Auteur Topic: [Aflevering 7]  (gelezen 6554 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #60 Gepost op: 4-05-2021, 20:53:48 »
Maar waarom krijgt Philip die beelden dan te zien , dat konden ze toch ook prima voor de reünie bewaren. 

We zullen zien.

Omdat ze in de reünie niet de eerste shockreactie van Philip hadden gehad. Hij had dan immers alleen thuis de afgelopen aflevering gekeken en zou in de reünie aflevering al zijn bekomen van de schrik.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #61 Gepost op: 4-05-2021, 21:22:06 »
Klopt. En vorig jaar nog moesten de verliezend finalist en de winnaar een duwtje in de goede richting krijgen door een geheim rood scherm en een verdachte die op het laatst een rood scherm kreeg. De uiteindelijke winnaar werd die laatste eliminatie mogelijk gered door een vrijstelling.
Ook in WIDM seizoen 8 scheelde het weinig of er waren twee finalisten geweest die elkaar verdachten!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #62 Gepost op: 5-05-2021, 19:17:26 »
Ik denk dat het maar 1 keer is voorgekomen dat ze in de halve finale allemaal verkeerd zaten, toch?

Bij mijn weten niet.

S1= de laatste 3 zaten goed
S2=Alleen de latere winnaar zat goed (al de rest ging er op de winnaar uit)
S3=  finale met 4: 2 zaten goed, 1 iemand niet
S4= Alle 3 zaten goed
S5= 2 zaten goed (ik denk niet dat Robin goed zat)
S6= Alle 3 zaten goed
S7= Alle 3 zaten goed
S8= 2 zaten goed

Bij de Nederlandse mol is dit vaker gebeurd:
S3,S6, S8,S17, S20
klaar voor de strijd

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #63 Gepost op: 5-05-2021, 19:45:35 »
Bij de executie zegt Annelotte "ben ik enige die"  en dan Lennart "Fuck jongen" en dan Sven: Wat?
Je ziet een oprechte reactie bij Annelotte en vooral ook die verbazing als tweede reactie is moeilijk te faken.
Lennart lijkt zich hier ontmaskerd te voelen als mol door Annelotte 's opmerking.
Sven 's Wat? lijkt ook oprecht.

Maar toch, dit zou fantastisch toneelspel zijn van Annelotte, maar zet ze nou twee finalisten op het verkeerde been? Ik ben het niet dus is het die andere?


Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #64 Gepost op: 5-05-2021, 22:24:40 »
Sven's ''Wat?'' is wellicht zijn verbazing dat de andere(n) ook op Philip zaten, oftewel niet mols?

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #65 Gepost op: 5-05-2021, 22:54:50 »
In ieder geval bij WIDM wordt de Mol ingelicht wie er op wie zit zodat de Mol zich daarop kan instellen.
Het zou dus goed kunnen dat oprecht lijkende reacties geacteerd zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #66 Gepost op: 6-05-2021, 07:20:51 »
Sven's ''Wat?'' is wellicht zijn verbazing dat de andere(n) ook op Philip zaten, oftewel niet mols?
Of een Annelotte is het niet, ik ben het niet, maar dan....

Annelotte 's reactie zet Sven op het spoor richting Lennart.

Of fantastisch toneelspel van Annelotte, maar die kans is klein, want dan is Lennart ook aan het acteren.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #67 Gepost op: 6-05-2021, 09:57:56 »
Of fantastisch toneelspel van Annelotte, maar die kans is klein, want dan is Lennart ook aan het acteren.
Mee eens dat het fantastisch toneelspel zou zijn van Annelotte, maar van 'Fuck jongen' van Lennart kan toch niet met zekerheid worden gezegd dat dat dan ook acteren is?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #68 Gepost op: 6-05-2021, 10:15:06 »
Mee eens dat het fantastisch toneelspel zou zijn van Annelotte, maar van 'Fuck jongen' van Lennart kan toch niet met zekerheid worden gezegd dat dat dan ook acteren is?
Lennart lijkt hier de hele tijd te acteren met zijn handen voor zijn mond. Jij pikt het enige moment eruit waarin hij wel oprecht lijkt. Dat "fuck jongen" zou heel goed een mol kunnen zijn die merkt dat hij op dat moment wordt ontmaskerd.
Ontmaskerd, want Annelotte lijkt haar positie weg te geven met een open houding. Dan beseft 1 van de 2 anderen dat het de ander van die 2 is. Sven beseft hier met Wat? dat het dan Lennart moet zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #69 Gepost op: 6-05-2021, 10:21:00 »
Zo mooi dat bijna iedereen andere verklaringen/gedachtes heeft bij exact dezelfde beelden . ::bravo::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #70 Gepost op: 6-05-2021, 10:27:53 »
Zo mooi dat bijna iedereen andere verklaringen/gedachtes heeft bij exact dezelfde beelden.
Welke andere verklaringen bedoel je met betrekking tot dit stukje "Ben ik de enige die...."  ?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #71 Gepost op: 6-05-2021, 10:28:05 »
Lennart lijkt hier de hele tijd te acteren met zijn handen voor zijn mond. Jij pikt het enige moment eruit waarin hij wel oprecht lijkt. Dat "fuck jongen" zou heel goed een mol kunnen zijn die merkt dat hij op dat moment wordt ontmaskerd.
Ontmaskerd, want Annelotte lijkt haar positie weg te geven met een open houding. Dan beseft 1 van de 2 anderen dat het de ander van die 2 is. Sven beseft hier met Wat? dat het dan Lennart moet zijn.
Nee ik pikte dat moment er niet uit, dat deed jij. Want het ging om dit stukje. Dus ik dacht dat je dit moment bedoelde.

Lennart lijkt te acteren, dat is inderdaad een interpretatie. Maar niet de enige. Het zou van Annelotte heel sluw zijn als mol om die shock te acteren. Ze lijkt zich er voor het scherm al op in te stellen, leunt een beetje voorover zodat niemand haar gezicht kan zien en ze niemand hoeft aan te kijken. Terwijl ze nog niet aan de beurt is, en zou moeten verwachten dat Philip een groen scherm krijgt. Een shock is een ding maar dan is het heel dom van haar om die zolang door te zetten tot 'Ben ik de enige die...' en daarmee aan de anderen weg te geven dat ze kandidaat is. Een slimme kandidaat zou zich toch iets sneller herpakken. Dat herpakken doen Sven en Lennart beter, want die houden zich meteen weer op de vlakte.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #72 Gepost op: 6-05-2021, 10:35:51 »
Welke andere verklaringen bedoel je met betrekking tot dit stukje "Ben ik de enige die...."  ?
Nee gewoon in algemene zin.de ene vindt de reactie van Lennart acteer werk , de ander die van annelotte.  De een vindt de reactie van what the ...  slaan op een openbaring wie de mol dan wel is, de ander vindt dit nog een react8e op de exit van Philip.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #73 Gepost op: 6-05-2021, 10:48:48 »
Lennart lijkt te acteren, dat is inderdaad een interpretatie. Maar niet de enige. Het zou van Annelotte heel sluw zijn als mol om die shock te acteren. Ze lijkt zich er voor het scherm al op in te stellen, leunt een beetje voorover zodat niemand haar gezicht kan zien en ze niemand hoeft aan te kijken. Terwijl ze nog niet aan de beurt is, en zou moeten verwachten dat Philip een groen scherm krijgt. Een shock is een ding maar dan is het heel dom van haar om die zolang door te zetten tot 'Ben ik de enige die...' en daarmee aan de anderen weg te geven dat ze kandidaat is. Een slimme kandidaat zou zich toch iets sneller herpakken. Dat herpakken doen Sven en Lennart beter, want die houden zich meteen weer op de vlakte.
Helemaal eens en die mogelijkheid had ik ook benoemd. Na de fuck jongen van Lennart en de wat van Sven volgt dit gifje. Dit acteer je toch niet? En sorry zeggen. En ergens zit een menselijke grens. Een beetje acteren kan, maar dit zou een topprestatie zijn van Annelotte als actrice. En dat zie ik niet zitten.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2021, 10:56:17 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #74 Gepost op: 6-05-2021, 10:59:33 »
Aan de andere kant begrijp ik dan weer niet dat die close-up van Lennart, waarbij hij met een schuin oog Annelotte bespiedt, in de montage is gelaten. Als ze dat moment er niet hadden tussen geplakt, was zijn reactie een stuk beter beschermd. Nu is hij opeens 5x zoveel verdacht. Had toch niet gehoeven?
Dus ja: ofwel is Annelotte een heel goede actrice, ofwel een oprechte, maar niet al te slimme kandidaat. Bij wie het niet meteen in haar opkomt: wie is dan wel de mol? En die en passant even laat weten dat zij het niet is.
Ik ben undecided hierover! ::rofl::

Oh, en dan sluiten ze ook nog een keer af met dat moment waarvan jij nu net een gifje hebt gemaakt. Het is het laatste beeld van de aflevering. Dus de montage werkt keihard mee aan het beeld dat Lennart verdacht is, en Annelotte een simpele ziel die het allemaal niet doorhad en die we af kunnen strepen.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2021, 11:06:54 door Molest »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #75 Gepost op: 6-05-2021, 11:19:10 »
Aan de andere kant begrijp ik dan weer niet dat die close-up van Lennart, waarbij hij met een schuin oog Annelotte bespiedt, in de montage is gelaten. Als ze dat moment er niet hadden tussen geplakt, was zijn reactie een stuk beter beschermd. Nu is hij opeens 5x zoveel verdacht. Had toch niet gehoeven?

Oh, en dan sluiten ze ook nog een keer af met dat moment waarvan jij nu net een gifje hebt gemaakt. Het is het laatste beeld van de aflevering. Dus de montage werkt keihard mee aan het beeld dat Lennart verdacht is, en Annelotte een simpele ziel die het allemaal niet doorhad en die we af kunnen strepen.
Maar er is toch twijfel over de reactie van Annelotte? Dan kan je dat er toch inlaten. Dat doorbreekt het statische beeld van twee personen die in shock lijken te zijn en 1 die zijn handen voor zijn gezicht doet en naar beneden kijkt. We discussiëren niet voor niets erover. Alleen wil ik die twijfel alleen als theoretische mogelijkheid zien. Daarvoor is de reactie van Annelotte mijns inziens te oprecht.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #76 Gepost op: 6-05-2021, 11:22:17 »
Je kan die close-up van Lennarts blik die een paar keer afdwaalt naar Annelotte op zich ook interpreteren alsof hij meteen aan haar denkt als mol vind ik. Dus ik snap wel dat men die erin laat ook als hij de mol zou zijn. Alles is dubieus.

Het is meer de optelsom van hoe relaxt Lennart er de laatste dagen bijloopt, hoe getelefoneerd zijn wraakbod van € 10.000 overkwam, en hoe hij stilaan door zijn repertoire aan gelaatsuitdrukkingen en reacties lijkt te zitten, die hem nu nep doet overkomen. (Met alle respect als hij het niet zou zijn.)

Ergens wil ik ook maar al te graag dat die de mol is want dan heeft hij de kandidaten echt wel een lesje geleerd in aflevering 6.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #77 Gepost op: 6-05-2021, 13:27:37 »
Lennart lijkt hier de hele tijd te acteren met zijn handen voor zijn mond. Jij pikt het enige moment eruit waarin hij wel oprecht lijkt. Dat "fuck jongen" zou heel goed een mol kunnen zijn die merkt dat hij op dat moment wordt ontmaskerd.
Ontmaskerd, want Annelotte lijkt haar positie weg te geven met een open houding. Dan beseft 1 van de 2 anderen dat het de ander van die 2 is. Sven beseft hier met Wat? dat het dan Lennart moet zijn.
Dat niet alleen. Maar als Lennart niet de mol zou zijn, dan kan hij toch alleen maar blij zijn, omdat hij dan weet dat Sven de mol is. Dan zou hij toch heel anders reageren. Of beter helemaal niet.
En die reactie van Sven spreekt inderdaad ook boekdelen. Bij hem valt langzaam het kwartje.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #78 Gepost op: 6-05-2021, 13:35:28 »
Maar Sven is toch ook niet blij? Dat zou een bizarre reactie zijn. Als je op dat moment in een flits doorhebt hoe het zit, weet je dat wel te onderdrukken.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #79 Gepost op: 6-05-2021, 14:21:30 »
Tja, Sven heeft als knorrepot nou eenmaal niet het vrolijkste gezicht, dus zal blijdschap sowieso niet direct van zijn gezicht afspatten, lijkt me.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!