Auteur Topic: De Mol 2021  (gelezen 44095 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Mol 2021
« Reactie #40 Gepost op: 27-04-2020, 21:50:59 »
Ik denk dat het juist aan het limiet en die teller die blijkbaar op de site heeft gestaan ligt, dat het aantal aanmeldingen zo ontploft. Iedereen wilde nu gelijk in de hype zich inschrijven, terwijl anders veel mensen het later weer vergeten waren. Misschien toch niet zo'n handige zet van de productie dus :P (En ze hadden ook niet zo'n briljant seizoen moeten maken natuurlijk ::hypocriet::)
...óf niet!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: De Mol 2021
« Reactie #41 Gepost op: 27-04-2020, 22:51:15 »
Ik denk dat het juist aan het limiet en die teller die blijkbaar op de site heeft gestaan ligt, dat het aantal aanmeldingen zo ontploft. Iedereen wilde nu gelijk in de hype zich inschrijven, terwijl anders veel mensen het later weer vergeten waren. Misschien toch niet zo'n handige zet van de productie dus :P (En ze hadden ook niet zo'n briljant seizoen moeten maken natuurlijk ::hypocriet::)

Blijkbaar wel. Ik hoorde van mensen dat ze gingen kijken op de site en dat ze die teller zagen lopen en dan ook maar beslisten om in te schrijven  ::rofl::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2021
« Reactie #42 Gepost op: 27-04-2020, 23:37:58 »
een soort van test laten maken waarop niemand van te voren de juiste antwoorden weet, maar waarbij al een beetje op karaktereigenschappen wordt gesorteerd zou een leuk idee zijn.

Een test met daarbij vragen over de afgelopen seizoenen lijkt me minder geschikt... want het hoeven niet allemaal die-hard fans van het programma te zijn die meedoen ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: De Mol 2021
« Reactie #43 Gepost op: 28-04-2020, 09:34:21 »
Inschrijvingen niet direct na de finale doen helpt denk ook een hoop, wat nu als je het pas na de reünie doet. Een boel mensen die al afgehaakt zijn na de hype van de ontknoping.

Echter... Wat ook kan, is de vragenlijst vrijgeven, en de datum bekend maken waarop dit ingeleverd kan worden. Ideaal zou zijn om dit dan 1-2 weken later te doen.

Heb je genoeg tijd om de vragen oprecht en goed te beantwoorden, maar kan het limiet van 5000 aanmeldingen intact blijven.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: De Mol 2021
« Reactie #44 Gepost op: 28-04-2020, 09:41:19 »
Ik denk niet dat de productie dit verwacht en het zelf ook vervelend vindt.

Natuurlijk erg zonde voor velen, maargoed volgend jaar lossen ze dit hopelijk beter op  ;)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Mol 2021
« Reactie #45 Gepost op: 28-04-2020, 19:48:45 »
Ik weet dat ik in 2016 een inschrijfformulier voor de mol heb gezien online en dat er toen een domicilie in België werd vereist.  Was dat dit jaar niet meer zo?

Verder wisten ze toen ze vooraf aangaven dat er een beperkt aantal inschrijvingen toegelaten werden dat het wel eens storm kon lopen. Maar 30.000 op een uurtje of 2 , daar hou je geen rekening mee.

Ik hoop eigenlijk dat het weer gewoon 10 Vlaamse onbekenden worden .de afgelopen jaren heeft dat prima gewerkt.

Een international mol als een specialleke lijkt me ook wel wat. 6 Vlamingen, eerlijk verdeeld man/ vrouw , en 6 Nederlanders , zelfde verdeling .

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2021
« Reactie #46 Gepost op: 28-04-2020, 21:43:19 »
Ik weet dat ik in 2016 een inschrijfformulier voor de mol heb gezien online en dat er toen een domicilie in België werd vereist.  Was dat dit jaar niet meer zo?


Cathy die het eerste seizoen won, woonde toen (en nu nog denk ik) in Griekenland. Ik denk niet dat dat persé nodig is
klaar voor de strijd

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Mol 2021
« Reactie #47 Gepost op: 29-04-2020, 11:02:23 »
Ik denk niet dat de productie dit verwacht en het zelf ook vervelend vindt.

Natuurlijk erg zonde voor velen, maargoed volgend jaar lossen ze dit hopelijk beter op  ;)

Yup, denk ook niet dat ze dit hadden voorzien.

Ja, ik vrees ook dat we een interessante groep zullen missen hierbij.
Je mag er vanuit gaan dat de mol 2021 vol impulsieve mensen zal zitten.

Waarschijnlijk kunnen ze elk jaar wel een paar dozijn interessante groepen maken.
Let wel, voor elke kandidaat die meegaat zijn er nu 1000 gegadigden. Er is uitzoek zat.

Misschien zijn er normaal bijvoorbeeld 3000 50+'ers, en is dat aantal nu danig teruggebracht tot 500 op de 10.000.
Naja, dan zijn er alsnog 500 mogelijkheden, die allemaal gemotiveerd genoeg waren voor de uitgebreide inschrijvingsprocedure, voor de 2-3 uiteindelijke deelnemers in die leeftijdscategorie.
Het gaat niet zo zijn dat er ineens maar zes 50+'ers gaan zijn waarvan ze er twee moeten kiezen.

En evenzo qua impulsieve mensen. Ja, het aandeel is misschien wat groter, maar er gaan alsnog honderden of duizenden inzendingen zijn van mensen die niet impulsief zijn (maar bv al een filmpje klaar hadden, omdat ze zich ruimschoots hadden voorbereid).
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: De Mol 2021
« Reactie #48 Gepost op: 29-04-2020, 11:43:28 »
Ik hoop het hulpdakdekker.

Zelfs met een filmpje klaar weet ik bv van mezelf dat ik nog niet op tijd zou zijn.
Ik zou te lang tijd nodig hebben met de vragenlijst invullen, omdat ik nadenk over wat ik schrijf. En dit is o.a. door mijn niet-impulsieve aard.
Dus ik vrees dat mensen die deze vragenlijst op dezelfde manier invullen als mij, geen kans hebben. En ik denk dat dit wel een profiel is die een gedifferentieerde groep kan gebruiken. De analist, de denker...
Via deze methode selecteer je vooral doeners.

Maar je hebt vast wel gelijk. De groep is zo groot, dat er wel andere type profielen uitgehaald kunnen worden, die samen een mooie diverse groep kunnen vormen.
Daar heb ik ondertussen ook al het vertrouwen in.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: De Mol 2021
« Reactie #49 Gepost op: 29-04-2020, 11:54:25 »
Zelfs doeners kunnen te laat zijn, aangezien de website blokkeerde.

Ik ken personen die 5min na de inzending begonnen zijn en er niet bij waren..

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: De Mol 2021
« Reactie #50 Gepost op: 29-04-2020, 13:05:58 »
Cathy die het eerste seizoen won, woonde toen (en nu nog denk ik) in Griekenland. Ik denk niet dat dat persé nodig is

Dat was niet het eerste, maar het vierde seizoen. Ik heb het toevallig afgelopen week gebingewatcht.
En vermoedelijk ging het niet zozeer om je domicili, maar om je nationaliteit. Zij is dan waarschijnlijk nog altijd Belgische. Verder is het misschien handig om zulke informatie als spoiler te markeren. Ik ben blij dat ik het juist gezien had, anders had ik nu ongelooflijk gebaald.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2021
« Reactie #51 Gepost op: 29-04-2020, 13:38:46 »
Ik bedoelde dus het eerste seizoen van de heropstart.

Een spoiler zetten over een seizoen van een paar jaar geleden, ik dacht dat niet persé nodig was.
klaar voor de strijd

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2021
« Reactie #52 Gepost op: 3-05-2020, 13:00:51 »
10000 kandidaten met elke een filmpje van 1à2 minuten en waarschijnlijk een lange vragenlijst doorlopen...

Hoelang zouden ze gemiddeld per kandidaat ongeveer spenderen?

iig is het selectieteam hier wel ff zoet mee.  >:D


Qua locatie vraag ik me echt af welke landen tegen dan de situatie min of meer onder controle hebben en open staan voor reizigers uit België (maken niet zo'n goede beurt) en hoeverre die 1.5m nog van invloed gaat hebben in het spel...

Ik hoop niet dat ze uit noodzaak gaan filmen in de Ardennen ofzo  :-X


« Laatst bewerkt op: 3-05-2020, 13:12:13 door reaver »

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Mol 2021
« Reactie #53 Gepost op: 3-05-2020, 13:36:23 »
Ja, jammer van die inschrijvingen, dat ze daar net nu, op het toppunt van de hype, mee beginnen. Zullen ze volgend jaar wel niet meer doen lijkt me...

Ik hoop niet dat ze uit noodzaak gaan filmen in de Ardennen ofzo  :-X

Absoluut niks mis mee, met de Ardennen ;), maar ach, een ander gebied in Europa is wellicht nog leuker. Dit seizoen heeft iig wel weer bewezen dat je niet naar de andere kant van de wereld hoeft te vliegen om een GEWELDIG seizoen van de Mol neer te zetten.

Offline MolPaul

  • Forumlid
Re: De Mol 2021
« Reactie #54 Gepost op: 8-05-2020, 23:07:03 »
De kans dat er een Nederlander bij zit, lijkt me wel heel erg klein  :P
Gilles heeft in de chat op dit forum opgemerkt dat ook Nederlanders zich kunnen inschrijven. En ik denk dat de makers dat ook heel graag zullen willen, want Vier is uiteindelijk een commerciële zender en het is dus wel heel interessant voor ze als ze ook de Nederlandse markt kunnen aanboren met dit programma. Misschien gaan ze wel een samenwerking aan met bijvoorbeeld Veronica om de serie ook in Nederland uit te zenden. Vergeet niet dat NPO Start nu het seizoen van vorig jaar (Vietnam) aanbiedt, en vorig jaar ook het Mexicaanse seizoen uitgezonden heeft. Het zou me dan ook niet verbazen als er voor de 5000 mensen die een ‘herkansing’ kregen per email, ook gericht een paar Nederlanders uit de oorspronkelijke groep aanmelders zijn geselecteerd.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: De Mol 2021
« Reactie #55 Gepost op: 9-05-2020, 00:03:57 »
De kans dat er een Nederlander op tijd zich heeft ingeschreven is erg klein. Dus ik denk het niet.

Ten tweede denk ik dat je als Nederlander al erg speciaal (lees: positief moet opvallen) moet zijn om geselecteerd te geraken aangezien ik haast zeker ben dat de Belgische kijkers hun grootste zorg zijn. En ik weet eerlijk gezegd niet of een Nederlander goed onthaald zal worden door het Vlaamse publiek (ik denk dan alleen al maar aan de reacties op de Nederlandse Deelnemers in Expeditie Robinson).

Dus ik acht de kans zeeeer klein.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2021
« Reactie #56 Gepost op: 9-05-2020, 00:13:29 »
De kans dat er een Nederlander op tijd zich heeft ingeschreven is erg klein. Dus ik denk het niet.

Ten tweede denk ik dat je als Nederlander al erg speciaal (lees: positief moet opvallen) moet zijn om geselecteerd te geraken aangezien ik haast zeker ben dat de Belgische kijkers hun grootste zorg zijn. En ik weet eerlijk gezegd niet of een Nederlander goed onthaald zal worden door het Vlaamse publiek (ik denk dan alleen al maar aan de reacties op de Nederlandse Deelnemers in Expeditie Robinson).

Dus ik acht de kans zeeeer klein.

Ik denk vooral het eerste eigenlijk. De herkanssers ging over mensen die hadden geprobeerd in te schrijven maar waarvan het niet lukte door internetproblemen. Ik vrees dat mensen uit Nederland die aan het kijken waren en pas na café de mol reageerden (waarin gezegd werd dat het maar de eerste 5.000 waren) al sowieso te laat waren. Een Nederlander die al jaren in België woont zou wel perfect op tijd gereageerd kunnen hebben.


klaar voor de strijd

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Mol 2021
« Reactie #57 Gepost op: 9-05-2020, 00:23:24 »
Precies dat. Ik zit eerder dit forum te refreshen of de aflevering al te zien is, dan dat ik de site van vier.be in de gaten houd of het aanmeldingsformulier al in te vullen is :P

Een volgende keer dus gewoon om 19u/19u30 maar de site van Vier naspeuren op de optie tot aanmelden. En daarvoor alvast een word bestand met tekst klaar zetten en alvast een opgenomen video   ::vergroot::

Van drie jaar terug weet ik toch wel zo ongeveer welke type vragen ze stellen. Of dat moet nog nadien aangepast zijn. Want toen had ik het aanmeldingsformulier wel ingevuld en ingezonden ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Mol 2021
« Reactie #58 Gepost op: 17-07-2020, 15:17:24 »
Ja, ik vrees ook dat we een interessante groep zullen missen hierbij.
Je mag er vanuit gaan dat de mol 2021 vol impulsieve mensen zal zitten.

Excuse me?! Ik heb ook gewoon een vragenlijst netjes ingevuld hoor ::rofl::.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: De Mol 2021
« Reactie #59 Gepost op: 12-10-2020, 21:31:00 »
Moet even kwijt dat dit seizoen alsnog doorgaat  ::vergroot::. En ik doe trouwens niet mee. Ze konden deze Hollandse trien nog niet aan.