Aak, @miesh en Doris gaan allemaal een kant op en op zoek naar de verschillende nationaliteiten. Na een uur komen ze weer terug. Robbieazerty: 'Goed, eens kijken wat voor nationaliteiten, jullie allemaal gevonden hebben.
Alive & Kicking: een Belg, een Luxemburger, een Chinees, een Griek, een Portugees en een Spanjaard
@miesh: een Belg, een Italiaan, een Amerikaan, een Luxemburger, een Griek en een Israeliet
Doris: een Belg, een Amerikaan, een Chinees, een Italiaan, een Portugees en een Canadees
Robbieazerty: 'Helaas moet ik de dubbelen bij iedereen er af trekken en om dat eerlijk te verdelen, krijgen we dit lijstje:
Alive & Kicking: Een Belg, een Griek, een Portugees, een Spanjaard
@miesh: Een Italiaan, een Luxemburger, een Israeliet
Doris: Een Amerikaan, een Chinees, een Italiaan, een Canadees
Robbieazerty: 'Dat zijn 11 nationaliteiten en dat levert dus voorlopig 11.000 Euro. De pot staat nu op 52.000 Euro. Alive & Kicking, ik hoop dat het fijn was om weer even terug te zijn in je eigen land, maar we gaan nu verder naar Nederland.'
Amsterdam, Nederland: Robbieazerty: 'Kandidaten, welkom. Waarschijnlijk hebben jullie zelf al een idee gemaakt over wie de mol is. Vandaag halen we nog 1 hulpmiddel uit de kast om jullie te helpen: hier komen ze.' *Elmar, Lucretia, D**n, Heinz, Lautjuh, Fennie, Milk, e en Tijgertje komen binnen lopen.* Robbieazerty: 'De opdracht voor vandaag is om te ontdekken wie deze kandidaten vlak voor hun executie verdachten. Voor elke goed geraden verdachte verdienen jullie 1000 Euro. Jullie kunnen dus 9000 Euro verdienen, maar liefst. Natuurlijk kan het voor jullie zelf ook erg handig om deze informatie te weten. Jullie krijgen straks elk de kans om 3 vragen te stellen aan de 3 kandidaten. Maar let goed op, elke vraag mag maar 1x gesteld wordt. Als @miesh bv. vraagt aan Elmar wie zijn hoofdverdachte was, mag ze dit niet meer aan iemand anders vragen, maar ook Doris en Alive & Kicking mogen deze vraag dan niet meer stellen. Ook bij dit spel geldt weer dat het verdiende geld door de mol later van de pot wordt afgetrokken. Goed, dan mogen jullie nu alledrie eerst omstebeurt jullie 3 kandidaten kiezen die jullie willen ondervragen. Alive & Kicking?' Alive & Kicking: 'Ik kies Tijgertje.' @miesh: 'Ik kies e' Doris: 'Dan kies ik.....Heinz.' Alive & Kicking: 'Fenna' @miesh: 'Milk' Doris: 'Elmar' Alive & Kicking: 'D**n' @Miesh: 'Lucretia' Robbieazerty: 'Dan blijft Lautjuh voor jou over, Doris. Jullie mogen zelf bepalen in welke volgorde jullie de kandidaten ondervragen. Omdat Doris als laatste mocht kiezen, mag zij beginnen.'
Doris begint met Heinz te ondervragen: 'Weet je van anderen wie ze verdachten?' Heinz: 'Nee, alleen van mijzelf en van de interview in Lima weet ik dat ik erg verdacht was.' Doris: 'Wie vond jij totaal niet verdacht van de drie finalisten?' Heinz: '@miesh' Doris: 'Wie was jouw laatste hoofdverdachte?' Heinz: 'Dat was Alive & Kicking'
@miesh begint met e te ondervragen (hiervoor krijgt een lijstje met de vragen die Doris al heeft gesteld en die zij dus niet meer mag stellen) : 'Heb je ooit Doris het meest verdacht?' e: 'Ja' @miesh: 'Heb jij ooit Alive & Kicking het meest verdacht?: 'Ja' @miesh: 'Wie was vlak voor jouw vertrek jouw minst verdachte?' e: 'Tijgertje'