Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel  (gelezen 11872 keer)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #60 Gepost op: 29-03-2021, 23:07:21 »
Ik was me daar niet bewust van en het is ook niet mijn bedoeling. Excuus daarvoor en ik zal beter op mijn woorden letten.

Ik ben heel blij dat je het zo goed opneemt! Het was geen kritiek naar jou toe, eerder een soort bewustmaking omdat ik het eerder al gemerkt had en ik probeerde dat even duidelijk te maken. ::love::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #61 Gepost op: 29-03-2021, 23:13:04 »
Maar ondertussen is dit wel gewoon goed denkwerk:

Met de kennis van aflevering 2 de eerste run van deze opdracht herbekeken.
Is het niet toevallig dat de namen die in de eerst run zijn gevonden (Dami en Kevin) een rood scherm kregen in aflevering 2? Had één van hun misschien toevallig een rood scherm in aflevering 1 en moest die gered worden om de Prisonner Dilemma opdracht te kunnen doen in aflevering 2?
Het is Lennart die de naam van Kevin vindt op de dino. Dat is niet triviaal want deze staat op achterkant van de dino.
Bij het zoeken naar Dami begint Lennart met "Dami, Dami, die...". Jasmien vult in met "Studente. Psychologie". Lennart leidt onmiddellijk van dit spoor af met "Nigeriaanse afkomst. Roots". En hij gaat linea recta op de wereldbol af en wijst vervolgens op de naam Dami: "Dami, Dami, hier".

Voor mij blinkt Martin juist uit met het zeer goed analyseren van opdrachten.   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #62 Gepost op: 30-03-2021, 07:20:30 »
En ik vind het ook heerlijk als Martins analyse mijn tunnels onderuit schopt met argumenten .  Dan boren we gewoon een nieuwe tunnel.  ::tandpastasmiley::
Bovenstaand citaat over Lennart kan je overigens soortgelijk doen over Jasmien, zoals ik al eerder deed. Als Jasmien en Lennart zo doorgaan dan zullen ze nog wel vaker de degens kruisen.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2021, 07:24:04 door foxhunter »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #63 Gepost op: 30-03-2021, 11:03:56 »
Voor mij is dit net zo. Als mijn tunnel instort dan kom ik in die van jouw of in de poezentunnel van mijn schot voor de boeg mol. Eén van die 3 moet het volgens mij echt wel worden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #64 Gepost op: 30-03-2021, 11:39:21 »
In het algemeen:

Mijn visie is dat er ruimte moet zijn voor de opvattingen van iedereen. Om die reden heet het hier een forum.

Een opvatting kan tegendraads zijn, en mag gewoon geplaatst worden. Maar dan wel met argumenten die die bewering ondersteunen.

Daar staat tegenover dat een mening niet ''blind'' onderuit gehaald zou moeten kunnen worden, alleen omdat jijzelf daar niet in gelooft. Doordrukken van je eigen mening, alleen om het doordrukken, is wat mij betreft niet de manier.

Dit bericht is niet aan 1 persoon in het bijzonder gericht, maar aan iedereen. Met andere woorden: je mag het best met elkaar oneens zijn, maar vertel erbij waaróm je vindt dat de ander ongelijk heeft.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #65 Gepost op: 2-04-2021, 11:38:21 »
Katrien: Wij zoeken de namen Jasmien, Lennart en Philip.
Hierna een beeld dat Lennart zijn handen omhoog doet en dat in een volgend beeld een Lennart in spanning is, maar rechts daarvan zie je Jasmien rustig zitten en Philip is aan het gapen. De poging om Lennart kandidaats neer te zetten mislukt hier, vooral door een gapende Philip. Dit beeld is er gewoon bijgetrokken voor Lennart en blijkbaar niet gezien dat Jasmien en Philip dan ook in spanning zouden moeten zitten, omdat hun namen ook gezocht werden.

Maar als Lennart de mol is dan zouden ze dat toch wel gezien hebben, dat dit niet kan?
« Laatst bewerkt op: 2-04-2021, 12:12:25 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #66 Gepost op: 2-04-2021, 11:40:39 »
Katrien: Wij zoeken de namen Jasmien, Lennart en Philip.

Philip is aan het gapen.
::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #67 Gepost op: 4-04-2021, 18:35:23 »
Kwam nog iets tegen.
Jasmien zocht de vierde naam van wie ze zochten (nml. Katrien). Noah denkt met haar mee. Philip had de namen hardop voor gelezen bij de deur, hij zou het moeten weten.
Lennart zegt nog iets als kom op zoeken.
Lennart en Philip erg verdacht hier. Een naam die je vergeten bent kan je nml. niet zoeken, laat staan vinden.

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #68 Gepost op: 8-04-2021, 09:53:05 »
Katrien keek recht naar de krant met Philip erop, schudde haar hoofd en liep door. En Kevin had zowat het hoefijzer met Annelotte erop in zijn handen.

Ja,dat is zo en ook Jasmien raakte de poot van de dino bijna aan. Daar liep ze duidelijk expres langs.

Helaas kan dit zowel vanuit kandidaten- als uit moloogpunt gedaan zijn. Kan daar geen conclusies uit trekken. Behalve dat Jasmien er achteraf nogal luchtig over deed en ze zei dat ze nu evengoed een rood scherm kon krijgen zoiets. De anderen leken er veel nerveuzer over. Waarom dan geen naam ontdekt als je er zo relaxed over bent?  ::vergroot::

Denk dat de mol het beste geen namen kan vinden om geen geld in de pot te spelen. Maar dan moet ie geen opdracht hebben gehad, dat bepaalde namen gevonden moesten worden waar hij of zij  zijn daden op af moest stemmen.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2021, 10:03:30 door Lonneke*L »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #69 Gepost op: 8-04-2021, 23:16:59 »
Blijft de vraag: wil je als kandidaat een medekandidaat (en dus concurrent) een vrijstelling geven? Ik zou liever 300 euro niet verdienen en mijn eigen kans om door te gaan zo groot mogelijk houden. De dino was zo duidelijk. Ik weet niet of ik die ‘gevonden’ zou hebben.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #70 Gepost op: 8-04-2021, 23:37:40 »
Dit blijft volgens mij een hardnekkig misverstand. Door de naam van een medekandidaat te vinden wordt de kans dat jij bij de test afvalt niet kleiner. Alleen de kans dat er niemand afvalt wordt groter.
Je kan als kandidaat een voordeel hebben als iemand anders jouw naam vindt. En deze kans wordt alleen maar groter als jij ook andere namen vindt. Degene waar jij de naam van vindt zou als tegenprestatie ook jouw naam willen pakken.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #71 Gepost op: 8-04-2021, 23:55:52 »
Dit blijft volgens mij een hardnekkig misverstand. Door de naam van een medekandidaat te vinden wordt de kans dat jij bij de test afvalt niet kleiner. Alleen de kans dat er niemand afvalt wordt groter.
Je kan als kandidaat een voordeel hebben als iemand anders jouw naam vindt. En deze kans wordt alleen maar groter als jij ook andere namen vindt. Degene waar jij de naam van vindt zou als tegenprestatie ook jouw naam willen pakken.
Feit is wel dat je met een 'tegenstander/concurrent' extra naar de volgende aflevering doorgaat en je weet dat er dus ooit een extra persoon zal moeten afvallen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #72 Gepost op: 9-04-2021, 01:05:11 »
Helemaal mee eens. Maar als je weer een aflevering verder bent heb je hopelijk meer zicht op de mol.

Offline Mol-Dova

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #73 Gepost op: 9-04-2021, 04:05:35 »
Hier is het ding:
Dami/Kevin/Samina gaan op zoek naar namen.
Samina komt de kamer binnen met de munten.
Op één munt stond de naam van Noach.
Samina komt de kamer binnen met de munten - CUT.
Je ziet helemaal niets van wat ze in de kamer doet.

Later komt Dami de kamer binnen en gaat meteen achter de munten aan, omdat die verreweg het meest opvallen in de hele kamer.
Natuurlijk vindt ze de Noah-munt.
Hoe heeft Samina het kunnen missen?

Als het gaat om de kamer met de toast van Sven, richt Samina zich ALLEEN op het skelet en vestigt er ook de aandacht van de anderen op. Sven is niet gevonden.


Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #74 Gepost op: 9-04-2021, 09:11:39 »
Goed gezien Mol-Dova. Wat plaatjes erbij. Samina staat bij de ketens en gewichten voor gevangen eigenlijk niks te doen.
1e plaatje : Je ziet haar op een plaatje in de schaduw staan, pijl erbij.
2e plaatje : Hier stond Samina niks te doen.
3e plaatje : Je ziet de kettingen en bollen hangen, waar natuurlijk geen naam verstopt zal zitten.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2021, 09:13:53 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #75 Gepost op: 9-04-2021, 09:43:45 »
Het lijkt wel alsof er bij Dami minder munten liggen. Misschien heeft Samina een paar overbodige weggehaald, zodat Noah makkelijker te vinden was?
De gouden munt linksboven is bijvoorbeeld weg. Opvallend. Samina heeft misschien niet zo maar gedachteloos door het bergje munten gegraaid.

EDIT: Ik tel ongeveer 40 munten bij Samina. (zie plaatje 3). Bij Dami moeilijker te tellen, maar het lijken er minder.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2021, 10:10:10 door Molest »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #76 Gepost op: 9-04-2021, 10:40:14 »
De eerste ronde moesten Noah, Lennart, Jasmien en Philip de namen zoeken voor Dami, Katrien, Kevin en Samina. Ze vonden wel de namen van Dami en Kevin, maar de naam van Samina werd niet gevonden.
Er het dan verwonderlijk dat kandidaat Samina geen moeite doet om de naam van Noah te vinden? Ik zou als kandidaat die naam ook zeker niet vinden.
Voor Dami is het een ander verhaal, want haar naam was wel gevonden. Die is eerder geneigd om Noah's naam te vinden.
Daarom heb ik in een eerdere post ook al geroepen dat het voor kandidaten in de eerste ronde slim kan zijn om (veel) namen te vinden. Vanwege dit dus. Is hier niet een Bijbelse uitspraak voor: wat gij niet wil dat U geschiedt, doe dat ook een ander niet.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2021, 10:46:06 door MartinJ »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #77 Gepost op: 9-04-2021, 10:54:20 »
Ik kom bij Dami niet verder dan 20-25 munten. Dat kan bedrieglijk zijn, want misschien is niet alles in beeld, de camera maakt close-ups. Dan zouden er veel munten (de helft ongeveer) onder het zakje moeten liggen. Het roept wel vragen op, in elk geval.

- waarom maakt de camera geen close-ups bij Samina, maar wel bij Dami? Samina had de munt van Noah toch ook al kunnen vinden?
- als de camera wel close-ups heeft gemaakt bij Samina: waarom mogen we dan niet zien dat zij met de munten bezig is? Zou toch een mooi verdacht beeld opleveren.
- kan best dat Samina Noah niet wilde vinden, maar waarom zou ze dan munten weghalen en Noah laten liggen?

Ook leidt Samina in eerste instantie nog af van het paard, ze roept dat ze bij Annelotte misschien moeten denken aan een poes of zo. Pas als Kevin al in het hooi zit, suggereert ze paarden gereedschappen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #78 Gepost op: 9-04-2021, 12:30:58 »
Er het dan verwonderlijk dat kandidaat Samina geen moeite doet om de naam van Noah te vinden? Ik zou als kandidaat die naam ook zeker niet vinden.
Samina had de munten gelokaliseerd, wacht een eindje verderop op de gang en laat Dami de munt van Noah vinden. Als Dami die munt niet gevonden had, dan had Samina Noah kunnen redden door toch die munt te vinden.
We kunnen alleen maar gissen wie de afvaller zou zijn geweest de eerste ronde. Noah, Dami en Kevin lijken hiervoor het meest in aanmerking te komen. Lennart, Philip, Annelotte en Samina verdacht van het redden van de afvaller.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2021, 12:34:26 door foxhunter »

Offline Mol-Dova

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 3 - Zoektocht in het kasteel
« Reactie #79 Gepost op: 9-04-2021, 12:54:17 »
De eerste ronde moesten Noah, Lennart, Jasmien en Philip de namen zoeken voor Dami, Katrien, Kevin en Samina. Ze vonden wel de namen van Dami en Kevin, maar de naam van Samina werd niet gevonden.
Er het dan verwonderlijk dat kandidaat Samina geen moeite doet om de naam van Noah te vinden? Ik zou als kandidaat die naam ook zeker niet vinden.
Voor Dami is het een ander verhaal, want haar naam was wel gevonden. Die is eerder geneigd om Noah's naam te vinden.
Daarom heb ik in een eerdere post ook al geroepen dat het voor kandidaten in de eerste ronde slim kan zijn om (veel) namen te vinden. Vanwege dit dus. Is hier niet een Bijbelse uitspraak voor: wat gij niet wil dat U geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Meen je dat?

Denk je dat ze wist dat de munten naar Noach verwezen en dat op een van de munten de naam van Noach zou staan?
Je zegt hier eigenlijk dat ze expres Noah niet wilde vinden uit wraak.
Dat is nogal... Twijfelachtig.