Auteur Topic: [kandidaat] Katrien  (gelezen 9319 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #60 Gepost op: 6-04-2021, 13:25:07 »
Jasmien kiest voor baasjes spotten en wie gaat er met haar mee om Jasmien in de gaten te houden: Katrien.
Ook die blik richting Jasmien als Lennart blauw niet meer kan schrijven bij hypnose proef: controleren, maar ook: ik ben nu wel iets wijzer geworden.
Baasjes spotten was niet de beste molpositie, dus waarom ga je hier vrijwillig naar toe?

Ik geef je volledig gelijk. Katrien blijft dingen goed doen en komt niet altijd op de meest ideale posities. Ook haar karakter en hoe ze zich gedraagt zie ik geen mogelijke mol of molmateriaal. Toch een potloodkruis erdoor voorlopig.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #61 Gepost op: 6-04-2021, 18:16:16 »
Ik twijfel over Katrien. Zou haar wel een leuke Mol vinden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #62 Gepost op: 7-04-2021, 01:04:14 »
Wat me heel erg opvalt bij katrien is dat ze vaak letterlijk aan de zijkant staat of zit van de groep. Het viel me het eerst op bij de executie van aflevering 1 waarbij ze zelfs met haar lichaamshouding haaks op de rest zit. Maar ook bij momenten aan tafel , bij het moment waarop de hondjes herenigd worden met de baasjes . Ook het feit dat ze niet bouwt bij de domino’s ( als chirurg met een vaste hand) is in principe letterlijk aan de zijlijn toekijken.

Verder is een vrij vreemd moment bij de executie van aflevering 1 , eigenlijk net erna, als gilles een stuk tekst zegt over de ontmoeting van 2 mollen in het maisveld.  We zien dan af en toe reacties van de kandidaten ( jasmien. Oh my god,  annelotte verbaasde blik ruchting oa noah) maar dan zien we katrien en we zien haar mond bewegen maar horen haar niet en ook de ondertitels geven niets aan, maar het lijkt alsof ze een stuk meepraat met gilles.
Dus waarom horen we en lezen we de reactie van bv jasmien wel en zien we enkel de mond bewegen bij katrien.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #63 Gepost op: 7-04-2021, 15:58:37 »
Wat me heel erg opvalt bij katrien is dat ze vaak letterlijk aan de zijkant staat of zit van de groep. Het viel me het eerst op bij de executie van aflevering 1 waarbij ze zelfs met haar lichaamshouding haaks op de rest zit. Maar ook bij momenten aan tafel , bij het moment waarop de hondjes herenigd worden met de baasjes . Ook het feit dat ze niet bouwt bij de domino’s ( als chirurg met een vaste hand) is in principe letterlijk aan de zijlijn toekijken.

Verder is een vrij vreemd moment bij de executie van aflevering 1 , eigenlijk net erna, als gilles een stuk tekst zegt over de ontmoeting van 2 mollen in het maisveld.  We zien dan af en toe reacties van de kandidaten ( jasmien. Oh my god,  annelotte verbaasde blik ruchting oa noah) maar dan zien we katrien en we zien haar mond bewegen maar horen haar niet en ook de ondertitels geven niets aan, maar het lijkt alsof ze een stuk meepraat met gilles.
Dus waarom horen we en lezen we de reactie van bv jasmien wel en zien we enkel de mond bewegen bij katrien.
Sterker nog, ik kwam dit nog tegen op een ander forum. in dit shot:



''scheidt'' Gilles Katrien volledig van de rest. Alsof er een spiegel tussenzit.



Hier is de executie van aflevering 1, waarin zoals je zegt Katrien inderdaad gespiegeld zit tegenover de anderen.

De mol is natuurlijk altijd een weerspiegeling van de rest van de kandidaten. Is er dan nog iets wat we kunnen vinden om deze mogelijke hint te versterken? Ach ja natuurlijk:



(Het feit dat mijn forumnaam Reflektor is heeft hier natuurlijk niets mee te maken  :P )

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #64 Gepost op: 8-04-2021, 09:03:54 »
Katrien is voor mij met stip gestegen als verdachte. Na vertrouwen wekken bij Jasmien in opdracht 1, kan ze zich 's avonds opnieuw met haar indelen als duo om haar slag te slaan bij de domino. Het maakte niet veel uit hoeveel baasjes er gevonden werden: als iemand de poster van de Olympische Spelen was opgevallen, was Isidoor er altijd uitgepikt. Of er nu 1 baasje gevonden was, of 8. Aan die 1.000 euro veranderde niets.
Wat ik me afvraag: mochten alleen Katrien en Jasmien raden? In dat geval halveert Katrien als mol de kans dat die tip tot een goed antwoord leidt.

Verder: Jasmien wil zich opofferen bij de domino. Maar dan grijpt Katrien meteen in door te zeggen dat ze Noah en Sven niet vertrouwt. Het is dus dankzij Katrien dat ze uiteindelijk wel naar hun deelopdracht mogen gaan.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #65 Gepost op: 8-04-2021, 10:51:22 »
Het maakte niet veel uit hoeveel baasjes er gevonden werden: als iemand de poster van de Olympische Spelen was opgevallen, was Isidoor er altijd uitgepikt. Of er nu 1 baasje gevonden was, of 8. Aan die 1.000 euro veranderde niets.

Maar juist hierom heeft de Mol eigenlijk helemaal niets te zoeken op die positie. Terwijl op alle andere posities verschillende mogelijkheden waren om geld (niet) te verdienen heeft de Mol hier er voor spek en bonen bij gelopen wanneer de ander de poster toch wel gezien had, zoals nu.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #66 Gepost op: 8-04-2021, 11:32:18 »
De Mol zal in het huisje wel opgelet hebben of de poster van de Olympische Spelen bekeken werd, en door wie. Stel dat ze heeft gezien dat Jasmien ervoor stond, dan kan ze zich bij haar aansluiten en goed haar best doen. Want Isidoor gaat dan toch wel worden gevonden. En ze verdient alvast credits voor de domino opdracht, als ze zich opnieuw bij haar indeelt.
Ze staat tot nu toe niet altijd op de beste molpositie (maisveld, wijnglazen, baasjes spotten). Maar dat deed de Mol in voorgaande jaren wel vaker.
Ze weet feilloos alle Duitse woorden aan elkaar te leggen, maar de laatste en de makkelijkste, heimat, ziet ze niet. Terwijl er nog maar 3 stukjes papier liggen. Dat vertrouw ik dus niet helemaal. Moet Jasmien soms ook wat vinden?
EDIT: plaatje erbij.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2021, 11:49:23 door Molest »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #67 Gepost op: 8-04-2021, 11:41:55 »
Die indruk had ik ook, dat Katrien zich af en toe wat inhoudt bij die Duitse woorden. ::jaja::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #68 Gepost op: 8-04-2021, 13:41:27 »
Maar juist hierom heeft de Mol eigenlijk helemaal niets te zoeken op die positie. Terwijl op alle andere posities verschillende mogelijkheden waren om geld (niet) te verdienen heeft de Mol hier er voor spek en bonen bij gelopen wanneer de ander de poster toch wel gezien had, zoals nu.
Eens. Die hondenopdracht was echt "a walk in the park" (GDC zei dit ook). Met z'n drieen moet je toch wel teefjes van reuen kunnen onderscheiden en 10 hondjes wegen? Bij het baasjes zoeken vind je altijd wel wat baasjes en uiteindelijk kan het met die OS poster niet uitmaken hoeveel je er vindt.

Met de hypnose opdrachten kun je gegarandeerd €500 uit de pot spelen. En mogelijk nog €1000 extra door ervoor te zorgen dat het juiste aantal gedichten niet goed wordt geraden.
En ook al vinden sommigen dat hele hypnose gedoe slaapverwekkend, waar ik in kan komen, het was toch de 'main act'. Uitzendwaardig bij de onthulling van de mol.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #69 Gepost op: 8-04-2021, 15:16:30 »
Eens. Die hondenopdracht was echt "a walk in the park" (GDC zei dit ook). Met z'n drieen moet je toch wel teefjes van reuen kunnen onderscheiden en 10 hondjes wegen? Bij het baasjes zoeken vind je altijd wel wat baasjes en uiteindelijk kan het met die OS poster niet uitmaken hoeveel je er vindt.

Met de hypnose opdrachten kun je gegarandeerd €500 uit de pot spelen. En mogelijk nog €1000 extra door ervoor te zorgen dat het juiste aantal gedichten niet goed wordt geraden.
En ook al vinden sommigen dat hele hypnose gedoe slaapverwekkend, waar ik in kan komen, het was toch de 'main act'. Uitzendwaardig bij de onthulling van de mol.

De hondjes wandeling was de positie. Invloed op drie opdrachten. De hypnose tot daaraantoe, maar dat de mol in een opdracht die 2/3 aflevering duurt vertrouwen wilt winnen voor een domino-opdracht die toch mislukt erna, geloof ik niet in. Gewoon wederom een heel kandidaatse aflevering van Katrien. Naast de afwezigheid van molacties zie ik in haar als persoon ook helemaal geen mol.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #70 Gepost op: 8-04-2021, 15:41:58 »
En het is misschien niet het beste argument, maar het is een dertiger die als arts werkt. Die kennen we natuurlijk al van twee jaar geleden.

En uit al deze personen zou ik niet kiezen voor Katrien persoonlijk.

Daarnaast inderdaad voornamelijk de kandidaatse acties van haar zorgen ervoor dat ik haar niet echt verdenk.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #71 Gepost op: 8-04-2021, 15:46:28 »
De hondjes wandeling was de positie. Invloed op drie opdrachten.
In theorie zelfs vier (baasjes, twee in het park, hypnose). Maar in de praktijk heb ik van invloed uit het park op de foto's van de baasjes niets gemerkt. Er werden er 7 van de 9 gevonden. Een baasje was wel doorgegeven (de UPS-man), de andere ben ik even kwijt waarom die werd gemist.
De opdracht van de namen van de honden was lastig genoeg, daar hoefde je niet perse bij te zitten als Mol. Misschien wel nog om te voorkomen dat de juiste methode gevonden werd (alle honden naast elkaar zetten en ze een voor roepen?). Maar dan was het nog moeilijk geweest om ze in de hand te houden. Dan blijven er twee opdrachten die er echt toe deden en waar je invloed moest hebben: het wegen/tellen en de hypnose. Maar ook Jasmien en Katrien hadden invloed op twee opdrachten.

Ik vind het link om conclusies te trekken op basis van beste molposities. Annelotte zit tot nu toe bijna steeds op de beste molpositie (behalve bij de wijn), daar kan ze niet mee doorgaan want dat gaat iedereen opvallen. En dan draagt ze ook nog dezelfde kleuren als Isidoor.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2021, 16:27:29 door Molest »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #72 Gepost op: 8-04-2021, 16:18:41 »
En het is misschien niet het beste argument, maar het is een dertiger die als arts werkt. Die kennen we natuurlijk al van twee jaar geleden.

En uit al deze personen zou ik niet kiezen voor Katrien persoonlijk.

Daarnaast inderdaad voornamelijk de kandidaatse acties van haar zorgen ervoor dat ik haar niet echt verdenk.
Een vaatchirurg is natuurlijk weer wat anders dan een spoedarts. Eerder zou ik een vergelijkbaar argument willen gebruiken voor de twee hoofdverdachten van dit forum
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Katrien zou ik kiezen omdat ze volgens mij wel makkelijk vertrouwd wordt en onschuldig overkomt. Ik zie ook kandidaatse acties bij haar, maar die zie ik bij iedereen ???
...óf niet!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #73 Gepost op: 8-04-2021, 17:42:00 »
En het is misschien niet het beste argument, maar het is een dertiger die als arts werkt. Die kennen we natuurlijk al van twee jaar geleden.

En juist dit maakt het weer een prima argument om 't weer te doen. ::vergroot::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #74 Gepost op: 8-04-2021, 20:03:34 »
Die indruk had ik ook, dat Katrien zich af en toe wat inhoudt bij die Duitse woorden. ::jaja::

Laten we wel wezen: Jasmien's Duits is echt zum Himmel schreiend! En dat voor een advocate...
Maar goed, Katrien is bepaald niet dom en waarschijnlijk sociaal intelligent genoeg om Jasmien ook wat te gunnen.
Eigenlijk best wel goede eigenschappen voor een Mol. 
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #75 Gepost op: 11-04-2021, 12:24:05 »
Laten we wel wezen: Jasmien's Duits is echt zum Himmel schreiend! En dat voor een advocate...

Waarom moet een advocate goed Duits kunnen?

In het middelbaar onderwijs krijg je max 3u Duits (als je talen studeert) of 1u (als je geen talen studeert).
Tijdens rechten (studie voor advocaat) krijg je geen talen niet meer. Dus dat Belgen goed Duits kunnen, is een beetje een overdrijving.

Maar nu Katrien? Ik lette niet op haar in de eerste afleveringen maar net dat maakt haar gevaarlijk. Ze staat nog op mijn lijstje
klaar voor de strijd

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #76 Gepost op: 11-04-2021, 14:26:20 »
Katrien staat ook nog op mijn lijstje, maar voor een eventuele mol deed ze het bij Baasjes Zoeken (3.1) teleurstellend goed. Bovendien hier ook niet de beste molpositie.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #77 Gepost op: 11-04-2021, 18:11:35 »
Waarom moet een advocate goed Duits kunnen?

In het middelbaar onderwijs krijg je max 3u Duits (als je talen studeert) of 1u (als je geen talen studeert).
Tijdens rechten (studie voor advocaat) krijg je geen talen niet meer. Dus dat Belgen goed Duits kunnen, is een beetje een overdrijving.

Maar nu Katrien? Ik lette niet op haar in de eerste afleveringen maar net dat maakt haar gevaarlijk. Ze staat nog op mijn lijstje


Waarom? Ten eerste omdat ik van een advocaat verwacht dat die niveau heeft. Sorry hoor, maar die Duitse uitdrukkingen waren allemaal middelbare schoolkennis. Althans voor mij wel. Ten tweede omdat Duits toch echt een van de drie officiële landstalen van België is. Dat een schrijnwerker ergens uit Vlaanderen geen Duits verstaat, dan snap ik. Maar een advocate zou zich voor dit gebrek aan ontwikkeling moeten schamen.

Maar goed, het gaat hier over Katrien. En die sla ik heel wat hoger aan dan Jasmien. Ik denk ook dat Katrien aanzienlijk langer in het spel blijft dan Jasmien.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #78 Gepost op: 11-04-2021, 22:34:35 »
Toen ze de goede serie opnoemde werd mijn kruis definitief. Ondanks dat ze verdacht met haar rug wegzat van het scherm. Toffe kandidaat gewoon, geen mol.

Terecht iemand controversieel afgestreept, doet altijd deugd.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Katrien
« Reactie #79 Gepost op: 11-04-2021, 23:04:15 »
Jammer dat ze eruit ligt, leuk mens. En ik zat er dus volledig naast met mijn verwachting dat ze verder zou komen dan Jasmien...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!