Auteur Topic: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus  (gelezen 8756 keer)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #40 Gepost op: 27-03-2020, 22:18:43 »
Ik vind dat net niet. Waarom zou de mol de 2 minst fitte in de bib willen? Jolien stelt eerst de vraag wie de minst fitte zijn en Dorien stelt zich kandidaat. Door de vraag die Salim daar stelt begint Els te twijfelen of er geen honden in zitten. Als mol zou ik bvb Christian naar de bib sturen, want die kan niet zo snel zijn als de rest, en de vraag over wat dat beest kan zijn tot later houden. De hartslag van Els gaat niet meer onder de 150 als ze nog maar denkt dat er een hond zou zijn.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #41 Gepost op: 27-03-2020, 23:19:23 »
Inderdaad zou het logischer zijn als mol om bv Els naar het bos mee te nemen, maar ik kreeg de indruk dat Salim zelf eager was om het bos in te gaan en wel als eerste. Maar misschien zie ik 't al een beetje te veel vanuit een Salimtunnel.

 :)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #42 Gepost op: 28-03-2020, 00:30:40 »
Laure: dat bordje heb ik gewoon niet gezien. En wie staat er als de complete onschuld zelve ook in beeld: Alina. En bij de inleiding eliminatie wordt dit al meteen herhaald.
Van Salim wordt ieder mogelijk verdacht fragmentje in beeld gebracht, bv aan het begin van de kayak opdracht en het mogelijke voordeel voor de 1e boot. Salim in beeld met draaiend hoofd en ogen in  de hoeken.  Heel verdacht.
Bart bij eliminatie: Selim zo'n lijf en dan die hartslag., Bizar.
Maar Alina, altijd de onschuld zelve in beeld. Wordt nooit verdacht neergezet.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #43 Gepost op: 28-03-2020, 13:17:33 »
Maar Alina, altijd de onschuld zelve in beeld. Wordt nooit verdacht neergezet.
Om verdacht neergezet te kunnen worden moet iemand zich wel verdacht gedragen. Ik steek mijn hand in het vuur voor Alina. Kijk maar even naar dat filmpje dat de winnaars mochten zien. Als Alina de mol is dan is ze wel een heel goede actrice.
« Laatst bewerkt op: 28-03-2020, 13:21:04 door MartinJ »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #44 Gepost op: 28-03-2020, 14:05:37 »
Om verdacht neergezet te kunnen worden moet iemand zich wel verdacht gedragen. Ik steek mijn hand in het vuur voor Alina. Kijk maar even naar dat filmpje dat de winnaars mochten zien. Als Alina de mol is dan is ze wel een heel goede actrice.
Tig keer gezien, "Mijn hand trilt helemaal" lijkt me een prima reactie op: "en jij bent de mol".
En als ze kandidaat is, dan is het een echte reactie, dus er is niks geacteerd.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #45 Gepost op: 28-03-2020, 15:04:33 »
Bart en Salim waren echt strontirritant bij deze opdracht :P. Maar vooral Jolien komt hier voor mij als verdachte uit de bus. Ze geeft in het begin aan niet met te weinig hartslagen te beginnen (niet te nipt), terwijl de conclusie achteraf was dat dat juist een goed idee was geweest. Bemoeit zich uitgebreid met de discussie, haar opmerking over hoe opgefokt ze was, vond ik out of character (of het is een kant van haar die mij tot nu toe nog niet was opgevallen). En zoals inderdaad genoemd: constant benoemen dat je hartslag stijgt terwijl je die laag moet houden, zorgt er wel voor dat dat gebeurt.

Jolien stijgt met stip. ::jaja::

Christian en Alina bemoeien zich minder met de discussie en meer met het bord, maar zoals een vriend van mij zei: als de lopers het beter hadden gedaan, is dat waar je als mol had willen staan, want daar komt alle informatie samen. Goed punt.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #46 Gepost op: 28-03-2020, 16:45:39 »
Tig keer gezien, "Mijn hand trilt helemaal" lijkt me een prima reactie op: "en jij bent de mol".

Behalve dan dat de mol hiervoor al wist dat hij de mol was.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #47 Gepost op: 28-03-2020, 20:05:27 »
Bart en Salim waren echt strontirritant bij deze opdracht :P. Maar vooral Jolien komt hier voor mij als verdachte uit de bus. Ze geeft in het begin aan niet met te weinig hartslagen te beginnen (niet te nipt), terwijl de conclusie achteraf was dat dat juist een goed idee was geweest. Bemoeit zich uitgebreid met de discussie, haar opmerking over hoe opgefokt ze was, vond ik out of character (of het is een kant van haar die mij tot nu toe nog niet was opgevallen). En zoals inderdaad genoemd: constant benoemen dat je hartslag stijgt terwijl je die laag moet houden, zorgt er wel voor dat dat gebeurt.

Jolien stijgt met stip. ::jaja::

Christian en Alina bemoeien zich minder met de discussie en meer met het bord, maar zoals een vriend van mij zei: als de lopers het beter hadden gedaan, is dat waar je als mol had willen staan, want daar komt alle informatie samen. Goed punt.
Daar kan ik je helemaal in bijtreden. Iedereen kijkt naar wat er allemaal in dat bos gebeurt. Vooral Christian en Alina zijn met de bordjes bezig. Laure ook even, maar die valt vlug uit. Meestal krijgen we aan het eind van een opdracht ook de finale oplossing in beeld, maar dat bord kwam niet meer duidelijk in beeld.
De mol kan, nadat de opdracht toch hopeloos bleek, de bordjes juist hebben gehangen, opdracht geslaagd, 1000 van de 6000 binnen. Goed gemold.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #48 Gepost op: 28-03-2020, 21:52:21 »
Behalve dan dat de mol hiervoor al wist dat hij de mol was.
Dan is het wel goed geacteerd. ::rofl:: Ergens gelezen dat Alina C. ook wel eens wat geacteerd heeft.

Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #49 Gepost op: 29-03-2020, 13:42:49 »
Deze opdracht, mijn hart  ::oink:: zat echt met ingehouden adem te kijken. Super!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #50 Gepost op: 29-03-2020, 13:49:22 »
Ja hè. Eigenlijk was het nog spannender geweest als ze de opdracht in het donker speelden, maar dat is misschien wat te gevaarlijk rennen door het bos.

En het geluid van kraaien telkens als er iemand "dood" was was ook mooi gedaan. ;D

anoniem 30784

  • Gast
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #51 Gepost op: 6-04-2020, 14:52:08 »
(Ik weet dat de plaatjes niet goed te zien zijn, maar ik had moeite met het uploaden van een goed formaat, vandaar dat de plaatjes nu eigenlijk te klein zijn.. inzoomen kan natuurlijk altijd  ;D)

Verhip, volgens mij is de montage de mol.  ::oink::
Wanneer Gilles namelijk de overgebleven kandidaten aan het einde van de opdracht toespreekt, meen ik toch echt dat het foute onderstuk (die met de slangenkop) nog bij de sphynx ligt... maar toch zegt Gilles even later dat alle onderste stukken op het bord goed liggen (ik wilde dit eigenlijk toevoegen aan mijn laatste bericht in het Alina topic over deze opdracht, maar aangezien ik niet nog meer screenshots bij kan voegen zonder dat het bestandsformaat te groot wordt borduur ik in dit topic even voort op die post... dus als je als lezer de context van dit verhaal beter wilt begrijpen, raad ik je aan om mijn post in het Alina topic ook even te lezen, daarin staat ook een screenshot van de juiste oplossing van de puzzelstukken). Nadat Gilles bovendien zegt dat alle onderste stukken juist liggen, zien we opeens op die plek van de sphynx het onderstuk met het leeuwenstaartje liggen, het juiste onderstuk dus! Worden we hier als kijkers door de montage voor de gek gehouden?! (Ik heb wederom screenshots bijgevoegd om mijn punt te illustreren, de plekken waar het om gaat heb ik met rood omcirkeld).. Zo ja, dan wil de montage ons doen geloven dat alle onderste puzzelstukken juist waren neergelegd uiteindelijk door de kandidaten voordat de opdracht voorbij was terwijl dat dus niet zo was.. waarom?!

Voor de duidelijkheid: het onderstuk dat bij de sphynx hoorde, was dus het onderstuk met het leeuwenstaartje. Daarnaast was er nog een ander onderstuk met een leeuwenstaartje, dat hoorde bij de griffioen. Het onderstuk met de slangenkop leek erg op het onderstuk met het leeuwenstaartje omdat deze op dit verschil na identiek zijn en dit onderstuk hoorde bij de chimera. In foto 1 waarop de overgeblevenen na de opdracht bij Gilles staan zie je dat een onderstuk met de leeuwenstaart op het bovenste deel van het bord ligt (fout) en het andere op het onderste deel van het bord bij de griffioen (juist). Het is niet heel duidelijk te zien vanwege het zonlicht, maar de onderstukken met de leeuwenstaart zijn makkelijk te onderscheiden van de andere onderstukken doordat deze als enige een zwart uitsteeksel hebben... het onderstuk met de slang ligt op foto 1 bij de sphynx (fout).. In foto 2 daarentegen, die ook uit het fragment komt waarin Gilles na de opdracht de overgeblevenen toespreekt, zie je dat in ieder geval een onderstuk met een leeuwenstaart met het onderstuk met de slangenkop is verwisseld (misschien zijn zelfs nog meer puzzelstukken omgewisseld, daar heb ik niet op gelet). Een onderstuk met een leeuwenstaart ligt nu bij de sphynx (juist), aan het onderstuk met de leeuwenstaart dat bij de griffioen lag is niks veranderd (juist) en het onderstuk met de slangenkop ligt nu op het bovenste deel van het bord (juist). Deze shots zijn vlak na elkaar gemonteerd maar hier moet dus nog een wissel van de puzzelstukken tussen gezeten hebben terwijl de opdracht al voorbij was! Aangezien de opdracht al voorbij was en er niet gezegd wordt door Gilles dat de kandidaten nog dingen mogen veranderen, ga ik er vanuit dat de kandidaten dit niet zelf gedaan hebben.. of dit deel is er volledig uitgeknipt, maar waarom?
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 14:57:22 door Saskiaax95 »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #52 Gepost op: 6-04-2020, 15:06:05 »
Scherp, mss een foutje van de productie en had plots iemand door dat dit niet klopte van de productieleden? Maargoed dan is het nog altijd vreemd dat ze ingrijpen en de 2 verschillende beelden allebei in de uitzending gooien

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #53 Gepost op: 6-04-2020, 15:32:19 »
Goed gezien! ::ok::
Zo te zien ligt ook het "onjuiste" bovendeel nog op zijn plek bij de sphynx, met de grotere vleugels? Dus inderdaad, geen enkele kandidaat heeft nog iets verwisseld. Ik vermoed dan toch dat zowel het boven- als onderstuk, beide sterk lijkend op twee andere stukken in het spel, goed zijn gerekend. En dat Gilles bij de nabeschouwing een wissel heeft gedaan van de onderstukken, om te laten zien hoe het helemaal perfect was geweest. Hij vond het blijkbaar niet nodig om ook nog even de bovenstukken op hun juiste plaats te zetten, dat is wel een beetje apart maar verder ook niet van invloed op het eindresultaat.

Al met al vermoed ik toch geen mol-actie van Alina, het werd immers allemaal goed gerekend wat zij had neergelegd. De productie zou zijn eigen Mol niet zo dwarsbomen, lijkt me.
EDIT: Tenzij ze met het recht breien van een mol-actie die geen effect had Alina in bescherming nemen, dat zou ook nog kunnen.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 16:00:57 door Newbie2 »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #54 Gepost op: 6-04-2020, 15:51:59 »
Goed gezien! ::ok::
Zo te zien ligt ook het "onjuiste" bovendeel nog op zijn plek bij de sphynx, met de grotere vleugels? Dus inderdaad, geen enkele kandidaat heeft nog iets verwisseld. Ik vermoed dan toch dat zowel het boven- als onderstuk, beide sterk lijkend op twee andere stukken in het spel, goed zijn gerekend. En dat Gilles bij de nabeschouwing een wissel heeft gedaan van de onderstukken, om te laten zien hoe het helemaal perfect was geweest. Hij vond het blijkbaar niet nodig om ook nog even de bovenstukken op hun juiste plaats te zetten, dat is wel een beetje apart maar verder ook niet van invloed op het eindresultaat.

Al met al vermoed ik toch geen mol-actie van Alina, het werd immers allemaal goed gerekend wat zij had neergelegd. De productie zou zijn eigen Mol niet zo dwarsbomen, lijkt me.

Ik denk niet dat de fouten zijn goed gerekend. Het maakte uiteindelijk niets uit voor het eindresultaat of de fouten werden meegerekend of niet (ze hadden toch niet het puzzelstuk voor de harpij en chimera bemachtigd), maar het zou alsnog wel een beetje vreemd zijn om de foute oplossing bewust in de eerste instantie als een correcte aan de kandidaten en kijkers te presenteren. De sterk op elkaar lijkende puzzelstukken zaten denk ik niet voor niets in het spel, hier zou best wel eens mee gemold kunnen zijn (of het was in ieder geval de bedoeling van de productie denk ik om daarmee het aan elkaar koppelen van de juiste puzzelstukken iets moeilijker te maken voor de kandidaten).

Scherp, mss een foutje van de productie en had plots iemand door dat dit niet klopte van de productieleden? Maargoed dan is het nog altijd vreemd dat ze ingrijpen en de 2 verschillende beelden allebei in de uitzending gooien
De productie zou in theorie een fout gemaakt kunnen hebben, maar in de praktijk lijkt me dat wel erg onwaarschijnlijk. De productie is zo goed voorbereid, werkt hier maanden naartoe en ik denk dus dat er bewust op elkaar lijkende puzzelstukken in het spel zijn gegooid.. dan onthoud je als productie toch wel welke er bij welk Grieks mythisch wezen horen, lijkt mij. Als Gilles bovendien een fout had gemaakt, had het toch prima in de uitzending gelaten kunnen worden dat hij zichzelf corrigeerde?

Wat dit dan wel betekent, weet ik ook niet hoor, maar vreemd is het wel.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #55 Gepost op: 6-04-2020, 16:21:19 »
Ik denk niet dat de fouten zijn goed gerekend.
Als Gilles zegt dat alles beneden goed ligt, terwijl er zichtbaar foutjes in zitten, kan dat alleen maar betekenen dat die fouten zijn goed gerekend. Of begrijp ik je misschien verkeerd?
Ik had nog een andere gedachte: dat het misschien om een mislukte mol-actie gaat (d.w.z. eentje die geen effect had), die met een coulante beoordeling van Gilles wordt recht gebreid zodat hij in elk geval niet al te zichtbaar wordt. Maar het zou fair zijn als de Mol de consequenties draagt van zijn acties vind ik, of die nou positief of negatief uitpakken, dus ik weet niet of de productie zo ver zou gaan.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #56 Gepost op: 6-04-2020, 16:39:57 »
Als Gilles zegt dat alles beneden goed ligt, terwijl er zichtbaar foutjes in zitten, kan dat alleen maar betekenen dat die fouten zijn goed gerekend. Of begrijp ik je misschien verkeerd?
Ik had nog een andere gedachte: dat het misschien om een mislukte mol-actie gaat (d.w.z. eentje die geen effect had), die met een coulante beoordeling van Gilles wordt recht gebreid zodat hij in elk geval niet al te zichtbaar wordt. Maar het zou fair zijn als de Mol de consequenties draagt van zijn acties vind ik, of die nou positief of negatief uitpakken, dus ik weet niet of de productie zo ver zou gaan.

We zien het bord niet in beeld wanneer Gilles zegt dat alle onderste plaatjes juist zijn dus er kan met de montage geknoeid zijn om het te doen lijken alsof de plaatjes in de eerste instantie juist lagen, terwijl te zien is dat dat niet zo was.
Mijn eerste gedachte was ook: is er nou hiermee een molactie verbloemd..? Maar dat lijkt me inderdaad ook raar, zo ver zou de productie toch niet gaan. Dan denk ik bovendien dat de productie niet had laten zien dat toen de opdracht al voorbij was de plaatjes nog verwisseld zijn. Of de kandidaten kregen aan het einde nog de mogelijkheid om wat te schuiven in hoe zij de plaatjes hadden neergelegd en dat heeft de uitzending niet gehaald omdat de uitzending anders te lang duurde en het voor het eindresultaat niets uitmaakte.. maar dat zou ook vreemd zijn, dan is alsnog niet duidelijk getoond dat er eerst plaatjes verkeerd lagen.. en bovendien is er dan wel meesterlijk geknipt en geplakt, want ik kan er zo gauw niet uithalen dat er een hele discussie uit de uitzending ontbreekt. Ik hoop dat er in de slotaflevering meer duidelijkheid hierover komt!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #57 Gepost op: 10-04-2020, 19:10:35 »
Jolien krijgt 1100 hartslagen toegewezen
Bart krijgt 2799 hartslagen toegewezen

Beide antwoorden die moeten slaan op de mol staan er niet bij.

Kunnen we Bart en Jolien dus afstrepen?
« Laatst bewerkt op: 10-04-2020, 19:19:44 door FS »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #58 Gepost op: 10-04-2020, 19:19:15 »
Heel erg vreemd dat ze er 7.000 mogen verdelen, maar dat er bij de test maar een totaal van 6.200 hartslagen is?

Edit: Excuses Laure en Salim lopen beiden met 800 hartslagen dan klopt het. Enkel nog het foutje tussen Bart en Jolien, maar hiervoor zou ik ze absoluut niet uitsluiten als mol.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2020, 19:29:27 door Convans »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 3] Opdracht 3 - De Minotaurus
« Reactie #59 Gepost op: 10-04-2020, 22:41:23 »
Jolien krijgt 1100 hartslagen toegewezen
Bart krijgt 2799 hartslagen toegewezen

Beide antwoorden die moeten slaan op de mol staan er niet bij.

Kunnen we Bart en Jolien dus afstrepen?

Test:
1, 800(2), 1000, 1500 en 2899 = 7000

Opdracht:
1, 800(2), 1100, 1500 en 2799 = 7000

Niemand had 1000 en niemand had 2899. Wel 1100 en 2799 maar die staan er inderdaad niet tussen. De meest simpele verklaring is dat 100 van Jolien bij Bart is geteld. Foutje of zit er meer achter?
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.