Auteur Topic: [kandidaat] Samina  (gelezen 10609 keer)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #80 Gepost op: 14-04-2021, 16:10:53 »
Ik ben het helemaal met je eens dat dit geen reden is om Samina af te strepen. Maar niet afstrepen en haar daarom als mol zien zijn dan weer twee verschillende dingen. Tenzij ze zo slim is dat ze dit allemaal bedenkt om haar medekandidaten op een dwaalspoor te zetten. Ik weet het niet.
Dan nog zet ze zichzelf als mol deze opdracht volledig buitenspel.
Dus of 1) Ze heeft de groep al zo gemanipuleerd dat ze weet dat ze voor de pasvragen gaan
of 2) Ze wil niet opvallen met stemmen, dus zorgt ze er maar expres voor dat ze veel stemmen krijgt en niet opvalt

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #81 Gepost op: 16-04-2021, 10:22:12 »
Samina heeft in elke opdracht wel iets verdachts. Toch heeft ze het image van de ultieme kandidaat. Ten eerste al vanwege haar persoonlijkheid denk ik, maar ook door een paar opdrachten waarin ze het goed deed, t.w.:

2.1. Carpool karaoke. Wat opvalt is dat Samina zich pas als laatste aansluit bij de zangers. Ze had blijkbaar liever bij de beoordelaars gezeten. Ze moeten niet boos worden als ze de 'schlagers' niet kent. Dat is een handige zet, want zo kan ze de eerste twee of drie liedjes aan zich voorbij laten gaan. Als blijkt dat daarmee heel weinig is verdiend, kan ze als mol goed haar best doen bij het laatste liedje. En altijd nog hopen dat de drie woorden niet geraden worden. Ook Lennart aansporen een bezemsteel uit te beelden helpt niet veel, want hoe beeld je een bezemsteel uit als je in een badje zit.
2.2. Oberbrigade. Opnieuw valt op dat Samina eigenlijk liever een andere deelopdracht had gedaan, de wijnproevers. En opnieuw, als blijkt dat er drie anderen dat graag willen doen, drukt ze niet door. Verder is ze fanatiek bij het druiven stampen, wat breed wordt uitgemeten in de montage. De mindere momenten, als ze die heeft gehad, zien we niet. Lennart blijft ook lang weg, dus het gaat opvallen als je er daar een potje van maakt. En dan hadden ze een of hooguit twee glazen minder gehad. De twee glazen die ze zelf heelhuids beneden brengt zijn goed voor 400 euro, ook al geen bedrag waar je verdacht voor gaat maken.
2.3. Atoombunker. Wat op de achtergrond, als ze al in de codekamer geweest is, is dat niet duidelijk in beeld geweest. Geeft wel haar akkoord aan Jasmien om te gaan liegen.
4.1. Bomtafel. Ze staat perfect gepositioneerd voor een bomstoel, maar die wordt weggekaapt door Sven. Als mol hoef je hier niet tot het eind te blijven zitten, zeker niet als je ziet wie er wel op een bomstoel zitten. Het zou een mooi stukje toneelspel zijn als ze zichzelf al bij voorbaat had 'verraden' als kandidaat. ;D

Tot zover haar meest kandidaatse opdrachten. Met die warme persoonlijkheid en soms wat onzekere blikken van haar bemoeit ze zich toch maar vaak met de positieverdeling, en laat ze zich na afl. 2 de kaas niet meer van het brood eten. Verder is me opgevallen dat ze nogal eens door de montage in bescherming genomen lijkt te worden genomen, en eigenlijk nergens onnodig verdacht neergezet.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #82 Gepost op: 16-04-2021, 10:42:22 »
Samina heeft in elke opdracht wel iets verdachts. Toch heeft ze het image van de ultieme kandidaat. Ten eerste al vanwege haar persoonlijkheid denk ik, maar ook door een paar opdrachten waarin ze het goed deed, t.w.:

2.1. Carpool karaoke. Wat opvalt is dat Samina zich pas als laatste aansluit bij de zangers. Ze had blijkbaar liever bij de beoordelaars gezeten. Ze moeten niet boos worden als ze de 'schlagers' niet kent. Dat is een handige zet, want zo kan ze de eerste twee of drie liedjes aan zich voorbij laten gaan. Als blijkt dat daarmee heel weinig is verdiend, kan ze als mol goed haar best doen bij het laatste liedje. En altijd nog hopen dat de drie woorden niet geraden worden. Ook Lennart aansporen een bezemsteel uit te beelden helpt niet veel, want hoe beeld je een bezemsteel uit als je in een badje zit.
2.2. Oberbrigade. Opnieuw valt op dat Samina eigenlijk liever een andere deelopdracht had gedaan, de wijnproevers. En opnieuw, als blijkt dat er drie anderen dat graag willen doen, drukt ze niet door. Verder is ze fanatiek bij het druiven stampen, wat breed wordt uitgemeten in de montage. De mindere momenten, als ze die heeft gehad, zien we niet. Lennart blijft ook lang weg, dus het gaat opvallen als je er daar een potje van maakt. En dan hadden ze een of hooguit twee glazen minder gehad. De twee glazen die ze zelf heelhuids beneden brengt zijn goed voor 400 euro, ook al geen bedrag waar je verdacht voor gaat maken.
2.3. Atoombunker. Wat op de achtergrond, als ze al in de codekamer geweest is, is dat niet duidelijk in beeld geweest. Geeft wel haar akkoord aan Jasmien om te gaan liegen.
4.1. Bomtafel. Ze staat perfect gepositioneerd voor een bomstoel, maar die wordt weggekaapt door Sven. Als mol hoef je hier niet tot het eind te blijven zitten, zeker niet als je ziet wie er wel op een bomstoel zitten. Het zou een mooi stukje toneelspel zijn als ze zichzelf al bij voorbaat had 'verraden' als kandidaat. ;D

Tot zover haar meest kandidaatse opdrachten. Met die warme persoonlijkheid en soms wat onzekere blikken van haar bemoeit ze zich toch maar vaak met de positieverdeling, en laat ze zich na afl. 2 de kaas niet meer van het brood eten. Verder is me opgevallen dat ze nogal eens door de montage in bescherming genomen lijkt te worden genomen, en eigenlijk nergens onnodig verdacht neergezet.

Allemaal goed en wel, maar dan faalt ze er als mol keer op keer in op de goede positie te komen. Ze maken wel iemand met iets meer durf meestal. Verder doet ze het ook nog eens goed bij bijvoorbeeld het zingen of het druivenstampen, waar ze mee Lennart onderdruk zet meer te halen en haar glazen goed vol tot het einde brengt. En dan nog eens een toptoneelspeelster er bovenop? En ze is vrij verdacht neergezet bij de voetbal bijvoorbeeld en de deathride, maar dat waren ook een van haar eerste twee echt verdachte dingen dit seizoen. Aflevering 4.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #83 Gepost op: 16-04-2021, 10:59:15 »
Niet altijd op de beste molpositie komen vind ik nou juist typisch iets voor de Vlaamse Mol. En vaak genoeg staat ze toch op een aardige tot goede positie, en doet ze iets onverwachts. Dat ze met goed druivenstampen Lennart aanspoort zie ik niet, want die was al onderweg om meer te halen.
Toptoneelspeelster helemaal mee eens, maar dat waren
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
en
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
ook. Ze slagen er bij De Mol de laatste jaren telkens weer in bij het casten. Bij het voetballen heb ik het idee dat de montage haar juist weer beschermt, en bij de tokkelbaan is ze niet verdachter neergezet dan ze was.
Dat ze pas in afl. 4 verdachte dingen deed, ben ik het niet mee eens. Heel afl. 1 was ze al verdacht, in alle opdrachten. En die draad pakte ze in afl. 3 weer op. Ik heb het niet herhaald hierboven, maar het staat wel in dit draadje.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #84 Gepost op: 16-04-2021, 11:04:34 »
Niet altijd op de beste molpositie komen vind ik nou juist typisch iets voor de Vlaamse Mol. En vaak genoeg staat ze toch op een aardige tot goede positie, en doet ze iets onverwachts.

Minpunten dus toch?

Citaat
Toptoneelspeelster helemaal mee eens, maar dat waren
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Bwah, niet volgens mij.

Citaat
Dat ze pas in afl. 4 verdachte dingen deed, ben ik het niet mee eens. Heel afl. 1 was ze al verdacht, in alle opdrachten. En die draad pakte ze in afl. 3 weer op. Ik heb het niet herhaald hierboven, maar het staat wel in dit draadje.

Waar was ze dan in twee? Even geld verdienen zodat twee kandidaten er kansloos uitgingen zonder haar kunnen door te hebben?
« Laatst bewerkt op: 16-04-2021, 11:38:25 door Belgian Mol »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #85 Gepost op: 16-04-2021, 11:09:57 »
Ze maken wel iemand met iets meer durf meestal.

Hoe gaat dat in zijn werk, iemand met durf maken?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #86 Gepost op: 16-04-2021, 11:25:50 »
Ook opvallend vind ik dat Samina bij haar sollicitatie zegt dat ze teveel praat, en weer afloopt gelijk een wekker. Daar wordt dus meteen al de indruk gewekt dat dat geen goede mol kan zijn. Geen van de andere kandidaten wordt zo kandidaats in beeld gelaten, dus ze krijgt een prima dekmantel mee van de productie.
En het komt weer mooi overeen met dat ze haar mond voorbijpraat aan de bomtafel. ;D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #87 Gepost op: 16-04-2021, 11:39:29 »
Hoe gaat dat in zijn werk, iemand met durf maken?

Iemand mol* maken uiteraard schat

En ja, je kan zeggen dat ze meesterlijke toneelspeelt, maar zelfs als ze dat doet is ze alle invloed kwijt op de opdracht. Een foute kandidaat die opstaat en de mooie proef is verloren. De mol wil hier invloed tot het einde.


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #88 Gepost op: 17-04-2021, 10:44:57 »
En ja, je kan zeggen dat ze meesterlijke toneelspeelt, maar zelfs als ze dat doet is ze alle invloed kwijt op de opdracht. Een foute kandidaat die opstaat en de mooie proef is verloren. De mol wil hier invloed tot het einde.
Daar heb je misschien wel een punt, maar dan wordt de mol toch weer een soort productiemedewerker. In achter de schermen (meen ik) wordt gezegd dat een opdracht pas geslaagd is als hij net wel of net niet lukt. Wat de makers betreft had er ook niemand in de auto hoeven komen bij opdracht 1. Dus ook aan de bomtafel hoeft de mol denk ik niet perse tot het einde te blijven. Daarnaast, er moesten toch twee foute kandidaten opstaan, wilde de bom voortijdig ontploffen.

En dan deze beelden bij het wachten op opdracht 1. Moet het er nu echt langs alle kanten ingewreven worden dat Samina kandidaat is? Behalve zij zegt alleen Sven dat hij niet weet wat er gaat gebeuren. Maar bij Sven is dat juist weer verdacht, omdat hij vraagt of ze aan het filmen zijn. En hij zich ontpopt als een verdachte kandidaat. Samina niet.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2021, 12:11:03 door Molest »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #89 Gepost op: 18-04-2021, 22:09:02 »
Ik moet toch zeggen dat ik totaal niet had verwacht dat Samina zou afvallen. Ik dacht dat ze Lennart toch wel verdacht vond doordat ze best veel heeft samengewerkt met hem, maar blijkbaar is dat toch niet helemaal zo.

Ze vroeg zich op het einde af of ze Limburg trots heeft kunnen maken? Natuurlijk! Ik heb enorm van haar genoten. Wat mij betreft mijn favoriete kandidaat dit seizoen.  ::bravo:: ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #90 Gepost op: 18-04-2021, 22:31:44 »
Ik moet toch zeggen dat ik totaal niet had verwacht dat Samina zou afvallen. Ik dacht dat ze Lennart toch wel verdacht vond doordat ze best veel heeft samengewerkt met hem, maar blijkbaar is dat toch niet helemaal zo.

Samina die idd Lennart lijkt te verdenken in een extra filmpje, gaat nu vol op 1 kandidaat en ligt eruit. Typisch misleiding door de makers en afleiding van de mol.
Toen ze zei dat Sven (finalist) zeker niet de mol is, wist ik al dat ze eruit zou liggen.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2021, 22:40:44 door Molekule »

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #91 Gepost op: 18-04-2021, 22:33:36 »
Geweldige kandidaat! ::love:: Jammer dat ze eruit ligt :(

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #92 Gepost op: 18-04-2021, 22:37:26 »
Weer top bij de videoclip. Jammer dat ze eruit ligt zeker, helaas ook niks bijgeleerd aangezien ik haar al geschrapt had.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #93 Gepost op: 18-04-2021, 23:07:39 »
Aahhh jammer. ::zwaaisip:: Leuke vrouw, lief mens met pit. Maar toch te naturel, ik was er al bang voor.
Geweldig dat dansje in de clip van Takeo Ischi! ::bravo::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #94 Gepost op: 18-04-2021, 23:13:54 »
Samina, Limburg mag fier op u zijn!   ::love::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mol-Dova

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #95 Gepost op: 18-04-2021, 23:16:50 »
Dus het was echt een productiefout in aflevering 1.
Jammer voor hen.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #96 Gepost op: 18-04-2021, 23:24:59 »
Maar ze ging dus niet vol op Lennart? Op wie dan wel?

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #97 Gepost op: 18-04-2021, 23:29:16 »
Topvrouw ::love:: ::bravo::
Bedankt Samina, we hebben van je genoten!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #98 Gepost op: 18-04-2021, 23:42:35 »
Dus het was echt een productiefout in aflevering 1.
Jammer voor hen.

Wat bedoel je? Wat was de fout?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Samina
« Reactie #99 Gepost op: 19-04-2021, 11:31:39 »
Op wie zat Samina? Kans is groot dat het Sven was, omdat die zo klungelde met het varen.