Wie is de Mol NIET? - Aflevering 5Voor iedere actie die voor mij 'kandidaats' lijkt, ga ik een kandidaatspunt geven. Wie op het einde het minst aantal punten heeft, zou dan de Mol moeten zijn. Dit puntensysteem heb ik nog nooit toegepast, dus het is nog de vraag of het effectief gaat werken.
Opdracht 1 - De paparazzi- MOLPOSITIE: als Mol ben je het liefst een verkenner. Je kan dan makkelijk de schuld op de fotograaf steken en je kan op voorhand al een slechte positie uitkiezen. Een kandidaatspunt voor
Bart,
Dorien en
Salim.
-
Christian maakt Dorien heel duidelijk dat ze moet bukken.
-
Bart doet hetzelfde bij Alina.
-
Jolien heeft er als verkenner voor gezorgd dat
Salim een goede foto kon maken.
Opdracht 2 - Wagens op het Tarmac- MOLPOSITIE: in de auto kan je makkelijker geld kwijtspelen in het tweede deel en dan de schuld op
Bart en
Christian steken. Die twee verdienen hier dus een kandidaatspunt.
-
Bart leidt Jolien door het duurste poortje en zei dat ze haar spiegels moest inklappen.
-
Bart en
Christian hebben een heel goede tactiek bepaald, alleen hebben Salim en/of Alina niet de juiste informatie doorgegeven waardoor het plannetje niet slaagde. Toch krijgen ze allebei kandidaatspunten van mij.
Opdracht 3 - De eliminatie die voor vuurwerk zorgtMoeilijk om hier kandidaatspunten uit te delen, maar er is wel één ding:
-
Jolien liet haar pijl niet meteen afschieten. Als Mol zou je jezelf minder goed verdedigen.
Follow the MoneyDorien en Bart krijgen hier weer kandidaatspunten.
De "Wie is de Mol NIET?"-tussenstand na aflevering 5Deze aflevering was het alweer niet gemakkelijk. Ik heb mijn best gedaan en eigenlijk geeft het totaaloverzicht hetzelfde lijstje als mijne. Bart steekt er met 17,5 punten bovenuit en met 4,5 punten minder staat Christian tweede. Jolien heeft 11,5 punten. Dat is er één meer dan Dorien die er 10,5 heeft. Alina staat onderaan met 8 punten.
Tips en suggesties zijn zoals altijd weer welkom en als cadeautje heb ik hieronder nog een overzicht van alle kandidaatspunten per kandidaat!
AlinaAflevering 1:- MOLPOSITIE: Gilles komt hier in de vrije positie en dat zou ik als Mol niet willen. Als je hier molt, dan valt het te veel op. Ook zou ik hier niet bij de opdracht 'logisch denken' willen zijn. Als hier één iemand de oplossing weet, is het een kwestie van het goed uit te voeren en dan heb je geen invloed als Mol. Daarom zou ik liever bij de oriëntatie of mensenkennis willen staan. Bij deze opdrachten is het makkelijker om tijd te rekken.
- Alina haar reactie toen Gilles het had over een vlag lijkt mij ook heel spontaan. Ook hoe ze de dingen over het paard en de gitaar was aan het door roepen vond ik heel kandidaats.
- MOLPOSITIE: Als Mol zit ik liever in de lucht, want dan heb je de controle over de snelheid door het geven van juiste of foute antwoorden.
- Ze kon heel moeilijk aan het touwtje van de bel. Als zij de Mol is, dan valt het totaal niet op als het haar niet lukt om de bel te luiden. (Dit doet me soms nog altijd zo hard twijfelen aan Alina als Mol)
Aflevering 2:- MOLPOSITIE: als je aan het spelbord staat, kan je bepalen hoeveel geld er wordt verdient, maar ik denk dat je liever bij de groep zou willen blijven om ervoor te zorgen dat er geen geld in de pot komt door tijde te rekken, ervoor te zorgen dat je weer naar beneden moet gaan,...
- MOLPOSITIE: bij de champagneglazen heb je invloed op 2 opdrachten, je eigen opdracht en de opdracht van Alina en Laure waar ze de juiste taart moeten kiezen.
Aflevering 3:- Ze merkt de vlechten op en zo werd snel duidelijk dat dat haar beeld is.
Aflevering 4:- De muzikale groep komt ook op tijd aan.
Aflevering 5:/