Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers  (gelezen 5171 keer)

Offline Molletje71

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #60 Gepost op: 28-04-2021, 13:31:48 »
Ik denk dat Sven 7600 bood zodat er dan nog 10.000 over bleef.
Ik denk dat hij 10.000 een mooi bedrag vond om in de pot te laten.

Je kunt het ook andersom zien: Hij wist dat er al 10000 geboden was en bood toen op het nog resterende bedrag in de pot. Alles is mogelijk hier.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #61 Gepost op: 28-04-2021, 18:14:09 »
Ik blijf Philip hier enerzijds superverdacht vinden.
Er moet iemand kijken in de dossiers om het spel als mol in werking te zetten.
Als eerste haal je 4000 euro uit de pot en open je de mogelijkheid dat een kandidaat er nog meer uit haalt.
Tevens kan je in het dossier kijken mooi verkopen als kandidatenactie, en heb je een goede dekmantel voor het halen van de finale. (je hebt immers extra informatie).

Anderzijds, het risico dat hieraan kleeft is dat als je als enige kijkt in de dossiers, dat wel erg hard opvalt.
Wat dan opvalt is dat Philip aan het einde van de aflevering trots is op Jasmien dat zij niet heeft gekeken, zo maakt hij zichzelf verdacht omdat hij de enige is die dan gekeken heeft. Als kandidaat erg slim, maar de mol zou toch gaan zeggen dat Jasmien juist wel gekeken heeft?

Ik blijf Philip niet kunnen plaatsen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #62 Gepost op: 28-04-2021, 19:47:50 »
Ik blijf Philip niet kunnen plaatsen.

Ja, het is een tamelijk unieke kerel. Uitstekend gecast! Zelden een kandidaat gezien die zozeer twijfels en verwarring onder de andere kandidaten en de kijkers weet te zaaien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #63 Gepost op: 28-04-2021, 20:12:27 »
Ja, het is een tamelijk unieke kerel. Uitstekend gecast! Zelden een kandidaat gezien die zozeer twijfels en verwarring onder de andere kandidaten en de kijkers weet te zaaien.
Als hij het echt zó slim gespeeld heeft mag hij van mij winnen ook.
Hij heeft volgens mij ook nog geen pasvragen/vrijstellingen gehad.
Maar ik blijf toch een beetje hopen op mol Philip.  ;D

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #64 Gepost op: 29-04-2021, 19:48:53 »
Echt leuk was het pas geworden als iemand 17000 euro geboden had om vervolgens bewust te kiezen voor het filmpje van een kandidaat die niet gekeken had.
En vervolgens gaan balen dat hij geen vrijstelling heeft.
Maar vooral de reacties van de anderen dan peilen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #65 Gepost op: 29-04-2021, 20:23:02 »
Maar hoe doe je dat? Bewust kiezen voor een kandidaat die niet gekeken heeft? Dat kun je immers nooit 100% zeker weten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #66 Gepost op: 29-04-2021, 21:17:29 »
Als mol wil je natuurlijk het veilingspelletje in werking zetten, en dus garanderen dat er in de dossiers gekeken wordt. Philip was als laatste aan de beurt, maar tegelijkertijd had hij niet hoeven kijken want Jasmien had dat al gedaan. Als mol zou hij natuurlijk wel in hebben kunnen schatten dat later bij een veiling mensen op hem zouden gokken. Als hij niet had gekeken als mol, was de 4000 euro ook niet in de pot gekomen, maar had hij óf zelf het hoogste bod moeten uitbrengen en dan het filmpje van Jasmien moeten bekijken (duidt op voorkennis) óf iemand anders had hoogste bod moeten laten uitbrengen, die dan waarschijnlijk voor hem gekozen had waarna het geld niet uit de pot zou zijn gegaan. Ik vind hem dus wel degelijk erg verdacht hier, als is het maar omdat de hele groep natuurlijk denkt dat hij het wel gedaan zal hebben.

Een andere mogelijkheid is dat Lennart de mol is, en dat ze er bij het eerste spel op hebben gegokt dat iemand wel zou gaan kijken, en dat ze bij het tweede spel wisten dat Philip gekeken had en de mol het hoogste bod heeft uitgebracht. Het lijkt mij onwaarschijnlijk, maar het kan.

Waarschijnlijker lijkt me dat Annelotte of Sven de mol is (als vierde en derde aan de beurt bij de dossiers). Beiden wisten dan dat de dossiers al waren ingezien door Jasmien. Bij het bieden wisten beiden mogelijkerwijs dat Lennart al een hoog bedrag geboden had en dat hij waarschijnlijk voor Philip zou kiezen.


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #67 Gepost op: 30-04-2021, 01:33:10 »
Ehm , ik zou niet te blind afgaan op de volgordes waarin we de beelden van de stasi-kamer zien.  Het feit dat we X als eerste die kamer in zien gaan, is alleen maar wat de makers willen dat we zien, het zegt niets over de werkelijke volgorde.

Ik heb vertrouwen in de makers dat ze hun mol hier niet de pap in de mond hebben gegeven . Wat ik hiermee wil zeggen is dat ze vooraf echt wel besproken hebben hoe het eventueel aan te pakken ( bij de voorbereiding en het doornemen van de opdrachten in België ) maar dat ik hoop datze niet letterlijk hebben gezegd wie er gekeken heeft en wie wat geboden heeft ( dit is iets  wat ze in Nederland wel vaker gedaan hebben en wat ik de regie als hulp mol noem).

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #68 Gepost op: 30-04-2021, 14:31:48 »
Ehm , ik zou niet te blind afgaan op de volgordes waarin we de beelden van de stasi-kamer zien.  Het feit dat we X als eerste die kamer in zien gaan, is alleen maar wat de makers willen dat we zien, het zegt niets over de werkelijke volgorde.

Ik heb vertrouwen in de makers dat ze hun mol hier niet de pap in de mond hebben gegeven . Wat ik hiermee wil zeggen is dat ze vooraf echt wel besproken hebben hoe het eventueel aan te pakken ( bij de voorbereiding en het doornemen van de opdrachten in België ) maar dat ik hoop datze niet letterlijk hebben gezegd wie er gekeken heeft en wie wat geboden heeft ( dit is iets  wat ze in Nederland wel vaker gedaan hebben en wat ik de regie als hulp mol noem).

Ik geloof wel dat de volgorde klopt van het in de huiskamer lopen...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #69 Gepost op: 30-04-2021, 23:43:13 »
Maar zijn ze niet twee keer in de stasi-kamer geweest?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #70 Gepost op: 1-05-2021, 00:35:42 »
Feit dat Lennart het hoogste bod had, doet mij zwaar vermoeden dat hij heel onzeker over zijn positie is. Gaat er in aflevering 7 uit vrees ik. Het is heel vreemd dat hij de dag ervoor zo hamert op de fijne groepsdynamiek en de aangename sfeer, om daarna compleet openlijk egoïst te zijn en de pot leeg te trekken voor een vrijstelling. De mol heeft die aandacht allemaal niet nodig denk ik. Daarbij denkt de mol donk ik: laat het plunderen van de pot maar over aan een kandidaat maar ik bied wel lekker hoog. Het gaat de kandidaten echt niet om het geld, maar om in de finale komen, dus waarom zou ik mij druk maken over het leegtrekken van de groepspot, het hoort wat mij betreft allemaal bij het spelletje, en Lennart heeft doe vrijstelling kennelijk keihard nodig. Philip heeft kennelijk zo slecht gelogen over zijn keus dat het voor Lennart makkelijk verraden was. Terwijl hij met de analyse dat Jasmien 'veel langer in dat kamertje bleef' ook al goed zat. Het voorzetje is inderdaad verdacht van Philip. Maar ik ga er van uit dat de Mol precies op de hoogte is van de keuzes van de kandidaten en dus niets meer hoeft te doen als er al twee -of al 1- in de dossiers hebben gekeken. Jasmien was als tweede, de mol kan dan al als derde worden opgeroepen en hoort in het kamertje van Gilles dat de mol niets hoeft te doen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #71 Gepost op: 1-05-2021, 11:53:41 »
Philip liegt slecht, maar vergeet Sven niet. Hij geeft ook een voorzet: "dat we weer gesjareld zijn met die Flipper van Zwijnaarde". En Lennart zowaar een klein lachje. Sven wijst Philip aan in het bijzijn van Jasmien en Lennart. Dit zijn punten voor Sven en Annelotte, die hier door Sven uit de wind worden gehouden.
« Laatst bewerkt op: 1-05-2021, 11:57:28 door foxhunter »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #72 Gepost op: 1-05-2021, 23:19:40 »
-1000 over hebben voor een joker in aflevering 3 en nu maar 2000 bieden voor een vrijstelling in aflevering 6. Make that the cat wise mol Annelotte..

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #73 Gepost op: 2-05-2021, 15:30:07 »
We kunnen dan lang en breed praten over de 10.000 euro die Lennart uit de pot haalt. Of hij (als mol) het bedrag wist en of dat hij wist wie er gekeken had. Volgens mij krijgt de mol deze info gewoon wel. De grootste mol is namelijk de regie. We worden elke aflevering met allerlei montages gewoon flink genept en op het verkeerde been gezet.

Er zijn twee kandidaten die in de dossiers gekeken hebben. Daarmee kon de regie gewoon doen wat ze wilden. Om geld uit de pot te kunnen spelen, moest er alleen nog goed geraden worden. Dat kon dan op twee manieren:
1 - Lennart is de mol. Hij moet dan het hoogste bedrag kiezen. En hij moet Philip of Jasmien kiezen, omdat zij gekeken hebben. Ook moet hij een reden hebben om dit bedrag en de persoon te kiezen. En dat overtuigd brengen. Dat doet hij allemaal goed.  De kans dat dit goed afloopt is groot... (Het leuke van deze variant is dat de er een wending kwam dat Jasmien ook gekeken had.)
2 - Philip is de mol. Hij moet dan een soort doorschemeren dat hij gekeken heeft, hopen dat er een flink bedrag gekozen wordt (dat kon hij misschien ook weten) en hopen dat hij (of een ander die kijkt) gekozen wordt. Kleine kans dat dit goed afloopt....

Het meeste grip op het spel heb je door én het hoogste bedrag te kiezen én de goede persoon te kiezen. Men vindt het dan wel flauw dat een mol zoveel geld uit de pot kan halen. Maar... hallo! De kandidaten hadden niet hoeven kijken; wetend dat dit verkeerd af zou lopen. Dat lijkt me een heel logisch gevolg. Zoiets wordt toch nooit beloond? En Lennart heeft een goede reden: ze hebben zelf ook veel geld uit de pot gespeeld, dus waarom zou hij dat ook niet eens doen? Hij krijgt de kans, dus doet hij het. Heel logische zet als je mol bent.

Voor Annelotte wel wrang. Zij kijkt niet en voelt zich enorm bestolen door Lennart en een Philip die wel kijkt. Ze is de enorme verliezer hier. Sven eigenlijk ook, maar die heeft zelf ook 7600 euro geboden en dus minder reden om boos te zijn. En dat is hij dan ook... hij lijkt enorm na te denken wat er allemaal gebeurt.
« Laatst bewerkt op: 2-05-2021, 15:31:56 door ThaStayFan »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #74 Gepost op: 2-05-2021, 17:00:51 »
We kunnen dan lang en breed praten over de 10.000 euro die Lennart uit de pot haalt. Of hij (als mol) het bedrag wist en of dat hij wist wie er gekeken had. Volgens mij krijgt de mol deze info gewoon wel. De grootste mol is namelijk de regie. We worden elke aflevering met allerlei montages gewoon flink genept en op het verkeerde been gezet.

Er zijn twee kandidaten die in de dossiers gekeken hebben. Daarmee kon de regie gewoon doen wat ze wilden. Om geld uit de pot te kunnen spelen, moest er alleen nog goed geraden worden. Dat kon dan op twee manieren:
1 - Lennart is de mol. Hij moet dan het hoogste bedrag kiezen. En hij moet Philip of Jasmien kiezen, omdat zij gekeken hebben. Ook moet hij een reden hebben om dit bedrag en de persoon te kiezen. En dat overtuigd brengen. Dat doet hij allemaal goed.  De kans dat dit goed afloopt is groot... (Het leuke van deze variant is dat de er een wending kwam dat Jasmien ook gekeken had.)
2 - Philip is de mol. Hij moet dan een soort doorschemeren dat hij gekeken heeft, hopen dat er een flink bedrag gekozen wordt (dat kon hij misschien ook weten) en hopen dat hij (of een ander die kijkt) gekozen wordt. Kleine kans dat dit goed afloopt....

Het meeste grip op het spel heb je door én het hoogste bedrag te kiezen én de goede persoon te kiezen. Men vindt het dan wel flauw dat een mol zoveel geld uit de pot kan halen. Maar... hallo! De kandidaten hadden niet hoeven kijken; wetend dat dit verkeerd af zou lopen. Dat lijkt me een heel logisch gevolg. Zoiets wordt toch nooit beloond? En Lennart heeft een goede reden: ze hebben zelf ook veel geld uit de pot gespeeld, dus waarom zou hij dat ook niet eens doen? Hij krijgt de kans, dus doet hij het. Heel logische zet als je mol bent.

Voor Annelotte wel wrang. Zij kijkt niet en voelt zich enorm bestolen door Lennart en een Philip die wel kijkt. Ze is de enorme verliezer hier. Sven eigenlijk ook, maar die heeft zelf ook 7600 euro geboden en dus minder reden om boos te zijn. En dat is hij dan ook... hij lijkt enorm na te denken wat er allemaal gebeurt.
Je moet niet vergeten dat doordat Philip en Jasmien gekeken hadden, er al 4000 euro niet verdiend werd.
Door het bod van 10.000 van Lennart is dat een totaal van -14000 euro. Is dat zelfs voor de mol niet overdreven? Die hoefde denk ik niet eens veel meer te bieden.

Online widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #75 Gepost op: 2-05-2021, 23:50:53 »
Opvallend dat de twee kandidaten die gekeken hebben, nu na elkaar de afvallers zijn. Dat zou zomaar kunnen komen doordat niemand goed zat en de rest door minder kennis uit de dossiers meer antwoorden moest gokken en daardoor meer antwoorden toevallig goed had op de echte mol. Kennis is dus niet altijd macht...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #76 Gepost op: 3-05-2021, 00:44:34 »
Ja, scherp opgemerkt!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #77 Gepost op: 3-05-2021, 01:12:14 »
Zeer scherp ja.
Daarnaast, Philip en Jasmien hebben volgens mij weinig tot geen pasvragen/vrijstellingen gehad. Daardoor waarschijnlijk nog overtuigder geraakt.