Auteur Topic: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen  (gelezen 5621 keer)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #20 Gepost op: 17-04-2022, 23:07:45 »
Het kan qua Anke natuurlijk ook een keuze zijn die karaktereigenschap nu juist aan te dikken. Maar ik vergeet idd bijna dat t hiervoor dus ws wel allemaal écht fanatisme was

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #21 Gepost op: 17-04-2022, 23:08:12 »
Overigens wat betreft Emanuelle: stel dat ze de mol zou zijn, zou ze dan doorkrijgen wie er geld in t koffertje heeft? Want t kan ook op eigen kracht volkomen fout zijn ingeschat..

Dat zou ik mol-onwaardig vinden, niet de macht over het spel hebben en teveel geld de pot in laten stromen onder je eigen ogen.
Als de strategie was 'vooral eerst kandidaats overkomen, onverdacht worden' was dat wel ten koste van heel veel geld, want schijnbaar was het eerste deel al gelukt, minst verdacht worden.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #22 Gepost op: 17-04-2022, 23:09:20 »
Misschien, maar ik zou als productie het niet aandurven om iemand met zulke episodes als mol te kiezen. Of het nu tijdens of na een opdracht is.

Je kan het ook prima inzetten als dekmantel. Anke regelt deze opdracht meteen dat zij het meeste geld gaat pakken en speelt (of is) de kandidaat die verontwaardigd is dat de anderen voor zichzelf gaan. Maar het meeste geld pakken was nu net ook kans op het meeste geld verliezen (uit de pot dus zelfs). Als je dan zo staat te stuiteren bij de finish vergroot je wat mij betreft de kans dat je niet vertrouwd wordt. Maar misschien zie ik dat verkeerd en heeft Manu het goed gezien dat Anke wel kandidaat is. (Of heeft Manu goed gezien dat Anke de Mol is die afgeschoten wilde worden.)
« Laatst bewerkt op: 17-04-2022, 23:10:54 door Heinz »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #23 Gepost op: 17-04-2022, 23:10:26 »
Oja eens, als mol had ze dan wel wat meer mogen schieten. T is meer dat ik mezelf betrapte op de denkfout ‘als mol schiet je wel perongeluk een fout koffertje af’ waarmee ik misschien onterecht aannam dat de mol überhaupt weet welk koffertje geld heeft

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #24 Gepost op: 17-04-2022, 23:21:52 »
Als kandidaat op de plek van Manu heb je 20% kans op de pot aan het einde.

De kans dat er in een koffer geld zit is net zo groot als dat er pasvragen inzitten ( mathematisch) . Dus wat houdt kandidaat Manu tegen om iedereen af te schieten ? Het enige wat haar kan gebeuren is dat er zo’n kleine 6000 euro uit de pot gaat , maar de kans dat ze een persoonlijk voordeel wint is net zo groot .


Als mol Manu is er al helemaal geen reden om niet iedereen af te schieten, behalve dat het misschien wat op zou vallen .

Als mol bij de bestormers is de kans groot dat een mol zal willen gaan voor geld om vervolgens te proberen afgeschoten te worden om zo geld uit de pot te spelen.


Voor mij is Anke opvallend met haar geld en Sven die enorm lang lijkt te gebruiken voor zijn opdracht en daarmee dus mogelijk anderen wil dwingen sneller te gaan voor 1 laag en dus geld .    Manu potloodstreep als mol

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #25 Gepost op: 17-04-2022, 23:24:38 »
Nu ik er zo over nadenk is Anke’s koffertje wel verdachter dan Jens die de hele groep aanzet tot geld kiezen. En haar ‘er komt dus sowieso 0 euro in de pot’ een mooie manier om te zorgen dat niemand nog verder voor t geld speelt?

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #26 Gepost op: 17-04-2022, 23:27:38 »
Je kan het ook prima inzetten als dekmantel. Anke regelt deze opdracht meteen dat zij het meeste geld gaat pakken en speelt (of is) de kandidaat die verontwaardigd is dat de anderen voor zichzelf gaan. Maar het meeste geld pakken was nu net ook kans op het meeste geld verliezen (uit de pot dus zelfs). Als je dan zo staat te stuiteren bij de finish vergroot je wat mij betreft de kans dat je niet vertrouwd wordt. Maar misschien zie ik dat verkeerd en heeft Manu het goed gezien dat Anke wel kandidaat is. (Of heeft Manu goed gezien dat Anke de Mol is die afgeschoten wilde worden.)

Het zou zeker kunnen, ik had haar absoluut afgeschoten. Maar blijf het een risicovolle keuze vinden als ze het is, zeker wanneer je bedenkt dat er net een mol naar huis is gegaan die het psychologisch niet trok.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #27 Gepost op: 17-04-2022, 23:28:24 »
Heb het ook in het Anke forum gepost, maar had Anke als mol niet veel langer over het kaartenhuis gedaan om te suggereren dat ze 3 verdiepingen had gebouwd?
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #28 Gepost op: 17-04-2022, 23:29:38 »
Het zou zeker kunnen, ik had haar absoluut afgeschoten. Maar blijf het een risicovolle keuze vinden als ze het is, zeker wanneer je bedenkt dat er net een mol naar huis is gegaan die het psychologisch niet trok.

Als rechercheur zullen ze haar stressbestendigheid toch wel redelijk hoog hebben ingeschat

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #29 Gepost op: 17-04-2022, 23:33:40 »
Als rechercheur zullen ze haar stressbestendigheid toch wel redelijk hoog hebben ingeschat

Heb je gezien hoe ze als kandidaat reageerde toen Nele de ‘vrijstelling’ pakte? Of na het mislukken van de schatkistopdracht? Of deze aflevering toen Manu die ene koker niet bij de 6 kokers wilde. Ik vind haar een hele toffe, fanatieke kandidaat, maar ik zou haar nooit als mol kiezen.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #30 Gepost op: 17-04-2022, 23:34:19 »
Als je als mol wil dat iedereen voor het geld gaat, zou je dan wel het argument gebruiken dat Manu iedereen eruit gaat schieten? Ik twijfel.

Manu pasvragen geven vergroot het eliminatierisico van de andere kandidaten, maar je kan dan net zo goed tegen krijgen dat pasvragen een kleiner risico zijn voor de pot. Dat hoorden we echter niet.

Vraag me dus af of de aanvankelijke deal (vanaf Yens) expliciet was dat de groep nog liever het maximum uit de pot ziet gaan dan Manu ook maar één pasvraag te geven, of dat ze het in hun haast nu ook weer niet zó doordacht hebben gespeeld.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #31 Gepost op: 17-04-2022, 23:38:18 »
Als je t zo stelt is Yens eigenlijk ook wel weer verdacht, als ie uitging van ‘hoe meer geld hoe meer er ws uit de pot gaat door Manu’. Hmm lastige. Toen ik de opdracht keek had ik nog niet door dat t echt mingeld betrof

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #32 Gepost op: 17-04-2022, 23:39:46 »
De kandidaten die voor pasvragen gingen, gingen voor persoonlijk gewin en dat is toch een enorm lastig te overwinnen demoon in dit spel gebleken .

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #33 Gepost op: 17-04-2022, 23:42:57 »
hoe mooi dan deze dubbele laag  ::bravo::

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #34 Gepost op: 17-04-2022, 23:49:52 »
Volgens mij had trouwens ruim de helft van de kijkers net als ik tijdens de opdracht niet door dat het geld uit de pot zou verdwijnen bij het afschieten van iemand met een koffertje met geld (en dat de bedragen dus dubbel tellen).

Ga bij de tweede keer kijken beter luisteren.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #35 Gepost op: 17-04-2022, 23:51:27 »
Precies, en bij het interpreteren van de gesprekken op het speelveld is het ook belangrijk om in rekening te brengen hoe duidelijk dit was voor de spelers.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #36 Gepost op: 17-04-2022, 23:53:28 »
Moet het nog een keer terugkijken, maar het was ook opmerkelijk hoe ongeduldig Anke was en hoe ze de 'onderhandelingen' bruusk afbrak en gewoon met de armen wijd richting Emanuelle begon te lopen. Als je dat als verdachte in de VS doet, bijvoorbeeld, schiet de politie gegarandeerd. Verdacht

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #37 Gepost op: 17-04-2022, 23:53:51 »
Precies, en bij het interpreteren van de gesprekken op het speelveld is het ook belangrijk om in rekening te brengen hoe duidelijk dit was voor de spelers.

Voor de mol was het duidelijk, dat is zeker.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #38 Gepost op: 17-04-2022, 23:55:34 »
Moet het nog een keer terugkijken, maar het was ook opmerkelijk hoe ongeduldig Anke was en hoe ze de 'onderhandelingen' bruusk afbrak en gewoon met de armen wijd richting Emanuelle begon te lopen. Als je dat als verdachte in de VS doet, bijvoorbeeld, schiet de politie gegarandeerd. Verdacht
Emanuelle had zelfs al duidelijk gezegd dat als Anke zou komen zonder dat zij had gezegd dat het mocht, dat ze sowieso zou schieten. Ik had inderdaad ook de indruk dat Anke heel ongeduldig was en besloot om tóch gewoon te gaan lopen, misschien in de hoop dat Manu zou schieten

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 5] Opdracht 2 - Vertrouwen
« Reactie #39 Gepost op: 17-04-2022, 23:57:44 »
Emanuelle had zelfs al duidelijk gezegd dat als Anke zou komen zonder dat zij had gezegd dat het mocht, dat ze sowieso zou schieten.

Precies! En dat met 2000 euro in de koffer