Ik volg je MartinJ dat de mol in de kijkronde geld zal nemen en geen vrijstelling.
Dat is min of meer dezelfde reden waarom ik Jolien hier niet als mol ziet.
En we hebben Bart en Alina over. En op basis dat Bart als eerste gaat, maakt hem ook niet verdacht als mol. (Zie theorie in vorige posts)
Ik concludeer dat enkel Alina over blijft.
3de plaats is daarbij ook een uitstekende positie. Daar is nog veel te bepalen. Als laatste kan het al te laat zijn.
Natuurlijk kunnen deze aanwijzingen puur toeval zijn. Maar het is een kleine moeite om net voordat de kandidaten bij het kistje aankomen hier de "juiste" aanwijzingen te stoppen.
Ik ben er ook van overtuigd dat de crew de kaartjes aanpaste aan de hand van de getrokken koffers in de kijkronde.
(Mijn hoofdverdachte voor mijn analyse was trouwens Bart. Dus werd ik niet beïnvloed door een eventuele tunnelvisie. Alina stond wel op 2)
Ik zie nog steeds niet waarom Jolien die 2e vrijstelling niet (geloofwaardig) kon vermijden (als die nog niet voor haar gepakt was)...
Maar misschien maak ik ergens een denkfout...
Waarom zou je als kandidaat een vrijstelling laten liggen? (Die ze wist vanuit de kijkronde)
Enige reden is dat je denkt dat de andere vrijstelling er al uit is, en 2 andere personen geen pasvragen wil gunnen. En van die 2 andere is het bijna zeker dat 1 de mol is (zie theorie in voorgaande post). Dus geef je in slechtste geval pasvragen weg aan 1 andere kandidaat.
Het voordeel die je als kandidaat kan krijgen daar hem te nemen is veel groter. Want heeft er nog niemand anders een vrijstelling genomen, dan verdien jij hem.
Als mol ga je nooit de vrijstelling nemen in de kijkronde. Want dan kan je toch nooit geloofwaardig veranderen naar een geldbedrag?