Poll

Wie had eigenlijk het eerste rode scherm?

Bart
Christian
Jolien

Auteur Topic: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk  (gelezen 26750 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #200 Gepost op: 4-05-2020, 11:24:33 »
Toch hadden we beide niet de juiste mol er uit afgeleid ;)

Ach, een detail... ::hand::

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #201 Gepost op: 4-05-2020, 11:40:43 »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #202 Gepost op: 4-05-2020, 13:31:22 »
Wat kunnen we veel uit deze opdracht halen. Als eerste valt op dat Bart het spel heel goed speelt. Hij opent het spreekwoordelijke bal door meteen te vertellen dat hij groen had en door ook als eerste iemand aan te wijzen. Dat is psychologisch heel slim, want mensen zijn sneller geneigd mee te gaan met een suggestie van iemand anders dan zelf iemand nieuws aan te wijzen. Hierdoor blijft Bart zelf buiten schot. Ook valt op dat hij zich nauwelijks mengt in de discussie. Dit duidt er voor mij toch wel op dat hij degene was die het rode scherm had gezien. Dit wordt bevestigd door zijn snelle ingrijpen aan het eind om de pijl van Alina af te schieten.

Dan het gedrag van Christian en Jolien. Ook zij zouden natuurlijk het originele rode scherm gehad kunnen hebben (we weten immers niet zeker of Bart rood had). Zowel Christian en Jolien lijken geagiteerder dan ik hen eerder heb gezien. Beiden spelen het spel fel, zelfs aanvallend, door iemand anders te beschuldigen. Dit kan natuurlijk zijn doordat ze koste wat het kost hun scherm willen verdedigen, maar zou je het dan zo opvallend doen?

En bam, ik zat helemaal goed met mijn analyse! Complimenten aan de makers trouwens dat ze Alina niet hebben ingelicht over de afvaller. Dat zorgt er in ieder geval voor dat ze niet door de mand kan vallen met voorkennis.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #203 Gepost op: 4-05-2020, 13:33:36 »
Hebben ze denk ik geleerd van het seizoen in Mexico toen de Mol door de mand viel bij de koffertjes op het vliegveld ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #204 Gepost op: 5-05-2020, 00:23:14 »
Slim gespeeld door Bart. Pakt de regie en zorgt ervoor dat de eerste 2 schermen gekozen worden. Houd zich daarna stil als hij doorheeft dat hij veilig zit.

Zeker, en daarnaast werd Bart natuurlijk ook nog flink verdacht als mol (iig door Christian en Dorien en ook een beetje Jolien), en je gaat natuurlijk nooit de pijl van je mol laten afschieten.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 5] Opdracht 3 - Vuurwerk
« Reactie #205 Gepost op: 5-05-2020, 12:14:51 »
Dorien en Salim werden door niemand verdacht, dus die pijlen gingen er als eerste aan.
Christian dacht toen iets gezien te hebben bij Jolien, maar die reageerde ongeveer zoals hijzelf deed, en hij had zelf een groen scherm. Dus Jolien kon het niet zijn.
En aangezien Bart de mol was, moest het dan wel Alina zijn (volgens Christian). Jolien was het hier niet geheel mee eens, maar ze wilde ook niet dat anderen door zouden krijgen dat Alina de mol was. En bovendien was het een kans om te zien of ze zelf wel goed zat.
Bart was al lang blij dat het niet zijn pijl was die de lucht in ging en Salim en Dorien leken ook Bart/Dorien te verdenken dus die vonden het ook wel best.

Goed gespeeld van Bart door het voortouw te nemen bij de eerste pijlen en gebruik te maken van zijn verdacht zijn als mol en zo buiten schot te blijven.
Wit is ook een kleur!