Auteur Topic: [De Mol] Lennart  (gelezen 27814 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #100 Gepost op: 10-04-2021, 16:36:05 »
Ik wil hem maar niet verdenken. Het zou veel te ''gemaakt'' zijn ofzoiets, ik kan het niet plaatsen. Hoop het (nog) niet in ieder geval.

Idem. Er zijn thans grote alarmbellen die naar hem wijzen, maar de brandweer staat ook heel de tijd maar om de hoek.

Bijvoorbeeld, hij komt als derde aan de beurt en weet de keuze 2/3 halen het. Zou je als mol niet gokken dat het bij iemand anders wel niet lukt?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #101 Gepost op: 11-04-2021, 11:55:26 »
Het steunpunt aan zijn voeteneind lijkt me de tweede keer ook ongunstiger:

Ja, lijkt mij ook. Wat ik raar vond, was dat hij tijdens de hypnose ook de opdracht kreeg om zijn voet wat hoger te doen.
Tja, Lennart heel mols hier, zeker met die gedichten erbij, maar Patrick ook.  ???

Ik vind het te overduidelijk als Lennart de mol is, maar ik heb wel vaker de mol om die reden afgeschreven.  ;D Ik streep hem zeker nog niet af!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #102 Gepost op: 11-04-2021, 16:02:32 »
Als Lennart de mol is, dan vind ik zijn laatste opdracht erg opmerkelijk:
- plaatst zichzelf bij Annelotte en ze gaan voor het geld. Verkijkt hij zich hier op Annelotte (en had hij verwacht dat Annelotte meer zou tegenspruttelen, zodat hij uiteindelijk toch voor pas vragen kon gaan)? Of doet hij dit om vertrouwen te winnen?
- na voor het geld gekozen te hebben is het in het belang voor de mol andere duo’s deelopdrachten te laten doen. Lennart stuurt hier niet echt op aan.
- in de deelopdracht gaf hij de vage instructie pas helemaal aan het eind, waarbij Annelotte best om verduidelijking had kunnen vragen en zo alsnog de opdracht doen slagen. Hij neemt dan heel veel risico als mol en heeft eigenlijk mazzel dat zijn deelopdracht mislukt.

Lennart blijft wel verdacht maar deze opdracht is voor mij reden om hem niet als hoofdverdachte te hebben.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #103 Gepost op: 11-04-2021, 20:17:18 »
- in de deelopdracht gaf hij de vage instructie pas helemaal aan het eind, waarbij Annelotte best om verduidelijking had kunnen vragen en zo alsnog de opdracht doen slagen. Hij neemt dan heel veel risico als mol en heeft eigenlijk mazzel dat zijn deelopdracht mislukt.

De instructie bij het vouwen van de oortjes was veel vager dan die van het staartje imo. Als Annelotte hier naar achter had gevouwen (wat Lennart ook zei) in plaats van naar voren, dan was het staartje correct geweest. Bij de oortjes zei Lennart feitelijk alleen maar dat ze vanaf de schuine zijde van de driehoek een oortje moest vouwen. Wonderbaarlijk dat het nog een beetje leek. Maar dit is al aan de orde gekomen in het opdracht topic.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #104 Gepost op: 11-04-2021, 22:38:37 »
Krijg toch wederom een meh gevoel. Doet wel wat fout, maar niet overtuigend genoeg. Ook zijn invloed is niet altijd even hoog. Ik schrijf hem nog lang niet af, want er zijn signalen. Maar het molgevoel blijft voorlopig weg.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #105 Gepost op: 11-04-2021, 23:36:26 »
Zei Lennart nou bewust het zinnetje van Gilles niet na, bij aanvang van de bom-opdracht?
En omgekeerd: zou Samina als ze de Mol was wel opmerken dat hij het zinnetje moest nazeggen?
« Laatst bewerkt op: 12-04-2021, 00:36:18 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #106 Gepost op: 11-04-2021, 23:37:58 »
Zie Lennart nou bewust het zinnetje van Gilles niet na, bij aanvang van de bom-opdracht?
En omgekeerd: zou Samina als ze de Mol was wel opmerken dat hij het zinnetje moest nazeggen?
Dat was Katrien toch?  ::hypocriet::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #107 Gepost op: 12-04-2021, 09:29:39 »
Zei Lennart nou bewust het zinnetje van Gilles niet na, bij aanvang van de bom-opdracht?
En omgekeerd: zou Samina als ze de Mol was wel opmerken dat hij het zinnetje moest nazeggen?

Goed geacteerd. Of Lennart die het niet zo goed snapt. Een goed acterende mol of een kandidaat die het soms niet zo goed doorheeft. Lennart is een van de twee.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #108 Gepost op: 12-04-2021, 11:04:13 »
Lennart had Isidoor een nachtje voor zichzelf alleen. Een buitenkansje om hem verkeerde dingen aan te leren. ;D Had hij de rode knop ook op zijn kamer?
Bij de bomtafel: dat hij Gilles zelfs de tweede keer nog niet begreep vind ik vreemd, zeker voor een opvoeder. Dat kwartje moet toch vallen. Komt op mij over als de kandidaat spelen, zonder een cent te hoeven investeren. En met een stok waarvan opeens een stuk was afgebroken naar de camera hengelen. Lennart is bij mij volledig terug in the picture.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #109 Gepost op: 12-04-2021, 11:12:18 »
Krijg toch wederom een meh gevoel. Doet wel wat fout, maar niet overtuigend genoeg. Ook zijn invloed is niet altijd even hoog.

Dat is het een beetje hè? Hij doet individueel best veel fout en is daarom zeker verdacht, maar invloed uitoefenen op de groep om die zo te kunnen manipuleren? Dat zie ik niet zo.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #110 Gepost op: 12-04-2021, 11:31:56 »
Liep hij ook niet eerst de verkeerde kant op? Hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat Philip en Sven eerder met een hint komen en Annelotte en Katrien al alert zijn. Ik zou als Mol als eerste bij een hint willen zijn. Tenzij hij niet als eerste wilde aankomen bovenop de berg, maar daar waren subtielere manieren voor te bedenken. De domino-opdracht waar hij -1.000 voor het inkoppen had, blijft een groot obstakel.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #111 Gepost op: 12-04-2021, 17:06:14 »
Liep hij ook niet eerst de verkeerde kant op? Hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat Philip en Sven eerder met een hint komen en Annelotte en Katrien al alert zijn. Ik zou als Mol als eerste bij een hint willen zijn. Tenzij hij niet als eerste wilde aankomen bovenop de berg, maar daar waren subtielere manieren voor te bedenken. De domino-opdracht waar hij -1.000 voor het inkoppen had, blijft een groot obstakel.

En het goed doen in de Karaoke en alle druiven tijdig halen niet te vergeten.

Offline Marburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #112 Gepost op: 12-04-2021, 20:42:04 »
Lennart is de mol.
- aflevering 1 achtergrond muziek Leonard Bernstein
- aflevering 2 Lennert kan zich 'alleen' manouvreren bij de wijn/druiven opdracht. Ideaal om achter een struikske nog wat bijgewerkt te worden door de productie, en hij slaagt er ook in zijn plateau net voldoende scheef te houden dat zijn wijn onder het strepeke staat, zonder zich daarom TE verdacht te maken.
- aflevering 2 auto 2 in kamer 301   (draai de 3 naar links = m), dan lees je 301 als mol
- aflevering 4: onvoorziene omstandigheden. Lennart had gepland alleen te zijn op de mannenslaapkamer, om de hond bij de vrouwen te kunnen gaan halen en te trainen.
Maar het waait te hard, en de andere 2 worden van de rots geplukt. Waarom mogen ze niet terug naar de slaapkamer? Pas de ochtend erna komen ze 'terug' verslag uitbrengen.  Omdat de productie wist dat Lennart de kamer nodig had om de hond te de-conditionneren voor de rode knop.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #113 Gepost op: 12-04-2021, 20:58:15 »
- aflevering 4: onvoorziene omstandigheden. Lennart had gepland alleen te zijn op de mannenslaapkamer, om de hond bij de vrouwen te kunnen gaan halen en te trainen. Maar het waait te hard, en de andere 2 worden van de rots geplukt. Waarom mogen ze niet terug naar de slaapkamer? Pas de ochtend erna komen ze 'terug' verslag uitbrengen.  Omdat de productie wist dat Lennart de kamer nodig had om de hond te de-conditionneren voor de rode knop.

Ja, dat was inderdaad heel vreemd. Ik ben benieuwd hoe de crew dat aan Philip en Sven heeft uitgelegd? Aan de andere kant: het had toch sowieso gekund dat een van de twee heren of allebei het niet vol had gehouden en in de loop van de nacht van de rots was gekomen? Waar hadden ze die dan gelaten? Je kunt als crew toch niet zeggen dat je geen kamer voor hen had? De enige smoes die ze dan hebben kunnen gebruiken is zeggen dat ze Lennart niet wilden storen midden in de nacht en dat de twee dus een andere slaapkamer kregen. Maar als ik Seven of Philip was en ik zou horen dat Lennart een hele nacht alleen met Isidoor was, dan zou ik toch eens gaan nadenken. Ik verheug me in ieder geval al op de beelden tijdens de slotuitzending!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #114 Gepost op: 12-04-2021, 21:37:16 »
Ja, dat was inderdaad heel vreemd. Ik ben benieuwd hoe de crew dat aan Philip en Sven heeft uitgelegd? Aan de andere kant: het had toch sowieso gekund dat een van de twee heren of allebei het niet vol had gehouden en in de loop van de nacht van de rots was gekomen? Waar hadden ze die dan gelaten? Je kunt als crew toch niet zeggen dat je geen kamer voor hen had? De enige smoes die ze dan hebben kunnen gebruiken is zeggen dat ze Lennart niet wilden storen midden in de nacht en dat de twee dus een andere slaapkamer kregen. Maar als ik Seven of Philip was en ik zou horen dat Lennart een hele nacht alleen met Isidoor was, dan zou ik toch eens gaan nadenken. Ik verheug me in ieder geval al op de beelden tijdens de slotuitzending!
Ik denk dat ze hen simpelweg even ergens anders hebben laten slapen om het spannend te houden voor de andere kandidaten. En als Lennart echt als mol die hond gaat de-conditioneren, waarom laten de vrouw hem zo makkelijk alleen op de kamer met Isidoor? Als ze hem zouden verdenken zou dat wel wat minder makkelijk gaan denk ik. Tevens heeft de hond nog helemaal niet geleerd om op de knop te drukken.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #115 Gepost op: 12-04-2021, 22:20:05 »
Ik denk dat ze hen simpelweg even ergens anders hebben laten slapen om het spannend te houden voor de andere kandidaten. En als Lennart echt als mol die hond gaat de-conditioneren, waarom laten de vrouw hem zo makkelijk alleen op de kamer met Isidoor? Als ze hem zouden verdenken zou dat wel wat minder makkelijk gaan denk ik. Tevens heeft de hond nog helemaal niet geleerd om op de knop te drukken.

Ha maar misschien verdenken die hem helemaal niet hè.
En misschien wordt de hond niet gedeconditioneerd maar juist iets aangeleerd wat de mol van pas kan komen?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #116 Gepost op: 12-04-2021, 22:30:02 »
Ja, dat kan ook nog.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #117 Gepost op: 12-04-2021, 22:53:37 »
Lennart heeft alleen niet zelf om Isidoor gevraagd, die is hem door de dames in de schoot geworpen. Dat is al bekonkeld voordat Lennart de kamer binnenkwam. Annelotte zou daar wel eens achter kunnen zitten, terwijl ze Lennart even tevoren nog verdacht vond bij het Bubbelballen.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #118 Gepost op: 13-04-2021, 07:28:21 »
Dat lijkt inderdaad zo te zijn.
Een beeld dat hij zelf nog versterkt door onschuldig te vragen: wie van jullie is het dan (harig gezelschap)? De hond? Oh neen, daar had ie zelf nog niet aan gedacht.
Opmerkelijk is ook dat ie, eens Isi met hem mee gaat, bedankt voor de invitatie om die avond naar de bar te gaan. Ah neen, hij kan de hond toch niet alleen laten?

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #119 Gepost op: 13-04-2021, 07:40:50 »
Voor nog eens hetzelfde geld hadden natuurlijk Philip en Sven ook niet aan die bergwand terecht kunnen komen. Door allerlei onvoorziene omstandigheden hadden ze niet als eerste kunnen aankomen. En dan had Lennart zelf aan die bergwand in de wind kunnen bungelen.
Ma how, zeg!