Dag, allemaal. Mijn naam is niet Robbieazerty, maar Chriz. De afgelopen weken hebben jullie allemaal de Compuart Mol Competition kunnen volgen. De vorige keer hebben we gezien dat Alive & Kicking de laatste afvaller is. Er zijn nu nog maar 2 mensen over: De mol en de winnaar. De winnaar kan op het laatste moment nog geld verdienen voor de pot.
Chriz: Doris is dus echt de enige echte CMC-mol. 10 weken lang (en bijna 30 kantjes tekst) was zij het die alle molstreken heeft uitgehaald. Behalve ik en Doris was niemand hier van op de hoogte. @miesh was ook de enige kandidaat die Doris alle tijd verdacht heeft. Zij is de terechte winnaar.
Achter de schermen CMC kostte mij op zich niet zo heel veel tijd. Alleen de opdrachten verzinnen kostte soms wat meer tijd, maar zodra ik een idee had schreef ik het op en werkte het uit. Inspiratie was niet zo moeilijk, vooral de echte Molseries uit België en Nederland leverden veel materiaal op, maar andere opdrachten ontstonden op een hele andere manier. Zoals de opdracht met de 'Vanilla Cave'. Het idee dat de grot open ging door een deuntje te spelen is gewoon gejat uit Suske en Wiske. Voor de 7 zondenopdracht kwam de inspiratie van de Ola-ijsjes en de maffia-opdracht is gebaseerd op opdrachten uit het computerspelletje 'Grand Theft Auto'. De 'Fort Boeier'-opdracht is gewoon een ripoff van het echte Ford Boyard. (maar het was ook wel weer grappig om te zien hoe opdrachten uit CMC ook werden gebruikt in de Nederlandse Mol IV)
De mol is gekozen via loting, de kokerverdeling is gedaan door loting en de eerste afvaller is bepaald door loting.
Alle lijstjes binnen krijgen was vaak een probleem. Week 1 was de grootste ramp. Ik was al een jaar niet meer op het
www.wieisdemol.comforum gekomen en dus kende ik bijna niemand meer. In week 1 ging Lucretia op vakantie en kon dus geen lijstje inleveren, omdat ze dit gezegd had, kon ik haar nog wel eenmalig een vrijstelling geven. Dat Elmars computer (nog steeds) kapot was, kon ik ook niet weten. Daarbij was de vrijstelling al vergeven. Ook Lautjuh had haar lijstje niet ingeleverd en lag er eigenlijk al bijna in week 1 uit. Daarbij zaten na 1 aflevering maar liefst al 3 mensen op de goede mol. @miesh, e en Tijgertje zagen in Doris de mol. Na een loting tussen Lautjuh en Elmar was het exit voor Elmar. Misschien ook wel beter, want de weken erop was Elmar nog steeds niet terug op het forum en was er sowieso uit gegaan.
In week 2 was Lucretia weer terug, maar het eerste lijstje dat ze inleverde was ook gelijk het laagste. Ze gaf Doris maar 3 punten en Lautjuh, die toen nog eennalaatste stond 6 punten. Het was jammer voor Lucretia, maar zij moest exit. Daarbij was D**n te laat met het inleveren van zijn lijstje. Ik had eigenlijk 0 punten moeten geven, maar omdat hij een gegronde reden besloot ik over te gaan tot 1 strafpunt.
In de derde week was D**n weer te laat. Dit keer had ik al de aflevering en al geschreven. Ik kon niets anders doen dat D**n te laten afvallen. Mijn plan om Doris minder verdacht neer te zetten, heeft een beetje gewerkt. Tijgertje en e zagen haar niet langer als hoofdverdachte.
In week 4 moest Heinz afvallen. Daar baalde ik best wel van. Hij was nog de enige jongen en als hij er nog langer inzat was het misschien wel wat leuker geworden. Bij Alive & Kicking was het kwartje gevallen. Doris was haar nieuwe hoofdverdachte. Ook Tijgertje was weer terug bij Doris.
In week 5 was Lautjuh te laat met het inleveren van haar lijstje. Dat was erg jammer voor haar, want ze zat toen ook op het goede spoor, maar ja te laat is te laat en dan is het gewoon pech hebben. @miesh zit al die weken al op Doris. Eigenlijk is ze nu al de gedoodverfde winnaar. Tijgertje verdenkt Doris niet meer zo, maar e wel weer. e, @miesh en Alive & Kicking zitten op de goede mol.
Fenna's vertrek in week 6 zat er eigenlijk al wel een beetje aan te komen. De anderen hadden Doris meestal wel aardig hoog staan, Fenna gaf Doris vorige week nog maar 2 punten en deze week 6 punten, daarmee kwam ze tekort.
In week 7 zat iedereen op het goede spoor. Alleen Milk en e hadden Doris niet als hoofdverdachte, maar als tweede verdachte. De 4 die nog over waren zaten erg dicht bij elkaar en allemaal verdachten ze Doris.
In week 8 was alleen e er nog niet van overtuigd dat Doris de mol was, dat was erg jammer voor haar, want alle eerdere afleveringen stond ze alle tijd nog boven Tijgertje, maar Tijgertje heeft haar op het laatste moment toch nog ingehaald
In week 9 zat iedereen op het goede spoor, maar omdat Alive & Kicking en @miesh al vaker op het goede spoor zaten dan Tijgertje, moest Tijgertje wel vlak voor de finale afvallen. @miesh is uiteindelijk de terechte winnaar. Zij zat alle weken op het goede spoor.