Auteur Topic: [Aflevering 7]  (gelezen 6568 keer)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #80 Gepost op: 7-05-2021, 10:13:05 »
Ik vraag me af of de regie er niet op aan gestuurd heeft om Philip af te laten vallen. Dan wel door hem rood te geven, dan wel door de vragen zo te stellen dat hij het minste goed zou hebben.

Als Philip en de kandidaat waar hij op zat er in gebleven waren zou de mol immers onverdacht zijn in de finale..

Nu is er nog een kans dat er een echte winnaar komt.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #81 Gepost op: 7-05-2021, 10:23:08 »
Ik vraag me af of de regie er niet op aan gestuurd heeft om Philip af te laten vallen. Dan wel door hem rood te geven, dan wel door de vragen zo te stellen dat hij het minste goed zou hebben.
Dan wel door de mol ervoor te laten zorgen dat hij geen pasvraag kreeg. :D (Annelotte  ::zwaai::)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #82 Gepost op: 7-05-2021, 10:25:17 »
Het is niet de taak van de regie om te sturen wie er afvalt. Dat de mol dit kan doen door te proberen een pasvraag weg te halen, daar kan ik inkomen .

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #83 Gepost op: 7-05-2021, 10:29:53 »
Helemaal eens en die mogelijkheid had ik ook benoemd. Na de fuck jongen van Lennart en de wat van Sven volgt dit gifje. Dit acteer je toch niet? En sorry zeggen. En ergens zit een menselijke grens. Een beetje acteren kan, maar dit zou een topprestatie zijn van Annelotte als actrice. En dat zie ik niet zitten.
Come on...  ::rofl::
Annelotte vertoont overacting gedrag van een mol die zich als kandidaat wil voordoen. Ze (over)acteert best wel goed maar elke minuut is te doorzien. Omdat ze acteert. Een mol waarvan niets is af te lezen, kan beter misleiden.

Ik zou haar niet als spion naar de vijand sturen want ze wordt in no time gepakt.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2021, 10:35:58 door Run »

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #84 Gepost op: 7-05-2021, 10:35:08 »
Het is niet de taak van de regie om te sturen wie er afvalt. Dat de mol dit kan doen door te proberen een pasvraag weg te halen, daar kan ik inkomen .
Ter aanvulling: gegeven het feit dat hij fout zat he? Als hij goed zou zitten, zou hij gewoon door zijn gegaan.. Het is wel de taak van de regie om er een leuk programma van te maken met dito finale. Een finale waar niemand goed zit en winst dus toeval is... tja, dat zou de regie koste wat kost willen voorkomen volgens mij. En door simpel wat vragen erin te slingeren waar bij het antwoord van de mol niet overeenkomt met het antwoord van Philips verdachte is dan een simpele ingreep..

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #85 Gepost op: 7-05-2021, 10:54:45 »
overacting
Ik vind daar zeker wel wat in zitten hoor, in die term. Als Annelotte de mol is, dan heeft ze dat 3x met succes toegepast. En ook 3x met een 'aanloopje', want dat heb je dan nodig.

- paniekaanval bij adem inhouden - door zich af te wenden van de camera, en haar handen naar haar mond te brengen. Jezelf paniek inpraten.
- boosheid bij de veiling - door onwaarschijnlijk laag te bieden, zodat je je boosheid oprecht kunt uitspelen.
- shock bij exit Philip - door alvast in de shock-houding te gaan zitten, voordat het rode scherm er is. En die shock zo lang mogelijk aanhouden, en maar niet bij zinnen komen.
Ik zou het razend knap vinden. Top-mol als ze dit kan. Ik snap ook heel goed dat mensen haar hierdoor afschrijven, maar over-acting is wel de manier om het te doen. :-\\

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #86 Gepost op: 7-05-2021, 10:58:44 »
Ik zou het razend knap vinden. Top-mol als ze dit kan. Ik snap ook heel goed dat mensen haar hierdoor afschrijven, maar over-acting is wel de manier om het te doen. :-\\
::rofl:: Bij Goede Tijden Slechte Tijden kan ze zeker aan de bak maar voor een Engelse detective moet ze eerst wat subtielere methodes aanleren.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #87 Gepost op: 7-05-2021, 12:41:47 »
Ik kon Annelotte nog niet voordat ze aan het programma meedeed, dus ik weet niet hoe ze normaal reageert. Ik zie over de hele linie een vrij consistente manier van reageren. Als dit geacteerd is dan heeft ze het verkeerde beroep gekozen imo.
Edit Lennart daarentegen heeft verteld dat hij wel graag acteur had willen zijn en misschien is dit wel zijn eerste hoofdrol.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2021, 12:55:35 door MartinJ »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #88 Gepost op: 7-05-2021, 12:58:05 »

Edit Lennart daarentegen heeft verteld dat hij wel graag acteur had willen zijn en misschien is dit wel zijn eerste hoofdrol.
Zou geniaal zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #89 Gepost op: 7-05-2021, 13:12:56 »
Ter aanvulling: gegeven het feit dat hij fout zat he? Als hij goed zou zitten, zou hij gewoon door zijn gegaan.. Het is wel de taak van de regie om er een leuk programma van te maken met dito finale. Een finale waar niemand goed zit en winst dus toeval is... tja, dat zou de regie koste wat kost willen voorkomen volgens mij. En door simpel wat vragen erin te slingeren waar bij het antwoord van de mol niet overeenkomt met het antwoord van Philips verdachte is dan een simpele ingreep..
Dit zou sturing en manipulatie zijn van een kandidaat tov anderen en volgens mij dus nooit of te nimmer gebeuren .   Ja noem me naïef, maar als ze dit bevestigen dat ze dat zo zouden sturen , zou ik enorm teleurgesteld zijn.
Het moet de makers worst zijn wie er in de finale komt en als hun mol al na 3 afleveringen door iedereen verdacht wordt dan zullen ze daar mee moeten leven , precies zo als nu niemand de mol lijkt te verdenken.


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #90 Gepost op: 7-05-2021, 13:15:31 »
Dit zou sturing en manipulatie zijn van een kandidaat tov anderen en volgens mij dus nooit of te nimmer gebeuren .   Ja noem me naïef, maar als ze dit bevestigen dat ze dat zo zouden sturen , zou ik enorm teleurgesteld zijn.
Het moet de makers worst zijn wie er in de finale komt en als hun mol al na 3 afleveringen door iedereen verdacht wordt dan zullen ze daar mee moeten leven , precies zo als nu niemand de mol lijkt te verdenken.


Volkomen mee eens! Maar ik denk dat Gilles en de mensen achter Woestijnvis wel integer zijn. Die gaan zoeiets gewoon niet doen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #91 Gepost op: 7-05-2021, 13:32:01 »
Ik denk dat ik niets spoil door mee te geven dat Gilles deze week in Trust Nobody zei dat het team dit wel zag aankomen (dat Philip waarschijnlijk zou gaan afvallen in aflevering 7 als iedereen de test invulde in de lijn der verwachtingen) maar dat die situatie helemaal vanzelf is ontstaan. Hij benadrukte verschillende keren dat het verloop totaal niet meer wordt gestuurd eenmaal het spel op gang is, en dat zij dit nemen zoals het komt.

Dus ik neem aan dat er echt niet meer aan de vragen gemorreld wordt of toch zeker niet met de bedoeling het resultaat te beïnvloeden. Allicht nog wel eens bij uitzondering, een aanpassing naar een equivalent alternatief voor een vraag of antwoord wanneer een opdracht niet helemaal zoals gepland kon doorgaan bijvoorbeeld.

Verder zei Gilles trouwens een paar dingen die misschien wel halve of hele spoilers zijn afhankelijk van hoe je ze interpreteert, dus luisteren op eigen risico.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #92 Gepost op: 7-05-2021, 15:04:51 »
Kom maar op met die spoilers  ::trots::

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #93 Gepost op: 7-05-2021, 15:07:50 »
Ik vraag me af of de regie er niet op aan gestuurd heeft om Philip af te laten vallen. Dan wel door hem rood te geven, dan wel door de vragen zo te stellen dat hij het minste goed zou hebben.

Het is Wie is de Mol niet, waar de productie voortdurend brieft en stuurt. Bij De Mol laten ze de mol zelf z'n gang gaan en grijpen ze alleen in als het echt nodig is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #94 Gepost op: 7-05-2021, 18:40:59 »
Ik kon Annelotte nog niet voordat ze aan het programma meedeed, dus ik weet niet hoe ze normaal reageert.

Ik denk dat je kende bedoelt. Kon is een verledentijdsvorm van kunnen.   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #95 Gepost op: 7-05-2021, 23:22:05 »
Zou het niet kunnen zijn dat Philip, zoals we hem hebben leren kennen als iemand die compleet out of the box denkt en handelt, de test bewust bijzonder slecht heeft gemaakt, vanwege de blessure aan zijn voet..? Philip lijkt mij zo onbaatzuchtig en dankbaar, dat hij Annelotte en Lennart de finale gunt, en de makers een superplottwist cadeau heeft gegeven, en ons kijkers ook. Ik vind het een vergezocht idee, niet onmogelijk vanwege zijn enkelblessure, en op een bepaalde lastig uit te leggen manier, typisch bij zijn karakter passen. Dan zouden de puzzelstukjes voor ons wel makkelijker in elkaar vallen...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #96 Gepost op: 7-05-2021, 23:30:44 »
En Annelotte dan met het verband om haar arm? Ook maar opgeven dan?
Philip opgeven? Nee, hij deed alles om te winnen.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #97 Gepost op: 8-05-2021, 05:18:57 »
Dat strookt ook niet met de opmerking dat de regie de exit van Philip al zagen aankomen (als iedereen volgens verwachting zou invullen...).

Ik vraag me wel echt af wat dat betekent. Heeft de regie het helemaal “uitgerekend”? Of de meer voor de hand liggende conclusie: Philip zat toch niet op Sven, Sven is de mol en A+L hebben meer vragen goed omdat Sven en Philip vaker in 1 team zaten deze aflevering. + geen pas vraag, dus 1-0 achter.

Ik twijfel echter ook wat ik moet met de opmerking dat de mol in de epiloog van aflevering 7 een rol speelde. Toen was die teamindeling en geen pasvraag voor Philip immers nog niet bekend. Of zou die opmerking er los van staan?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #98 Gepost op: 8-05-2021, 14:20:34 »
Ehm, waar kan ik die regieopmerkingen teruglezen? Dat zou dan wat mij betreft wel stroken. Ze zagen hem al struggelen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #99 Gepost op: 8-05-2021, 23:24:04 »

Ik twijfel echter ook wat ik moet met de opmerking dat de mol in de epiloog van aflevering 7 een rol speelde. Toen was die teamindeling en geen pasvraag voor Philip immers nog niet bekend. Of zou die opmerking er los van staan?

De epiloog kwam uiteraard aan het einde van aflevering 7. Dus al die dingen waren toen bekend. Natúúrlijk speelt de mol daar een rol. De rol dat hij of zij op Philip zat (net zoals de anderen), wat uiteraard toneelspel is omdat de mol op niemand hoeft te zitten.