Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 5612 keer)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #20 Gepost op: 6-04-2020, 00:58:09 »
https://nl.wikipedia.org/wiki/Erinyen
Misschien relevant in dat geval.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #21 Gepost op: 6-04-2020, 01:00:45 »
Ook voor mij niet een geweldige aflevering.
Wel goed, maar sprong er niet boven uit qua opdrachten.
De foto opdracht wel leuk, maar toch al moeilijk. Ik zou niet weten hoe Willy Somers er uit ziet.
De auto-opdracht was daarentegen wel leuk. Molacties daar van Salim en Jolien.

De eliminatie goed.
In mijn ogen had Christian het rode scherm. Dus die is er dan goed vanaf gekomen.

Salim kan blijkbaar wraak uitoefenen. Ik vermoed dat hij geld uit de pot kan spelen en dat hij dat krijgt.

Ja zo klinkt het wel.
Zou ik wel heel jammer vinden.
Als een afvaller de kans krijgt om terug te keren, prima als dat middels een leuke proef is.
Maar dat de afvaller geld kan winnen uit de pot, vind ik helemaal niks.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 07:57:20 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 5
« Reactie #22 Gepost op: 6-04-2020, 01:04:44 »
Ik gok op een opdracht waarbij Salim in het geniep een stok tussen de spaken kan steken. Mislukt de opdracht, krijgt hij het geld. Zullen ze vast wel iets moois mee verzinnen ::jaja::

Ook leuk voor de Mol trouwens: kan ze door de opdracht te saboteren ook eens iemand blij maken  ::joehoe::
...óf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 5
« Reactie #23 Gepost op: 6-04-2020, 01:29:46 »
Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden, uit het spel is uit het spel wat mij betreft. Tenzij je door interventie van de Mol nog een kans krijgt om er nog weer in terug te kunnen. Maar definitief uit het spel zijn en dan nog iets met de pot kunnen doen, dat vind ik eigenlijk te ver gaan. Dan zou het geld verdiend moeten worden als hij de Mol helpt, maar zonder dat dat ten nadele van de groep(spot) is, dus gewoon een pure bonus voor Salim (doekje voor het bloeden). Ik hoop dat hij nog een kans krijgt terug te komen, en het liefst met een vierdubbelde mindf*cktwist met een hoge dosis Griekse mythologie erbij, en bijvoorbeeld iets als 'geld voor de pot' als de rest hem toch niet terugwil, dat hij dan toch krijgt na een deal met de Mol  ???  ???  :P .

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #24 Gepost op: 6-04-2020, 08:25:43 »
Wat ik me vooral afvraag is of de mol weet wie eigenlijk het rode scherm hoort te hebben.
en of je daar dan ook op probeert te sturen vanuit rechtvaardiging of juist helemaal niet.
Of de mol zelf wist wie het rode scherm had is niet duidelijk, maar hoe dan ook gaat die de oorspronkelijke afvaller proberen helpen en ervoor zorgen dat die niet aangeduid wordt, want dan wordt er geen €2000 verdiend en dat is de taak van de mol.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Aflevering 5
« Reactie #25 Gepost op: 6-04-2020, 10:20:29 »
Waarom gebruiken wij NL'ers uitsmijter als je ook buitenwipper kunt zeggen  ::tandpastasmiley::

Ik dacht dat dat vreemdganger betekende  ::schaam:: ::rofl::

Zo had ik het ook gehoord ja.  ::rofl::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #26 Gepost op: 6-04-2020, 10:25:22 »
Ik snap hier werkelijk de grap niet in  ;D

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #27 Gepost op: 6-04-2020, 11:37:29 »
Ik hoop dat hij nog een kans krijgt terug te komen, en het liefst met een vierdubbelde mindf*cktwist met een hoge dosis Griekse mythologie erbij, en bijvoorbeeld iets als 'geld voor de pot' als de rest hem toch niet terugwil, dat hij dan toch krijgt na een deal met de Mol  ???  ???  :P .
Dat gaat zeker niet gebeuren vanwege de woorden: "Spijtig dat je uit het spel ligt. Hoewel ik niets aan jouw eliminatie kan veranderen, heb ik nog een voorstel voor jou. Ik geef je de kans om met nog wat geld naar huis te gaan. Maar daarvoor moeten we samenwerken."

Nu ik dit zo herbekijk en opschrijf zou het wel moeten betekenen dat Salim dat geld alleen kan verdienen als hij nu weet wie de mol is want hij moet samenwerken met de mol. Als het een strijd van mol tegen kandidaten wordt dan moet hij dus weten aan welke kant hij moet gaan staan.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #28 Gepost op: 6-04-2020, 13:59:48 »
Ik denk ook dat Christian het rode scherm had. De makers willen hem heel graag er nog even in houden en zo heeft ie die kans gekregen.  ::jaja:: Misschien wordt ie nu wel winnaar nu hij iemand haar gedrag even goed heeft gezien...

Mooie aflevering! Leuk bedacht die paparazzi-opdracht, eliminatie ook spannend, veel psychologiseren mogelijk.  ::love::
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 14:01:49 door Run »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #29 Gepost op: 6-04-2020, 15:09:42 »
Wow Wow Wow, wat een GEWELDIGE aflevering weer. Echt zeer knap hoe ze dit elke keer flikken. Wat een pareltjes van opdrachten en wat een spectaculair einde weer  ::bravo:: ::bravo::

Allemaal 10'en van mij ook. Ongelofelijk!

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #30 Gepost op: 6-04-2020, 15:24:38 »
Ik zou niet weten hoe Willy Somers er uit ziet.

Hahaha, geen Vlaming dan zeker? Willy Sommers is wereldberoemd in heel Belgie hoor.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #31 Gepost op: 6-04-2020, 17:37:45 »
Wereldberoemd in heel België.  ;D ;D ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 5
« Reactie #32 Gepost op: 6-04-2020, 18:00:14 »
Ik kon alleen maar denken aan Joeri vorig jaar: 'Pak die Willy Sommers!' ::rofl:: (Maar uiteraard ken ik Willy Sommers wel ;))
...óf niet!

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #33 Gepost op: 6-04-2020, 21:56:27 »
Hahaha, geen Vlaming dan zeker? Willy Sommers is wereldberoemd in heel Belgie hoor.

In heel Vlaanderen wellicht, hier in Wallonie is ie tot dusverre nog niet doorgebroken (maar wat niet is kan nog komen hè  ::rofl:: )

Maar goed, het was weer een geweldige aflevering. Drie leuke, gevarieerde opdrachten, de familie op bezoek (vind dat altijd wel leuk juist) , spannende eliminatie en dan nog dat extraatje aan het eind. Ben nu al benieuwd naar volgende week...

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Aflevering 5
« Reactie #34 Gepost op: 6-04-2020, 21:58:21 »
mn mol is weg maar jezus wat is dit een goeie aflevering zeg! ze bewijzen keer op keer dat dit het beste televisie programma ooit is! ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
chipsverslaafde <3

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #35 Gepost op: 6-04-2020, 23:32:22 »
Na een stel zotte opdrachten vorige aflevering was dit meer de gebruikelijke molopdrachten, al dan wel met een heerlijke twist icm de familie/partners van de kandidaten als figuranten  ::bravo::

Maar dan die executie amai :o Vond op het eerst Christian en Salim duidelijk anders reageren en met meer micro expressie na hun eerste scherm. Een soort weerwolven van wakkerdam, maar dan anders. Deden ze ook bij WIDM 2013 in Zuid Afrika maar toen speelden ze om wat anders meende ik.

Denk dat Christian rood had, Bart de mol van velen is en je gaat je eigen molverdachte niet zo openlijk uitroepen wat Buddy wel bij Rob deed ::rofl:: Salim verdacht ik niet maar ik had eerder op Dorien/Jolien ingezet  :-\\
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #36 Gepost op: 7-04-2020, 00:22:45 »
In heel Vlaanderen wellicht, hier in Wallonie is ie tot dusverre nog niet doorgebroken (maar wat niet is kan nog komen hè  ::rofl:: )

Maar goed, het was weer een geweldige aflevering. Drie leuke, gevarieerde opdrachten, de familie op bezoek (vind dat altijd wel leuk juist) , spannende eliminatie en dan nog dat extraatje aan het eind. Ben nu al benieuwd naar volgende week...
Helemaal mee eens. Die familie op bezoek komt het programma wat mij betreft ook erg ten goede. En volgens mij ook de kandidaten zelf. Dit is ook het voordeel van het werken met onbekende Belgen in dit geval, want ik neem aan dat de Nederlandse BN-ers er niet op staan te wachten dat hun partners hier komen opdraven.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 5
« Reactie #37 Gepost op: 7-04-2020, 09:46:09 »
Ja ze weten de familie altijd wel goed te verweven in de opdracht ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #38 Gepost op: 7-04-2020, 12:22:14 »
Ik ben er nooit echt fan van, maar dit seizoen stoorde ik me er niet aan. Mooie aflevering ::bravo::

Ik zat op Salim, maar ben overgestapt op Alina/Jolien

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #39 Gepost op: 7-04-2020, 12:24:42 »
Ik vind soms dat de familie de sfeer een beetje breekt, maar hier werd dit perfect opgelost. Eerst een feel good moment met Willy Sommers. Daarna een opdracht waar de familie wel belangrijk was, maar waar ze ook niet te prominent in beeld waren en dan ook meteen: jullie mogen afscheid nemen.

Daarna meteen de sfeer weer helemaal laten omslaan met zo’n executie. Geweldig! Ik was al vergeten dat iedereen even niet aan het spel dacht door de komst vd familie  ::rofl::