Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers  (gelezen 5212 keer)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #40 Gepost op: 26-04-2021, 18:46:37 »
..
De mol zal eerder kiezen voor een bod doen op de vrijstelling dan kun je
sowieso meer dan 4000 euro uit de pot spelen.

Dat klopt maar dan moet de mol wel het bieden winnen en het juiste filmpje kiezen. Of hopen dat een kandidaat dit lukt.

Lennart kan gedacht hebben: Sven en Annelotte kozen voor niet voor 5k bij de bom, Phillip koos hier niet voor 4k en Jasmien niet voor 1k bij de domino + 4k bij de dossiers, dan sta ik in mijn recht om als mol er ook even 10k uit te spelen.

Nogmaals, "eerlijk" maar wel mols zou zijn wat Phillip doet. Keihard en mols is wat Lennart doet. Al vind ik persoonlijk dat laatste wel op het randje van voorkennis misbruik, maar dat maakt het niet per se minder waarschijnlijk. In ieder geval zie ik Annelotte en Sven hier geen streken uithalen. Wellicht hebben ze de situatie als mol helemaal juist ingeschat, wie weet.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #41 Gepost op: 26-04-2021, 18:51:40 »
Ik begin meer en meer het slechte liegen van Philip als ideale voorzet te zien voor de greep uit de kas.

Waar ik gisteren nog heel erg tegen het direct ingrijpen van de mol was. Heb ik daar nu al wat minder moeite mee, ja ik vind het nog steeds geen superzet, maar het is wel gewoon geld uit de pot en dus kan je het als mols zien( maar subtiel is het in elk geval niet).


Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #42 Gepost op: 26-04-2021, 19:37:42 »
Waarom ligt er zo'n parallel tussen de Nederlandse en Vlaamse serie dit seizoen?
"Oneerlijke" executies, zoveel geld uit de pot, zo laat.
De opzet van deze opdracht was super tof, alleen het bod had gelimiteerd moeten worden.

Vorig jaar was het nog te doen, aangezien het aan het begin van de reis gebeurde.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #43 Gepost op: 26-04-2021, 19:40:54 »
Weten we eigenlijk wat die extra informatie was? Want Jasmien heeft t niet veel geholpen

Ergens las ik vandaag een "after" interview met Jasmien waarin ze meldt, dat er 6 vragen waren , waarbij de dossiers haar hebben geholpen .
Echter niet genoeg , helaas.
Kan betekenen , dat de andere kandidaten in de juiste tunnel zitten .

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #44 Gepost op: 26-04-2021, 20:08:48 »
Waarom ligt er zo'n parallel tussen de Nederlandse en Vlaamse serie dit seizoen?
..

Bij WIDM was het "doe allemaal een bod en het hoogste gaat uit de pot". Bij DeMol moest er eerst een afspraak worden geschonden (niet kijken) en dan pas volgde er een veiling waarbij de winnaar een kans van 1 op 4 had (als kandidaat) om dat bedrag ook daadwerkelijk uit de pot te spelen voor een vrijstelling. Geen enkele laag vs vele lagen, appels vs peren.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #45 Gepost op: 26-04-2021, 20:11:23 »
Het zou beter zijn geweest als er geen geld uit de pot gehaald kon worden maar dat al degenen die niet in de dossiers hebben gekeken en de juiste persoon aanwezen die wel heeft gekeken pasvragen kregen.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #46 Gepost op: 26-04-2021, 20:17:23 »
Ergens las ik vandaag een "after" interview met Jasmien waarin ze meldt, dat er 6 vragen waren , waarbij de dossiers haar hebben geholpen .
Echter niet genoeg , helaas.
Kan betekenen , dat de andere kandidaten in de juiste tunnel zitten .

Ja, misschien heeft het Jasmien wel genekt omdat ze zo meer wist over de foute Mol dan een concurrent die dezelfde foute Mol koos.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #47 Gepost op: 26-04-2021, 21:40:59 »
Samenvattend ben ik het eens dat Lennart en Philip hier mols zijn om heel verschillende redenen:
- Lennart kost de pot veel geld. Zelfs zonder voorkennis kan hij als mol besloten te hebben een flinke greep uit de kas te doen als hij er vrij zeker van was dat Philip gekeken had (op basis van zijn inschatting.)
- Philip lijkt het dossier in. Zo garandeert hij dat er geld geboden wordt en dat de 4000 niet verdiend wordt. Mogelijk schat hij ook in dat de rest dat van hem verwacht en zo vergroot hij de kans dat het geboden geld echt uit de pot gaat.

Het gedrag van Sven en Annelotte is onmols. Misschien speelt Sven nog een beetje een voorzichtige mol en dacht hij dat zijn bod voldoende was. Maar Annelottes gedrag valt als mol echt niet te verklaren. Als je zo laag gaat bieden kost je de groep geen geld en kun je beter de dossiers bekijken (om te garanderen dat de 4000 niet verdiend wordt en in het geval iemand jou uitkiest kost het zelfs nog meer).

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #48 Gepost op: 26-04-2021, 21:57:06 »
Het gedrag van Sven en Annelotte is onmols. Misschien speelt Sven nog een beetje een voorzichtige mol en dacht hij dat zijn bod voldoende was. Maar Annelottes gedrag valt als mol echt niet te verklaren. Als je zo laag gaat bieden kost je de groep geen geld en kun je beter de dossiers bekijken (om te garanderen dat de 4000 niet verdiend wordt en in het geval iemand jou uitkiest kost het zelfs nog meer).
Wat Sven hier doet, kan je vergelijken met wat er gebeurd is in de bieding voor de vrijstelling aan het begin van vorig seizoen. Toen boodt de mol ook een bedrag dat niet het hoogste, maar ook niet het laagste was. Als een kandidaat zelf al € 10.000 uit de pot speelt en er nog eens € 4000 verloren gaat door 2 andere kandidaten denk ik dat ze zichzelf al genoeg geld gekost hebben en de mol daar niet nog een schepje bovenop moet doen.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #49 Gepost op: 26-04-2021, 22:28:06 »
Ik moet zeggen dat ik een opdracht als deze een stuk beter in elkaar vind zitten dan de gemiddelde veilingopdracht in WIDM.

Maar ik vind het nog steeds stom.


Verder is Philip hier voor mij toch eigenlijk het meest verdacht. Hij weet dat ze hem niet vertrouwen en dat de kans groot is dat zijn filmpje gekozen gaat worden. Dan kijk je zelf en laat je iemand anders veel geld uit de pot spelen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #50 Gepost op: 26-04-2021, 22:31:03 »
Je kan er ook anders naar kijken.
Netto kost het bod van Lennart "slechts" €2400 want het één na hoogste bod was €7600.
De kandidaten die niet hebben gekeken kun je volgens mij om 2 redenen afschrijven als mol.
a) Ze voorkomen dat er €4000 uit de pot gaat
b) Ze maken de kans dat het extra geld dat door een (hoge) bieding NIET uit de pot gaat groter, omdat die kandidaat zou kunnen kiezen voor zijn filmpje!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #51 Gepost op: 26-04-2021, 22:34:19 »



mja...


Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #52 Gepost op: 26-04-2021, 23:04:01 »
Misschien heb ik slecht opgelet maar weten we met zekerheid dat Sven en Annelotte niet hebben gekeken?
Van Jasmien bleek t ook pas achteraf

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #53 Gepost op: 26-04-2021, 23:06:50 »
De zaadjes voor het niet vertrouwen zijn al in eerdere proeven gepland en de kans dat er niemand kijkt is vrijwel nihil,zeker met harde spelers als jasmien en Philip ( al dan niet als mol).
Dus als je niet kijkt in de dossiers, is dat voor mij geen reden om stellig te durven zeggen dit is geen mol, want ze voorkomen niet dat er 4 k uit de pot gaat, ze hebben er alleen zelf geen directe invloed op.

En andersom bekeken , stel de mol kijkt in de dossiers , dan nog Moet hij ervoor zorgen dat degene met het hoogste bod zijn filmpje bekijkt, want hij kan nooit zeker weten dat er nog anderen Zijn die gekeken hebben.
Dus als mol zou je hier dan en gekeken moeten hebben en op de een of andere manier de anderen op jouw spoor zetten, dat je gekeken hebt.
Voor mij druist dat totaal in tegen de rol van de mol. Ik blijf verward achter  ::jaja::


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #54 Gepost op: 26-04-2021, 23:11:08 »
Misschien heb ik slecht opgelet maar weten we met zekerheid dat Sven en Annelotte niet hebben gekeken?
Van Jasmien bleek t ook pas achteraf
Alleen als je zelf niet gekeken had mocht je bieden. Jasmien hebben we geen bod zien uitbrengen, Sven en Annelotte wel :)
...óf niet!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #55 Gepost op: 26-04-2021, 23:31:17 »
Ik vond het bod van Sven opvallend, namelijk €7600.

De pot stond op €17600, als het bod van Sven uit de pot was gegaan bleef er precies €10000 over. Maar het is ook een strategisch bod, het is namelijk €100 hoger dan een 'mooi rond getal' (€7500), als iemand dat geboden zou hebben was dat te laag. Ik ben benieuwd wat Svens motief voor dit bod was.

Je verwoordt eigenlijk precies hetzelfde wat ik over Sven's bedrag dacht. Misschien dat hij voor zichzelf had bedacht dat 7500 een 'moreel' maximum was dat iemand anders zou bieden en daar dan 100 boven gaan zitten.

Tja, en dan biedt Lennart 10000. ::)
« Laatst bewerkt op: 26-04-2021, 23:43:05 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #56 Gepost op: 27-04-2021, 10:05:28 »
Ik denk dat Sven 7600 bood zodat er dan nog 10.000 over bleef.
Ik denk dat hij 10.000 een mooi bedrag vond om in de pot te laten.

Offline MolHunter81

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #57 Gepost op: 27-04-2021, 19:15:17 »
Ik zit in een behoorlijke Sven tunnel, maar ik heb het geïnterpreteerd als:

Sven is de mol, hij kijkt bewust niet in de dossiers, want a) je weet zeker dat er altijd wel iemand gaat kijken, dat hoeft hij als mol niet te doen, en b) als je niet kijkt mag je wel een bod uitbrengen. Dan biedt Sven als mol gewoon een slim bedrag, in zijn geval €7600, alleen had hij de pech/geluk dat Lennart daar fors overheen ging.

Die 4000 die op het spel stond voor het niet kijken ging sowieso de pot niet in, ik denk dat je echt naïef zou zijn als je dat echt zou denken. Ook zal zweer je het op de Leerdammer.

Alle ogen zijn nu naar Lennart gegaan met z’n 10k, terwijl Sven gniffelend zijn mond houdt, want ik vond hem verdacht stil.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #58 Gepost op: 27-04-2021, 20:33:08 »
Ik vond vooral opvallend dat Sven als enige eerst totaal niet reageerde toen Gilles aankondigde dat het winnende bod € 10.000 was en dan wel met de ogen rolde toen de naam Lennart viel (wat zelfs nog eens in een close-up van hem en Lennart herhaald wordt).

De interpretatie kan helaas alle kanten uit, maar ik denk dus wél dat Lennart hem hier op de ene of de andere manier oprecht heeft verrast. Ofwel verdacht Sven hem al, en was die verbaasd dat zijn mol zo openlijk in de pot graaide. Ofwel had hij sommige van de kandidaten wel in staat geacht tot een hoger bod, maar niet die Lennart. Ofwel is Sven zelf mol, die niet wist dat hij overboden was en door wie. En dus bij het horen van die € 10.000 misschien inderdaad eerst een glimlach moest onderdrukken, om even later serieus verbaasd te zijn over de bieder.

Sorry voor deze weinig informatieve post.  ::rofl::

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #59 Gepost op: 27-04-2021, 21:26:38 »
Ik vond vooral opvallend dat Sven als enige eerst totaal niet reageerde toen Gilles aankondigde dat het winnende bod € 10.000 was en dan wel met de ogen rolde toen de naam Lennart viel (wat zelfs nog eens in een close-up van hem en Lennart herhaald wordt).

De interpretatie kan helaas alle kanten uit, maar ik denk dus wél dat Lennart hem hier op de ene of de andere manier oprecht heeft verrast. Ofwel verdacht Sven hem al, en was die verbaasd dat zijn mol zo openlijk in de pot graaide. Ofwel had hij sommige van de kandidaten wel in staat geacht tot een hoger bod, maar niet die Lennart. Ofwel is Sven zelf mol, die niet wist dat hij overboden was en door wie. En dus bij het horen van die € 10.000 misschien inderdaad eerst een glimlach moest onderdrukken, om even later serieus verbaasd te zijn over de bieder.

Sorry voor deze weinig informatieve post.  ::rofl::

Ik ga voor optie Ofwel 1