Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers  (gelezen 5210 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
[Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Gepost op: 25-04-2021, 11:17:17 »
Bespreek hier alles van de derde opdracht!
« Laatst bewerkt op: 25-04-2021, 20:56:20 door Vermoljoen »
2024: wie is de Mol?

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #1 Gepost op: 25-04-2021, 22:56:47 »
 :(


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #2 Gepost op: 25-04-2021, 23:00:58 »
Geen fan van dit soort opdrachten

Denk wel bijna zeker dat de mol wederom niet de hoogste bieder zal zijn.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #3 Gepost op: 25-04-2021, 23:02:45 »
Ja, er is veel geld uit de pot! Maar de hele setting en het stukje geschiedenis, echt fantastisch! ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #4 Gepost op: 25-04-2021, 23:10:25 »
Mij was in eerste instantie ontgaan dat het geld effectief alleen uit de pot zou gaan als het filmpje ook daadwerkelijk iemand zou tonen die de dossiers ingezien heeft. Ik dacht dat het bod per definitie de pot zou verlaten... Als je puur voor de pot zou willen gaan had je dus 17.600 kunnen bieden, en vervolgens kunnen verzoeken je eigen filmpje te laten zien; voila.

Maar goed, in die wetenschap dat men alleen een bod mocht uitbrengen als je de dossiers niet in had gezien zou ik zeggen dat de mol de dossiers niet inkijkt. Daarna kun je dan prima een flink bedrag uit de pot trekken... Tenzij de mol als laatst de kans krijgt dossiers in te kijken, en dat dan blijkt dat niemand nog gekeken heeft.. Dan moet je wel.

Wat psychologisch spel betreft vind ik dit soort opdrachten heel leuk, maar ik ben ook verder geen fan van opdrachten waarbij flink met geld uit de pot geboden kan worden. Blijft toch altijd een zure nasmaak.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #5 Gepost op: 25-04-2021, 23:11:14 »
Begrijp ik het nu goed dat Jasmien en Philip geen bod mochten doen, want wel gekeken? Sven 7650 geboden, ook niet mis, en Annelotte?

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #6 Gepost op: 25-04-2021, 23:13:47 »
Ik vond het bod van Sven opvallend, namelijk €7600.

De pot stond op €17600, als het bod van Sven uit de pot was gegaan bleef er precies €10000 over. Maar het is ook een strategisch bod, het is namelijk €100 hoger dan een 'mooi rond getal' (€7500), als iemand dat geboden zou hebben was dat te laag. Ik ben benieuwd wat Svens motief voor dit bod was.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2021, 23:15:45 door Rinusoide »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #7 Gepost op: 25-04-2021, 23:15:51 »
Ik vond het bod van Sven opvallend, namelijk €7600.

De pot stond op €17600, als het bod van Sven uit de pot was gegaan bleef er precies €1000 over. Maar het is ook een strategisch bod, het is namelijk €100 hoger dan een 'mooi rond getal' (€7500), als iemand dat geboden zou hebben was dat te laag. Ik ben benieuwd wat Svens motief voor dit bod was.
10000 bedoel je.
Ik hoop niet dat Philip nu zoveel informatie heeft dat ie automatisch winnaar wordt.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2021, 23:20:09 door Run »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #8 Gepost op: 25-04-2021, 23:19:16 »
10000 bedoel je.

Ja, typfoutje. Had het al aangepast :)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #9 Gepost op: 25-04-2021, 23:22:13 »
Begrijp ik het nu goed dat Jasmien en Philip geen bod mochten doen, want wel gekeken? Sven 7650 geboden, ook niet mis, en Annelotte?

Annelotte bood 2000 euro.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #10 Gepost op: 25-04-2021, 23:31:44 »
Natuurlijk kan de Mol eerst niet in de dossiers kijken zodat hij een bod kan uitbrengen, maar dat heeft alleen effect wanneer hij ook het hoogste biedt. Anders is het tactischer om wél te kijken, om zo de kans dat het geboden bedrag ook effectief uit de pot gaat te vergroten ::vergroot:: (Maar dan moet je het nog wel durven na de eed op de Leerdammer :P)
...óf niet!

Offline BobW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #11 Gepost op: 25-04-2021, 23:33:43 »
Klopte het dat het geld alleen uit de pot ging, als de hoogste bieder ook echt iemand aanwees die in de dossiers gekeken had?

Dit was me niet helemaal duidelijk.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #12 Gepost op: 25-04-2021, 23:34:36 »
Dat klopt. ::jaja::

Offline Crysus101

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #13 Gepost op: 25-04-2021, 23:35:03 »
Klopte het dat het geld alleen uit de pot ging, als de hoogste bieder ook echt iemand aanwees die in de dossiers gekeken had?

Dit was me niet helemaal duidelijk.

Ja

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #14 Gepost op: 25-04-2021, 23:37:17 »
In de promo van volgende week zien we nog steeds niks van Isidoor en die rode knop, terwijl er nog maar 2 afleveringen komen voor de mol bekend wordt.
Ik vind het, zoals wel eerder vermeld is hier, een beetje teveel van het goede dat er in aflevering 6 de mogelijkheid is om zo'n grote hap uit de pot te nemen.
Als er volgende week weer niets over die rode knop komt, zou dit dan pas in de finale komen en is die rode knop bedoeld om de pot te verdubbelen o.i.d? Kan me niet voorstellen dat er met zo'n lage groepspot geëindigd wordt.

Offline Miquem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #15 Gepost op: 25-04-2021, 23:42:01 »
Annelotte kwam in het shot met de 5 gezichten als enige van onderaf, als mol uit de grond? Ook nog in het midden.

Weer een klok in beeld trouwens, 23.40 uur, waarom steeds die klokken en wijzers?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #16 Gepost op: 25-04-2021, 23:44:02 »
Weer een klok in beeld trouwens, 23.40 uur, waarom steeds die klokken en wijzers?

Om te weten hoe laat het is. Grappig toeval: het was precies 23:40 uur toen je de ingeving voor bovenstaande post kreeg. :P

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #17 Gepost op: 25-04-2021, 23:44:38 »
Als de mol niet in de dossiers kijkt, loopt deze proef mogelijk af met 4000euro in de pot en is er geen dubbele laag. Natuurlijk is die kans enorm klein en kan dit met een mol als een van de laatsten bij de dossiers makkelijk gemanipuleerd worden.

Ik denk dat de mol het risico wel aandurft om hier niet te kijken en om eerlijk spel te spelen ook niet het hoogste bod gaat doen. 

Maar ik hoop niet dat we ooit nog zo’n opdracht zo laat in het spel krijgen . Bijna alles wat vooraf aan verdenkingen is geweest of juist kandidaat gedrag is niks waard, als de mol hier ineens zo’n 60% vd pot kan wegspelen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #18 Gepost op: 25-04-2021, 23:59:53 »
Als de mol niet in de dossiers kijkt, loopt deze proef mogelijk af met 4000euro in de pot en is er geen dubbele laag. Natuurlijk is die kans enorm klein en kan dit met een mol als een van de laatsten bij de dossiers makkelijk gemanipuleerd worden.

Ik denk dat de mol het risico wel aandurft om hier niet te kijken en om eerlijk spel te spelen ook niet het hoogste bod gaat doen. 

Maar ik hoop niet dat we ooit nog zo’n opdracht zo laat in het spel krijgen . Bijna alles wat vooraf aan verdenkingen is geweest of juist kandidaat gedrag is niks waard, als de mol hier ineens zo’n 60% vd pot kan wegspelen.

Ik dacht dit alles ook, maar bieden op 'wiens video wil je zien' had natuurlijk alsnog gekund ook als niemand in de dossiers had gekeken.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] Opdracht 3 - De geheime dossiers
« Reactie #19 Gepost op: 26-04-2021, 00:15:00 »
Bijna alles wat vooraf aan verdenkingen is geweest of juist kandidaat gedrag is niks waard, als de mol hier ineens zo’n 60% vd pot kan wegspelen.

De Mol wil eer van zijn werk en zal mollen. (Ook om het spel eerlijk te spelen ten opzichte van de afvallers.) Ook al zou ie zeker weten dat net voor het einde heel de pot zal verdwijnen.

Hooguit heeft de Mol een opdrachtje voor de mogelijke plundering rustig aan gedaan.