Auteur Topic: [kandidaat] Samina  (gelezen 10500 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #20 Gepost op: 29-03-2021, 08:21:06 »
Ze kreeg al flamenco-trappelend die emmer wel overvol met druivensap samen met Sven Noah. Zou de Mol op die positie willen staan en dat doen?
« Laatst bewerkt op: 29-03-2021, 08:43:17 door Heinz »

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #21 Gepost op: 29-03-2021, 08:38:53 »
Ze kreeg al flamenco-trappelend die emmer wel overvol met druivensap samen met Sven. Zou de Mol op die positie willen staan en dat doen?

Met Noah  ;)

Geen beste molpositie. Als je daar al terecht komt, was de positie van Lennart het beste. Weinig druiven verzamelen. Maar geen goede positie,  nee.
Ma how, zeg!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #22 Gepost op: 29-03-2021, 16:27:56 »
Ik zie in haar totaal geen Mol maar een fanatieke kandidaat die goed de leiding kan nemen en veel geld verdient. Mocht ze het zijn, dan acteert ze het in ieder geval erg goed. Ik hoop dat ze nog heel lang blijft ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #23 Gepost op: 29-03-2021, 16:34:47 »
Mocht ze de mol zijn, waarom neemt zij dan de juiste beslissing bij de druiven. Het is mede door haar tactiek dat er 6 glazen extra in het spel komen en volgens mij kwamen haar glazen vol binnen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #24 Gepost op: 2-04-2021, 11:13:58 »
Vorige week nog in mijn top-3. En nu nauwelijks nog door iemand verdacht.

Doet haar stinkende best met druiven stampen. Maar Noah ook, dus heel veel extra verdiend heeft ze hier nu ook weer niet. Zegt bij de karaoke dat ze niet kan zingen, maar blijkt dat verrassend goed te doen. Onopvallend in de bunker.

Ik durf haar niet af te strepen, vanwege afl. 1. Maar ze zal snel met een overtuigende molactie moeten komen.

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #25 Gepost op: 6-04-2021, 01:34:11 »
Mijn eerste gedachte bij de introductie van Isidoor: wat een aparte naam. De tweede was: het zal mij niets verbazen als dat hondje een andere naam heeft, maar voor De Mol tot Isidoor is genoemd. Dat het een hint is.
Dus ging ik googelen, en één van de bekendste Isidoren is de heilige Isidorus van Sevilla. Sevilla is de hoofdstad van Andalusië, de bakermat van de flamenco.
Samina is flamencolerares, is hondje Isidoor een hint naar Samina?
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #26 Gepost op: 6-04-2021, 09:26:34 »
Mijn eerste gedachte bij de introductie van Isidoor: wat een aparte naam. De tweede was: het zal mij niets verbazen als dat hondje een andere naam heeft, maar voor De Mol tot Isidoor is genoemd. Dat het een hint is.
Dus ging ik googelen, en één van de bekendste Isidoren is de heilige Isidorus van Sevilla. Sevilla is de hoofdstad van Andalusië, de bakermat van de flamenco.
Samina is flamencolerares, is hondje Isidoor een hint naar Samina?
Hmm, mooi gevonden.
Ik vind het ook wel opvallend dat zij zegt dat de hond en Annelotte elkaar kennen, misschien is het juist zo dat zij en de hond elkaar goed kennen, hij zat tijdens het dominospel op haar schoot de hele tijd én hij gooide met zijn neus dominostenen om.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #27 Gepost op: 6-04-2021, 18:53:45 »
Nou, als Samina de Mol blijkt te zijn, dan eet ik mijn hoed op!  ::zwaai::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #28 Gepost op: 6-04-2021, 21:54:31 »
Ik heb gelukkig geen hoed maar ben het helemaal met je eens. Zeker na de omhelzing tussen Samina en Jasmien na het rode scherm van Noah. Een van de twee zegt: "we zijn er nog bij meisje". Volgens mij zijn ze alle twee de mol niet.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #29 Gepost op: 6-04-2021, 23:21:54 »
Mijn eerste gedachte bij de introductie van Isidoor: wat een aparte naam. De tweede was: het zal mij niets verbazen als dat hondje een andere naam heeft, maar voor De Mol tot Isidoor is genoemd. Dat het een hint is.
Volgens Samina heet ie Snoopy.
 
Nou, als Samina de Mol blijkt te zijn, dan eet ik mijn hoed op!  ::zwaai::
Misschien kan Samina je onder hypnose brengen, dan eet het wat makkelijker.  (1-beentje gaat het niet lukken om je onder hypnose brengen).
Ik heb gelukkig geen hoed maar ben het helemaal met je eens. Zeker na de omhelzing tussen Samina en Jasmien na het rode scherm van Noah. Een van de twee zegt: "we zijn er nog bij meisje". Volgens mij zijn ze alle twee de mol niet.
Een Judas-knuffel misschien?

Voorlopig mijn nr. 2. Misschien ga ik nog een Joerietje doen, de foto's heb ik al. Het is een optelsom van iemand die maar niet verdacht kan worden.

En eh rood en blauw is samen Flamengo roze net zoals haar molboekje.

Leiding geven in het mais, ideaal, je kan drie schutters toeroepen: schieten! zodat de kogels snel op zijn. Een type Noah is vast sneller dan zijn moedermol-nr. 2.

Foto 2. Samina is van haar plek geweest, waarschijnlijk ook bij Katrien in de code kamer,  het komt alleen zo beroerd in beeld.  ;D
« Laatst bewerkt op: 6-04-2021, 23:40:17 door foxhunter »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #30 Gepost op: 6-04-2021, 23:48:17 »
Volgens Samina heet ie Snoopy.

Leiding geven in het mais, ideaal, je kan drie schutters toeroepen: schieten! zodat de kogels snel op zijn. Een type Noah is vast sneller dan zijn moedermol-nr. 2.
Wel een geschikte naam voor een worst op pootjes  :)

Edit
De tweede opmerking herinnert mij aan een opmerking die ik nog was vergeten te maken bij de maisveld opdracht.
Samina staat links naast het poortje (aan de kant van Jasmien en Annelotte). Jasmien en Annelotte zouden Samina kunnen zien vanuit hun ooghoeken, maar Lennart absoluut niet. Zijn blik is richting greppel en de poort staat een stuk achter Lennart's schietplek. Lennart kan dus geen aanwijzingen krijgen.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2021, 00:23:46 door MartinJ »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #31 Gepost op: 6-04-2021, 23:53:26 »
En eh rood en blauw is samen Flamengo roze net zoals haar molboekje.

Rood en blauw is samen nog altijd paars en geen roze.  ::vergroot::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #32 Gepost op: 6-04-2021, 23:56:13 »
Rood en blauw is samen nog altijd paars en geen roze.  ::vergroot::
Ik had het getest met een internet kleurenmenger en het werd toch echt roze. Met twee van die ronde schijven die je over elkaar kan schuiven.
Hier: http://home.kpn.nl/h.bruning/applets/kleurenmengen/kleurenmengen.htm
« Laatst bewerkt op: 7-04-2021, 00:04:12 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #33 Gepost op: 7-04-2021, 08:37:05 »
Foto 2. Samina is van haar plek geweest, waarschijnlijk ook bij Katrien in de code kamer,  het komt alleen zo beroerd in beeld.  ;D
Dat beeld viel me ook op. Maar in de zin dat Annelotte zelf de codes uit de codekamer wil uitproberen, en het niet aan iemand anders overlaat. Misschien om te peilen hoe de stemming is t.a.v. de rode knop. Samina heeft dan haar stoel even afgestaan, en fluistert haar bij over de situatie.
Dat Samina ook in de codekamer is geweest wordt in elk geval niet bevestigd door de voice-over, want Gilles zegt even later dat Jasmien geruild heeft met Annelotte.

Wat ik wel frappant vind is dat Samina bij de verdeling in het maisveld al heel snel Jens blijkt te hebben aangewezen voor de drone. Omdat hij handig is. Hoe wist zij nou dat hij handig was? Ze wisten elkaars namen nog maar net. Dan moet ze ook al hebben gevraagd naar zijn beroep. Die opmerking is in de montage naar achteren gemonteerd, met een naar voren gehaalde opmerking van Lennart over snugger. Kan zijn om Samina's opmerking minder verdacht te maken.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #34 Gepost op: 7-04-2021, 09:03:08 »
Ik had het getest met een internet kleurenmenger en het werd toch echt roze. Met twee van die ronde schijven die je over elkaar kan schuiven.
Hier: http://home.kpn.nl/h.bruning/applets/kleurenmengen/kleurenmengen.htm

https://zelfkunstmaken.nl/kleuren-mengen/
Ik blijf dus bij paars.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #35 Gepost op: 7-04-2021, 09:20:04 »
https://zelfkunstmaken.nl/kleuren-mengen/
Ik blijf dus bij paars.
Jij mengt cyaan en magenta. Dat is geen rood en blauw. Zet de verzadiging van rood wat lager dan heb je paars, zet de verzadiging van rood maximaal en je hebt roze. Roze en paars maak je allebei met met rood en blauw.
Het blijft wonderlijk dat blauw en groen geel wordt, en blauw en rood roze wordt. Daar gebeurd iets.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2021, 09:37:27 door foxhunter »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #36 Gepost op: 7-04-2021, 12:22:40 »
Blauw en groen wordt echt geen geel hoor. En rood en blauw wordt echt geen roze.  Haal maar eens een paar potjes verf uit de bouwmarkt.  8)

Maar goed, dit is wel heel erg off topic. Ik vind Samina een erg leuk mens, maar ik vrees dat ze een van de komende aflveringen de klos is en naar huis moet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #37 Gepost op: 7-04-2021, 14:51:22 »
Blauw en groen wordt echt geen geel hoor. En rood en blauw wordt echt geen roze.  Haal maar eens een paar potjes verf uit de bouwmarkt.  8)

Er is een groot verschil tussen lichtkleuren mengen en kleuren mengen.
Licht van alle kleuren mengen geeft wit, verf van alle kleuren mengen geeft zwart.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #38 Gepost op: 7-04-2021, 15:09:41 »
Kleuren mengen is wat printers doen. Zij gebruiken hiervoor de basistinten cyaan, magenta en geel. In het printerjargon is dit CMY.
In mijn favoriet photoshop programma kun je kleuren kiezen op basis van hun CMY waarde. Hieronder zie je hoe je daarmee rood en blauw maakt. Als je deze bij elkaar optelt en dan elke component door twee deelt omdat elke component niet verder gaat dan 100 (procent) dan krijg je de kleur rechts, wat ik paars zou noemen.
Op dezelfde manier heb ik blauw en groen gemengd en dan krijg je een blauwgroene kleur.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2021, 15:19:53 door MartinJ »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #39 Gepost op: 7-04-2021, 15:32:14 »
Wat me bij Samina opvalt is dat ze heel emphatisch is, of lijkt, ze knikt vaak als er is fijns verteld wordt maar het is natuurlijk een prachtige afleiding als ze de mol is.