Auteur Topic: [Aflevering 2]  (gelezen 7940 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #40 Gepost op: 29-03-2021, 11:37:29 »
Dat er 2 naar huis moesten daar is ook niets mis mee. Het gaat om de oneerlijkheid, dat van 5 random kandidaten er 2 naar huis moeten. Dat vind ik niet kunnen en zeker in een fase waarin kandidaten normaal gesproken nog niet weten wie de mol is.
Dat prisonner dilemma gaat hier echt niet werken. Er is zoveel achterdocht dat iedereen zegt, wij gaan drukken omdat de anderen ook drukken. Het zou ook wel heel erg naďef zijn om niet te drukken.

Ik vond het ook zuur, langs de andere kant zaten we aan het eind van aflevering 2 en waren er nog altijd 10 kandidaten.

Tis ook niet zomaar eventjes bieden om jezelf vrij te stellen. Er ging een geweldig psychologisch spel aan vooraf. De locatie leende zich ook tot deze opdracht.

Ik had graag gezien dat het gewoon 1/5 en 1/5 verdeeld was. Maarja, dat was het dus jammer genoeg niet. Indien er een afvaller geweest was in afl 1 hadden ze mss kunnen doen dat er 1 iemand een vrijstelling kon verdienen in opdracht 1 of 2 en dat deze persoon dan ook een extra rol had bij opdracht 3. Zodat 2 teams van 4 tegen elkaar streden en dat er dan 1/4 naar huis ging.

Het was nu anders en het voelt wat zuur aan, maar de geweldige opdracht maakt veel goed

Online Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #41 Gepost op: 29-03-2021, 11:42:01 »
Maar de toon was toch al gezet met een afvaller nog voor vertrek naar Duitsland op basis van een proef en een test die al helemaal gokwerk was? Deze executie (of eliminatie zoals ze in De Mol zeggen) past prima in die lijn.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #42 Gepost op: 29-03-2021, 13:17:12 »
Maar de toon was toch al gezet met een afvaller nog voor vertrek naar Duitsland op basis van een proef en een test die al helemaal gokwerk was? Deze executie (of eliminatie zoals ze in De Mol zeggen) past prima in die lijn.
Juist daarom voelt het wat aan als te veel denk ik. Als deze trend wordt aangehouden gaan er vanaf aflevering 5 kandidaten het niet eens meer overleven.  :-X

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #43 Gepost op: 29-03-2021, 16:53:51 »
Geweldige aflevering. Helemaal de achtbaan die de Vlaamse Mol zo aantrekkelijk maakt. Het ene moment gieren van de lach en/of helemaal zat van de wijn, het volgende moment keihard met de voeten op de vloer. Niet leuk voor de afvallers, maar eerlijk gezegd houd ik er wel van  ;D Het is nu eenmaal geen spel voor watjes. Ik had het waarschijnlijk minder leuk gevonden als een van de groepen het eerlijk had willen spelen, maar van meet af aan was duidelijk dat ze beiden voor de rode knop gingen en dan moet je ook de consequentie aanvaarden. Het moge duidelijk zijn dat deze kandidaten niet voor het eerlijke spel gaan en mogelijk zijn ze daar ook op geselecteerd.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #44 Gepost op: 29-03-2021, 17:27:23 »
Iedereen zijn smaak. Ik vind het niet erg vermakelijk om te kijken naar een dilemma wat eigenlijk geen dilemma is.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #45 Gepost op: 29-03-2021, 17:59:06 »
Zat ik vorige week nog te mokken, is het deze week weer een ouderwets sterk uitgevoerde setje aan opdrachten. De deelopdrachten opdracht is wedergekeerd.

De valse egocentrische naturen van de kandidaten komt weer naar boven.

Enige missertje was toch wel de karaokebus, Ja lachen en grappig om te zien. Maar het laat wel zeker zien waar ik het de vorige uitzending over had qua weinig bewegingsvrijheid.

Humor is een groot goed en dat mag zeker niet verloren gaan. Wel mooi om te zien dat ze blijven doorgaan om het maximale eruit te halen. De combinatie met het pianospelen was een gouden vondst!
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #46 Gepost op: 29-03-2021, 19:05:10 »
Iedereen zijn smaak. Ik vind het niet erg vermakelijk om te kijken naar een dilemma wat eigenlijk geen dilemma is.

Dat dilemma was imo ook maar bijkomstig he

De verwijzing naar batman was erg subtiel!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #47 Gepost op: 29-03-2021, 19:13:35 »
Hoe zo bijkomstig. Dat dilemma bepaalde toch dat er 2 kandidaten afvielen van een groep van 5. Niet echt bijkomstig als je het mij vraagt.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #48 Gepost op: 29-03-2021, 19:19:54 »
Hoe zo bijkomstig. Dat dilemma bepaalde toch dat er 2 kandidaten afvielen van een groep van 5. Niet echt bijkomstig als je het mij vraagt.

Ja dat wisten de makers ook wel. Het enige wat de productie mss wel dacht was dat ze de codes niet zouden vinden. Maar reken maar dat ze er vanuit gingen dat men op die rode knop ging drukken. Dus dan vind ik het bijkomstig ja.


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #49 Gepost op: 29-03-2021, 19:27:07 »
Lag het zó voor de hand dat ze niet zouden gaan voor geld en uit elke groep een afvaller?
Ik had dat wel verwacht eigenlijk.
Philip en Sven werden voor geen cent vertrouwd, en dat moet je wel. Philip was degene die meteen heel kordaat voor de rode knop ging geloof ik? Werd niet veel van getoond.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2021, 19:29:12 door Run »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #50 Gepost op: 29-03-2021, 19:28:40 »
Ja dat wisten de makers ook wel. Het enige wat de productie mss wel dacht was dat ze de codes niet zouden vinden. Maar reken maar dat ze er vanuit gingen dat men op die rode knop ging drukken. Dus dan vind ik het bijkomstig ja.
Ik denk dat ik je niet snap of jij mij niet.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #51 Gepost op: 29-03-2021, 19:38:42 »
Philip zegt: wij doen rode knop en krijgt totaal geen tegenwerk van Sven of Noah. Als dat wel was gebeurd, hadden ze misschien met zijn allen voor 1 afvaller per groep kunnen gaan.
Het is ook raar dat Philip dit als eerste oppert, want hij is degene met zijn mooie spreekbeurt, van wij zo'n zo'n geweldige groep. De gezellige lieverd blijkt nu het hardst te zijn.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #52 Gepost op: 29-03-2021, 19:40:57 »
Philip zegt: wij doen rode knop en krijgt totaal geen tegenwerk van Sven of Noah. Als dat wel was gebeurd, hadden ze misschien met zijn allen voor 1 afvaller per groep kunnen gaan.
Het is ook raar dat Philip dit als eerste oppert, want hij is degene met zijn mooie spreekbeurt, van wij zo'n zo'n geweldige groep. De gezellige lieverd blijkt nu het hardst te zijn.
En hij kon zogenaamd niet tegen ruzie.  :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #53 Gepost op: 29-03-2021, 19:45:09 »
Ik denk dat ik je niet snap of jij mij niet.

Ik begrijp je heel goed, maar ik deel gewoon je mening niet.

Jij vindt die knop essentieel en ik vind die knop bijkomstig omdat de productie wel vooraf dit scenario in gedachten had  :P

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #54 Gepost op: 29-03-2021, 20:12:02 »
Ik begrijp je heel goed, maar ik deel gewoon je mening niet.

Jij vindt die knop essentieel en ik vind die knop bijkomstig omdat de productie wel vooraf dit scenario in gedachten had  :P
Waar ging dit anders om, dan om wel of niet op die rode knop drukken. Ben benieuwd.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #55 Gepost op: 29-03-2021, 20:35:05 »
Wat is dit programma toch genieten, veruit het beste in zijn soort in alle opzichten. Ik zit weer op het puntje van mijn stoel!

Ik verbaas mij enigszins dat er zo veel mensen vallen over de afgelopen eliminatie. Er waren nog 10 deelnemers dus de ramp om in aflevering 1 af te vallen was iedereen al bespaard gebleven (dan laten we het gevalletje Jens heel even buiten beschouwing  :P). Nu krijgen de kandidaten slecht nieuws dat er dit keer 2 afvallers zullen zijn. Een kans van 2/10. Verdeeld over de 2 groepen 1 op 5. Vervelend maar als ze helemaal niets doen krijgen ze wel 3000 euro in de pot. Lukt het ze om samen te werken dan kan dit zelfs 5000 worden. Dit is de situatie die hen wordt voorgeschoteld.

Het zijn vervolgens de kandidaten zelf die er voor zorgen dat de uitkomst is dat er uiteindelijk voor de helft van hen een kans van 0/5 is ontstaan en voor de andere helft een 2/5. Daar hangt ook nog eens een het zelfgekozen prijskaartje aan van 3000 (of zelfs 5000) euro.

Wat is hier nu zo "oneerlijk" of "wreed" aan? Ik vind dit soort dilemma's, waar het ook nog eens echt ergens om gaat, juist super leuk en interessant. Ik vond het in ieder geval weer een heerlijke aflevering. ::bravo::
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #56 Gepost op: 29-03-2021, 20:35:27 »
Waarschijnlijk zal dit wel worden weggehaald, maar kunnen we misschien gewoon elkaars mening respecteren ook al is die tegenstrijdig of volledig vreemd aanvoelend.

Ik merk al op paar plaatsen dat er in bepaalde vormen uitleg wordt gevraagd waarom iemand iets niet wil zien zoals een ander dat ziet en dat stoort mij.
Voor mij zit de kracht van een dergelijk forum juist in het feit dat we allemaal anders zijn, met onze eigen achtergrond en onze eigen ideeen.

Dus laat Elkaar vrij om anders te zijn en misschien kunnen we iets leren uit het anders denken van anderen in plaats van het proberen te confirmeren naar je eigen mening.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #57 Gepost op: 29-03-2021, 20:41:37 »
Waarschijnlijk zal dit wel worden weggehaald, maar kunnen we misschien gewoon elkaars mening respecteren ook al is die tegenstrijdig of volledig vreemd aanvoelend.

Ik merk al op paar plaatsen dat er in bepaalde vormen uitleg wordt gevraagd waarom iemand iets niet wil zien zoals een ander dat ziet en dat stoort mij.
Voor mij zit de kracht van een dergelijk forum juist in het feit dat we allemaal anders zijn, met onze eigen achtergrond en onze eigen ideeen.

Dus laat Elkaar vrij om anders te zijn en misschien kunnen we iets leren uit het anders denken van anderen in plaats van het proberen te confirmeren naar je eigen mening.
Hier ben ik het grotendeels mee eens! Het was mij de laatste dagen ook al opgevallen hier op het forum en heb daarnet in een ander topic een soortgelijke opmerking gemaakt naar een specifieke gebruiker toe. Ik vind het zeker niet erg dat je met elkaar in discussie treedt en elkaar beter wil proberen begrijpen ivm een bepaalde gedachtegang, maar daarvoor moet je iemand anders zijn/haar mening of denkwijze nog niet in het belachelijke trekken of compleet onderuit halen als die perfect mogelijk is.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #58 Gepost op: 29-03-2021, 21:48:00 »
Ik hou ervan hoe hard het spel is.
Ze zijn het er ook allemaal over eens dat ze het zo willen spelen.
Achteraf wel een beetje een wrang gevoel, maar het gaat om het winnen en zo spelen ze het ook.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2]
« Reactie #59 Gepost op: 29-03-2021, 22:32:53 »
Wat was het weer knetterhard genieten dit!

Ode aan de persoon die bedacht heeft dat het een goed idee is om in opblaasbadjes in een remmende vrachtwagen te gaan zitten... en het nog voor elkaar gekregen heeft ook.  ::rofl:: ::bravo::