Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand  (gelezen 5236 keer)

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #60 Gepost op: 19-04-2022, 00:37:52 »
Bedenk nu ineens: zou Manu haar koker hebben geopend ter controle? Voor het tellen dan, het was nu wel duidelijk dat de 500 euro die er bij zat die van haar was..

Ja dat idee kreeg ik ook al, of een voorgevoel van haar dat de kokers bij dat spel al verwisseld waren door de bezoeker van de mol (dan zat ze daar dus mooi naast).
Maar ik zie Manu regelmatig balletjes opgooien om haar potentiële mollen te testen.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #61 Gepost op: 19-04-2022, 00:45:10 »
Zou er een reden zijn geweest waarom de letter E anders stond in het woord saboteur dan de andere letters? Aan het eind van de molbiechten blijven ook 2 letters E over.

Vraag me af of het als mol en zijn bezoeker handig is om veel 10 euro kokers mee te nemen. Ze moesten daaruit kiezen om aan te vullen. En hoe meer van die kokers, hoe makkelijker je daaruit dan de 10 euro kokers kunt pakken zonder dat het opvalt. En mocht je het niet meer precies weten, dan is de kans op een groter bedrag in ieder geval nog klein.

Denk dat de mol de 1000 kokers het liefst helemaal weg wil hebben en dan wat 10 kokers verwisselen van plek.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #62 Gepost op: 19-04-2022, 00:55:00 »
Mij viel iets op bij de beelden zonder geluid die we te zien krijgen van het moment dat elke kandidaat aan zijn of haar partner vertelt dat hij de mol is en die partner dus hulpmol gaat zijn bij de opdracht.
De partner van Yens (Marie-Sofie) wijst naar Yens terwijl Yens aan het praten is. Het is alsof ze zeggen wil jij? Alleen bij Bert zien we een still. Emanuelle kijkt haar partner (Clemens) doordringend aan terwijl we maar een paar frames Clemens een verbaasd gezicht zien trekken. Niet onbelangrijk want het zijn volgens mij de partners die in deze proef het vuile werk hebben opgeknapt. Ook handig om de kersverse mol eventjes uit de wind te houden. Die kan zich als een voorbeeldige kandidaat gedragen terwijl kandidaten alvast kunnen beginnen met verdenkingen op zich te laden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #63 Gepost op: 19-04-2022, 01:44:21 »
In café de mol wordt iets genoemd wat ik in de aflevering ook had opgeschreven als vreemd.   Clemens de partner van Manu zegt iets over dat kokers omgedraaid zouden kunnen hebben gestaan, hoe kan hij als bezoeker dat weten.   Maar ja we krijgen dat gemonteerd te zien op een moment dat het lijkt of de bezoekers nog niet op de hoogte zijn van een mollende bezoeker, maar voor het zelfde geld is dit een shot wat eigenlijk pas van een later tijdstip is .
Klopt. En het opvallendste is dat Emanuelle Clemens heel snel onderbreekt met "nee, nee, hoeveel?" op het moment dat hij zegt: "Ja die stonden op de 10, maar wie weet heeft iemand anders...".

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #64 Gepost op: 19-04-2022, 08:22:14 »
Nogmaals dat deze beelden later getoond worden in de aflevering , zegt niets over tijdsvolgorde van de beelden .  En volgens mij is het wel effectief dezelfde plek waar deze twee bezoekers staan .

Maar misschien was het echte tijdsverloop wel, partner yens vindt de koker op 1000, denkt oei dat is wat veel, en mept hem op de grond en verlaat de plek. Waarna partner Anke daar de koker op de grond vindt .

Als de beelden later getoond worden zie je aan de varens toch wel wat wind. De koker kan ook gewoon omver zijn gewaaid.

Verder kan de mol het gewoon perfect heel de tijd verpesten bij de glijbaan. 1000 euro's worden door de partner wel weggespeeld, de mol zijn taak is zekere 500 euros weg te spelen. Hierin vind ik Uma opvallend, ze verpest de glijbaan wel heel veel. Anke doet het ook niet veel beter. Als ik tijd heb deze week zal ik een glijbaan analyse maken.
« Laatst bewerkt op: 19-04-2022, 08:28:03 door Belgian Mol »

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #65 Gepost op: 19-04-2022, 14:30:22 »
Een zekere 500 wegspelen is voor mij wat anders dan op de glijbaan iets doen.  Op de glijbaan kun je er alleen voor zorgen dat je niet heel vaak die extra opdrachten mag doen en daar zijn met name Anke en uma ( ook Bert ) erg goed in.   Het wegspelen van een 500 is meer dat je bij zo’n extra opdracht komt , hetzij tijdens de opdracht, hetzij bij de verkenning door de bezoekers en dat je daar op de een of andere manier voor verwisseling van die koker zorgt .  Hierin zie ik juist Uma niets doen, zelf is ze niet bij een 500 koker geweest en haar partner zien we eigenlijk nergens in beeld tijdens de verkenning van de bezoekers .

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #66 Gepost op: 19-04-2022, 19:59:37 »
Mij viel iets op bij de beelden zonder geluid die we te zien krijgen van het moment dat elke kandidaat aan zijn of haar partner vertelt dat hij de mol is en die partner dus hulpmol gaat zijn bij de opdracht.
De partner van Yens (Marie-Sofie) wijst naar Yens terwijl Yens aan het praten is. Het is alsof ze zeggen wil jij? Alleen bij Bert zien we een still. Emanuelle kijkt haar partner (Clemens) doordringend aan terwijl we maar een paar frames Clemens een verbaasd gezicht zien trekken.

Dat wijzen van de partner van Yens zou een leuke hint zijn! En het is trouwens geen still bij Bert, kijk maar naar zijn ogen die knipperen of de vork die zijn partner vasthoudt.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #67 Gepost op: 19-04-2022, 20:30:11 »
Dat wijzen van de partner van Yens zou een leuke hint zijn! En het is trouwens geen still bij Bert, kijk maar naar zijn ogen die knipperen of de vork die zijn partner vasthoudt.

Grappig, toen ik dit in de uitzending voorbij zag komen, heb ik het eigenlijk direct afgedaan als ‘to obvious’ en heeft het me er juist van weerhouden de Yens tunnel in te durven stappen.

Maar wie weet dat de makers de mol nu minder uit de wind houden, omdat er weinig tijd is om hem te ontdekken.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #68 Gepost op: 20-04-2022, 01:33:26 »
Mee eens, ook met die laatste zin. En dat maakt het voor me minder waarschijnlijk dat Anke de Mol is. Waarom zou ze als net beginnende Mol zo uit haar slof schieten op dat moment met die kokers? Ik kan er geen logische verklaring voor bedenken en het komt op mij over als gewone kandidaat die zich gewoon echt ergert aan Emanuelle op dat moment.

Dat is het meest waarschijnlijke. Maar ik zie het een Anke als mol ook doen om oprecht boos te zijn en zo een psychologische oorlogsvoering aan te gaan met Manu vanaf de waterglijbaan. Zodat je kunt proberen om een geldkoffer als mingeld te doen laten meetellen als Manu je onvoldoende vertrouwd.

Zoals Yens het zeg maar had over zaadjes planten en chaos te creëren, als mol blijf je het beste bij je eigen, karakter. En Anke liet duidelijk merken hoe zij Nele haar actie vond in aflevering 1 door haar, Bert en Uma achter te laten. Het felle/fanatieke als eigenschap gebruiken om alvast wantrouwen op te wekken voor een opdracht die komen gaat wat je als mol al weet. Dan kun je er ook alvast op voorsorteren op zo'n manier.

Maargoed soms is iets wat het lijkt. We gaan het zien.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #69 Gepost op: 20-04-2022, 09:43:39 »
Snap niet goed dat ze niet alle letters naar boven brachten. Dan kon je het nog redden wanneer er iemand te vroeg zou vertrekken, door een ander woord te vormen.

Ze konden volgens mij ook beter van in het begin met 6 gaan voor 2 aparte 3 letter woorden. Het zou evenveel tijd kosten maar je hebt meteen een herkansing als het eerste woord mislukt.

En nog over de 'omgevallen' koker die 2 partners vonden. Aangezien de partners vooraf hun deel van het park verdeelden zou het erg verdacht zijn om in andermans gebied rond te lopen. Daarom denk ik eigenlijk dat het Yens of Anke's partner geweest zijn die daar gesaboteerd hebben. En dan een retake voor de camera zonder sabotage natuurlijk.
Anders zouden er al minstens 3 partners aan datzelfde punt gepasseerd moeten zijn...
Speurders die die locatie op een mapje van Aqualand kunnen pinnen zullen hier veel uit kunnen halen...

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #70 Gepost op: 20-04-2022, 13:17:10 »
Ik weet eigenlijk niet wat wel/niet mocht maar gelijk al naar beneden gaan met 5-letter-woorden die ook met een ontbrekende letter nog een woord op zouden leveren klinkt wel verstandig?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #71 Gepost op: 20-04-2022, 14:26:55 »
Interessant. Stel je gaat naar beneden met BOTER. Blijft de T buiten beeld dan krijg je BOER en dat is een woord van 3 of meer letters, dus zou ik goed rekenen.
Maar stel nu dat de B, O, E of R wegvalt. Dan krijg je achtereenvolgens OTER, BTER, BOTR en BOTE. In alle vier de woorden zit een 3-letterwoord (TER / BOT). Zou dit goed worden gerekend? In dat geval zou dit een uitstekend plan zijn geweest. Valt er één letter weg dan heb je altijd een 3-letterwoord. Maar zelfs als er 2 letters wegvallen hou je nog een 3-letterwoord als de letters BO, BT of ER wegvallen.
Met 6 letters heb je nog meer kansen. Zou een leuke puzzel zijn om een woord te maken waarbij je de meeste kans hebt om toch een 3-letterwoord over te houden als 1, 2 of 3 letters wegvallen.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #72 Gepost op: 20-04-2022, 14:46:42 »
Ik dacht eerder als volgt: je neemt alle letters naar boven en 6 personen.
Bedoeling is of BAS of ROE vormen.
Vertrekt er iemand per ongeluk te vroeg van BAS dan kan je met de overgebleven U en T nog TAS, BUS, BAT vormen.
Vertrekt er iemand per ongeluk te vroeg van ROE dan kan je nog ROT, TOE, REU vormen.

Eerst probeer je BAS en met de directe feedback van de vertraging per glijbaan probeer je ROE met de juiste tijdsvertragingen.

Ik denk niet dat een 3-letterwoord dat zich binnen in een langer woord bevindt zou goed gerekend worden.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #73 Gepost op: 20-04-2022, 15:48:03 »
Snap niet goed dat ze niet alle letters naar boven brachten. Dan kon je het nog redden wanneer er iemand te vroeg zou vertrekken, door een ander woord te vormen.

Ze konden volgens mij ook beter van in het begin met 6 gaan voor 2 aparte 3 letter woorden. Het zou evenveel tijd kosten maar je hebt meteen een herkansing als het eerste woord mislukt.

En nog over de 'omgevallen' koker die 2 partners vonden. Aangezien de partners vooraf hun deel van het park verdeelden zou het erg verdacht zijn om in andermans gebied rond te lopen. Daarom denk ik eigenlijk dat het Yens of Anke's partner geweest zijn die daar gesaboteerd hebben. En dan een retake voor de camera zonder sabotage natuurlijk.
Anders zouden er al minstens 3 partners aan datzelfde punt gepasseerd moeten zijn...
Speurders die die locatie op een mapje van Aqualand kunnen pinnen zullen hier veel uit kunnen halen...
Linkje naar map Aqualand

https://www.aqualand.es/maspalomas/en/plan-your-visit/park-map/

De partner van Yens zie je een paar keer centraal lopen, ter hoogte van 10. De partners van Anke en Manu linksonder aan nr 12 en 14.
Kristof, de broer van Sven aan de kokers van 500euro, dus aan nr 8.
De attracties waar de opdracht wordt uitgevoerd zijn 8, 11 en 17.
Mocht iemand in staat zijn, of tijd en zin hebben om dat uit te werken.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #74 Gepost op: 21-04-2022, 10:51:09 »
Totdat ze het drieletterwoord ROE hebben gevonden kan de mol nog vertragen om de hulpmol meer tijd te geven kokers weg te gooien. Uma wordt tot dat moment twee keer pontificaal in beeld gebracht als iemand die uit de pas glijdt. Maar als ze dan het woord hebben geraden en uitleg krijgen van Gilles wijst ze naar het beeld dat Clemens aan de bankroet zit. Dit triggert de groep om de partners terug te halen.

Uma lijkt verdacht door haar niet glijden op de glijbaan.
Sven lijkt verdacht doordat hij alleen stond onder aan de glijbaan bij de kokers.
Yens lijkt verdacht doordat hij de partners ging halen en meteen samen met Marie-Sophie de extra opdracht deed. Wat deden ze met de kokers?
Manu lijkt verdacht door haar actie met de 500 euro, die ze open heeft gemaakt.
Bert is afgevallen.
Anke lijkt alles goed te doen tot aan de koker die apart is gelegd door Manu en Manu geen uitleg wil geven, dan wordt ze kwaad.

Op het moment dat Bert Yens naar boven stuurt en zegt dat hij de kokers gaat bewaken staat Manu al een hele tijd naast Yens te zwaaien met een koker, maar ze komt er verbaal niet tussen. Het is alsof ze Yens wil confronteren met iets omtrent die koker. Was die al open geweest en had ze dat toen al door? Yens gaat gauw naar boven en reageert na een paar keer glijden met "dat vriendje van Manu is het goed aan het uithangen".  Uiteindelijk wil Manu die koker er niet bij leggen, laat ze aan Anke zien wat er mis is en wil Yens die koker er nog wel bij leggen, maar dat kan niet meer want Sven heeft al gehusseld.
Zou Yens als mol zo opzichtig willen mollen door een geopende koker er bij te leggen? Bert zei dat mocht niet helder als glas.
Yens blijft voor mij een kandidaat die zich verdacht wil maken.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #75 Gepost op: 21-04-2022, 10:53:41 »
Is eigenlijk bekend hoeveel er maximaal met deze opdracht verdiend kon worden? De opbrengst is 1.040 euro, Gilles zegt dat dat minder dan een kwart is. Waarschijnlijk waren er dus 3 of 4 kokers van 1.000 euro in het spel (meer dan 2, anders kom je maar tot maximaal 4.000 euro).

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #76 Gepost op: 21-04-2022, 12:17:53 »
Ik heb even 4 screenshots gemaakt van een scene rond 14:28.
Let ook wat ze (overdreven) zegt: O Kokertje. En dan: Oh, yes, yes, yes, yes (lage toon) yeahs. En als ze het wegstopt: Feest, (brult) feest. Koker in het water.
Kijk het even terug. Hier is duidelijk iemand gevraagd om voor de camera eventjes te spelen dat ze een koker van 1000 euro vindt. Wat hier aan voorafging zien we waarschijnlijk in de finale: Marie-Sofie vindt 2 kokers. Gooit die van 1000 in het water en zet die van 10 op de plek van 1000.
« Laatst bewerkt op: 21-04-2022, 12:31:42 door MartinJ »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #77 Gepost op: 21-04-2022, 12:58:08 »
Maar dit ligt er toch wel erg dik op om dit met de (hulp)mol te doen zo'n suggestieve edit? Onder het shot van de koker in het water zit ook nog een let-op-verdacht!-geluidje.

Dat er shots van het vinden van kokers opnieuw gedraaid zijn vind ik trouwens maar logisch, zo werkt tv.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #78 Gepost op: 21-04-2022, 13:03:25 »
Je zet me weer aan t twijfelen Heinz  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 1 - Bezoek aan Aqualand
« Reactie #79 Gepost op: 21-04-2022, 13:10:39 »
Sorry. ::rofl::

Nog iets wat heel opvallend is van Yens deze opdracht: nadat Emanuelle onder druk van Anke gezegd heeft dat ze de ene koker er niet bij wil hebben omdat deze volgens haar geopend is, zegt Yens "kom ik stem dat we die daar wel bij leggen", wat niet gebeurt omdat Sven niet meer weet welke kokers in zijn hand waardevolle zouden zijn.

Kortom, Yens valt deze opdracht (en de andere ook) erg op en dan denk ik toch eerder aan een kandidaat dan de nieuwe Mol. (Maar is hij wel de nieuwe Mol dan kan ik het zeker waarderen dat hij en zijn vriendin het niet subtiel spelen.)