(Ik weet dat de plaatjes niet goed te zien zijn, maar ik had moeite met het uploaden van een goed formaat, vandaar dat de plaatjes nu eigenlijk te klein zijn.. inzoomen kan natuurlijk altijd
)
Verhip, volgens mij is de montage de mol.
Wanneer Gilles namelijk de overgebleven kandidaten aan het einde van de opdracht toespreekt, meen ik toch echt dat het foute onderstuk (die met de slangenkop) nog bij de sphynx ligt... maar toch zegt Gilles even later dat alle onderste stukken op het bord goed liggen (ik wilde dit eigenlijk toevoegen aan mijn laatste bericht in het Alina topic over deze opdracht, maar aangezien ik niet nog meer screenshots bij kan voegen zonder dat het bestandsformaat te groot wordt borduur ik in dit topic even voort op die post... dus als je als lezer de context van dit verhaal beter wilt begrijpen, raad ik je aan om mijn post in het Alina topic ook even te lezen, daarin staat ook een screenshot van de juiste oplossing van de puzzelstukken). Nadat Gilles bovendien zegt dat alle onderste stukken juist liggen, zien we opeens op die plek van de sphynx het onderstuk met het leeuwenstaartje liggen, het juiste onderstuk dus! Worden we hier als kijkers door de montage voor de gek gehouden?! (Ik heb wederom screenshots bijgevoegd om mijn punt te illustreren, de plekken waar het om gaat heb ik met rood omcirkeld).. Zo ja, dan wil de montage ons doen geloven dat alle onderste puzzelstukken juist waren neergelegd uiteindelijk door de kandidaten voordat de opdracht voorbij was terwijl dat dus niet zo was.. waarom?!
Voor de duidelijkheid: het onderstuk dat bij de sphynx hoorde, was dus het onderstuk met het leeuwenstaartje. Daarnaast was er nog een ander onderstuk met een leeuwenstaartje, dat hoorde bij de griffioen. Het onderstuk met de slangenkop leek erg op het onderstuk met het leeuwenstaartje omdat deze op dit verschil na identiek zijn en dit onderstuk hoorde bij de chimera. In foto 1 waarop de overgeblevenen na de opdracht bij Gilles staan zie je dat een onderstuk met de leeuwenstaart op het bovenste deel van het bord ligt (fout) en het andere op het onderste deel van het bord bij de griffioen (juist). Het is niet heel duidelijk te zien vanwege het zonlicht, maar de onderstukken met de leeuwenstaart zijn makkelijk te onderscheiden van de andere onderstukken doordat deze als enige een zwart uitsteeksel hebben... het onderstuk met de slang ligt op foto 1 bij de sphynx (fout).. In foto 2 daarentegen, die ook uit het fragment komt waarin Gilles na de opdracht de overgeblevenen toespreekt, zie je dat in ieder geval een onderstuk met een leeuwenstaart met het onderstuk met de slangenkop is verwisseld (misschien zijn zelfs nog meer puzzelstukken omgewisseld, daar heb ik niet op gelet). Een onderstuk met een leeuwenstaart ligt nu bij de sphynx (juist), aan het onderstuk met de leeuwenstaart dat bij de griffioen lag is niks veranderd (juist) en het onderstuk met de slangenkop ligt nu op het bovenste deel van het bord (juist). Deze shots zijn vlak na elkaar gemonteerd maar hier moet dus nog een wissel van de puzzelstukken tussen gezeten hebben terwijl de opdracht al voorbij was! Aangezien de opdracht al voorbij was en er niet gezegd wordt door Gilles dat de kandidaten nog dingen mogen veranderen, ga ik er vanuit dat de kandidaten dit niet zelf gedaan hebben.. of dit deel is er volledig uitgeknipt, maar waarom?