Als Yens niet de mol is, dan heeft hij wel zoveel ongelooflijk fout gedaan. Dan zou hij beter zijn dan de mol.
Hij gaat steeds expres eentje naast het goede antwoord zitten. Echt in elke aflevering. En een lol dat hij erom heeft! En hij zegt ook steeds bluffend molse dingen. Als hij de mol blijkt te zijn, dan gaan de kandidaten helemaal stuk van die beelden.
Mwoah. Hij brengt ook geld op in het waterpark (ik weet het - controversieel - maar ik verwacht echt niet dat de 1.000 bij toeval door een kandidaat is binnengebracht die dacht dat het 10 euro was), bij ‘Vertrouwen’ (hij overtuigt Manu hem door te laten), was betrokken bij de uiteindelijke oplossing van Groundhog Day (al was hij ook betrokken bij wat missers daar), kost effectief geen geld in het bananenveld (waarom zijn bananen krom had volgens mij iedereen fout gehad), laat Sven voor 1.000 euro springen en springt zelf ook ondanks dat Uma hem een excuus geeft niet te springen (al is dat beide voor tweeerlei uitleg vatbaar) en is de kandidaat die bij de blinddoekopdracht het het beste van allemaal doet.
Toegegeven, daar staan mogelijke molacties tegenover (en als hij de mol is, zal er ook nog wel wat verborgen zijn in de montage), maar ik ben het totaal niet eens met de voorstelling dat hij alleen maar loopt te mollen of dat - als hij de mol is - hij daar bijzonder effectief in is geweest.
Als hij de mol is, heeft hij het met veel lef gespeeld, maar heel veel is niet echt goed uitgepakt.