Auteur Topic: [Aflevering 7]  (gelezen 6536 keer)

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #40 Gepost op: 3-05-2021, 13:41:14 »
Wat een fenomenale aflevering weer. Dit is gewoon storytelling in het kwadraat.

Schiet zojuist een gedachte door mijn hoofd. Maar een Annelotte heeft als ze de mol niet is altijd één vraag goed. Is de mol een man/vrouw. In al die jaren WIDM/De Mol is mij deze deductie nog nooit opgevallen haha.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #41 Gepost op: 3-05-2021, 13:42:15 »
Wat een fenomenale aflevering weer. Dit is gewoon storytelling in het kwadraat.

Schiet zojuist een gedachte door mijn hoofd. Maar een Annelotte heeft als ze de mol niet is altijd één vraag goed. Is de mol een man/vrouw. In al die jaren WIDM/De Mol is mij deze deductie nog nooit opgevallen haha.
Klopt, maar in de finale gaat dat soort vraag niet het verschil maken. (gelukkig)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #42 Gepost op: 3-05-2021, 13:45:07 »
En wordt die vraag altijd gesteld?

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #43 Gepost op: 3-05-2021, 13:47:10 »
En wordt die vraag altijd gesteld?
In de standaard vragenlijst zie ik die vraag toch telkens terugkomen, misschien passen ze het aan van zodra er van een bepaald geslacht maar 1 kandidaat meer is.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #44 Gepost op: 3-05-2021, 14:06:07 »
Dat was toch ook dit seizoen bij WIDM al uitgekomen met de vraag 'Is de mol de penningmeester'?  ::trots::

Offline Polenis

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #45 Gepost op: 3-05-2021, 14:50:12 »
driedelige puzzel van het merk Ravensburger die Unterwegs mit dem maulwurf (Onderweg met de mol) heet. Op de eerste puzzel staat een mol aan het stuur van een auto. Op de tweede staat een mol op een bootje. En ten slotte is er de puzzel waarop de mol rolschaatst. En wie kwam er, verkleed in een bruidsjurk, aanrijden op rolschaatsen? Precies, Sven.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #46 Gepost op: 3-05-2021, 16:34:40 »
Dan heb ik ook nog een andere puzzel voor je in de aanbieding: met als extraatje de mol in een duikboot, in een trein, in een helicopter en op een motorfiets: https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/wuerfel-puzzle-20tlg-holz-der-kleine-maulwurf-unterwegs-neu/587017509-23-20074 (op het pijltje naar rechts klikken; het is de tweede afbeelding).
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #47 Gepost op: 3-05-2021, 22:07:47 »
Volgens mij was het Michiel Devlieger die het sprookje (geweldig gedaan) voorlas. Leuk! :)

Dit klopt :)
klaar voor de strijd

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #48 Gepost op: 3-05-2021, 22:09:15 »
Gaaf hoor. We wisten uit interviews natuurlijk al dat hij nog steeds bij het programma betrokken is, maar leuk om zo weer rechtstreeks van hem te horen in De Mol. Hij blijft toch wel "mr. Mol" ook al is met Gilles de perfecte opvolger gevonden.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #49 Gepost op: 4-05-2021, 00:30:54 »
Wauw, dit was oprecht de eerste aflevering waarvan ik kan zeggen dat ik echt omver ben geblazen.
De eerste opdracht klopte qua thematiek compleet. Efteling kan er nog wat van leren. Het verstoppen in huis, is een van die opdrachten die op papier zo oersaai klinkt, maar zo leuk en misschien wel terecht een beetje vertekend in beeld wordt gebracht.

De hotelkamers, is een mix van de pannenkoeken in Zuid-Afrika, of was het Argentinië nog? Dus ik had de humor al wel snel gezien. Werd ook net iets teveel opgevuld met "Oh nee ik zou wel een pasvraag willen" gezwets, maar daar doe je niks aan, (Tenzij je terugkijkt en dat doorspoelt.  ;D) Verder prima opdracht.

De twist aan het einde zag ik al enigszins aankomen, zelden gaat er bij De Mol iemand als eerste meteen eruit zonder reden. Maar nog steeds fantastisch in beeld gebracht. En zoals al vele zeiden een bliksemafleider plus, voor de echte mol.

Het heeft effe geduurd, maar ik heb in ieder geval zin in de ontknoping!
« Laatst bewerkt op: 4-05-2021, 00:32:54 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Re: [Aflevering 7]
« Reactie #50 Gepost op: 4-05-2021, 13:31:28 »
 ::oink::
traantje gelaten op het einde, hele mooie aflevering, waanzinnige twist op het einde en dan de preview voor de finale ziet er al fantastisch uit.
Kan echt niet wachten  ::bravo::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #51 Gepost op: 4-05-2021, 15:03:49 »
Hele gave aflevering , echt hard gelachen om Sven in bruidsjurk, om de freefall van Lennart.
Maar ik heb moeite met de exit van Philip en de suggestie dat iedereen op Philip zat.
De mol kan zoiets natuurlijk zomaar zeggen, maar de andere twee finalisten gaan dus naar de finale zonder de juiste mol in het vizier te hebben . Ik v8nd dat lastig om te geloven , zeker als de makers dan ook nog eens philip laten zien die die beelden mag bekijken.

Ik heb theorien gezien die stellen dat de mol nu naar huis en we een finale zonder mol spelen , maar dat lijkt me organisatorisch erg lastig dus erg onwaarschijnlijk.
Verder heb ik bedacht dat het eventueel een info voor een volgende opdracht kan zijn, dat annelotte, Sven en Lennart eeen soort leugen verhaal moesten fabriceren over verdenking van Philip ( maar ook dat lijkt me vrij moeilijk want hoe ga je dat dan verder uitwerken zonder de ware verdenking te vermeiden ( vraag aan lennnart en Sven op wie stemde annelotte , zeggen zij het fout annelotte 2 pasvragen , maar dan weten Sven en Lennart weer stuk info)

Maar dat er iets niet helemaal klopt , staat voor mij vast.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #52 Gepost op: 4-05-2021, 16:54:16 »

Maar dat er iets niet helemaal klopt , staat voor mij vast.


Ik denk toch echt dat het zo is als we gezien hebben en ik kan me ook voorstellen dat kandidaten in een Philip-tunnel zijn geraakt. Maar we gaan het zien. Ze brengen het wel prachtig in beeld. Ik kan niet wachten op zondag!
« Laatst bewerkt op: 4-05-2021, 17:01:52 door VK »
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #53 Gepost op: 4-05-2021, 17:43:16 »
Natuurlijk is het wel echt zo dat niemand de Mol verdenkt. Het is al vaker voorgekomen (meermaals in WIDM) dat maar één persoon in de finale de Mol verdacht. De kans dat de twee niet mollen elkaar nu gaan verdenken lijkt me klein, maar ik verwacht niet dat de makers die kans gaan uitsluiten (door bijvoorbeeld de inzet van een opdracht de onthulling van de naam van de Mol te maken, ik zeg maar wat).

Ik zou het wel jammer vinden als de Mol door niemand ontmaskerd wordt want dan is het uiteindelijk maar op goed geluk of domme pech wie er als winnaar of verliezer uit de bus komt. Iets wat nu dus eigenlijk al voor de eerste acht (inclusief Jens) afvallers geldt.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #54 Gepost op: 4-05-2021, 19:43:22 »
Ik zou het juist geweldig vinden als de twee kandidaten in de finale elkaar aanduiden. Dat, in combinatie met een lage pot, is toch een overwinning voor de mol!
Wit is ook een kleur!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #55 Gepost op: 4-05-2021, 19:45:12 »
Natuurlijk is het wel echt zo dat niemand de Mol verdenkt. Het is al vaker voorgekomen (meermaals in WIDM) dat maar één persoon in de finale de Mol verdacht. De kans dat de twee niet mollen elkaar nu gaan verdenken lijkt me klein, maar ik verwacht niet dat de makers die kans gaan uitsluiten (door bijvoorbeeld de inzet van een opdracht de onthulling van de naam van de Mol te maken, ik zeg maar wat).

Ik zou het wel jammer vinden als de Mol door niemand ontmaskerd wordt want dan is het uiteindelijk maar op goed geluk of domme pech wie er als winnaar of verliezer uit de bus komt. Iets wat nu dus eigenlijk al voor de eerste acht (inclusief Jens) afvallers geldt.

Ik denk dat het maar 1 keer is voorgekomen dat ze in de halve finale allemaal verkeerd zaten, toch?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #56 Gepost op: 4-05-2021, 19:51:41 »
Maar waarom krijgt Philip die beelden dan te zien , dat konden ze toch ook prima voor de reünie bewaren. 

We zullen zien.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #57 Gepost op: 4-05-2021, 20:06:44 »
Ik denk dat het maar 1 keer is voorgekomen dat ze in de halve finale allemaal verkeerd zaten, toch?

Zou goed kunnen, ik weet niet eens wat die ene keer dan was, ik dacht dat dit een unicum was. Maar dat maakt het nog niet onmogelijk. We konden erop wachten dat het een keer zou gebeuren, net als dat de Mol helemaal niet ontmaskerd wordt, al zou ik dat zelf dus wel jammer vinden. Ja, wel een overwinning voor de Mol, dat zeker. :)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #58 Gepost op: 4-05-2021, 20:09:31 »
Maar waarom krijgt Philip die beelden dan te zien , dat konden ze toch ook prima voor de reünie bewaren. 

We zullen zien.

Maakt toch niet uit? Philip is er al uit, dan zijn deze beelden een leuke extra. Als één iemand anders niet op Philip zou zitten, dan hadden we dit echt niet gezien.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #59 Gepost op: 4-05-2021, 20:34:39 »
In WIDM is het meermaals voorgekomen dat de mol pas in finale verdacht werd zoals Rob vorig jaar (de finalisten stemden voordien op Leonie die vlak voor de finale afviel) maar in de Vlaamse mol is het de allereerste keer dat zoiets voorkomt.