Gedurende de aflevering werd duidelijk dat Philip de mol wel moet zijn. Kent het sprookje van Hans en Grietje niet, gaat toevallig op de juiste momenten naar het brood in de oven, dekbedovertrek wordt niet beschreven, iets te toevallig allemaal. Zeker ook met het openstaande venster verschil van de vorige aflevering in het achterhoofd. Als ook alle andere kandidaten op Philip lijken zitten is 1+1=2. Toch niet...
Lennart dan?
- Waarom onnodig foute sprookjesattributen van Annelotte verbeteren? Als hij de mol zou zijn, hoeft hij niet bang te zijn dat hij getest wordt door Annelotte. Als mol weet je dat iedereen diep in de Philip tunnel zit. Leek ook veel snoep te eten, goed de woorden te raden in het hotel en ook bij de verstopopdracht zie ik niets vreemd.
Annelotte dan?
- Zeer goed geacteerd dan op het einde. Haar reactie leek oprecht. Waarom als mol zeggen dat Isidoor de pot kan gaan verdubbelen. Dit vermoeden heb ik ook, en als kandidaat zou ik dat ook opperen. Maar als mol houd je kennis van toekomstige opdrachten angstvallig verborgen lijkt me, bang om iets te verklappen.
Sven dan?
- Waarom hadden we hem ook alweer afgeschreven? Ein kleines Bier en de valse noot op moment suprême komen spontaan terug. Zijn hoogtevrees strookt niet met het wel in een tentje gaan overnachten op een rotswand.
Alle afleveringen nog maar eens terugkijken...