Auteur Topic: [De Mol] Lennart  (gelezen 27803 keer)

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #80 Gepost op: 5-04-2021, 22:47:36 »
Ik vond de reactie van Annelotte op zijn groen scherm wel eigenaardig. Ze kijkt meteen links achterom, dus weg van hem en richting Philip en Sven ongeveer. Is dat nu opluchting omdat zij al vreesden dat hij eruit ging?

Of... nu ik het nog eens herbekijk, misschien is het banaler en is Annelotte gewoon vergeten waar hij zit.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2021, 00:18:59 door Van Zwam »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #81 Gepost op: 6-04-2021, 09:30:47 »
Opdracht 2: Het is uiteindelijk Lennart die alles voorbeeldig doet, maar bij de laatste stap van het hondje vouwen een foute instructie geeft over het staartje: daarmee 1000 euro uit de pot? Super Mols?
Op die positie, als instructeur loop je het grote risico dat het staartje goed gevouwen wordt omdat omhoog het meest logisch is.
Bovendien, als je omlaag zegt en het is omhoog, word je heel erg verdacht, en de mol wil dat liever niet. Een staartje verkeerd vouwen is veel minder verdacht.

Ik krijg bij Lennart totaal geen molvibes tot nu toe.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2021, 09:33:20 door Run »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #82 Gepost op: 6-04-2021, 20:37:29 »
Excuus als het al genoemd is..
1e aflevering... iemand komt eraan in de maiscirkel. Iedereen zegt hallo, ik ben die of die, Lennart zien we aankomen, maar horen we niets zeggen. Geen idee of het wat is. Hij kan moeilijk zeggen: ik ben de MOL
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #83 Gepost op: 6-04-2021, 20:57:41 »
In veel van de discussies over of de instructie over het vouwen onduidelijk is of dat er verkeerd gevouwen wordt, is er een factor die eigenlijk te weinig wordt belicht door molloten.
Onder speladrenaline gebeuren dingen weleens spontaan , zowel aperte fouten als dingen due juist toevallig goed uitpakken. Niet alles in 100% doordacht en beredeneerd.

Dat er hoekje fout wordt gevouwen kan tuurlijk verkeerd geïnstrueerd zijn of verkeerd opgevolgd , maar of daar nu perse een mol bij moet zitten. Ik zou er niet van verschieten aks dit gewoon oprechte miscommunicatie is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #84 Gepost op: 6-04-2021, 21:29:22 »
Excuus als het al genoemd is..
1e aflevering... iemand komt eraan in de maiscirkel. Iedereen zegt hallo, ik ben die of die, Lennart zien we aankomen, maar horen we niets zeggen. Geen idee of het wat is. Hij kan moeilijk zeggen: ik ben de MOL

Klopt, hij zegt niks. Was mij toen ook al opgevallen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #85 Gepost op: 7-04-2021, 10:20:28 »
In veel van de discussies over of de instructie over het vouwen onduidelijk is of dat er verkeerd gevouwen wordt, is er een factor die eigenlijk te weinig wordt belicht door molloten.
Onder speladrenaline gebeuren dingen weleens spontaan , zowel aperte fouten als dingen due juist toevallig goed uitpakken. Niet alles in 100% doordacht en beredeneerd.

Dat er hoekje fout wordt gevouwen kan tuurlijk verkeerd geïnstrueerd zijn of verkeerd opgevolgd , maar of daar nu perse een mol bij moet zitten. Ik zou er niet van verschieten aks dit gewoon oprechte miscommunicatie is.

Wat wel vaststaat is dat Lennart voor het geld wilde gaan en zich in de positie nestelt met het minste invloed om de 1000 euro alsnog weg te spelen. Toch negatieve molpunten hier. Hoe verdacht ik hem opdracht 1 ook vond.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #86 Gepost op: 7-04-2021, 10:30:41 »
Wat wel vaststaat is dat Lennart voor het geld wilde gaan en zich in de positie nestelt met het minste invloed om de 1000 euro alsnog weg te spelen. Toch negatieve molpunten hier. Hoe verdacht ik hem opdracht 1 ook vond.

Ik vond het juist heel mols. Met de uitleg van Lennart had ik ook de laatste stap fout gedaan. Als Lennart de mol is, dan heeft Annelotte hem wel een stuk lager staan nu. Misschien verdacht zij hem? En koos hij haar om de verdachtmaking tegen te gaan

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #87 Gepost op: 7-04-2021, 10:55:44 »
Dat vind ik een dure manier om één verdenking weg te werken. Hij had ook iemand kunnen kiezen die hem niet verdacht maar wel verdacht lag in de groep (Philip, Sven?), en dan meegaan met -1.000 euro. Plus: het is nog maar de vraag of hij zelfs die ene verdenking wegwerkt. Als het aan hem lag dat het hondje verkeerd gevouwen werd, zal dat Annelotte ook wel zijn opgevallen.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #88 Gepost op: 7-04-2021, 11:06:42 »
Dat vind ik een dure manier om één verdenking weg te werken. Hij had ook iemand kunnen kiezen die hem niet verdacht maar wel verdacht lag in de groep (Philip, Sven?), en dan meegaan met -1.000 euro. Plus: het is nog maar de vraag of hij zelfs die ene verdenking wegwerkt. Als het aan hem lag dat het hondje verkeerd gevouwen werd, zal dat Annelotte ook wel zijn opgevallen.

Ik zou als mol gaan voor 1000 euro. Dat staat goed, en dan de opdracht verpesten. Bij het gooien ben je meer afhankelijk van de ander en de andere opdracht is makkelijk die Jasmien en Katrien kregen. Ligt er dus aan hoe die volgorde werd bepaald. Als Lennart/Annelotte voor de derde opdracht konden, was dit echt wel een goede molactie.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #89 Gepost op: 7-04-2021, 14:26:34 »
Excuus als het al genoemd is..
1e aflevering... iemand komt eraan in de maiscirkel. Iedereen zegt hallo, ik ben die of die, Lennart zien we aankomen, maar horen we niets zeggen. Geen idee of het wat is. Hij kan moeilijk zeggen: ik ben de MOL
Misschien dat hij later zijn naam noemde, we zien eigenlijk alleen als hij net uit het mais komt.
Wat mij ook opviel is dat we een close-up zien van de voet waarmee die uit de auto stapt, zoals je dit vaak in films ziet.

Als het aan hem lag dat het hondje verkeerd gevouwen werd, zal dat Annelotte ook wel zijn opgevallen.
Lennart gaf geen verkeerde aanwijzingen en zei zelfs dat de punt naar achteren moest worden gevouwen. Dus ik weet niet of Annelotte dit verdacht zou hebben gevonden. Wat ik interessant vond is wat hij NIET heeft gezegd (hoe het er uiteindelijk uit moest zien, staartje omhoog) en daar ging het misschien wel mis.

Ik zou als mol gaan voor 1000 euro. Dat staat goed, en dan de opdracht verpesten. Bij het gooien ben je meer afhankelijk van de ander en de andere opdracht is makkelijk die Jasmien en Katrien kregen. Ligt er dus aan hoe die volgorde werd bepaald. Als Lennart/Annelotte voor de derde opdracht konden, was dit echt wel een goede molactie.
Ik denk dat die volgorde van tevoren vast ligt en dat de mol hier wellicht over wordt gebrieft.
Ik vond het opvallend dat de eerste opdracht veruit de moeilijkste was en ik denk bijna niet te doen in 10 minuten. Omdat er maar 3 van de 4 duo's mochten is het logisch dat ze proberen duo's die voor het geld zijn gegaan als eerste te kiezen. De minst verdachte kandidaten maken dan de meeste kans zou ik zeggen. Lennart wordt voor zover ik heb kunnen nagaan door niemand verdacht. Sven is volgens mij het meest verdacht, die zal het niet worden.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #90 Gepost op: 7-04-2021, 23:00:08 »
Weet niet of het al genoemd is, maar ik vond het verdacht dat Lennart bij de tweede keer "planken" hetzelfde been gebruikte. Dan gebruik je spieren die al deels verzuurd zijn. Als je het andere been gebruikt, dan gebruik je spieren die nog "vers" zijn. Misschien was dat onbewust, misschien was dat de opdracht, maar ik vond het opvallend. Wat mij betreft was dat ook de reden dat het niet lukte - juist een fysieke opdracht zoals deze is heel lastig om de tweede keer beter te doen dan de eerste keer.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #91 Gepost op: 7-04-2021, 23:01:52 »
Goed punt. Dat maakt hem nog verdachter bij deze opdracht.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #92 Gepost op: 7-04-2021, 23:26:19 »
Het steunpunt aan zijn voeteneind lijkt me de tweede keer ook ongunstiger:

Online WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #93 Gepost op: 8-04-2021, 07:42:19 »
Lennart gaf geen verkeerde aanwijzingen en zei zelfs dat de punt naar achteren moest worden gevouwen. Dus ik weet niet of Annelotte dit verdacht zou hebben gevonden. Wat ik interessant vond is wat hij NIET heeft gezegd (hoe het er uiteindelijk uit moest zien, staartje omhoog) en daar ging het misschien wel mis.
Wel een voorzichtige molactie dan (als dit er een is): 50% kans van slagen.


Het steunpunt aan zijn voeteneind lijkt me de tweede keer ook ongunstiger:
Ik zie er niet echt verschil in. Het verschil in positie van zijn armen (zoals ik ook al in het opdrachttopic meldde) lijkt mij meer van invloed en inderdaad ongunstiger de 2e keer.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #94 Gepost op: 8-04-2021, 07:50:06 »
Heeft iemand al een lijst met punten waarom Lennart de mol is?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #95 Gepost op: 8-04-2021, 09:36:42 »
Stel dat Lennart heeft gemold bij het planken, dan zal hij in gedachten hebben moeten tellen tot 2 1/2 minuut. Dan word je wel gehinderd, met een Patrick die er voortdurend doorheen praat.
Hij werd ook in een andere, meer ongemakkelijke houding gedwongen. En dan nog de spanning van de cameraploeg erom heen. Knap dat hij toch weer op 2 1/2 minuut uit kwam. Het scheelde maar 20 seconden met zijn eerste poging, want Patrick drukte de stopwatch ook nog eens een paar seconden later in. Ik neem aan dat bij hypnose shows mensen dit niet een paar keer achter elkaar moeten doen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #96 Gepost op: 8-04-2021, 11:01:34 »
Om minder je best te doen of om minder goed te gaan liggen hoef je volgens mij niet te tellen. Je gaat het echt niet per ongeluk langer volhouden, zeker als je hetzelfde been, dat al vermoeid is, gebruikt.
M.a.w. als mol hoef je hier niet bewust te mollen. Minder gemotiveerd te zijn om het langer vol te houden is voldoende. Waarmee natuurlijk niet gezegd is dat het niet kunnen verbeteren van je record je automatisch de mol maakt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #97 Gepost op: 8-04-2021, 11:18:13 »
Ik zou ook twee keer mijn rechterbeen gebruiken omdat dat been sterker is. Mijn linkerbeen zou na 10 seconden al vallen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #98 Gepost op: 8-04-2021, 13:20:42 »
Ja dat kan natuurlijk ook. Maar tussen die eerst en tweede keer zal toch ook wel een hele tijd hebben gezeten. Sowieso die tweede poging van Samina en Noah. Die opnames duren vaak langer dan je denkt. Maar Lennart geeft zelf als reden: "ik lag precies anders dan daarstraks". Anders, blijkbaar als in, moeilijker.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Lennart
« Reactie #99 Gepost op: 10-04-2021, 14:53:01 »
Ik wil hem maar niet verdenken. Het zou veel te ''gemaakt'' zijn ofzoiets, ik kan het niet plaatsen. Hoop het (nog) niet in ieder geval.