Wat is dit programma toch genieten, veruit het beste in zijn soort in alle opzichten. Ik zit weer op het puntje van mijn stoel!
Ik verbaas mij enigszins dat er zo veel mensen vallen over de afgelopen eliminatie. Er waren nog 10 deelnemers dus de ramp om in aflevering 1 af te vallen was iedereen al bespaard gebleven (dan laten we het gevalletje Jens heel even buiten beschouwing
). Nu krijgen de kandidaten slecht nieuws dat er dit keer 2 afvallers zullen zijn. Een kans van 2/10. Verdeeld over de 2 groepen 1 op 5. Vervelend maar als ze helemaal niets doen krijgen ze wel 3000 euro in de pot. Lukt het ze om samen te werken dan kan dit zelfs 5000 worden. Dit is de situatie die hen wordt voorgeschoteld.
Het zijn vervolgens de kandidaten zelf die er voor zorgen dat de uitkomst is dat er uiteindelijk voor de helft van hen een kans van 0/5 is ontstaan en voor de andere helft een 2/5. Daar hangt ook nog eens een het zelfgekozen prijskaartje aan van 3000 (of zelfs 5000) euro.
Wat is hier nu zo "oneerlijk" of "wreed" aan? Ik vind dit soort dilemma's, waar het ook nog eens echt ergens om gaat, juist super leuk en interessant. Ik vond het in ieder geval weer een heerlijke aflevering.