Auteur Topic: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol  (gelezen 14730 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #40 Gepost op: 13-04-2020, 12:59:29 »
Ik denk dat ze echt in een fase zijn gekomen van ieder voor zich. Ze spreken het ook uit in de eetpakken kamer.
Dus als kandidaat Alina dan ineens Christian gaat helpen om zo in strategisch voordeel te zijn, komt dat wat vreemd over.

Ik ben het wel eens met de gedachte dat het voor een tactisch spel een juiste keuze was geweest om Christian te helpen en zo het eindspel tegen christian te spelen. Maar ik ben blij dat Alina het spel niet heeft beinvloed.

Of ik het een mollen actie vind, voorlopig niet. Voorlopig denk ik dat ze het speelveld gelijk wil houden en iedereen evenveel kans wil geven.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #41 Gepost op: 13-04-2020, 13:02:35 »
Ik zou het erg suf vinden als de mol hier zijn best zou doen om de opdracht te winnen om daarna een toneelspel met Gilles op te voeren. Ook kan ik me niet voorstellen dat een kandidaat al bij de eerste kamer zo makkelijk opgeeft.
Ook vind ik de rol van de mol hier beter bij Bart passen. Die neemt hier het initiatief met "zullen we zaken doen". Hé, waar heb ik dat eerder gezien? Als Gilles hier de mol had gespeeld dan had hij het initiatief wel aan Jolien gelaten.
Verder vond ik het subliem gespeeld van Bart als mol. Hij komt met een mooi compromis voorstel: laten we allebei één stolp kiezen die we willen vermijden. Voor de mol is dit de x2 en voor de kandidaat de bankroet.  Jolien gaat hierin mee (had ik als kandidaat ook gedaan). Ook heel slim dat hij zegt dat er dan voor de kandidaat alleen maar voordelen overblijven. En de mol zegt hier ook niet "omdat je m'n vriend bent" zoals hier aangehaald, maar "omdat we vrienden zijn".
Heel slim nu van Bart om te vragen in welk voordeel Jolien het meest is geïnteresseerd, want dan kan hij   in 2 van de 3 gevallen de juiste stolp aanwijzen om vertrouwen te wekken.
Jammer genoeg voor Bart kiest Jolien voor de optie die niet onder de eerste 3 stolpen ligt. Nu moet hij 2 stolpen aanduiden aangezien Jolien iets anders zal vinden. Hij zegt dus de dagboeken liggen onder stolp 1 of stolp 3.
Jolien kiest stolp 3 en daaronder zit de naam van de hoofdverdachte van Salim. Die envelop mag ze natuurlijk nog niet open maken.
De grap is nu dat onder stolp 1 de bankroet zat. Dus als ze hier de verkeerde keuze had gemaakt was het doel van de mol al bereikt.
Nu moet ze beslissen welke stolp ze nog meer opent. En ze probeert nog wat info van de mol los te krijgen. Die zegt "Dat moet je zelf maar uitrekenen Jolien, je bent slim genoeg". Deze zin vind ik erg bij Bart passen. Een beetje op een snerende toon en we weten ook dat Bart en Jolien niet de grootste vrienden zijn in dit spel.
Jolien kiest nu met opzet voor de stolp die de mol niet heeft genoemd: stolp 2. Daaronder zitten de pasvragen. Nu heeft ze al 2 stolpen geopend waarvan de mol heeft aangegeven dat die gunstig voor haar zouden zijn en dat klopte tot nu toe.
Nu zou Jolien natuurlijk moeten stoppen maar omdat de mol nog niet heeft gelogen, zouden nu de dagboeken logischerwijs onder stolp 1 moeten liggen.
Ze vraagt nu nog even: "En in stolp één zitten de dagboeken".
Mol: "Klopt".
En dan nog om haar over de streep te trekken: "Dan ga je enkel met voordelen naar buiten".
Jolien zegt dan eerst: "Dan ga ik dat doen". En dan "Fuck is dat wel zo".
Ze twijfelt en vraagt de mol: "Ge zijt niet aan het liegen, hè".
Mol: "Nooit".
Weer dat korte en vertrouwen wekkende antwoord. Ze twijfel nog steeds en dan zegt de mol: "Niet twijfelen Jolien".
Jolien kan het niet laten en maakt stolp 1 open om de bankroet te vinden.
Dan scheldt ze de mol uit (zullen we maar niet herhalen). De mol zwijgt uiteraard, doel bereikt.
En dan natuurlijk Jolien: "dom, dom, dom".

Ik vond het briljant gespeeld van mol Bart en Jolien heeft het zelf al gezegd.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 14:26:55 door MartinJ »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #42 Gepost op: 13-04-2020, 13:16:53 »
Dan scheldt ze de mol uit (zullen we maar niet herhalen).

Zo erg was het toch niet? ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #43 Gepost op: 13-04-2020, 13:16:57 »
Op 52:23 zegt de Mol: Als je mij beloofd om de verdubbelaar gesloten te laten. Luister eens goed naar dat "Gesloten". Dat is toch Alina?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #44 Gepost op: 13-04-2020, 13:24:41 »
In een dergelijke onderhandeling vind ik het vreemd dat je als kandidaat luistert naar wat de mol je ingeeft.

Als de mol zegt ik wil dat we x en y niet openen omdat jij niet wil dat het x  wordt en ik wil niet dat het y wordt, dan zou ik zeker voor x en y gaan.
Het spel wat jolien speelt is wederom vreemd.  Ze geeft aan dat ze persoonlijk voordeel wil als ze dat dan heeft , gaat ze nog door.

Domme kandidaat of toch gewoon een mol? En eens dat als jolien Met voor kennis deze kamer had gehaald dat niet zo leuk is.

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #45 Gepost op: 13-04-2020, 13:27:43 »
De mol wil dit spel toch gewoon winnen? Of dat lukt is een tweede...

De opdrachten zijn voor de mol even lastig als voor de kandidaten, dus de mol gaat hier zeker wel zijn best doen. Nu is mijn mol ook Jolien, maar elke mol wil dit spel toch winnen?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #46 Gepost op: 13-04-2020, 13:48:34 »
 Bij het terugkijken viel mij ook de slimme onderhandelingstactiek op:

Eerst de verschillende belangen van  beiden op tafel leggen en dat als uitgangspunt voorleggen. Dat schept al een saamhorigheidsgevoel.

Dan vragen naar wat Jolien het liefste wil maar haar de 2 andere voordelen kado te geven. Zo blijft ze gretig naar datgene wat ze het liefste wil de molboekjes van de afvallers.

Vertrouwen wekken door haar 2 voordelen te gunnen. Zo is de kans groter dat ze toehapt en haar wens naar de molboekjes vervuld wil zien.
Helaas.......

Het past helemaal in het  beeld van  Bart Lintermans en zijn staat van dienst!

Overigens veel opdrachten met onderhandelingen met de mol dit jaar......

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #47 Gepost op: 13-04-2020, 13:52:34 »
In een dergelijke onderhandeling vind ik het vreemd dat je als kandidaat luistert naar wat de mol je ingeeft.

Als de mol zegt ik wil dat we x en y niet openen omdat jij niet wil dat het x  wordt en ik wil niet dat het y wordt, dan zou ik zeker voor x en y gaan.
..

Daarom opent de mol goed voorbereid (uit ervaring?) met een sterke onderhandelingstruc. Hij zoekt direct een gemeenschappelijk belang, een common ground, een win-win, iets waar ze het meteen eens over kunnen zijn. Ik wil niet de verdubbelaar, jij niet de bankroet. Dat schept (onbewust) vertrouwen want dat is een eerlijke/behulpzame opening.

Iemand heeft de onderhandelingsboekskes gelezen ::jaja::


Edit: haha moedermol je bent me nu al 2 keer te vlug af terwijl ik een soortgelijk antwoord typ ::rofl::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #48 Gepost op: 13-04-2020, 14:10:11 »
[...] Het past helemaal in het  beeld van  Bart Lintermans en zijn staat van dienst!

Eindelijk een achternaam erbij  8)

[...] Jolien kan het niet laten en maakt stolp 3 open om de bankroet te vinden. [...]
Als je dit nog even verandert in stolp 1 ben ik het helemaal eens met je verhaal  ::ok::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #49 Gepost op: 13-04-2020, 14:12:38 »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #50 Gepost op: 13-04-2020, 14:31:31 »
Als je dit nog even verandert in stolp 1 ben ik het helemaal eens met je verhaal  ::ok::
Ik heb het aangepast. Ook @Moedermol en @Theoreticus waren het hier kennelijk mee eens en ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit slimme spel van de mol door had.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #51 Gepost op: 13-04-2020, 14:40:41 »
Verder vond ik het subliem gespeeld van Bart als mol. Hij komt met een mooi compromis voorstel: laten we allebei één stolp kiezen die we willen vermijden. Voor de mol is dit de x2 en voor de kandidaat de bankroet.  Jolien gaat hierin mee (had ik als kandidaat ook gedaan). Ook heel slim dat hij zegt dat er dan voor de kandidaat alleen maar voordelen overblijven. En de mol zegt hier ook niet "omdat je m'n vriend bent" zoals hier aangehaald, maar "omdat we vrienden zijn".
Heel slim nu van Bart om te vragen in welk voordeel Jolien het meest is geïnteresseerd, want dan kan hij   in 2 van de 3 gevallen de juiste stolp aanwijzen om vertrouwen te wekken.
Jammer genoeg voor Bart kiest Jolien voor de optie die niet onder de eerste 3 stolpen ligt. Nu moet hij 2 stolpen aanduiden aangezien Jolien iets anders zal vinden. Hij zegt dus de dagboeken liggen onder stolp 1 of stolp 3.
Jolien kiest stolp 3 en daaronder zit de naam van de hoofdverdachte van Salim. Die envelop mag ze natuurlijk nog niet open maken.
De grap is nu dat onder stolp 1 de bankroet zat. Dus als ze hier de verkeerde keuze had gemaakt was het doel van de mol al bereikt.
Nu moet ze beslissen welke stolp ze nog meer opent. En ze probeert nog wat info van de mol los te krijgen. Die zegt "Dat moet je zelf maar uitrekenen Jolien, je bent slim genoeg". Deze zin vind ik erg bij Bart passen. Een beetje op een snerende toon en we weten ook dat Bart en Jolien niet de grootste vrienden zijn in dit spel.
Jolien kiest nu met opzet voor de stolp die de mol niet heeft genoemd: stolp 2. Daaronder zitten de pasvragen. Nu heeft ze al 2 stolpen geopend waarvan de mol heeft aangegeven dat die gunstig voor haar zouden zijn en dat klopte tot nu toe.
Nu zou Jolien natuurlijk moeten stoppen maar omdat de mol nog niet heeft gelogen, zouden nu de dagboeken logischerwijs onder stolp 1 moeten liggen.
Ze vraagt nu nog even: "En in stolp één zitten de dagboeken".
Mol: "Klopt".
En dan nog om haar over de streep te trekken: "Dan ga je enkel met voordelen naar buiten".
Jolien zegt dan eerst: "Dan ga ik dat doen". En dan "Fuck is dat wel zo".
Ze twijfelt en vraagt de mol: "Ge zijt niet aan het liegen, hè".
Mol: "Nooit".
Weer dat korte en vertrouwen wekkende antwoord. Ze twijfel nog steeds en dan zegt de mol: "Niet twijfelen Jolien".
Jolien kan het niet laten en maakt stolp 1 open om de bankroet te vinden.
Dan scheldt ze de mol uit (zullen we maar niet herhalen). De mol zwijgt uiteraard, doel bereikt.

Ik vond het briljant gespeeld van mol Bart en Jolien heeft het zelf al gezegd.

Het is briljant gespeeld uiteraard, maar ik denk niet dat dit door de mol zelf ter plekke allemaal bedacht wordt maar volgens een script aangereikt en vooraf besproken met de crew, dat er inderdaad moet toe leiden dat de kandidaat Jolien bankroet kiest zoals je hierboven beschrijft.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 14:47:32 door Molekule »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #52 Gepost op: 13-04-2020, 15:01:02 »
Het is briljant gespeeld uiteraard, maar ik denk niet dat dit door de mol zelf ter plekke allemaal bedacht wordt maar volgens een script aangereikt en vooraf besproken met de crew, dat er inderdaad moet toe leiden dat de kandidaat Jolien bankroet kiest zoals je hierboven beschrijft.
Ik dacht niet dat ik had gezegd dat de mol dit ter plekke heeft bedacht. We hebben het niet voor niets bij opdrachten over de briefing van de mol. Dat is standaard wat mij betreft.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #53 Gepost op: 13-04-2020, 15:06:54 »
Elke kandidaat zou stoppen bij 2 pasvragen én de hoofdpersoon van Salim. Dat is namelijk n ticket naar de volgende afl.

Wat n toeval trouwens dat Jolien vooraf zegt de dagboeken te willen ze eerst die 2 andere dingen binnensleept. Zo lijkt t minder verdacht dat ze doorspeelt. De mol zegt 1 of 3 voor de dagboeken. Toch pakt ze eerst 3 en 2.
Omdat meteen 1 pakken geen leuke tv oplevert ook.

En wat acteerde Jolien ongeloofwaardig zeg .. vooral achteraf toen Gilles binnenkwam. Geen oscar dit jaar

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #54 Gepost op: 13-04-2020, 15:09:30 »
Je kunt een scenario misschien van te voren uittekenen, je kunt niet bepalen hoe het zal aflopen.

De mol heeft zeker voorkennis en zal de opdrachten misschien vooraf geoefend hebben, het is dan nog niet zeker of hij de kamer met het diner zal bereiken (al is dat natuurlijk de beste scenario voor de mol). Indien niet, de mol kan niet van te voren weten tegenover welke kandidaat die zal staan en welke beslissingen die gaat nemen (sommigen zullen misschien juist tegen de mol ingaan en 'per ongeluk' de verdubbelaar nemen).

Het eerste wat de mol kan doen is het bedrag zo laag mogelijk houden. Dat kan door bv. al in opdracht 1 veel te kijken wat de anderen aanspoort hetzelfde te doen, in opdracht 2 zoveel mogelijk de blinddoek af te nemen enz. De opdrachten worden tegen elkaar gespeeld en hoe verder je geraakt, hoe meer invloed je hebt over het te winnen bedrag. Uiteindelijk blijft er maar €2150 over van de €5000 die verdiend kan worden.

Indien de mol niet de laatste kamer bereikt zal die de winnaar proberen om de tuin leiden (wat hier wel is gelukt) en als het de mol zelf is komt er uiteraard niets in de pot.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 15:14:36 door Luc »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #55 Gepost op: 13-04-2020, 15:12:38 »
Mocht Jolien de mol zijn dan kent ze alle deelopdrachten uit haar hoofd. Dus niet gek dat ze alle fruitsoorten vrijwel direct inlevert, de ballon lek prikt, de hamer pakt en zo in de finale kamer beland.

Maar het ziet er wel gespeeld uit. Zo, van: als mol moet je doen alsof kandidaat Jolien baat heeft bij pasvragen en de dagboeken. Soit, kan ik in komen. Maar blindelings de mol volgen in de aanwijzingen naar de juiste schotel op tafel? We hadden bij WIDM 20 ook zo'n vertrouw de mol of niet opdracht. Nathan deed dat blindelings zoals Jolien.

Het voelde net alsof ze na de voordelen van twee pasvragen en de verdachte van Salim voor de buhne nog door moest. Een echte kandidaat had allang gestopt en genoegen genomen met een enkeltje naar de volgende aflevering. Maar de bankroet moest natuurlijk geshowt worden: enter productiemedewerker waar ze bij DM wel vaker zich van bedienen.

Nee allerrminst een chique manier. Voorkennis is 1, maar dit zo uitventen en de werkelijke kandidaten de pas afsnijden opdat ze kansloos zijn...
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #56 Gepost op: 13-04-2020, 15:25:46 »
Het is briljant gespeeld uiteraard, maar ik denk niet dat dit door de mol zelf ter plekke allemaal bedacht wordt maar volgens een script aangereikt en vooraf besproken met de crew, dat er inderdaad moet toe leiden dat de kandidaat Jolien bankroet kiest zoals je hierboven beschrijft.

Onderhandelen is een spel van één of meerdere personen en kun je niet scripten. Je weet immers nooit wat de ander doet of zegt.
Er zijn wel trucs die je kunt inzetten waarmee je je opponenten kunt sturen in de richting die jij wil. Sommige onderhandelaars zijn hierin erg gewiekst.

Edit: haha moedermol je bent me nu al 2 keer te vlug af terwijl ik een soortgelijk antwoord typ ::rofl::

 ::rofl:: We zijn het iig eens.

« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 15:29:11 door Moedermol »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #57 Gepost op: 13-04-2020, 15:32:19 »
Je kunt een scenario misschien van te voren uittekenen, je kunt niet bepalen hoe het zal aflopen.

De mol heeft zeker voorkennis en zal de opdrachten misschien vooraf geoefend hebben, het is dan nog niet zeker of hij de kamer met het diner zal bereiken (al is dat natuurlijk de beste scenario voor de mol).

Ik geloof niet dat eindigen in de laatste kamer het droomscenario is voor de mol. Hoofddoel is dat de mol schittert, bij het spelen van een toneeltje ontbreekt alle glans, en bovendien speel je jezelf erg in de kijker.

Het lijkt ook niet moeilijk om ervoor te zorgen dat je die laatste kamer niet bereikt. Ik had alvast niet de indruk dat Alina erg goed haar best deed om de sleutel in het ijsblok eerst te vinden.
En al zeker omdat de mol in het dagboek nog maar eens onzeker bleek en andere kandidaten ziet schitteren in iets waar ze zelf in wil/moet uitblinken.
Bij het scenario in de laatste kamer zijn er eigenlijk twee opties: of Jolien "volgt" de mol, en ze volgt niet. De mol wil vooral dat de verdubbelaar niet ontdekt wordt, en als het even kan de bankroet activeren.
Scenario:
Jolien volgt de mol niet => door de verdubbelaar niet onder 4 maar 5 te steken, en de (overduidelijk) beste optie (dagboeken) in 4, is de kans groot dat het spel stopt als ze dagboeken in handen heeft. No harm done, geen verdubbeling.
Jolien volgt de mol => direct in het scenario "bankroet of ander voordeel". Ofwel onmiddellijk bankroet, ofwel "lokken" naar bankroet. Wat gebeurd is.

Ik dacht niet dat ik had gezegd dat de mol dit ter plekke heeft bedacht. We hebben het niet voor niets bij opdrachten over de briefing van de mol. Dat is standaard wat mij betreft.

Sterk spel van de mol betekent dus vooral sterk scenario, waar de makers al jaren een patent op hebben inderdaad. Je moet geen Bart zijn om het te kunnen uitvoeren, bedoel ik.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2020, 16:47:05 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #58 Gepost op: 13-04-2020, 15:35:19 »
Elke kandidaat zou stoppen bij 2 pasvragen én de hoofdpersoon van Salim. Dat is namelijk n ticket naar de volgende afl.

Wat n toeval trouwens dat Jolien vooraf zegt de dagboeken te willen ze eerst die 2 andere dingen binnensleept. Zo lijkt t minder verdacht dat ze doorspeelt. De mol zegt 1 of 3 voor de dagboeken. Toch pakt ze eerst 3 en 2.
Omdat meteen 1 pakken geen leuke tv oplevert ook.

En wat acteerde Jolien ongeloofwaardig zeg .. vooral achteraf toen Gilles binnenkwam. Geen oscar dit jaar
Precies zo heb ik de opdracht ook beleefd. Het kwam op mij zo matig geacteerd over, dat ik me bijna begon te schamen voor mijn mol... ::rofl:: Het was denk ik absoluut geen uitgemaakte zaak dat ze in de laatste kamer kwam, daarvoor waren de verschillen in bijvoorbeeld de hapjesjassen kamer te klein. Maar ik kan me wel voorstellen dat ze eenmaal in de laatste kamer geraakt voor de bankroet wilde spelen, als een soort revanche voor de keren dat ze niet in haar molopdracht slaagde. Uit een eerder dagboek van de Mol sprak frustratie genoeg.
Meteen zeggen dat je graag de molboekjes van de afvallers wilt, vond ik ook verdacht. Waarom zou je de Mol zo in je kaart laten kijken? Het leek me al niet perse het meest interessante wat er te winnen viel, en doorspelen met 2 pasvragen en de mol van Salim en nog 1.150 euro over, met bankroet tot gevolg, ja, dan zou kandidaat Jolien het wel heel slecht hebben gedaan. Waarvan ze nou ook weer niet heel erg leek te balen. Ik zou denken dat je dan heel kwaad op jezelf bent, maar er kwam alleen dunnetjes dom, dom, dom uit of zoiets? Ik moet het allemaal nog terugzien, maar ik vond haar spel niet te zien als dat van een kandidaat. Dan deed ze het bij het vuurwerk toch een stuk beter.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [aflevering 6] Opdracht 3 - Diner met de Mol
« Reactie #59 Gepost op: 13-04-2020, 15:37:40 »
Veel posts hier die ervan uitgaan dat een kandidaat na 2 pasvragen en de Salim verdachte 100% stopt, maar daar ben ik het toch niet mee eens. Het is maar hoe je het bekijkt. Jolien heeft zich wat mij betreft op een fantastische manier laten ringeloren door een uitstekend onderhandelende Mol zoals hierboven al omschreven (oa door MartinJ). Jolien dacht echt even een spelletje te kunnen spelen met de Mol en heeft in een vlaag van te hebberig te zijn geworden ('het klopt wat de Mol me geeft -alleen maar voordeel', etc.) gedacht echt de molboekjes te kunnen bemachtigen onder Stolp 1. Haar reactie, lacherig, is er wat mij betreft echt eentje van schaamte en gelatenheid. Wij willen boosheid zien, maar als je daar zojuist door de Mol enorm bent gef*cked voel je je enorm in je hemd staan, daar is Jolien haar reactie heel goed te verklaren wat mij betreft.