Na 13 pagina's van analyse ga ik dit topic maar eens laten rusten met de volgende conclusies:
- Jolien brengt zichzelf in een zeer lastig parket door als Mol een vrijstelling te kiezen met de eerste koffer. Haar gedrag als kandidaat is voor mij geheel verklaarbaar. Voor mij het minst verdacht en als mol het moeilijkst te verklaren.
- Alina maakt een onverklaarbare keuze met bijbehorende vreemde uitleg. Dit kan zijn omdat ze de mol is en in een gespreid bedje komt of dit kan komen door alle verwarring die Bart bij haar heeft veroorzaakt (niet alleen bij deze opdracht). Zeer verdacht maar ik sluit gewoon een onlogische keuze als kandidaat zeker niet uit.
- Bart maakt als kandidaat een logische keuze door een 50/50 aan te gaan voor 1 vrijstelling en als mol doet hij ook het maximale wat hij in die positie, door hemzelf verkozen, kan bereiken. Verdacht en de manier waarop past voor mij helemaal bij Mol Bart. Ook als eerste gaan en dan voor de 50/50 kiezen, past helemaal bij überkandidaat Bart.
Ik ga dus niemand aanwijzen of uitsluiten als mol op basis van deze opdracht alleen en zie genoeg aanknopingspunten om mijn molkeuze nog steeds te onderbouwen zonder mij in allerlei ingewikkelde bochten te hoeven wringen.
Thx voor alle input iedereen