Auteur Topic: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap  (gelezen 12942 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #80 Gepost op: 22-04-2020, 10:34:25 »
Heel raar dat Christiaan opeens wel gepakt werd op het laatst.

Zou me niks verbazen als we te zien krijgen dat Alina het winkelpersoneel subtiel aanspreekt om op Christiaan te letten
Ik schat zo in dat ze al genoeg opvielen en Christian al helemaal. Nog even afgezien van de vraag of ze dit ooit zou doen.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #81 Gepost op: 22-04-2020, 11:04:38 »
- Bart kiest weer positie en vraagt Alina om samen met hem de boodschapper te zijn. Omdat hij weet van de tocht en haar voetblessure? Jolien grijpt in (naast het feit dat Alina heel graag wil shoppen).
- Bij de tocht initieert Bart het openmaken van de boodschap met een groot nadeel als gevolg.
- Bart stelt voor Alina helemaal niet te beschermen en volle petrol de verdediging op Christian te gooien.
- Uitgerekend Christian, beschermd door Bart, wordt geraakt.

Ik snap niet zo heel goed waarom Alina of Jolien door de meesten meer verdacht worden dan Bart. Omdat het allemaal too obvious is wat allemaal hij openlijk uitspookt? Hoeveel meer kun je mollen? Behalve de tocht helemaal niet voltooien?

Gekozen mol of niet, hij is hier sowieso de beste mol  ::hypocriet::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Online Convans

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #82 Gepost op: 22-04-2020, 11:11:53 »
Haha Theoreticus, ik heb werkelijk in heel het seizoen geen enkele keer gedacht, damn Bart is hier erg aan het mollen / nepmollen. Dus voor mij zou het een erg grote verrassing zijn, want ik zie het dus werkelijk niet.

Als fanatieke kandidaat heb je altijd wel wat molse zaken omdat je voor eigen gewin gaat, maar voor mij lijkt dit allemaal zo duidelijk dat hij vanaf min 1 in dit spel gewoon wil winnen en daar alles voor over heeft. Nepmollen of mollen denkt hij zelfs niet aan.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #83 Gepost op: 22-04-2020, 11:19:39 »
Ik snap niet zo heel goed waarom Alina of Jolien door de meesten meer verdacht worden dan Bart. Omdat het allemaal too obvious is wat allemaal hij openlijk uitspookt? Hoeveel meer kun je mollen? Behalve de tocht helemaal niet voltooien?

Gekozen mol of niet, hij is hier sowieso de beste mol  ::hypocriet::
En de mol die bij de terugblik de meest interessante acties kan opleveren, die we nog niet gezien hebben, vermoed ik. :) Ik noem maar wat: de teller op 10.200, de mislukte kuil en de gloeilamp met de graafmachine, een verklaring voor het verschil in hartslagen bij zijn 2 runs in de Minotaurus.

OT: de tocht niet voltooien lijkt me Barts eer te na, en de productie zou toch ook wel graag willen dat de beschieting leuke beelden oplevert! Verder mee eens dat mol Bart molt to the max, voor zover het hem toegestaan wordt door de kandidaten. Bij deze opdracht, maar ook bij de koffers.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #84 Gepost op: 22-04-2020, 11:23:36 »
Haha Theoreticus, ik heb werkelijk in heel het seizoen geen enkele keer gedacht, damn Bart is hier erg aan het mollen / nepmollen. Dus voor mij zou het een erg grote verrassing zijn, want ik zie het dus werkelijk niet.

Als fanatieke kandidaat heb je altijd wel wat molse zaken omdat je voor eigen gewin gaat, maar voor mij lijkt dit allemaal zo duidelijk dat hij vanaf min 1 in dit spel gewoon wil winnen en daar alles voor over heeft. Nepmollen of mollen denkt hij zelfs niet aan.

Volgens mij is dat nu juist de grote dekmantel (monnikspij) van de mol dit seizoen. Vandaar zijn 10k plus speech in de eerste opdracht. ;)

Als Bart kandidaat is hebben de mol en makers ongetwijfeld elke opdracht alle zeilen bij moeten zetten want wat gaat ongeleid projecttiel Bart nu weer doen? ::rofl::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #85 Gepost op: 22-04-2020, 11:27:30 »

- Bart stelt voor Alina helemaal niet te beschermen en volle petrol de verdediging op Christian te gooien.


Is heel kandidaats omdat je zo een grotere kans maakt op geld. 2 beschermen gaan ze allebei af.
Idd frappant dat Christian toch geraakt wordt

Ach je weet waarom ik Bart heb afgeschreven. Komt eigenlijk helemaal niet door Bart zelf

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #86 Gepost op: 22-04-2020, 11:34:02 »
Is heel kandidaats omdat je zo een grotere kans maakt op geld. 2 beschermen gaan ze allebei af.
Idd frappant dat Christian toch geraakt wordt
..

Ja, dus hij geeft er 1 op om op zeker de andere 2k te scoren (mooi bedrag) maar uitgerekend dat faalt dan weer. Hij is nog niet eens ter plaatse geweest maar heeft zijn tacktiek al klaar.

..Ach je weet waarom ik Bart heb afgeschreven. Komt eigenlijk helemaal niet door Bart zelf

Snap ik ::jaja::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #87 Gepost op: 22-04-2020, 11:37:20 »
- Bart kiest weer positie en vraagt Alina om samen met hem de boodschapper te zijn. Omdat hij weet van de tocht en haar voetblessure? Jolien grijpt in (naast het feit dat Alina heel graag wil shoppen).
- Bij de tocht initieert Bart het openmaken van de boodschap met een groot nadeel als gevolg.
- Bart stelt voor Alina helemaal niet te beschermen en volle petrol de verdediging op Christian te gooien.
- Uitgerekend Christian, beschermd door Bart, wordt geraakt.

Ik snap niet zo heel goed waarom Alina of Jolien door de meesten meer verdacht worden dan Bart. Omdat het allemaal too obvious is wat allemaal hij openlijk uitspookt? Hoeveel meer kun je mollen? Behalve de tocht helemaal niet voltooien?

Gekozen mol of niet, hij is hier sowieso de beste mol  ::hypocriet::

- Alina kiest ook zelf positie (en dat is m.i. een betere molpositie
- Alina zorgt er voor dat bij het stelen de x3 niet gehaald wordt door Christian aan te sporen steeds grote dingen mee te nemen waardoor de pakkans groot wordt.
- Het openmaken van de boodschap... als kandidaat zou ik ook nieuwsgierig zijn
- Alina zit zeker de eerste 10-15 pijlen helemaal onbeschermd aan tafel en heeft pech dat ze niet geraakt wordt op dat moment.

- Jolien is uiteindelijk degene die de posities verdeelt door samen met Bart te gaan lopen. De "opvallende" Christian komt zo bij het dieventeam
- Bij het openmaken van de boodschap sputtert Jolien niet tegen
- Jolien lijkt de eerste 10-15 pijlen ook niet echt bezig Christian te beschermen.

Wat mij wel tegenstaat bij een Bart of Jolien is de mol is dat ze op tijd aankomen en dat we van beiden niet echt vertragende tactieken zien tijdens de loop. Als mol zou ik toch proberen om te laat te komen en Alina en Christian daar onbeschermd te laten zitten
Wit is ook een kleur!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #88 Gepost op: 22-04-2020, 11:41:36 »

Hij is nog niet eens ter plaatse geweest maar heeft zijn tacktiek al klaar.


Dat is zeker opvallend idd

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #89 Gepost op: 22-04-2020, 11:53:28 »
- Alina zit zeker de eerste 10-15 pijlen helemaal onbeschermd aan tafel en heeft pech dat ze niet geraakt wordt op dat moment.
Bart roept dat ze de helm moeten opzetten, en op hun stoel moeten gaan zitten. En dat doet Alina, als kandidaat wist ze ook totaal niet wat er gaande was of hoe ze zich moesten gedragen. Ze vraagt ook: 'Wat moeten we doen?'. Nou, niet op je stoel gaan zitten lijkt me toch, Bart. Dan liever bukken achter de tafel.
Wat mij wel tegenstaat bij een Bart of Jolien is de mol is dat ze op tijd aankomen en dat we van beiden niet echt vertragende tactieken zien tijdens de loop. Als mol zou ik toch proberen om te laat te komen en Alina en Christian daar onbeschermd te laten zitten
Dan zou de hele opdracht eindigen in een beschieting zonder bescherming, en na 2 pijlen afgelopen zijn? Dat zou toch wel een anticlimax zijn. Gevaarlijk ook, want ze hadden de helmen niet eens opgezet. Op het moment dat er geschoten zou gaan worden, zou dat al te laat zijn. Wat zou mol Alina in zo'n geval doen? Maar goed, wie de mol ook is: het lijkt me dat minstens een van de twee moest aankomen, en met een schild voor de spannende beelden zorgen die we nu kregen. Dus de enige molactie onderweg was denk ik de 20 pijlen zien te veranderen in 40 pijlen.

Offline JumpyFox

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #90 Gepost op: 22-04-2020, 11:59:38 »
Hij is nog niet eens ter plaatse geweest maar heeft zijn tacktiek al klaar.

Naja, de tactiek met 2 schilden kan je Christian volledig beschermen hoef je ook niet per sé ter plaatse zijn om te realiseren  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #91 Gepost op: 22-04-2020, 12:25:37 »
- Alina zorgt er voor dat bij het stelen de x3 niet gehaald wordt door Christian aan te sporen steeds grote dingen mee te nemen waardoor de pakkans groot wordt.

Integendeel. Ze zegt juist dat de pizza in zijn broek teveel opvalt.

- Alina zit zeker de eerste 10-15 pijlen helemaal onbeschermd aan tafel en heeft pech dat ze niet geraakt wordt op dat moment.

Alina zou als Mol in de schoot geworpen krijgen dat Bart en Jolien besluiten (eerst) alleen Christian te beschermen. En vanuit perspectief kandidaat Alina is te verklaren waarom ze niet meteen in actie schiet: ze wordt overdonderd door de situatie en met zo'n helm op zie je ook niet alles.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2020, 12:48:22 door Heinz »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #92 Gepost op: 22-04-2020, 12:50:56 »
Naja, de tactiek met 2 schilden kan je Christian volledig beschermen hoef je ook niet per sé ter plaatse zijn om te realiseren  ;D

Bij het openen van de boodschap wordt er e.e.a. uitgelegd (er komt een aanval, het aantal pijlen is verdubbeld, iedere kandidaat is 2k waard wat verloren gaat als iemand geraakt wordt). Bart concludeert "Dus we moeten er aankomen en maken dat ze beschermd worden." Even later heeft hij zijn taktiek bedacht: volle Petrol op Christian, schilden om hem heen en fuck Alina.

Mijn punt is: Hoe weet Bart op dat moment al zo zeker dat er 2 schilden ter verdediging klaarliggen? Waarom denkt hij dat slechts 1 van de 2 kiezen de beste kans op geld is? Het enige bekende is de laatste aanwijzing "Het belangrijkste bezit van een Spartaanse keursoldaat was zijn schild. Leg de laatste 6km al lopend af en bepaal zelf het verschil tussen falen of slagen van deze proef."

Haal jij daar direct uit dat je 2 schilden tot je beschikking krijgt om de andere 2 te verdedigen? Weet je precies hoe het strijdtoneel eruit gaat zien zodat je alvast de beste positie bepaalt? Bart blijkbaar wel. Ik vind dat straf.


edit: typo
« Laatst bewerkt op: 22-04-2020, 13:49:56 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #93 Gepost op: 22-04-2020, 13:17:21 »
Haal jij daar direct uit dat je 2 schilden tot je beschikking krijgt om de andere 2 te verdedigen? Weet je precies hoe het strijdtoneel eruit gaat zien zodat je alavst de beste positie bepaalt? Bart blijkbaar wel. Ik vind dat straf.
Heel goed punt. ::ok:: Voor hetzelfde geld zaten Alina en Christian ergens verschanst, en was er nog mogelijkheid geweest tot snel overleg hoe de strijd aangepakt moest worden. Dus Bart liep wel erg op de zaken vooruit. Hij had ook meteen de tegenwoordigheid van geest om ze de helmen op te laten zetten. Die helmen waren wel zichtbaar op de palen, maar werden ook nergens genoemd in de boodschap.
Daarnaast: als Alina de mol is, begrijp ik niet dat ze de helmen niet gewoon op tafel heeft gezet, voor het geval dat Bart en Jolien te laat zouden zijn. Het was duidelijk dat ze bij de opdracht hoorden, dus even bekijken en 'die zullen wel ergens voor nodig zijn' was voldoende geweest. Maar nu zaten ze daar volkomen weerloos. Ze zou zich toch niet zo maar laten beschieten zonder enige bescherming? En zou de productie dat risico willen nemen? Voor mij toch ook wel een aanwijzing dat de mol bij de lopers moet zitten, en dat die op tijd dienden te zijn. En dan is het toch wel weer frappant dat Bart met zijn uitstekende conditie zich als eerste meldt voor de tocht.

Offline JumpyFox

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #94 Gepost op: 22-04-2020, 14:11:29 »
Bij het openen van de boodschap wordt er e.e.a. uitgelegd (er komt een aanval, het aantal pijlen is verdubbeld, iedere kandidaat is 2k waard wat verloren gaat als iemand geraakt wordt). Bart concludeert "Dus we moeten er aankomen en maken dat ze beschermd worden." Even later heeft hij zijn taktiek bedacht: volle Petrol op Christian, schilden om hem heen en fuck Alina.

Mijn punt is: Hoe weet Bart op dat moment al zo zeker dat er 2 schilden ter verdediging klaarliggen? Waarom denkt hij dat slechts 1 van de 2 kiezen de beste kans op geld is? Het enige bekende is de laatste aanwijzing "Het belangrijkste bezit van een Spartaanse keursoldaat was zijn schild. Leg de laatste 6km al lopend af en bepaal zelf het verschil tussen falen of slagen van deze proef."

Haal jij daar direct uit dat je 2 schilden tot je beschikking krijgt om de andere 2 te verdedigen? Weet je precies hoe het strijdtoneel eruit gaat zien zodat je alvast de beste positie bepaalt? Bart blijkbaar wel. Ik vind dat straf.
Ze weten dat ze mensen moeten beschermen tegen pijlen en dat zei hier de spartanen zijn en er over schilden word gesproken. Voor mij is dat genoeg informatie om ervan uit te gaan dat ze een schild krijgen, en is de kans op twee ook vrij groot. Het strijdtoneel is niet echt van belang, waar je ook zit kan je Christian immers gewoon vrij goed bedekken met een schild, laat staan twee. Hadden ze die strategie ook gewoon aangehouden zou hij denk ik ook wel beschermd gebleven zijn.

We krijgen natuurlijk ook maar een klein gedeelte te zien van die hele loop, kans is er best wel dat hij er met Jolien over gefilisofeerd heeft. Of dat er toch het eea is verklaart door de productie. Dat van de helmen is bijvoorbeeld al super nodig vanuit veiligheids overwegingen, dit zouden ze neem ik aan niet aan toeval willen overlaten.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #95 Gepost op: 22-04-2020, 23:32:56 »
Dus de enige molactie onderweg was denk ik de 20 pijlen zien te veranderen in 40 pijlen.
Uiteindelijk bleek dat helemaal niet zo mols te zijn. Als ze de boodschap niet geopend hadden had geen van allen geweten wat er ging gebeuren aangezien ze niet op tijd waren om de boodschap door Alina en Christian te laten lezen voordat ze begonnen met schieten...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #96 Gepost op: 23-04-2020, 12:46:32 »
Uiteindelijk bleek dat helemaal niet zo mols te zijn. Als ze de boodschap niet geopend hadden had geen van allen geweten wat er ging gebeuren aangezien ze niet op tijd waren om de boodschap door Alina en Christian te laten lezen voordat ze begonnen met schieten...
Zouden ze dan niet gewacht hebben met schieten totdat de boodschap was afgeleverd?

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #97 Gepost op: 23-04-2020, 13:59:51 »
Dan konden ze dus niet te laat komen als ze de boodschap niet geopend hadden?
Of was de opdracht dan sowieso verloren (zonder schieten)?

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #98 Gepost op: 23-04-2020, 14:16:32 »
Zouden ze dan niet gewacht hebben met schieten totdat de boodschap was afgeleverd?

Ik denk het niet, dat is nu juist het geniale aan de opzet van deze opdracht. Het is mols om de brief te openen (want 40 pijlen). Tegelijkertijd is het onmols doordat ze een strategie hebben kunnen bedenken én de anderen op tijd hebben kunnen waarschuwen. Zoveel tijd was er immers niet tussen de aankomst van Jolien en Bart en het starten van het schieten. Je kunt de acties van Bart en Jolien dus twee kanten op beoordelen. Ikzelf neig ernaar om het openen te zien als onmols.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [aflevering 7] Opdracht 1 - Boodschap
« Reactie #99 Gepost op: 24-04-2020, 10:05:56 »
Doorheen de afleveringen zie ik het meest duidelijk mollen door Bart met op tijd en stond een 'wiedergutmachung' als afleiding of kandidatenmedelijden.
Of dat werkelijk zo is heb ik geen zekerheid. Daarom hou ik van 'wat als' vragen.

Stel dat Bart kandidaat is. Dan kan je je de vraag stellen
1. Waarom gaat hij er van uit dat ze slechts 1 kandidaat kunnen beschermen? Kan voorkennis zijn of een manier om zich bij Jolien verdacht te maken

2. Waarom Alina laten vallen? Christian lijkt beter beschermbaar door zijn gestalte. Klinkt dus logisch.
Maar stel dat Bart Alina verdenkt als mol. Dan kan je er vanuit gaan dat dat beschermen zeker zal gesaboteerd worden. Waarom zou je daar dan tijd insteken terwijl je je verdachte mol zonder iets te doen verplicht zelf dekking te zoeken om zich niet al te verdacht te maken?

Zelf vind ik dat Bart als mol het hier weer heel slim speelt door Christian met wuivende helmbos op de stoel te laten zitten ipv achter of onder de tafel.  Wel onduidelijk of een pijl op de helm ook als 'geraakt' zou gelden.