Ik denk eigenlijk dat de mol hier eerder bij de eerste 5 bieders te vinden zal zijn dan bij de laatste 5 bieders. De mensen die erg hoog boden (Els, Alina, Bruno, Bart en in mindere mate Dorien) vind ik dan ook iets minder verdacht.
Ik denk namelijk dat de mol liever als sympathiek gezien zou willen worden aan het begin van het spel om beter in de groep te komen te liggen... de mensen die veel geld overhadden voor de vrijstelling komen toch minder sympathiek over.
Daarnaast zei Christian tegen Bart: 'Hoe lang moest je dan blijven zitten? Een half uur?'
Dit impliceert dat het wel even duurde voordat de teller 100 euro omhoog ging (een stuk of 15-20 seconden per keer dan gok ik, aangezien je dan op ongeveer op 10200 uitkomt na een half uur). Dan zou je om rond de 5000 euro te bieden (wat Bruno, Alina en Els deden) toch waarschijnlijk minimaal een kwartier moeten blijven zitten.
Ik zie niet waarom je als mol de moeite zou nemen om heel lang te blijven zitten, wetende dat je toch niets hebt aan een vrijstelling en dat je slechts minder sympathiek overkomt als je voor een hoog bedrag gaat (over Bart, de hoogste bieder, zou je nog kunnen zeggen dat zijn doel was om de pot zo veel mogelijk te plunderen als mol... maar de rest had er geen baat bij om zo lang te blijven zitten als een van hen de mol is).