Auteur Topic: [aflevering 5] Opdracht 2 - Blind rijden  (gelezen 6806 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 5] Opdracht 2
« Reactie #20 Gepost op: 5-04-2020, 23:23:39 »
Subtiel is anders inderdaad. ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 2
« Reactie #21 Gepost op: 5-04-2020, 23:24:05 »
Nee meer van hoe zou je dat als mol ooit kunnen doen? Dan kun je de groep net zo goed gelijk vertellen dat je de mol bent  ::rofl::

Waarom? Wat Dorien doet vind ik veel maar dan ook veel erger. 300 euro, oja nee ik rij wel even terug en dan doen we helemaal niets meer..  ::ohno::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 5] Opdracht 2
« Reactie #22 Gepost op: 5-04-2020, 23:34:48 »
Alina en haar moeder waren echt hilarisch  ::rofl::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 5] Opdracht 2
« Reactie #23 Gepost op: 5-04-2020, 23:36:05 »
Deze opdracht was weer zo mooi in beeld gebracht, ook alles duidelijk uitgelegd!  ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [aflevering 5] Opdracht 2
« Reactie #24 Gepost op: 6-04-2020, 00:03:29 »
Vind Bart heel onverdacht doordat hij zegt om de spiegels in te klappen. Dat zijn veel anti molpunten. En Jolien ook heel raar met dat in zn neutraal zetten. Zou ik een hele slechte molactie vinden dan hoor.
Die spiegels is misschien nog te verklaren. Niet dat ik Bart hierdoor zou afschrijven (Dat had ik na afl. 1 al gedaan :P), maar als mol weet je wel wat er in deel 2 komt. En daar heb jij de lead over het proberen te verdienen/verliezen van geld. Dus op zich maak je dan met zo'n tip goede sier en kun je dat later weer verbloemen door te knoeien met aanwijzingen over aantal kilometer per uur.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 5] Opdracht 2 - Blind rijden
« Reactie #25 Gepost op: 6-04-2020, 00:42:21 »
Mol achter het stuur, qua blind rijden wat mij betreft. En dan door geen geldpoortje rijden of obstakels raken, tijd verliezen, etc. lijkt me de meest veilige optie. Dat freewheelen heb je niet helemaal in de hand lijkt me als je voorzichtig wilt mollen, niet zo obvious als Salim of Jolien. Ik denk dat Salim niet op z'n metertje keek door de adrenaline oid, maar die schoot vermoed ik met meer dan 80km/u de freewheelzone in, zo hard liep de snelheid boven de 76km/u op. Alina en Dorien verdacht. Bart op een hele goede plek, in control, goede tips.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 2 - Blind rijden
« Reactie #26 Gepost op: 6-04-2020, 10:00:51 »
Als Alina de mol is, dan is het ook niet uit te sluiten dat ze haar moeder vooraf heeft geïnstrueerd om te roepen vooral niet naar de luchtverkeersleiders te luisteren hè.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 2 - Blind rijden
« Reactie #27 Gepost op: 6-04-2020, 10:14:15 »
Als Alina de mol is, dan is het ook niet uit te sluiten dat ze haar moeder vooraf heeft geïnstrueerd om te roepen vooral niet naar de luchtverkeersleiders te luisteren hè.
In het mol contract staat nochtans dat de geselecteerde mol tegen alles en iedereen moet blijven liegen over zijn of haar ware aard totdat de ontknoping op TV is gepasseerd.
Genieten van de chaos die je bezoeker brengt kan natuurlijk wel als mol.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 5] Opdracht 2 - Blind rijden
« Reactie #28 Gepost op: 6-04-2020, 10:56:33 »
Alina kent haar moeder (en vise versa) supergoed, daar kan ze blind ( :P ) op vertrouwen, die zijn enorm aan elkaar gewaagd, dus ze weten heel goed wat ze aan elkaar hebben... Als het je als mol dan uitkomt een rukje naar rechts te geven -op advies van Christian, maar wel 10 seconde later- om een obstakel te raken, doe je dat natuurlijk...

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 5] Opdracht 2 - Blind rijden
« Reactie #29 Gepost op: 6-04-2020, 11:54:21 »
Stel Jolien is de mol. Wat zou je in het tweede deel van de opdracht kunnen doen om hem te laten mislukken? De verkeerde snelheid aanhouden (valt op), de auto niet laten uitrollen door gas te geven of te remmen (valt op), dan is haar keuze om te knoeien met hem in de neutraal zetten een heel goede, niet zo opvallende actie.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 2 - Blind rijden
« Reactie #30 Gepost op: 6-04-2020, 12:04:45 »
Stel Jolien is de mol. Wat zou je in het tweede deel van de opdracht kunnen doen om hem te laten mislukken? De verkeerde snelheid aanhouden (valt op), de auto niet laten uitrollen door gas te geven of te remmen (valt op), dan is haar keuze om te knoeien met hem in de neutraal zetten een heel goede, niet zo opvallende actie.

Is de actie van Alina nu zoveel opgevallen?  :-X

Ik vond het erg subtiel als dit een molactie was, maar daar heeft montagewerk ook wel mee te maken.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 5] Opdracht 2 - Blind rijden
« Reactie #31 Gepost op: 6-04-2020, 12:11:29 »
Stel Jolien is de mol. Wat zou je in het tweede deel van de opdracht kunnen doen om hem te laten mislukken? De verkeerde snelheid aanhouden (valt op), de auto niet laten uitrollen door gas te geven of te remmen (valt op), dan is haar keuze om te knoeien met hem in de neutraal zetten een heel goede, niet zo opvallende actie.

Is de actie van Alina nu zoveel opgevallen?  :-X

Ik vond het erg subtiel als dit een molactie was, maar daar heeft montagewerk ook wel mee te maken.

daarom denk ik dat de Mol beter in het eerste deel kan toeslaan zodat de kans op €0 nog groter wordt en de subtieler grote bedragen kan weghouden van deel twee (Dorien en Alina bijv.)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 2 - Blind rijden
« Reactie #32 Gepost op: 6-04-2020, 17:21:24 »
Jolien leek op zich wel (onprettig) verrast dat ze opeens al zo gemakkelijk €600 had binnengehaald. Als zij de mol is, heeft ze er natuurlijk ook weinig controle over, aangezien ze echt niks ziet. Ze kan natuurlijk wel heel opzichtig die poortjes omver rijden maar misschien valt dat ook op.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 5] Opdracht 2 - Blind rijden
« Reactie #33 Gepost op: 6-04-2020, 17:38:30 »
Jolien reed weg, daarna achteruit en staat compleet onlogisch helemaal aan de rechterkant van het speelveld voor het poortje van 600 euro, dat op dat moment nog een vraagteken was. Bart kon haar pas aanwijzingen geven toen ze al voor dat poortje stond. Heel toevallig.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 2 - Blind rijden
« Reactie #34 Gepost op: 6-04-2020, 20:17:12 »
Ik kan de redenering van Bart hier niet zo goed volgen als ze het hebben voor de testritten die ze gaan maken. Hij zegt: "we gaan nul toch laten testen voor maal drie. Je kunt toch niets verliezen".
Je kunt inderdaad niets verliezen, maar het idee van een test is toch dat je hetzelfde doet wat je hierna voor het echie gaat doen? En aangezien ze van plan zijn om voor de maal een of maal twee te gaan omdat maal drie te riskant is (zit tussen maal 0 in) dan probeer je in de test toch midden op maal twee uit te komen. Of van mijn part in het begin van maal twee want dan heb je nog flink wat marge om in ieder geval geen maal 0 te krijgen.

Dit nog even los gezien van het feit dat de afgelegde afstand evenredig is met het kwadraad van de snelheid. En je hebt een hogere beginsnelheid nodig om in het maal drie vak terecht te komen. Je bent in dat geval dus gevoeliger voor een snelheidsverschil (de snelheid luistert nauwer).
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 20:23:17 door MartinJ »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 5] Opdracht 2 - Blind rijden
« Reactie #35 Gepost op: 6-04-2020, 22:07:11 »
Christian in de verkeerstoren. Dat duidt op voorkennis, want hij kan alleen in een aangepaste auto rijden.
Gilles had nog niks over autorijden gezegd.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [aflevering 5] Opdracht 2 - Blind rijden
« Reactie #36 Gepost op: 6-04-2020, 22:09:31 »
Bart stelt meteen voor om voor de x 3 te gaan. Christian is voorzichtiger en vindt dit riskant want tussen 2 nulzones. Bart zegt dat het niet uitmaakt omdat ze kunnen testen met de auto's die geen geld opleveren.  De duurste auto als laatst want dan heb je informatie.

Christian start echter met Dorien en geeft aan 50 km per uur. x1
Bart doet er een flinke schep bovenop en laat Salim 70 rijden. x3
Hierna durft Christian ook 70 km aan met de auto die geld waard is Alina, helaas....x o
Bart laat Jolien nu 6o rijden en waar het misgaat wordt in het midden gelaten, komt dit door de snelheid of omdat Jolien de auto niet in zijn neutraal kreeg?

Ook wel opvallend: Bart loodst Jolien prima door het poortje maar laat haar daarna naar rechts rijden waar koffers staan. Als haar vriend deze niet had gezien was het hier al misgegaan.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 2 - Blind rijden
« Reactie #37 Gepost op: 7-04-2020, 00:13:58 »
Bart laat Jolien nu 6o rijden en waar het misgaat wordt in het midden gelaten, komt dit door de snelheid of omdat Jolien de auto niet in zijn neutraal kreeg?
Jolien zegt zelf dat ze de auto niet in de neutraal kreeg. Gevolg: de auto remt af op de motor. Overduidelijk een nepmol actie, want dit gaat niet onopgemerkt. De partner van Bart zegt: "is dat niet keitraag". En ze haalt de maal 0 niet eens. Deze actie is ook doorverteld want Alina zegt tijdens de testbiecht dat je er niet voor gestudeerd hoeft te hebben om de auto in de neutraal te zetten. Daarom is zoiets nooit een echte molactie, want die wil je liever verborgen houden.

Overigens viel mij bij het terugkijken op dat de x3 zone kleiner is dan de x2. Een extra reden om te gaan voor de x2 (ook bij het testen).

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 5] Opdracht 2 - Blind rijden
« Reactie #38 Gepost op: 7-04-2020, 00:17:24 »
Wie moest bij deze opdracht nog meer denken aan de slechtste chauffeur van NL meets Topgear crossover?  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 2 - Blind rijden
« Reactie #39 Gepost op: 7-04-2020, 11:58:17 »
Ik heb even wat gerekend aan deze opdracht om te zien hoe er werd gereden bij het "uitbollen".
Ik heb uitgaande van de afstand die Salim aflegt bij een beginsnelheid van 76 km/u berekend waar Alina terecht zou moeten komen met 70 km/u en waar Dorien met 50 km/u terecht zou moeten komen (foto 1)

Zo heb ik ook uitgaande van Alina met 70, de plek bepaald waar Salim met 76 en Dorien met 50 terecht zou moeten komen (foto 2)

En tenslotte heb ik uitgaande van 50 bij Dorien gekeken waar Salim en Alina terecht zouden moeten komen (foto 3)

De conclusie is dat de snelheid van Salim en Alina vrij goed overeenkomen met de beelden. Dorien reed zeer waarschijnlijk iets harder dan 50 want haar eindpunt is niet te rijmen met het eindpunt van zowel Salim als Alina. Dat kan ook kloppen met de beelden want we zien de teller op 50 staan en daarna beelden dat ze naar het take-off punt rijd. Zij heeft vermoedelijke zo'n 53 km/u gereden.
Wat ook heel goed is te zien dat het heel slecht is om te mikken op x3 aangezien een paar km/h afwijking al genoeg is om het vak te missen. Molpunten voor Bart dus.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2020, 12:04:04 door MartinJ »