Auteur Topic: [kandidaat] Anke  (gelezen 12788 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #120 Gepost op: 19-04-2022, 11:57:51 »
Anke zegt als ze aankomt bij Emanuelle dat het spel eerlijk gespeeld moet worden. Anke kan dus de mol niet zijn want die speelt juist NIET eerlijk ::trots::

Ja maar juist daarom zou de perfecte Mol X 2.0 kunnen zijn. En helemaal bij de opdracht waarbij het meeste geld ophalen en daar eerlijk over zijn alsnog kan resulteren in het meeste geld UIT de pot.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #121 Gepost op: 19-04-2022, 12:13:24 »
Wat ben jij wantrouwig, Heinz. Je kunt toch iemand ook wel gewoon op haar woord geloven?!  ::bravo:: ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #122 Gepost op: 19-04-2022, 12:34:00 »
Anke die alles maar eerlijk wil is natuurlijk net zo verdacht als Yens die het steeds over vertrouwen heeft. Dat zijn typisch mol-onderwerpen.

Yens was bij de onderhandelingen met Manu trouwens ook heel eerlijk, maar totaal niet slim bezig als mol. Waarom Sven erbij lappen? Hij had Manu beter nog maar even zonder pasvragen kunnen laten zitten, dan was de kans dat ze vervolgens hèm zou afschieten een stuk groter geworden. Ze vertrouwde hem toch al niet. Ik zie mol Yens daar toch wel een beetje de mist ingaan.

Dan was Ankes eerlijkheid stukken verdachter. Dat ze zo te keer was gegaan tegen Manu bij de Aqualand opdracht is ook nogal bizar. Kan best zijn om Manu tegen zich in het harnas te jagen, met het oog op de onderhandeling met Manu in de opdracht erna.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #123 Gepost op: 19-04-2022, 12:39:14 »
Anke die alles maar eerlijk wil is natuurlijk net zo verdacht als Yens die het steeds over vertrouwen heeft. Dat zijn typisch mol-onderwerpen.

Yens was bij de onderhandelingen met Manu trouwens ook heel eerlijk, maar totaal niet slim bezig als mol. Waarom Sven erbij lappen? Hij had Manu beter nog maar even zonder pasvragen kunnen laten zitten, dan was de kans dat ze vervolgens hèm zou afschieten een stuk groter geworden. Ze vertrouwde hem toch al niet. Ik zie mol Yens daar toch wel een beetje de mist ingaan.

Dan was Ankes eerlijkheid stukken verdachter. Dat ze zo te keer was gegaan tegen Manu bij de Aqualand opdracht is ook nogal bizar. Kan best zijn om Manu tegen zich in het harnas te jagen, met het oog op de onderhandeling met Manu in de opdracht erna.

Waren de lijsten al ingevuld vóór Aqualand? Want dan moet ik én die opdracht anders bekijken en de dynamiek tussen mogelijke mol en kandidaten met oog op opdracht 2

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #124 Gepost op: 19-04-2022, 12:45:34 »
De lijst was na aqualand. Daar krijgt de mol dus al van te horen en die weet dat Emanuelle vol gebriefd gaat worden zodat zij alle finesses van het spel begrijpt en een strijdplan maakt.
Yens was bij de onderhandelingen met Manu trouwens ook heel eerlijk, maar totaal niet slim bezig als mol. Waarom Sven erbij lappen?
Alles is voorbereiding. De mol weet vantevoren dat Emanuelle het op hem en Anke voorzien heeft, dus dat zij worden doorgelaten. Emanuelle vertelt dit plan ook letterlijk in de testbiecht.

Als je als mol toch al weet dat je wordt doorgelaten kun je alleen maar maximale verwarring stichten, dus door vol te gaan om doorgelaten te worden voor geld. Yens liet ook al verwarring bestaan of er nu geld uit de pot zou gaan of gewoon weg. Wel slimme tactiek vind ik.

Anke speelt het niet slim om met 2000 hoog spel te spelen. Ze was de meest vertrouwde kandidaat op het veld, dus je kan het risico hoog inschatten dat ze EERLIJK is. Ze is ook een officier, dat zijn gelijk sporters, die kunnen gewoon de mol niet zijn. Groepsgevoel zit in hun bloed.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #125 Gepost op: 19-04-2022, 13:04:35 »
Waren de lijsten al ingevuld vóór Aqualand? Want dan moet ik én die opdracht anders bekijken en de dynamiek tussen mogelijke mol en kandidaten met oog op opdracht 2

De lijsten werden erna ingevuld maar de mol de avond ervoor waarschijnlijk. Dus dat is zeker interessant

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #126 Gepost op: 19-04-2022, 13:09:08 »
Iedereen vulde de avond ervoor in. Maar een mol 2.0 wordt sowieso extra gebriefd tussen de bedrijven door, daar kan je van op aan. Anke met haar hyper zou dat nooit aankunnen denk ik.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #127 Gepost op: 19-04-2022, 13:11:43 »
De lijst was na aqualand.
Oh ja, dat klopt inderdaad. Die vlieger gaat dus niet meteen op.
Maar toch sluit ik een verband niet uit. Als ze de mol is, wist ze natuurlijk dat deze opdracht zou volgen. En kan alvast getergd gedrag vertonen ten overstaan van de groep, en dat dan opnieuw inzetten bij de onderhandelingen. Alles onder het mom van transparantie en eerlijkheid natuurlijk.
Zelf was ze er dichtbij om de meest vertrouwde te worden trouwens, en de positie van Emanuelle te krijgen. Die rol wil de mol graag hebben, lijkt me.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #128 Gepost op: 19-04-2022, 13:25:47 »
De lijsten werden erna ingevuld maar de mol de avond ervoor waarschijnlijk. Dus dat is zeker interessant

Ik zou eerder denken dat de mol 'm als laatste invult om nog invloed uit te kunnen oefenen?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #129 Gepost op: 19-04-2022, 13:28:43 »
Dat denk ik ook. Hoe is Sven bijv. laatste kunnen worden als Emanuelle hem het meeste vertrouwt? Veel punten van haar. Dus Yens moet dit hebben gehoord en daarmee zijn lijst perfect ingevuld om aldoende niet laatste te eindigen. Dat zou wel erg in de gaten lopen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #130 Gepost op: 19-04-2022, 13:31:11 »
Ik zou eerder denken dat de mol 'm als laatste invult om nog invloed uit te kunnen oefenen?

Ik had t niet zozeer over invullen vd lijst. De mol vult m in voor de show. Niet relevant wanneer dit gebeurt

Ik bedoelde de mol is van tevoren ingelicht wie t meest en minst verdacht wordt plus hoe de mol dit t beste kan spelen.

Een mini ruzie vooraf maken met de toekomstige schutter is dus best een slimme zet


Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #131 Gepost op: 19-04-2022, 13:32:34 »
Ik ging er inderdaad ook van uit dat de mol geen echte stem heeft in de rangorde van vertrouwen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #132 Gepost op: 19-04-2022, 13:34:38 »
Het lijkt me wel! Waarom niet?! Natuurlijk wil je manipuleren en niet als laatste gezien worden.

Maar Anke was wel onduidelijk in haar verdenkingen.

Op wie zou Anke nou zitten? Ze zat alleen steeds flink te vitten op de pasvraaggevers dus vermoedelijk op Uma en Sven.

Sven moet sowieso, want die werd laatste in de vertrouwenstest terwijl Emanuelle juist helemaal NIET op hem zit, en de vele minpunten moeten ergens vandaan komen.

Ik denk dat ze er uiteindelijk op Sven gaat uitvliegen maar dat willen ze niet tonen om de finale Sven-Yens nog een beetje spannend te houden.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #133 Gepost op: 19-04-2022, 14:37:29 »
Een mini ruzie vooraf maken met de toekomstige schutter is dus best een slimme zet

Dat is maar helemaal de vraag. Het kan er ook toe leiden dat Manu de keer erop toegefelijker is omdat ze de verhouding met Anke niet teveel op scherp wil zetten. Niet iedereen gedijt bij conflicten.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #134 Gepost op: 19-04-2022, 14:44:44 »
Als je niet zo lekker ligt met iemand ben je ook minder geneigd iemand te vertrouwen.. das nou eenmaal hoe t werkt in t leven.
Maar dat Anke Manu oprecht irritant vindt en gewoon niet de mol is vind ik ook aannemelijk

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #135 Gepost op: 19-04-2022, 14:58:46 »
Ze weten van elkaar wel dat ze de mol niet zijn, ze eindigen niet voor niks op plaatsen 1 en 2 van de vertrouwenslijst. Niet verrassend dus dat 2000 euro wordt verdiend. Maar daarom mag Anke het nog wel irritant vinden dat de 3 pasvraagschuivers voor zichzelf gingen...... zo deed ze ook tegen Nele. Het was al opvallend dat ze zei toen de dames daar bijelkaar stonden dat ze Uma niet vertrouwde geld te hebben in de koffer. Dat konden nog wel eens pasvragen zijn, en dat was ook zo. Die twee liggen elkaar niet, ze zitten op elkaar in de test......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #136 Gepost op: 19-04-2022, 15:22:08 »
Ook niet vergeten dat Manu redeneert dat een mol geld zou meenemen, bewust haar vertrouwen in je ondermijnen zou er dus uiteindelijk alleen maar voor zorgen dat ze je net doorlaat.

Dus, zelfs al wist men al met enige waarschijnlijkheid dat Manu op die positie zou belanden en zou het ruzietje getelefoneerd zijn, dan is het alsnog een zelfsabotage van de mol. Ik vind het allemaal nogal vergezocht, omdat het conflict ook net het vertrouwen van de anderen in Manu nog zou kunnen beïnvloeden voor het moment dat ze de lijstjes opmaken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #137 Gepost op: 19-04-2022, 15:27:59 »
Precies. Anke kan nooit meer de mol zijn. Als mol zou je weten dat Emanuelle je doorlaat. En dat met zo'n dikke koffer van 2000 euro. Je kunt nog denken dat Emanuelle nog van gedachten gaat veranderen, haar vooropgezette plan wijzigt. Maar 4 van de 5 ging precies zoals gepland. Ze zat al bomvol pasvragen. Dus er was geen enkele aanleiding om het plan te wijzigen. Was Anke de mol geweest dan had ZIJ haar plan moeten wijzigen en alsnog pasvragen meenemen. Ik reken haar die 4000 euro volledig aan op Belgian Mol's manier: -2000 en +2000 ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #138 Gepost op: 19-04-2022, 15:37:13 »
Precies. Anke kan nooit meer de mol zijn. Als mol zou je weten dat Emanuelle je doorlaat.

De mol kan veel voorkennis krijgen, maar nog altijd geen gedachten lezen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Anke
« Reactie #139 Gepost op: 19-04-2022, 18:34:46 »
Precies!
Ze zat al bomvol pasvragen.
Dit wist Anke natuurlijk helemaal niet, hè. Voor hetzelfde geld had Manu iedereen afgeknald, of waren degenen met pasvragen er doorheen geglipt, of had na Sven iedereen geld gepakt en was Manu dus nog steeds uit op pasvragen. Mol Anke kan zijn ingelicht toen zij met de kaarten bezig was, maar dat denk ik niet. En Uma stond daar nog te onderhandelen.