Auteur Topic: [Aflevering 7]  (gelezen 6546 keer)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #20 Gepost op: 2-05-2021, 23:57:51 »
Wat was dit een geweldige afleveringen.
Alle opdrachten klopten.
En dat einde, zo kun je het vooraf niet bedenken.

Ben wel blij dat Philip niet de mol is.

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #21 Gepost op: 3-05-2021, 00:05:27 »
De laatste dagen twijfelde ik of ik niet van m'n mol van aflevering 1, Philip, moest afstappen. Tijdens deze aflevering verdween mijn twijfel volledig; Philip MOET het wel zijn én ook nog eens zitten alle andere kandidaten op hem... Hoe vaak gebeurt het nou dat niemand op de juiste mol zit zo kort aan de finale?
Ik denk dat ik maar even langs de huisartsenpost ga, ik zat kilometers diep in die tunnel die zojuist recht op m'n kop is ingestort, bravo mol ::ok:: dan ga ik maar voor Sven

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #22 Gepost op: 3-05-2021, 00:12:37 »
Wat toch al leuk was was dat je deze aflevering ook het idee had dat niet iedereen de hele tijd bezig was met het laten mislukken van de opdrachten om maar verdacht te lijken.
Daarom had de mol het ook moeilijk.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #23 Gepost op: 3-05-2021, 00:23:24 »
En het omgekeerde van wat velen hier vreesden tijdens het leegtrekken van de groepspot is nu gebeurd: ná de -10.000 in de min wordt er de aflevering erna opeens €7000 verdiend. Dat voelt ook wel beter op een bepaalde manier....

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #24 Gepost op: 3-05-2021, 00:30:02 »
Volgens mij was het Michiel Devlieger die het sprookje (geweldig gedaan) voorlas. Leuk! :)
Is dit bevestigd? Dat maakt het ''sprookje'' wel compleet.  :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #25 Gepost op: 3-05-2021, 00:49:35 »
Zat hij ook in het pak hoepels in een koffer te doen ?  ;D

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #26 Gepost op: 3-05-2021, 00:51:54 »
Dit is dus het resultaat van de felbejubelde "harde" speelstijl. De twee kandidaten die vorige keer extra informatie inkeken zijn naar huis en ook de rest had geen flauw idee. Kostelijk.

Mag ik, nog eens, voorzichtig opperen dat het misschien een beter idee is te focussen op de essentie van het spel, namelijk het zoeken van de mol, in plaats van alle kruit te verschieten met jezelf verdacht te maken en vluchtige individuele voordelen te behalen?

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #27 Gepost op: 3-05-2021, 00:58:00 »
Wat een geniale aflevering weer, niet normaal ::bravo:: . Ik zag het eigenlijk wel aankomen dat iedereen op Philip zat, maar wat hebben we hier toch te maken met een geniale mol ::ok::

We hebben hier sws te maken met (een van) de beste mollen allertijden, aka Lennart. En als Sven het is dan alleen maar meer hulde ::bravo::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #28 Gepost op: 3-05-2021, 01:29:21 »
Precies .....en dan de drie laatste kandidaten die totaal op de verkeerde mol zitten , waarvan Philip nog slechter dan de overige twee invult ??

Ja maar : HOE DAN??


Nou, als volgt: Philip zat op Sven en Sven zat op Philip. Maar Philip had geen pasvraag. Dus in het theoretische geval dat ze allebei 20 vragen fout hadden, kreeg Sven er dankzij de pasvraag eentje goedgerekend en mocht hij dus door. Verder zat Annelotte dus ook op Philip en ook voor haar gold dat ze bij theoretisch 20 vragen fout dankzij de pasvraag er toch nog altijd eentje meer goed had dan Philip.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #29 Gepost op: 3-05-2021, 07:23:15 »

Nou, als volgt: Philip zat op Sven en Sven zat op Philip. Maar Philip had geen pasvraag. Dus in het theoretische geval dat ze allebei 20 vragen fout hadden, kreeg Sven er dankzij de pasvraag eentje goedgerekend en mocht hij dus door. Verder zat Annelotte dus ook op Philip en ook voor haar gold dat ze bij theoretisch 20 vragen fout dankzij de pasvraag er toch nog altijd eentje meer goed had dan Philip.

Philip kreeg informatie over de Mol.
Dan moét hij wel een paar vragen goed hebben toch ?
Jasmien zei dat ze bij zes vragen is geholpen door de info die ze kreeg .
Zij zou  , na gisteren , dus ook nog in het spel moeten zitten ...

Vraag is dus : Wat houdt dat in ; Info over de Mol ???

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #30 Gepost op: 3-05-2021, 07:26:26 »
Ze kregen toch niet per se informatie over de mol?

Enkel informatie over de persoon/personen wiens dossier ze inkeken. En als ze dan niet op de juiste mol zitten krijgen ze dus informatie over een kandidaat...

Overigens zal Philip niet op Sven hebben gezeten... Dan zou hij immers nu nog in het spel moeten zitten  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #31 Gepost op: 3-05-2021, 07:42:02 »
Is dit bevestigd? Dat maakt het ''sprookje'' wel compleet.  :)
ja die stem herkende ik meteen. Was leuk gedaan.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #32 Gepost op: 3-05-2021, 07:56:24 »
Ze kregen toch niet per se informatie over de mol

Ja , daar heb je gelijk in .....

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #33 Gepost op: 3-05-2021, 10:22:41 »
Philip kreeg informatie over de Mol.
Dan moét hij wel een paar vragen goed hebben toch ?
Jasmien zei dat ze bij zes vragen is geholpen door de info die ze kreeg .
Zij zou  , na gisteren , dus ook nog in het spel moeten zitten ...

Vraag is dus : Wat houdt dat in ; Info over de Mol ???


Nee, Philip keek de dossiers in. Allemaal. Daar zat natuurlijk ook dé Mol bij, maar aangezien hij op de verkeerde kandidaat zat, heeft hij de verkeerde antwoorden ingevuld. Er staat uiteraard nergens in die dossiers "Dit is informatie over de Mol". Er staan over elke deelnemer dingen in als lievelingsgetal etc. Als jij dan denkt dat Sven de Mol is en je vult zijn lievelingsgetal in op die vraag, dan is dat gewoon fout.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #34 Gepost op: 3-05-2021, 10:24:17 »
Vermakelijke aflevering, mijn winnaar eruit helaas.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #35 Gepost op: 3-05-2021, 11:51:37 »
Die informatie waar Philip €4000 voor betaalde heeft hem zelfs benadeeld (en zo hoort het eigenlijk ook).
Waar de andere kandidaten bij die persoonlijke vragen, zoals wat is het lievelingsgetal van de mol, moesten gokken welk antwoord hun (foute) mol had gegeven, konden ze nu dus toevallig goed gokken. Alleen Philip wist het antwoord van zijn (foute) mol en zat dus altijd verkeerd.

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #36 Gepost op: 3-05-2021, 11:58:46 »
Gedurende de aflevering werd duidelijk dat Philip de mol wel moet zijn. Kent het sprookje van Hans en Grietje niet, gaat toevallig op de juiste momenten naar het brood in de oven, dekbedovertrek wordt niet beschreven, iets te toevallig allemaal. Zeker ook met het openstaande venster verschil van de vorige aflevering in het achterhoofd. Als ook alle andere kandidaten op Philip lijken zitten is 1+1=2. Toch niet... ::oink::

Lennart dan?
- Waarom onnodig foute sprookjesattributen van Annelotte verbeteren? Als hij de mol zou zijn, hoeft hij niet bang te zijn dat hij getest wordt door Annelotte. Als mol weet je dat iedereen diep in de Philip tunnel zit. Leek ook veel snoep te eten, goed de woorden te raden in het hotel en ook bij de verstopopdracht zie ik niets vreemd.

Annelotte dan?
- Zeer goed geacteerd dan op het einde. Haar reactie leek oprecht. Waarom als mol zeggen dat Isidoor de pot kan gaan verdubbelen. Dit vermoeden heb ik ook, en als kandidaat zou ik dat ook opperen. Maar als mol houd je kennis van toekomstige opdrachten angstvallig verborgen lijkt me, bang om iets te verklappen.

Sven dan?
- Waarom hadden we hem ook alweer afgeschreven? Ein kleines Bier en de valse noot op moment suprême komen spontaan terug. Zijn hoogtevrees strookt niet met het wel in een tentje gaan overnachten op een rotswand.

Alle afleveringen nog maar eens terugkijken...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #37 Gepost op: 3-05-2021, 12:06:06 »
Mooi om na Griekenland en de Minotaurus nu Duitsland en de sprookjes van gebroeders Grimm mee te nemen.  :D

Nu zijn het niet de meest ingewikkelde opdrachten: vertel de sprookjes en raad de ontbrekende zin. Of wandel richting jullie logeerplek en laat een kiezelpad achter voor de sprookjesvertellers. Maar het is de manier waarop ze het in elkaar steken. Met als klapstuk: een spookhuis effect met twee kandidaten die de andere twee de stuipen op het lijf doet jagen ;D

En dan de opdrachten in de hotelkamers icm een Mission Impossible wijze van in de gaten houden wat er zich daar afspeelt. Hoe dramatisch kun je een leeg tuigje tevoorschijn halen toen Sven nee zei  ::vergroot:: En de verrassing in de ogen van Annelotte was groot: hoe bedoel je hou je vast ???   ::rofl:: Ook Lennart zijn snoekduik naar beneden: heerlijk in beeld gebracht.

Kreeg bij die hotelkamers nog een flashback naar Zuid Afrika en de knotsgekke opdrachten in de kamers. Van vliegen meppen met een pannekoek tot crowdsurfen en meer. Het is alweer het negende seizoen maar ik geniet elke week weer van deze reeks.

Al leek het erop dat de mol een day off nam. Omdat ie toch al 10k had weggehaald (Lennart?) De ontgoocheling bij Sven/Annelotte waren oprecht verbouwereerd na het vertrek van Philip. Lennart veinzde ontgoocheling maar slaagt er niet in. De enkele pasvraag voor Annelotte, Lennart en Sven kan het verschil maken. Zeker als iedereen fout zit. Dan heeft Philip zeg 20 vragen fout en de rest 19. Het is wat Gilles de kandidaten al meegaf bij de blik achter de schermen. Dat je door bent met een groen scherm zegt niet dat je juist zit met je verdenking op iemand. Kijken wie nu zich kan herpakken in de finale ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #38 Gepost op: 3-05-2021, 12:42:02 »
Die informatie waar Philip €4000 voor betaalde heeft hem zelfs benadeeld (en zo hoort het eigenlijk ook).
Waar de andere kandidaten bij die persoonlijke vragen, zoals wat is het lievelingsgetal van de mol, moesten gokken welk antwoord hun (foute) mol had gegeven, konden ze nu dus toevallig goed gokken. Alleen Philip wist het antwoord van zijn (foute) mol en zat dus altijd verkeerd.

Klopt. En je kunt zelfs zeggen dat het de andere kandidaten, die niet in de dossiers hebben gekeken, daardoor heeft bevoordeeld. Maar goed, had Philip wél op de juiste Mol gezeten, dan had hij toen natuurlijk meer antwoorden goed gehad. De vraag is of dat had uitgemaakt voor de uitkomst? Hij zat immers niet op de juiste Mol en ging toch door en Jasmien naar huis.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #39 Gepost op: 3-05-2021, 13:22:09 »
Wow, een droomscenario deze aflevering voor de makers. Niet enkel de geweldige uitvoering van de opdrachten door de kandidaten, maar ook een perfecte twist met 2 kandidaten die in de finale nog een nieuwe mol moeten zoeken!

Niets is zeker te deduceren na deze aflevering. Maar ik zet enkele zaken op een rijtje:
- Ondanks dat de overgebleven kandidaten 100% op Philip zaten, bleven ze ook de voorgaande afleveringen gespaard van het afvallen. Jasmien stopte met spreiden en viel daardoor af (ook naar Philip gegaan?). Lennart had toen ook een vrijstelling. Annelotte en Sven werden mogelijks ook al eens gered door hun 5+1 pasvraag. Of door net de goede overlap met de echte mol (de mol is een man invullen bijvoorbeeld). Ook zuiver het tijdsverschil bij de test had tot nu al het verschil kunnen maken.
- Philip en Sven zaten hiervoor ook al vaak samen in opdrachten, dus wie op Philip zat zou bij een Sven als mol daar in het verleden ook mee gescoord hebben. Molpuntjes voor Sven, die trouwens ook het meest saboteerde gisteren.
- Philip zegt achteraf "ik ben in de mol zijn val gelopen". Was hij zeker dat hij fout zat en dat dus een andere man de mol moest zijn? Of was hij ervan overtuigd dat iedereen op dezelfde mol zat en hij door zijn pasvraag handicap verloor?

- Stel dat Philip zijn vragenlijst op Lennart invulde, dan zou Sven de mol moeten zijn. De andere hadden door hun pasvraag + overlap bij de verstoppertje opdracht al sowieso meer punten dan Philip.
- Maar stel dat Philip zijn vragenlijst op Sven invulde, dan zou Lennart de mol moeten zijn. De andere zouden dan even slecht scoren door op Philip in te vullen maar door de pasvraag toch net beter doen.
Dus beide scenario's zijn nog mogelijk. Ook Annelotte als mol kan nog natuurlijk maar dat lijkt me zéér onwaarschijnlijk.