- Waarom niet tijdens de aflevering meer duidelijk maken dat de groep richting Rob gaat? Vooruit, we zien de kandidaten verbouwereerd zijn en vervolgens doet Rob iets raars, maar er zit meer achter die verdenkingen die nu uit de lucht lijken te komen vallen als de kandidaten eenmaal de test maken. Die verhaallijn miste ik een beetje toen ik de aflevering keek.
Inderdaad, dit was de grootste shock voor mij in de aflevering. Niet lang geleden zaten we met z'n allen op Leonie, en nu verdenken we zonder problemen ineens Rob. Buddy zegt het wel nog het meest voorzichtig, maar zelfs in zijn biecht ontbreekt redelijk de nuance (en hij gaat natuurlijk vol op één Mol). Geef dan op z'n minst wat redenen waarom anderen het niet zijn voor jou.
Er wordt natuurlijk geprobeerd een spannend programma te maken, maar door dit geklooi met verdenkingen voel je aan dat er iets niet helemaal klopt.
Maar inmiddels ben ik ook zo paranoïde dat ik de productie er voor aan zie dat dit opzichtig geklooi een afleidingsmanoeuvre is.
Ik probeer mezelf er steeds aan te herinneren dat dit programma niet enkel gemaakt wordt voor een stel doorgewinterde molloten die in alles iets verdachts zien, maar ook voor 'gewoon' publiek...