Als mol wil je natuurlijk het veilingspelletje in werking zetten, en dus garanderen dat er in de dossiers gekeken wordt. Philip was als laatste aan de beurt, maar tegelijkertijd had hij niet hoeven kijken want Jasmien had dat al gedaan. Als mol zou hij natuurlijk wel in hebben kunnen schatten dat later bij een veiling mensen op hem zouden gokken. Als hij niet had gekeken als mol, was de 4000 euro ook niet in de pot gekomen, maar had hij óf zelf het hoogste bod moeten uitbrengen en dan het filmpje van Jasmien moeten bekijken (duidt op voorkennis) óf iemand anders had hoogste bod moeten laten uitbrengen, die dan waarschijnlijk voor hem gekozen had waarna het geld niet uit de pot zou zijn gegaan. Ik vind hem dus wel degelijk erg verdacht hier, als is het maar omdat de hele groep natuurlijk denkt dat hij het wel gedaan zal hebben.
Een andere mogelijkheid is dat Lennart de mol is, en dat ze er bij het eerste spel op hebben gegokt dat iemand wel zou gaan kijken, en dat ze bij het tweede spel wisten dat Philip gekeken had en de mol het hoogste bod heeft uitgebracht. Het lijkt mij onwaarschijnlijk, maar het kan.
Waarschijnlijker lijkt me dat Annelotte of Sven de mol is (als vierde en derde aan de beurt bij de dossiers). Beiden wisten dan dat de dossiers al waren ingezien door Jasmien. Bij het bieden wisten beiden mogelijkerwijs dat Lennart al een hoog bedrag geboden had en dat hij waarschijnlijk voor Philip zou kiezen.