Auteur Topic: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol  (gelezen 14833 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
[aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Gepost op: 12-04-2020, 19:51:57 »
Bespreek hier de derde opdracht uit de zesde aflevering.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 01:29:25 door D*N »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #1 Gepost op: 12-04-2020, 22:21:47 »
Geweldige opdracht!  ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #2 Gepost op: 12-04-2020, 22:23:31 »
goeie mindfuck van de mol (of besproken door de mol met Gilles?)
Wit is ook een kleur!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #3 Gepost op: 12-04-2020, 22:25:29 »
Geweldig. Jolient wat moet ik hiervan denken. Ga je je echt zo in de kijker spelen?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #4 Gepost op: 12-04-2020, 22:28:36 »
Na die eerste 2 voordelen stop je toch gewoon? Wat kunnen mij die dagboeken schelen waar meestal gewoon tafelschikkingen of kledingkeuzes in staan...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #5 Gepost op: 12-04-2020, 22:29:18 »
Na die eerste 2 voordelen stop je toch gewoon? Wat kunnen mij die dagboeken schelen waar meestal gewoon tafelschikkingen of kledingkeuzes in staan...

Ja, maar is ze daarom de mol?

Online Betonmol

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #6 Gepost op: 12-04-2020, 22:33:22 »
Ja, maar is ze daarom de mol?
Als kandidaat zou ik toch stoppen met 2 pasvragen en de info van Salim + geld in de pot.
Ze kiest dan voor de stolp die ze aangaf het belangrijkste te vinden, dus groot risico toch dat de mol de bankroet probeert daar?
Heel verdacht en haar reactie erop ook. Zat daar met een smile eigenlijk

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #7 Gepost op: 12-04-2020, 22:34:09 »
Ik denk niet dat ik als mol in de kamer zou willen komen eerlijk gezegd..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #8 Gepost op: 12-04-2020, 22:34:22 »
Jolien deed alles wat een Mol zou doen. OK, alleen wat te opvallend misschien. Maar ik zit weer lekker zelfverzekerd in mijn tunnel. ::rofl:: ::bravo::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #9 Gepost op: 12-04-2020, 22:36:17 »
Als mol wil je ver komen in het spel want dan win je virtueel veel geld maar verlies je virtueel ook veel geld. Of misschien zelfs in realiteit als je in de laatste kamer de bankroet pakt.

De mol heeft alle voordelen niet nodig. Had Jolien alle voordelen moeten pakken om de mol te kunnen zien?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #10 Gepost op: 12-04-2020, 22:39:49 »
Ik vond in deze opdracht de mol echt heeel erg praten (qua timing en woordkeuze) als Gilles.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #11 Gepost op: 12-04-2020, 22:44:56 »
Dat vond ik ook, het leek alsof wij een andere mol hebben. De mol wil natuurlijk in de laatste kamer geraken om over de winst te beslissen. Dat maakt Jolien zeer verdacht (en ik ben geneigd haar terug als hoofdverdachte te kiezen).

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #12 Gepost op: 12-04-2020, 22:46:53 »
Waarom wil je dat als mol?
1. De kans dat een kandidaat hier veel geld verdient is niet echt groot.
2. De kans dat je nu gigantisch verdacht wordt is héééél erg groot als mol

Edit: Wat ik nog het meest tegen haar zie als mol. Waarom ga je eerst 2 dingen openen? Enkel voor de 'geweldige tv' achteraf? Want nu maak je je gewoon verdacht door de manier waarop ze het gespeeld heeft. Ik vind dit gewoon echt niet logisch als mol
« Laatst bewerkt op: 12-04-2020, 22:49:34 door Convans »

Online Betonmol

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #13 Gepost op: 12-04-2020, 22:47:54 »
Als mol is het ook belangrijk om de opdrachten goed en snel te doen, hierdoor gaan de anderen onder druk meer hulpmiddelen aanwenden waardoor ze minder geld verdienen.
Als Jolien geen hamer nam in de laatste kamer dan Alina ook niet denk ik.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #14 Gepost op: 12-04-2020, 22:49:06 »
En dan eerst nog even (heel onschuldig) het goedkoopste pakken, dat zout. Om dan snel over te kunnen schakelen op de hamer. Slim gemold. :P

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #15 Gepost op: 12-04-2020, 22:50:51 »
Kandidaat Jolien spat er echt helemaal vanaf in de laatste opdracht. Een mol had het echt anders aangepakt..

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #16 Gepost op: 12-04-2020, 23:08:08 »
Kandidaat Jolien spat er echt helemaal vanaf in de laatste opdracht. Een mol had het echt anders aangepakt..

Hoe dan?

je spreekt van die 2 dingen openen dat dat te opvallend is, wel dat heeft ze niet verteld aan de groep. Die kunnen dat dus niet weten.

Als mol eerder afgaan, is redelijk wat invloed uit handen geven. Je weet immers nooit of de kandidaat je gaat volgen of niet.
klaar voor de strijd

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #17 Gepost op: 12-04-2020, 23:08:18 »
Jolien had even een licht Cor-momentje (indien niet zelf de mol)  ::jaja::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #18 Gepost op: 12-04-2020, 23:10:44 »
Hoe dan?

je spreekt van die 2 dingen openen dat dat te opvallend is, wel dat heeft ze niet verteld aan de groep. Die kunnen dat dus niet weten.

Als mol eerder afgaan, is redelijk wat invloed uit handen geven. Je weet immers nooit of de kandidaat je gaat volgen of niet.

Ik bedoel opvallend voor de kijker hé. Ik snap al niet waarom je als mol in de laatste kamer wil belanden en ik snap al zeker niet waarom je eerst 2 zaken gaat nemen die als kandidaat belangrijk zijn en dan pas de bankroet. Dat slaat toch helemaal nergens op? Ik weet niet of dit dan geregisseerd zou geweest zijn, maar als je de mol uit de spotlights wil houden, neem je bv eerst de pasvragen en dan de bankroet na een leugen of iets dergelijks. Maar nu vind ik het echt ongeloofwaardig moest dit helemaal vooraf geregisseerd zijn.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [aflevering 6] Opdracht 3
« Reactie #19 Gepost op: 12-04-2020, 23:12:36 »
Ik vond het onderonsje tussen Gilles en Jolien ook wel veelzeggend eigenlijk. De grote vraag is: kunnen we aan Gilles zien dat hij onder een zweterige monnikenkap heeft gezeten?

*zoekt screenshot*

EDIT: Hmm, ze hebben natuurlijk heel tactisch Gilles de hele dag nog niet in beeld gebracht en alleen via de megafoon laten spreken. Hij zal in dat geval zeker een een nieuw shirt hebben aangetrokken. Voor wat het waard is:
« Laatst bewerkt op: 12-04-2020, 23:19:27 door Pac »
...óf niet!