Nog iets gevonden: bij minuut 3.06 gaat Tygo een discussie aan en zegt dat er wél geswitcht is van koffer terwijl we net zagen dat er niet geswitcht is en andere bevestigen dat er niet geswitcht is. Terwijl hij die discussie blijft aangaan, zien we Patrick lopen op het plein. Het lijkt er dus op dat hij juist de discussie startte toen Patrick voorbij kwam lopen, om de aandacht af te leiden.
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/follow-the-money-2/
Ja, dat idee heb ik ook. Op de vorige pagina heb ik wat schermprints gemaakt van dat moment, misschien niet heel duidelijk.
En zonet de stenenopdracht even terug gekeken waarin ik heel veel mensen verdacht zag doen (ook Peggy, Nikkie en Ron trouwens
), maar vooral Jeroen en Tygo die zomaar stenen weggooien.
Ik twijfel tussen Jeroen en Tygo, maar wat voor Tygo pleit is dat hij het idee inbrengt om die stenen weg te doen. Daarna ploeteren ze naar de 'eindstreep' met 0,5. Iedereen bekaf, als je het commentaar van Patrick mag geloven ("Alsof ze de Kilimanjaro hebben beklommen"
)
En dan Tygo met een lach. Ik heb een schermprint gemaakt van de aankomst, bij het laatste en verkeerde paaltje dus. Is het opluchting van de kandidaat dat het klaar is? (maar de andere kandidaten lachen niet, lijken moe en/of gefrustreerd door die 0,5x)
Of toch een triomf van een mol die ontdekt dat het gelukt is om bij die 0,5 x te komen? Ik neig naar het laatste. Sorry van de slechte kwaliteit, ik zie hier wel een Jan-blik in hoor.
Het lijkt in deze opdracht alsof Peggy de groep meeneemt naar dat verkeerde paaltje, maar het is ook Tygo die mensen aanspoort. Verdacht.