Auteur Topic: [Aflevering 2]  (gelezen 7936 keer)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #20 Gepost op: 29-03-2021, 00:23:36 »
Maar wel Noah erbij, ze zijn gewoon met 8 nu. :)

DAt klopt natuurlijk wel, maar ik merk dat ik heel erg gedisillioneerd ben door dit einde.
Zo´n leuke aflevering met leuke opdrachten en dan dit einde.
Maar kijken of ik volgende week nog zin heb om te kijken.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #21 Gepost op: 29-03-2021, 00:24:33 »
Ik ben vooral benieuwd of die 2splitsing terug blijft komen. Vorige week 10 tegen 10, deze week 5 tegen 5?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #22 Gepost op: 29-03-2021, 00:25:20 »
Ja 2 afvallers in 1 groep van vijf met potentieel de mol erbij is straf te noemen. Dat was straf met het bonusseizoen WIDM in Italië, dat is hier straf. Tegelijkertijd is het net als vlak voor vertrek richting Zuid Afrika. Je weet dat beide groepen hoe dan ook gaan drukken op rood. Dus een executie tussen vijf kandidaten is het vonnis.

Men speelt het hard in België. Maar ook dat hebben we eerder gezien.

Enfin: complimenten aan de opdrachtbedenkers. Dacht ik dat golfen met blinddoek, balonnen kapot prikken met een cactus al lachwekkend waren vorig seizoen. Ik heb me vermaakt vanavond. Ik had Philip nog niet in het vizier (had hem als afvaller verwacht) maar hij heeft potentieel voorkennis gedropt over het te winnen bedrag en de cijfercode.

Verder vond ik Annelotte die Kevin verkeerd instrueert en zo hem dichtbij de verkeerde noodrem toets laat komen ook een opvallende. Tot slot kun je als zatte wandelaar met dienblad heel eenvoudig onderuit gaan op zo'n berghelling. Dat Sven en Katrien geloof ik beide hun glazen heelhuids over brengen vind ik onverdacht.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #23 Gepost op: 29-03-2021, 00:29:51 »
Ik vind het juist zo vroeg in het spel nog wel kunnen, de kans dat Dami en/of Kevin nu ook maar enigszins goed zat lijkt me klein. Als dat klopt is het dus ook niet minder eerlijk dan wanneer een andere kandidaat die net zo fout - maar anders fout - zat per toeval door was gegaan.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #24 Gepost op: 29-03-2021, 00:38:22 »
Maar kijken of ik volgende week nog zin heb om te kijken.

Niet te zwaar aan tillen en gewoon genieten van dit fantastische programma. Tuurlijk ga je verder kijken, dit wil je toch niet missen? ::oink::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #25 Gepost op: 29-03-2021, 00:39:23 »
Ik vind het juist zo vroeg in het spel nog wel kunnen, de kans dat Dami en/of Kevin nu ook maar enigszins goed zat lijkt me klein. Als dat klopt is het dus ook niet minder eerlijk dan wanneer een andere kandidaat die net zo fout - maar anders fout - zat per toeval door was gegaan.
Maar de andere 2/3 kandidaten die doorgaan zullen nu wel een stuk zekerder zijn van hun zaak, terwijl zij misschien ook fout zitten. Zo'n opdracht zal dus ook flinke gevolgen hebben voor de rest van het spel.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #26 Gepost op: 29-03-2021, 00:43:17 »
Maar de andere 2/3 kandidaten die doorgaan zullen nu wel een stuk zekerder zijn van hun zaak, terwijl zij misschien ook fout zitten. Zo'n opdracht zal dus ook flinke gevolgen hebben voor de rest van het spel.
Zij zouden net zo goed als wij moeten weten dat groen alleen 'niet de slechtste' betekent, ook in deze situatie. Wie dat niet kan, doet het zichzelf aan.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #27 Gepost op: 29-03-2021, 00:43:24 »
Ik vind het zo vroeg in het spel juist niet kunnen en het is ook nergens voor nodig. Ze gaan zich toch niet verlagen tot het niveau van WIDM waar ze soms ook denken dat wrede opdrachten als dit het programma interessanter of beter maken. Wat mij betreft in tegendeel. Laat die kandidaten toch in hun waarde. Dat er elke aflevering één iemand naar huis moet is al wreed genoeg imo.
Ëén geluk dat de mol niet in de groep zat die de test moest maken anders was het 50% geweest ipv 40.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #28 Gepost op: 29-03-2021, 00:55:07 »
Ik vind het zo vroeg in het spel juist niet kunnen en het is ook nergens voor nodig. Ze gaan zich toch niet verlagen tot het niveau van WIDM waar ze soms ook denken dat wrede opdrachten als dit het programma interessanter of beter maken. Wat mij betreft in tegendeel. Laat die kandidaten toch in hun waarde. Dat er elke aflevering één iemand naar huis moet is al wreed genoeg imo.
Ëén geluk dat de mol niet in de groep zat die de test moest maken anders was het 50% geweest ipv 40.

Maar er moesten er zowiezo eens 2 naar huis. Dan liever zo snel mogelijk. Ik had ook liever 1/5 en 1/5 gezien, maarja. Deze exit vind ik dan wel nog ok. Joshua zat wss goed en ging naar huis. Deze 2 zaten echt gewoon fout.

Is het oneerlijk? Ja.
Kunnen we het vergelijken met WIDM? Absoluut niet.


Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #29 Gepost op: 29-03-2021, 01:06:45 »
Ik vind het persoonlijk gewoon bij het spel horen. Zolang de makers degene naar huis sturen die de test het slechtst maakt, mag van mij veel. Het is geen liefdadigheidsprogramma en iedereen die aan De Mol meedoet weet dat als je niet in de juiste richting zit je naar huis kunt gaan. Of dat nou in één aflevering twee is of maar eentje is daarin niet relevant.

Wie is de Mol is juist vaak te liefdadig en een te hoog blijheid gehalte hebben. De Mol is altijd wat donkerder en spannender. Daar horen dit soort executies nou eenmaal bij.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #30 Gepost op: 29-03-2021, 01:13:57 »
Maar het is toch totaal niet zeker of de 2 slechtste eruit zijn omdat er 5 gratis door waren?
Deze opdracht was veel spannender geweest als er 1 afvaller geweest zou zijn, of gespeeld zou zijn met 8 kandidaten (2 teams van 4) met 1 afvaller. Dan zou de discussie om wel of niet op de rode knop te drukken wellicht ook wat spannender geweest zijn. Omdat er nu 2 van de 5 afvallen is die keuze eigenlijk al snel gemaakt.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #31 Gepost op: 29-03-2021, 01:19:00 »
Maar het is toch totaal niet zeker of de 2 slechtste eruit zijn omdat er 5 gratis door waren?
Deze opdracht was veel spannender geweest als er 1 afvaller geweest zou zijn, of gespeeld zou zijn met 8 kandidaten (2 teams van 4) met 1 afvaller. Dan zou de discussie om wel of niet op de rode knop te drukken wellicht ook wat spannender geweest zijn. Omdat er nu 2 van de 5 afvallen is die keuze eigenlijk al snel gemaakt.

Je weet niet of t de 2 slechtste van de groep zijn maar er zijn er sowieso 2 beter (mogelijk 3).
Dus als t er nu op aan zou komen waren deze twee geen finalisten.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #32 Gepost op: 29-03-2021, 01:33:03 »
Als Dami en Kevin allebei niet minstens deels op de juiste Mol zaten, maakt het imo niet uit of iemand anders de test slechter zou hebben gemaakt. Elke keer zijn de testvragen en op wie ze slaan weer anders. Als Kandidaat A de Mol is en je vult in op Kandidaat B, C en D dan loop je risico om eruit te liggen. De ene keer zal A veel overeenkomsten hebben in de test met B, dan weer met D, maar soms misschien ook weer alleen met Kandidaat E of F en totaal niet met B, C of D. De enige manier om zeker door te gaan is door genoeg op A te stemmen, zolang je die niet door hebt kun je zowel geluk als pech hebben. Je kunt dat geluk natuurlijk zoveel mogelijk proberen af te dwingen met kansberekening als je niet zeker bent van je zaak, maar ook dan ben je weer bezig met overleven op andere manieren dan daadwerkelijk de saboteur ontmaskeren. Naar mijn mening is dat laatste het enige dat altijd doel van het spel zou moeten zijn. Het is nu nog vroeg, en de kans dat je de Mol al gevonden hebt is klein, en dan kun je pech hebben. Dat kan zich op verschillende manieren uiten. Doorgaan omdat je team sneller een code vond vind ik niet per se minder indrukwekkend dan doorgaan omdat jouw verdachten, die niet de Mol zijn, toevallig iets meer overeenkomsten hadden met de daadwerkelijke Mol die je niet verdenkt.

Als Dami en/of Kevin wel degelijk een aanzienlijk deel van de vragen gericht op de juiste Mol heeft ingevuld, zegt dat waarschijnlijk meer over hoe de Mol bezig is. Kijkend naar de vorige seizoenen lijkt die kans echter heel klein, en kun je zo'n opdracht dus best doen zonder te vrezen dat iemand onterecht afvalt.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #33 Gepost op: 29-03-2021, 01:35:39 »
Tevens deden de kandidaten de test pas na weten van de twist. In die zin kunnen ze de test zo strategisch maken als ze willen

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #34 Gepost op: 29-03-2021, 02:10:04 »
Dit was werkelijk onvergelijkbaar goed.  ::respect:: ::respect::
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #35 Gepost op: 29-03-2021, 08:31:54 »
In dit geval ook wel een beetje een "must" eigenlijk. Je weet gewoon dat er altijd iemand is die wil gaan drukken, je zou naïef zijn om te denken dat iedereen voor het geld gaat + dat er ook nog een mol is in het spel die ook baat heeft bij het drukken op de knop. Dus als kandidaat is de keuze denk ik wel snel gemaakt.

Ik weet het niet. Als er in een of in elke groep iemand gezeten had met een beetje overtuigingskracht die echt een poging wilde doen om er met 5000 euro en een groepsvriendelijke verdeelde executie vanaf te komen dan was dit best een optie geweest. Dat dit geen moment het geval is geweest wil niet zeggen dat het scenario geen optie was.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #36 Gepost op: 29-03-2021, 09:07:17 »
Vintage De Mol weer met veel humor, spanning, gave locaties en alcohol. ;D
Inderdaad!
... en volgende week meer vintage De Mol, met dieren!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #37 Gepost op: 29-03-2021, 09:24:25 »
Het is maar goed dat de mol Jasmien niet in het groepje van vijf dat naar de executie ging zat. Dan heb je nog 60% kans om door te gaan (3 van 5). Anders was het maar 50% geweest (2 van 4).
« Laatst bewerkt op: 29-03-2021, 11:44:44 door foxhunter »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #38 Gepost op: 29-03-2021, 10:12:49 »
Maar er moesten er zowiezo eens 2 naar huis. Dan liever zo snel mogelijk. Ik had ook liever 1/5 en 1/5 gezien, maarja. Deze exit vind ik dan wel nog ok. Joshua zat wss goed en ging naar huis. Deze 2 zaten echt gewoon fout.

Is het oneerlijk? Ja.
Kunnen we het vergelijken met WIDM? Absoluut niet.
Dat er 2 naar huis moesten daar is ook niets mis mee. Het gaat om de oneerlijkheid, dat van 5 random kandidaten er 2 naar huis moeten. Dat vind ik niet kunnen en zeker in een fase waarin kandidaten normaal gesproken nog niet weten wie de mol is.
Dat prisonner dilemma gaat hier echt niet werken. Er is zoveel achterdocht dat iedereen zegt, wij gaan drukken omdat de anderen ook drukken. Het zou ook wel heel erg naïef zijn om niet te drukken.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2021, 10:16:19 door MartinJ »

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #39 Gepost op: 29-03-2021, 11:06:33 »
Wat een goede aflevering weer. Goed dat het programma de piano -en karaoke-opdracht toch heeft kunnen combineren door de valse noot toe te voegen. Tweede opdracht vond ik een beetje lijken op de vradeto trappen van vorig jaar met die deelopdrachten. Laatste opdracht was spannend en ,misschien, iets te hard, maar in deze fase van het spel vind ik dat nog wel prima  ::respect:: ::respect::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.