In Merel haar situatie kan je natuurlijk argumenteren dat ze heel weinig bordjes gezien heeft (2 of 3 maar), maar dat eentje daarvan wel aan haar duidelijk maakte dat Niels verkeerd stond.
Ik denk dat het punt eerder was dat ze die kist los maakt in plaats van naar boven te trekken. Hier moet ik wel zeggen dat een Mol dit kan doen met lege kisten (voorkennis) om zo de focus te leggen op kisten waar wel vrijstellingen in zitten.
Ja precies. Maar misschien twijfelde ze zelf nog. Ik denk dat een mol ook wel redelijk wat vrijheid heeft om zelf voor wat safer te spelen of risicos te nemen.
Ze kan in het begin daar zijn gaan staan met het idee om daar te blijven staan als er genoeg kandidaten fout stonden. Maar misschien dacht ze wel last minute; ik wil zelf ook fout staan. Hoe funny is het als ik last minute toch nog even switch en daar mee weg kom.
Ik denk dat je daarin redelijk vrij bent. En misschien denk je achteraf dan wel ik had beter kunnen blijven staan. Maar het blijven moment opnamens. Je kan je als mol best wel wat voorbereiden, maar je kan een opdracht nooit exact inschatten door de andere kandidaten. Ook zal je soms als mol door stress of omdat je toch nog gewoon mens bent en blijft ook wel dingen vergeten of over het hoofd zien. Dus kan ook best zijn dat je in een bepaalde opdracht begint te twijfelen staan er nu wel of geen mensen fout. Het mol zijn is denk ik minder makkelijk als wij soms denken.
Die kist lost maken. Dat maakt het programma zo leuk juist. Je kan alles alle kanten op beredenen. Ik heb zelf ooit aan een programma meegedaan waarbij ik een soort mol was. En op een begeven moment ook gewoon gezegd dat ik het was. Dat kon immers want niemand die het gelooft als je het zegt. Want als je echt zou zijn zou je het niet zeggen. Dus je kan serieus echt alle kanten op.
Zelfde geld voor de kist. Je kan daar een actie maken waardoor mensen je even als mol zien om vervolgens te denken, nee want die vrijstellingen waren belangrijk dus die kist zou een mol niet laten vallen.
Linksom of rechtsom maakt het weinig uit. De echte molactie bij deze opdracht ligt immers bij het kiezen voor de vrijstelling. En daar wacht ze af tot het laatste moment voordat ze toch weer switched naar een andere keuze.
En daarnaast misschien dacht ze wel serieus dat het makkelijker zou zijn om de kist zo binnen te halen alleen viel dit in de praktijk toch tegen door de stroming. Ze zal deze opdracht niet exact zo met een exact dezelfde stroming geoefend hebben.
Voor mij geen reden om haar uit te sluiten.
Toevallig op de minuut nauwkeurig op een plek zijn waarmee je perongeluk geld binnenhaalt bij de fietsopdracht vind ik dan weer minder verdacht of gewoon echt dom als je de mol bent. Maar theoretisch zou dat zelfs kunnen. Ook een mol kan zich wel eens flink vergissen.