Het is bij Patrick niet alleen de 1500 die je moet wegredeneren. Nee hoor, Mol Patrick begon toen net warm te draaien als potspekker. Schoot ook doodleuk 2 keer raak in het kasteel.
Kom je bij elkaar al op 1900 euro in de kitty kat. Verdenkingen wegnemen, was het toch? Maar echt...
Ik ben er niet per se op tegen, als je daardoor als mol onopgemerkt duizenden euro's extra uit de pot kan houden, maar vind dat eigenlijk nogal twijfelachtig.
En hij werd ook nog eens aangewezen als penningmeester. Dat is de reden dat ik hem al meteen afschreef. In het verleden is dat volgens mij nooit gebeurd, alleen door medekandidaten.
Als hij de mol is, is dat dus een bewuste strategie geweest. Mede door het kiezen van de 1500 euro wordt hij door niemand als mol gezien.
Blijft natuurlijk een feit dat 1500 een heel hoog bedrag is. Of hij heeft misschien nog geld uit de pot laten verdwijnen. Ik zie ze nooit de pot tellen. Het blijft niet goed uit te leggen waarom een mol hier niet voor de zwarte vrijstelling kiest. En toch vind ik hem verdacht.
Ik keek opnieuw naar de afleveringen en toen zag ik pas dat hij hij eigenlijk best mols bezig is. Maar best onopvallend, sneaky. Bij de oud-mollen noemen zegt ie alleen aan het einde Dennis Weening. Een goede naam, maar wel veel te laat. Speelt verontwaardigd dat ze het maar uit moeten zoeken dan. In het museum loopt hij flink door en altijd voorop. Ze weten al snel niet meer waar ze zijn. En je ziet Patrick ook als eerste langs Ron snellen, die bij het juiste schilderij staat. In beeld zie je dan vnl. Ellie die doorloopt.
Ik heb niet alle verdachte dingen paraat nu, maar ik kom er wel op terug
Hij opereert in een veld van meer opvallende kandidaten ( Nikkie, Tygo, Ron), dat is natuurlijk ook een prima dekmantel
P.s. Hij was gisteren wel erg veel aan het woord in de biechten, zo leek het. Misschien vliegt er wel uit zaterdag🤪. Maar dat kan natuurlijk niet😉.