Auteur Topic: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol  (gelezen 14731 keer)

Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #60 Gepost op: 13-04-2020, 15:58:43 »
Jolien vooral bij de eerste en voorlaatste kamer slim/snel/onnodig geld weggespeeld.
Viel mij bij het kunst op dat ze als eerste weer ging zitten, maar wel meteen omkeek om nog eens te checken.
Maar weet nog niet zo goed wat het beste is als Mol, denk iig wel zo veel mogelijk kamers spelen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #61 Gepost op: 13-04-2020, 16:11:42 »
Waarvan ze nou ook weer niet heel erg leek te balen. Ik zou denken dat je dan heel kwaad op jezelf bent, maar er kwam alleen dunnetjes dom, dom, dom uit of zoiets? Ik moet het allemaal nog terugzien, maar ik vond haar spel niet te zien als dat van een kandidaat.
Top idee om het allemaal nog eens terug te zien. Misschien zie je dan ook dat ze niet alleen "dom, dom, dom" zegt. maar daarvoor "Fuck. God verdomme. Vuile mol". Maar dat zal vast wel weer geacteerd bij je overkomen. Ik zie een spontane reactie van een kandidaat die het onderste uit de kan wou en het deksel op de neus kreeg. En dat allemaal door een gewiekste advocaat.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #62 Gepost op: 13-04-2020, 16:17:53 »
Top idee om het allemaal nog eens terug te zien. Misschien zie je dan ook dat ze niet alleen "dom, dom, dom" zegt. maar daarvoor "Fuck. God verdomme. Vuile mol". Maar dat zal vast wel weer geacteerd bij je overkomen. 
Ga ik zeker doen. Moest alleen mijn eerste ei ook even kwijt, hè ;). En ja, ik vond het bij het eerste kijken geacteerd overkomen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #63 Gepost op: 13-04-2020, 17:10:02 »
Veel posts hier die ervan uitgaan dat een kandidaat na 2 pasvragen en de Salim verdachte 100% stopt, maar daar ben ik het toch niet mee eens. Het is maar hoe je het bekijkt. Jolien heeft zich wat mij betreft op een fantastische manier laten ringeloren door een uitstekend onderhandelende Mol zoals hierboven al omschreven (oa door MartinJ). Jolien dacht echt even een spelletje te kunnen spelen met de Mol en heeft in een vlaag van te hebberig te zijn geworden ('het klopt wat de Mol me geeft -alleen maar voordeel', etc.) gedacht echt de molboekjes te kunnen bemachtigen onder Stolp 1. Haar reactie, lacherig, is er wat mij betreft echt eentje van schaamte en gelatenheid. Wij willen boosheid zien, maar als je daar zojuist door de Mol enorm bent gef*cked voel je je enorm in je hemd staan, daar is Jolien haar reactie heel goed te verklaren wat mij betreft.

 ::jaja::

Daarnaast wilde ze de dagboeken het liefste hebben dus ik vind het helemaal niet vreemd dat ze door bleef spelen als kandidaat om die te bemachtigen. Ze heeft gewoon een verkeerde inschatting gemaakt.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #64 Gepost op: 13-04-2020, 21:06:59 »
Mocht Jolien de mol zijn dan kent ze alle deelopdrachten uit haar hoofd. Dus niet gek dat ze alle fruitsoorten vrijwel direct inlevert, de ballon lek prikt, de hamer pakt en zo in de finale kamer beland.


Ik lees veel dat hier vanuit gegaan wordt, maar opnieuw dat hoeft niet persé. Soms weet de mol niet alles en laten ze het natuurlijk lopen.

In S4 won de mol een puzzelproef waardoor hij in een speciale positie kwam waar die én geld uit de pot kon spelen en een voordeel won. Bij de ontknoping bleek dat die de puzzel niet kende en de vrijheid kreeg van de makers. Hij loste de puzzel dus op eigen kracht op.

Even goed wist Jolien als ze de mol was de details van de kamers niet én deed ze dit alles op eigen kracht. Dan is dat gewoon knap gedaan. (hetzelfde geldt als ze kandidaat was).

Als ze als mol deze voorkennis wel kreeg, vind ik het ook minder maar daarom niet oneerlijk. Een mol heeft in het algemeen wel voorkennis. Daarom lukt het niet altijd (ze won maar nipt de opdracht met hapjes en de ijsblok)
klaar voor de strijd

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #65 Gepost op: 13-04-2020, 22:36:01 »
De mol werkt wel vaker Met open opdrachten, daarmee bedoel ik opdrachten waarin de mol niet exact weet wat er in de opdracht komt( soms leuker voor de camera qua reactie etc).

In deze opdracht is dat heel goed mogelijk. Komt de mol tot kamer 5 prima, dan komt het zeker op bankroet uit. Komt de mol niet tot kamer 5 dan speelt de mol zijn spel In kamer 5 en is de uitkomst ongewis.

Hier de mol door middel van voorkennis helpen om kamer 5 te halen, naja dat voelt beetje flauw.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #66 Gepost op: 14-04-2020, 01:50:46 »
Ik volg wat hier al paar keer gezegd is:
Het zou zeer flauw zijn om de mol hier met voorkennis de 5de kamer te laten bereiken.
En dan nog veel flauwer om dan een toneeltje te spelen tijdens het diner.

Dat de mol uiteindelijk in de laatste kamer zou geraken op eiken kracht, zonder voorkennis, dan is het toneelstukje nog goed te praten.

Jolien is sowieso een competitieve kandidaat. En ik had het gevoel dat ze kost wat kost dat extra voordeel wou. Tegen elke prijs. En dit zowel in de eerste 4 kamers, als in de laatste.


Iemand die trouwens een screenshot heeft van de verschillende tekeningen?
Misschien moet de mol een leuke hint achter?
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #67 Gepost op: 14-04-2020, 02:27:21 »
Hier de tekeningen van Jolien, Alina, Christian en Bart. Over die laatste heb ik net iets geplaatst in het verborgen hints topic.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #68 Gepost op: 14-04-2020, 11:59:06 »
Een reden voor Jolien als kandidate om per se de boekjes te willen en niet tevreden te zijn met de naam van de hoofdverdachte van Salim zou kunnen zijn dat ze weet/vermoedt dat zij zelf de hoofdverdachte was van Salim
Wit is ook een kleur!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #69 Gepost op: 14-04-2020, 13:32:20 »
Elke kandidaat zou stoppen bij 2 pasvragen én de hoofdpersoon van Salim. Dat is namelijk n ticket naar de volgende afl.

Wat n toeval trouwens dat Jolien vooraf zegt de dagboeken te willen ze eerst die 2 andere dingen binnensleept. Zo lijkt t minder verdacht dat ze doorspeelt. De mol zegt 1 of 3 voor de dagboeken. Toch pakt ze eerst 3 en 2.
Omdat meteen 1 pakken geen leuke tv oplevert ook.

En wat acteerde Jolien ongeloofwaardig zeg .. vooral achteraf toen Gilles binnenkwam. Geen oscar dit jaar
Helemaal mee eens!

Ik geloof niet dat eindigen in de laatste kamer het droomscenario is voor de mol. Hoofddoel is dat de mol schittert, bij het spelen van een toneeltje ontbreekt alle glans, en bovendien speel je jezelf erg in de kijker.

Het lijkt ook niet moeilijk om ervoor te zorgen dat je die laatste kamer niet bereikt. Ik had alvast niet de indruk dat Alina erg goed haar best deed om de sleutel in het ijsblok eerst te vinden.

Als Alina dat gespeeld heeft, inclusief rood hoofd, verdient zij wél een Oscar.
Ik had het idee dat de sleutel bij haar vaster in het ijs zat, ze had het ijsblok al doormidden namelijk.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 13:41:29 door Run »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #70 Gepost op: 14-04-2020, 15:34:51 »
Wel typisch dat Bart afviel omdat hij de druiven was vergeten. Kennen ze in België ook de uitdrukking "De druiven zijn zuur"?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #71 Gepost op: 15-04-2020, 20:59:02 »
Wat ook opvalt is dat Christian door mag Met getekende witte druiven.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #72 Gepost op: 16-04-2020, 16:55:39 »
Wat ook opvalt is dat Christian door mag Met getekende witte druiven.
Ze zijn groen, maar moeten rood zijn.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #73 Gepost op: 16-04-2020, 17:28:05 »
Wat ook opvalt is dat Christian door mag Met getekende witte druiven.

Ze zijn groen, maar moeten rood zijn.

En hoe noemen we groene druiven meestal? ::wijn::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #74 Gepost op: 17-04-2020, 14:15:02 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #75 Gepost op: 17-04-2020, 16:12:01 »
Het droneshot aan het begin van de opdracht is trouwens wel belachelijk goed hè? ;D

Offline MolPaul

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #76 Gepost op: 17-04-2020, 21:25:17 »
Veel posts hier die ervan uitgaan dat een kandidaat na 2 pasvragen en de Salim verdachte 100% stopt, maar daar ben ik het toch niet mee eens. Het is maar hoe je het bekijkt. Jolien heeft zich wat mij betreft op een fantastische manier laten ringeloren door een uitstekend onderhandelende Mol zoals hierboven al omschreven (oa door MartinJ). Jolien dacht echt even een spelletje te kunnen spelen met de Mol en heeft in een vlaag van te hebberig te zijn geworden ('het klopt wat de Mol me geeft -alleen maar voordeel', etc.) gedacht echt de molboekjes te kunnen bemachtigen onder Stolp 1. Haar reactie, lacherig, is er wat mij betreft echt eentje van schaamte en gelatenheid. Wij willen boosheid zien, maar als je daar zojuist door de Mol enorm bent gef*cked voel je je enorm in je hemd staan, daar is Jolien haar reactie heel goed te verklaren wat mij betreft.
Hier ben ik het erg mee eens. Een van mijn dochters vind ik qua karakter erg lijken op Jolien, al de hele serie. Zeer fanatiek en heel gedreven. Maar veel te druk, spontaan en misschien zelfs wat te onstabiel om de Mol te kunnen zijn. Jolien is in mijn ogen dus gewoon een hele fanatieke kandidaat, die heel graag haar ultieme doel wilde bereiken - de molboekjes - en in haar fanatisme faalde.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #77 Gepost op: 17-04-2020, 23:36:47 »
Wat ook opvalt is dat Christian door mag Met getekende witte druiven.

Misschien is hij kleurenblind?

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #78 Gepost op: 17-04-2020, 23:42:25 »
Wit.
Ah, is dat zo? In België zijn ze gewoon groen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #79 Gepost op: 18-04-2020, 00:47:12 »
Hier ben ik het erg mee eens. Een van mijn dochters vind ik qua karakter erg lijken op Jolien, al de hele serie. Zeer fanatiek en heel gedreven. Maar veel te druk, spontaan en misschien zelfs wat te onstabiel om de Mol te kunnen zijn. Jolien is in mijn ogen dus gewoon een hele fanatieke kandidaat, die heel graag haar ultieme doel wilde bereiken - de molboekjes - en in haar fanatisme faalde.
Mijn dochter lijkt wat dat betreft niet op Jolien maar ik zie het zo ook wel. Ze had gewoon een gewiekste onderhandelaar tegenover zich. En wat zeggen 2 pasvragen als je op de verkeerde mol zit nog in deze fase. Volgens mij ga je het daar niet mee winnen. Als ze dacht niet erg wijs te worden van de hoofdverdachte van Salim dan is het logisch dat ze door ging. No guts, no glory. En misschien is de informatie die ze nu kreeg, dat de mol een slimme onderhandelaar is, wel belangrijker dan die molboekjes. En gezien de verwensingen die ze hierna uitte zou het mij niets verbazen dat ze nu zeker weet dat Bart de mol is. Het is niet de eerste keer dat ze door Bart zijn gef*ckt.