Auteur Topic: [kandidaat] Sven  (gelezen 19550 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #200 Gepost op: 6-05-2021, 19:51:23 »
Philip en Sven hebben die hele opdracht in het sprookjesbos samen dingen gedaan. De enige van wie Philip dus kon weten dat hij minder zou hebben gemold is Sven.

Hij ziet toch ook dat Lennart deze opdracht bijna alles goed doet.  Je hoeft toch niet samen met iemand in de groep te zitten om te weten hoe diegene de opdracht maakte.
Hij ziet wat er in de pot komt. 

Dat geweten kan alleen op Lennart slaan die 10.000 euro uit de pot speelde.. Niet op Sven. Maar we horen achteraf nog wel op wie Philip zit.
Ik ben er wel zeker van dat hij Lennart bedoelt.  En ik ben er 100% zeker van dat Sven de mol is.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #201 Gepost op: 6-05-2021, 19:57:13 »
Maar hij heeft het helemaal niet over die 10.000 euro. Hij zegt letterlijk: "De mol heeft ook een beetje een geweten en die heeft gedacht vandaag Ik ga toch een beetje minder hard mollen".

Dus als Sven in Philips ogen minder molde dan anders (hij deed alleen maar dat sprookje voorlezen fout), dan kan die opmerking heel goed over Sven gaan en dan is hij eruit gevlogen op Sven.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #202 Gepost op: 7-05-2021, 00:38:03 »
Als de pot meer dan gehalveerd is van 17.600 naar 7.600 kan ik me voorstellen dat de mol daarna toch iets rustiger aan doet, zelfs als die halvering niet op het conto van de mol komt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #203 Gepost op: 7-05-2021, 07:55:31 »
Hij ziet toch ook dat Lennart deze opdracht bijna alles goed doet.  Je hoeft toch niet samen met iemand in de groep te zitten om te weten hoe diegene de opdracht maakte.
Hij ziet wat er in de pot komt. 

Dat geweten kan alleen op Lennart slaan die 10.000 euro uit de pot speelde.. Niet op Sven. Maar we horen achteraf nog wel op wie Philip zit.
Ik ben er wel zeker van dat hij Lennart bedoelt.  En ik ben er 100% zeker van dat Sven de mol is.

Lennart doet alledrie opdrachten veel te goed. Annelotte en Sven proberen in twee bijboorbeeld nog te mollen. Dus het lijkt me onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk dat Philip niet op Sven, maar net Lennart zat.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #204 Gepost op: 7-05-2021, 10:03:22 »
Lennart doet alledrie opdrachten veel te goed.

Euh?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #205 Gepost op: 7-05-2021, 22:21:45 »
Hij ziet toch ook dat Lennart deze opdracht bijna alles goed doet.  Je hoeft toch niet samen met iemand in de groep te zitten om te weten hoe diegene de opdracht maakte.
Hij ziet wat er in de pot komt. 

Dat geweten kan alleen op Lennart slaan die 10.000 euro uit de pot speelde.. Niet op Sven. Maar we horen achteraf nog wel op wie Philip zit.
Ik ben er wel zeker van dat hij Lennart bedoelt.  En ik ben er 100% zeker van dat Sven de mol is.

Ik vind het op zich nog wel een aardige gedachtegang (al triggert de claim van 100% zekerheid al mijn alarmbellen en ben ik daardoor intuïtief geneigd het allemaal niet zo serieus meer te nemen).

In essentie is de gedachte dus:
- Na verstoppertje spelen zegt Philip: “De mol heeft ook een beetje een geweten en die heeft gedacht vandaag Ik ga toch een beetje minder hard mollen".
- De opmerking over het ‘geweten’ van de mol suggereert dat (1) er daarvoor iets ergs voor de pot is gebeurd (dat klopt) en (2) dat de mol zich daarvoor verantwoordelijk zou moeten voelen. Punt (2) klinkt ietwat logisch (en impliceert mogelijk Lennart als zijn verdachte), maar vind ik echter niet automatisch volgen uit de woorden van Philip. De pot kan een flinke klap gekregen hebben zonder dat de mol er iets mee te maken hebben en ook dan kan het zijn dat de mol het tegen zijn geweten vind ingaan om heel hard te saboteren.
- Philip zegt ook dat de mol op die dag (Hans & Grietje en verstoppertje) ‘minder hard’ heeft gemold. Dat betekent volgens mij dat Philip inschat dat de mol nog wel gemold heeft maar alleen ‘minder hard’. Philip is twee opdrachten lang bij Sven geweest en Sven deed wel wat dingen fout, maar ook wel dingen goed, dus het zou op Sven kunnen slaan. Ook Annelotte en Lennart deden veel dingen goed en een paar kleine dingen fout. Alleen dat kan Philip bijna nauwelijks weten want hij is nauwelijks bij hen in de buurt geweest. De woorden van Philip zouden dus best op Annelotte of Lennart kunnen slaan, maar dan is het wel erg speculatief.

Kortom: ik zie wel een manier om Philips woorden uit te leggen dat ze over Lennart gaan, maar er is ook duidelijk een manier die meer richting Sven wijst. Het is dus behoorlijk onduidelijk.

Als we ook andere dingen meewegen, dan valt op dat Philip de hele serie nog nooit een specifieke verdenking naar Lennart heeft uitgesproken (wel 1x naar Sven en 1x naar Annelotte, al is de verdenking die hij naar Sven uitspreekt toch een stuk concreter, zie wie verdenkt wie topic).

Daarnaast zit Philip nauwelijks bij Lennart in een groepje en juist veel bij Sven (Annelotte zit hier tussenin). Je zou verwachten dat Philip toch vaak bij zijn verdachte in een groepje wil zitten om hem in de gaten te houden.

Tot slot heeft Philip gezegd dat zijn tunnelvisie begon bij de kasteelopdracht (hij was toen in een groepje met Lennart, maar die vond een naam; Annelotte en Sven zaten ik het groepje dat er niet in slaagde Philips naam te vinden) en bevestigd werd in de bunker (Philip zat toen in een groepje met Sven en had geen contact met Annelotte of Lennart).

Al met al lijkt dat volgens mij er toch vooral op te wijzen dat Philip Sven verdacht. Een enkele ambigue opmerking (die ook richting Sven is uit te leggen) maakt daar nog geen verschil in.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #206 Gepost op: 7-05-2021, 23:43:06 »
Mol Sven is best opvallend bezig. Hij weet inmiddels dat de twee andere kandidaten volledig op Philip zitten en kan eens flink opvallend hinten op zijn molschap: Als hij en Annelotte zitten te wachten in de hotelkamer, begint hij over een oud TVM programma "star" met een presentator, Roland Lomme, met het woord MOL erin, ik vond dit te opvallend, vanuit de tunnel gezien. Ook vanuit de tunnel: Na de eliminatie verzucht Sven zoiets als: "en ik denk, wat is hier aan de hand?", oftewel, 'niemand zit op mij?!' > ik zie dat in zijn reactie, terwijl hij Lennart en Annelotte checkt ('hebben ze het dan echt nog niet door'?)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #207 Gepost op: 7-05-2021, 23:55:09 »
Mooi betoog Leendert. Maar voor mij is Sven de mol dus dan kan in mijn optiek Philip niet op hem gestemd hebben. Ik weet dat hij Sven wel degelijk verdacht heeft, maar dat wordt altijd in de montage zo gebracht dat we als kijker niet echt kunnen peilen op wie iemand nou echt bij de test gestemd heeft. En Philip was ook niet echt te peilen dan had hij weer twee hoofdverdachten, dan wist ie het weer zeker om vervolgens hartstikke onzeker over te komen en er zwaar over inzat dat hij geen pasvraag had. Hij leek me dus allerminst zeker van zijn zaak. Misschien is hij wel geswitcht op het laatst.

Voor mij is deze vraag helemaal niet zo belangrijk. Ik kan voor mezelf Annelotte en Lennart afstrepen ( in diverse posts heb ik dat duidelijk uiteen gezet) en Sven heeft geen dingen waar ik hem echt op af kan strepen. En hij heeft  héél veel molacties op zijn naam ( waar op het forum vaak niet al te veel aandacht voor was) en daarbij heeft ie zichzelf vaak in goede molposities gemanoeuvreerd. 

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #208 Gepost op: 8-05-2021, 00:00:30 »
Mol Sven is best opvallend bezig. Hij weet inmiddels dat de twee andere kandidaten volledig op Philip zitten en kan eens flink opvallend hinten op zijn molschap: Als hij en Annelotte zitten te wachten in de hotelkamer, begint hij over een oud TVM programma "star" met een presentator, Roland Lomme, met het woord MOL erin, ik vond dit te opvallend, vanuit de tunnel gezien. Ook vanuit de tunnel: Na de eliminatie verzucht Sven zoiets als: "en ik denk, wat is hier aan de hand?", oftewel, 'niemand zit op mij?!' > ik zie dat in zijn reactie, terwijl hij Lennart en Annelotte checkt ('hebben ze het dan echt nog niet door'?)

 👍🏻 Mollem. Dat had ik nog niet eens zo opgemerkt, maar wel zijn mimiek ook nu weer nadat Philip eruit vloog. Hij is op momenten ook nogal gespannen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #209 Gepost op: 8-05-2021, 00:06:49 »
Ik denk dat vooral Lennart op de bank na dossier kijken heeft zitten smullen van Sven, van Jasmien en daarna Annelotte die allemaal op Philip hinten.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #210 Gepost op: 8-05-2021, 00:58:54 »
Ik twijfel ook of Philip Sven niet had als hoofdverdachte, maar het zou misschien toch Lennart of Annelotte kunnen zijn. Philip is onnavolgbaar.  ;D

En wie weet: misschien verdacht hij Sven alsnog en wist hij toch nog de test te verprutsen. Niet heel logisch, maar het kán.

Lennart als mol zou voor mij ook een mogelijkheid zijn, maar deze tunnel blijft voor mij de juiste.  ::jaja::
Sven heeft voor mij duidelijk gemold en slaagt erin om onverdacht te blijven.

Alle aandacht gaat naar die -10.000 van Lennart. Ik vind die 7600 van Sven eigenlijk verdachter: opgeteld met die 10000 kom je precies op het totaalbedrag van de pot uit (zoals die toen was). Lijkt mij een mooie hint naar de mol.  ::ok::

Als het klopt, dan hebben we te maken met een supermol!  ::bravo::
(Ik vind het ook tof als Annelotte of Lennart de mol is, hoor, maar Sven is het  ;D)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #211 Gepost op: 9-05-2021, 19:58:31 »
Zo is het Tunneltelevisie! Nog maar even.....

FLABBERGASTED ::oink::
« Laatst bewerkt op: 9-05-2021, 22:26:24 door Lonneke*L »

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #212 Gepost op: 9-05-2021, 23:10:09 »
Het lijkt me nu wel zo klaar als een klontje dat Philip er wel degelijk op Sven uit is gevlogen.
Goeie finalist. Hij had zo te zien Lennart nog net iets eerder door dan Annelotte. Maar Annelotte wist meer van Lennart omdat zij vaker opdrachten met hem deed. De 'deadlock' waarin Sven zat met Philip heeft hem waarschijnlijk genekt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #213 Gepost op: 9-05-2021, 23:16:34 »
Het lijkt me nu wel zo klaar als een klontje dat Philip er wel degelijk op Sven uit is gevlogen.
Goeie finalist. Hij had zo te zien Lennart nog net iets eerder door dan Annelotte.

Sven had een paar vragen op Philip fout beantwoord, en die bleken bij navraag op Lennart te slaan. Vandaar op Lennart.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #214 Gepost op: 9-05-2021, 23:19:46 »
Sven had een paar vragen op Philip fout beantwoord, en die bleken bij navraag op Lennart te slaan. Vandaar op Lennart.

Navraag? Maar je kunt tijdens het spel toch helemaal nergens navraag doen?   ???
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #215 Gepost op: 9-05-2021, 23:21:26 »
Hij vroeg gewoon na bij Lennart zegt ie in een interview.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #216 Gepost op: 9-05-2021, 23:53:50 »
Sven, verloren maar niet zonder slag of stoot als er tien vragen extra aan te pas kwamen. Mooi hoe ie Lennart voorzag van een jasje, vlinderdasje. En dan de zen proef met kip  ::rofl:: De beleg de broodjes opdracht deed me denken aan overcooked. Toch nog kijken of er ergens mosterd tussen kon. Das mooi gewiekst.

Van brombeer in het begin (ik ga niet knuffelen nie, nee echt niet) naar man in trouwjurk op rolschaatsen 8) Das geen kleines Bier.  ::wijn::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #217 Gepost op: 10-05-2021, 13:24:23 »
Een topkandidaat. Goede casting.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #218 Gepost op: 10-05-2021, 19:18:48 »
Ik ben heeeel erg benieuwd of ie nou gewoon heel hard heeft zitten nepmollen of dat ie echt zo slecht is in sommige onderdelen ::rofl:: ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Sven
« Reactie #219 Gepost op: 10-05-2021, 19:20:36 »
Hij heeft niet genepmold en zei met enig gevoel voor overdrijving en zelfspot dat hij de helft van de opdrachten niet begreep, zie het media-topic. ;D