor WIDM.   >:D

 ;)
« Laatst bewerkt op: 4-05-2020, 12:47:25 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #563 Gepost op: 4-05-2020, 12:49:52 »
Feedback over WIDM mag in het feedbacktopic WIDM op het board van WIDM geplaatst worden. Graag volgens de richtlijnen in de openingspost van dat topic.

Hier weer verder over Alina.

Offline HerculePoirot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #564 Gepost op: 4-05-2020, 13:03:49 »
Ik vind Alina echt een slechte kandidaat. Ze brengt weinig geld in de groepspot, en ik heb het gevoel dat ze het spel ook expres aan het saboteren is.




Ze is natuurlijk wel een geniale mol!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #565 Gepost op: 4-05-2020, 13:09:26 »
Haha. Het wordt inderdaad misschien tijd om [kandidaat] in [De Mol] te veranderen. We hebben er bewust even mee gewacht voor wie de ontknoping later zag. (Zodat je niet gespoilerd werd door de topictitel die je ook al kan zien als je elders op het forum bent.)

Edit: gedaan. :)
« Laatst bewerkt op: 4-05-2020, 13:11:25 door Heinz »

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #566 Gepost op: 4-05-2020, 13:13:16 »
Blijf haar een fantastische mol (en persoon) vinden.

Die eerste opdracht vond ik zelf ook niet formidabel, maar dat is niet Alina haar schuld. Al had ze Bart misschien vroeger kunnen wakker schudden dat de teller terug naar beneden liep.  ::rofl::

Wat toch echt sterk is:
- Ogenschijnlijk moeiteloos in bepaalde posities gemanouvreerd (Vradeto, huwelijk)
- Vertrouwen van de groep gewonnen op dag 1 (door niemand verdacht en door sommigen zelfs finaal doorgestreept)
- Toch naarmate de afleveringen vorderen achteraan bengelen in de follow the money theorie terwijl ze nog steeds quasi niet verdacht werd
- Fantastisch acteren (en als impulsief omschreven worden)
- De opdrachten met intensieve voorbereiding tot een perfect einde brengen
- Toch in you face durven mollen (fitness)

Ze liet imo maar een paar steken vallen om toch maar iets van kritiek te geven:
- Koffertjes op de trein speelde ze prima als mol maar haar dekmantel als kandidaat was niet waterdicht
- Ze had best haar enkel verstuikt op de ouzo balk, dat had echt AF geweest


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #567 Gepost op: 4-05-2020, 14:32:40 »
- Toch in you face durven mollen (fitness)

Kun je mij uitleggen wat daar 'in your face' aan was? Ik moet het even terugkijken, maar ik weet toch tamelijk zeker dat er geen blik werd gegund op de display van haar fitnessapparaat. Ik vraag me zelfs af of daar überhaupt haar caloriën op te zien waren. Natuurlijk heeft ze daar dan knap geacteerd, dat zeker. Maar als haar caloriën niet te zien waren, dan was er niets 'in your face' aan. Was dat wél zichtbaar geweest voor de kandidaten, ja dán was het echt formidabel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #568 Gepost op: 4-05-2020, 14:51:13 »
Kun je mij uitleggen wat daar 'in your face' aan was? Ik moet het even terugkijken, maar ik weet toch tamelijk zeker dat er geen blik werd gegund op de display van haar fitnessapparaat. Ik vraag me zelfs af of daar überhaupt haar caloriën op te zien waren. Natuurlijk heeft ze daar dan knap geacteerd, dat zeker. Maar als haar caloriën niet te zien waren, dan was er niets 'in your face' aan. Was dat wél zichtbaar geweest voor de kandidaten, ja dán was het echt formidabel.
Op een fiets met lage weerstand toch doen alsof je een zware weerstand trapt is echt niet makkelijk. Ze had geluk dat de kandidaten elkaar daar niet echt controleerden of ze zou door de mand gevallen zijn.
Het viel mij alleszins op dat ze nooit op een loopband te zien was :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [De Mol] Alina
« Reactie #569 Gepost op: 4-05-2020, 15:00:01 »
Die calorie-opdracht was echt wel nice ja. Ook erg veel gewoon niets zitten doen  ::rofl::

Das in your face voor mij

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [De Mol] Alina
« Reactie #570 Gepost op: 4-05-2020, 15:06:10 »
De inspanning kun je nog faken. Maar als je vervolgens geen tekenen van vermoeidheid vertoont, val je voor een oplettende kandidaat alsnog door de mand.

Hierbij denk ik terug aan een actie van mol Marc. Hij had zich bovenmatig ingespannen, en het was een kandidaat (meer kandidaten?) opgevallen dat hij er, gezien de vermeende inspanning, opvallend fris bij stond.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Alina
« Reactie #571 Gepost op: 4-05-2020, 15:41:07 »
Een molactie hoeft ook niet groots te zijn, denk ik. Bij de Nederlandse versie valt in een paar seizoenen op dat een deel van de molbiechten pas achteraf is ingesproken, en dat men daar quasi-passende beelden bij heeft gezocht (er wordt ontzettend veel materiaal gedraaid dat op de vloer van de montageruimte terechtkomt). Daar heeft (bijna) nooit iemand een probleem van gemaakt, dus dat had hier makkelijk gekund. En wat Tunneltelevisie ook al aangeeft: de verkeerde antwoorden bij de muziekopdracht in de metro was weinig subtiel. Dat had makkelijk met een leuke molbiecht opgefluft kunnen worden tot een volwaardige molactie. En daarvan zijn nog wel meer voorbeelden te verzinnen, zoals de winkeldiefstal of het tellen van de drachmes (waar we vorige week molbeelden van zagen!).

Ja, dat vind ik ook. Bij WIDM worden reacties vaak achteraf nog een beetje 'opgepoetst' lijkt het. Hier lijkt het een beetje andersom.  ???

Dat 'balalaika-antwoord' vind ik eigenlijk de meest 'in your face' actie van de mol om dat als Grieks instrument te noemen. Gewoon waar Christian en Laure bij waren. En er ook nog even bij noemen dat het waarschijnlijk Russisch is.  ::rofl:: De opdracht is uiteindelijk gelukt, maar Alina heeft hier alles gedaan om dit te laten mislukken en dat was gewoon te zien. Eigenlijk wel een van de mooiste acties, vind ik. En het had prachtig in beeld gekund bij afl 9. Maar misschien hadden ze teveel acties om uit te kiezen?   ;) Wel jammer dat dit niet meer terugkwam.

De drachme-opdracht vind ik ook een heel goed voorbeeld van openlijke sabotage door de mol.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Bels

  • Forumlid
Re: [De Mol] Alina
« Reactie #572 Gepost op: 4-05-2020, 17:16:47 »
De inspanning kun je nog faken. Maar als je vervolgens geen tekenen van vermoeidheid vertoont, val je voor een oplettende kandidaat alsnog door de mand.

Hierbij denk ik terug aan een actie van mol Marc. Hij had zich bovenmatig ingespannen, en het was een kandidaat (meer kandidaten?) opgevallen dat hij er, gezien de vermeende inspanning, opvallend fris bij stond.
Oh Marc in die tunnel! Dat is zooo lang geleden.  ::trots::
Als je dat soort dingen opmerkt (zie ook de obsessie voor kapsels bij Jolien na haar ontmoeting met Alina) speel je het spel op het juiste niveau denk ik.

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Alina
« Reactie #573 Gepost op: 10-05-2020, 00:21:10 »
en tot slot natuurlijk nog een bericht van de mol in de mollengroep:

Lieve lieve mollengroep,

Allereerst: jullie zijn een geweldige groep, vol energie en nieuwsgierigheid. Elke week opnieuw met grote ogen zoeken naar tips en theorieën. Jullie zorgen voor een extra laag op dit programma en dat is fantastisch!
Niets dan pluimen voor Marc Denys!

Ten tweede: ik kan het niet genoeg zeggen, maar wat ben ik dankbaar....
Wat een jaar was me dit. Wat een kans die ik kreeg. En vooral: wat een schoon mensen heb ik mogen ontmoeten.

Over die mensen gesproken! Zo’n schoon mensen... Puur en oprecht. Dé 9 toppers.
We hebben er samen zo’n prachtige reis van gemaakt. We hebben gelachen en gehuild en we waren vooral gelukkig. Al die mooie en grappige beelden op tv, ik kan u verzekeren: in ‘t echt was het nóg magischer...

Ik roep nu DANK U voor iedereen. Ook voor jullie!
Dank u om er zoiets moois van te maken. Echt. Vanuit mijn hart (dat ik dus wel degelijk heb ondanks al die vuile streken :))

Als laatste een speciaal bedankje aan de crew. De crew die jullie amper zien, maar die mijn diepste buiging krijgt. Nog nooit zag ik zo’n grote groep enthousiasme, passie en vriendschap. Een warme bende, waar wij een deeltje van mochten zijn. Merci ♥️

Houd jullie allemaal goed liefste Mollenjagers.

Mollenkus,
Alina