Ik vond de opening van dit seizoen wel leuk, maar nog niet de Mol spectaculair. Misschien dat met een verhaaltje het interessanter wordt, namelijk dat Noah wel de mol is.
Twee mollen zitten aan de vooravond van de eerste opdracht in het maisveld en hebben een kennismaking. Op enig moment gaat het erover "zullen we wisselen van groep" zoals Mark Twain beschreef in "The prince and the pauper". Twee jongens die op elkaar lijken. En zo geschiedde. Mol prins Noah verliet het kasteel en pauper Jens nam zijn plaats in.
Gilles zegt het nog vooraf: Niemand is veilig tegen de kandidaten. En wij krijgen ook te horen dat als de tweede mol in de auto terecht komt, dat dan de eerste mol afvalt. Jens valt af en meldt keurig dat hij de test langzaam had ingevuld. Wij weten dat hij "daarom" is afgevallen, als afleiding voor het feit dat het juist door de mol wissel is gekomen?
De drie onwaarschijnlijkheden.
1) Jens is de mol, lijkt mij en velen niet waarschijnlijk, Jens is geen mol. Maar dit is de Mol en moet je hier ook rekening mee houden. Jens moet de mol zijn anders kan er geen mol wissel plaats vinden.
2) Noah is 18 jaar. Noah is toch niet de mol. Nou weten wij inmiddels beter, daarom is er niet 1 laag maar zijn er 3 waarom Noah niet de mol kan zijn.
3) De mol wissel. Ja hoe groot is die kans nou? Door dat hele mijnenveld heen ploeteren om weer terug in je kasteel te komen. Dat is toch niet te doen? Maar is dit wel zo? Noah heeft in het maisveld zijn kansen gewikt en gewogen en besloten dat het wel degelijk kans maakt. Dat slot dat krijg je wel open als 3e of 4e, zeker met een beetje voorkennis. Op de toren laat je de 1e of de 2e de sleutel pakken en de auto is open. In het mijnenveld blijf je liggen tot de kogels op zijn en dan ren je als een mol naar de auto. Ik zou zeggen het is een piece of cake.
Een De Mol waardige opening van het nieuwe seizoen. Het zou er zo ongeveer uit hebben kunnen zien.
En op weg naar Duitsland, o heerlijk, je mama bellen. Ik ben er bij. Maar het kostte wel € 5000 uit de pot.