Auteur Topic: De Compuart Mol Competitie 1  (gelezen 44433 keer)

Offline Annemieke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Compuart Mol Competitie
« Reactie #300 Gepost op: 25-04-2003, 14:07:44 »
woooooow door al die informatie uit de lijstjes van afvallers weet iedereen nu wel helemaal wie de mol is...! :o

ik ben wel heel erg benieuwd naar de hints en de mollenstreken!! ;)

ow en Anne-Marie, niet zo slijmen hoor :P
Erg jammer Tijgertje dat je dr uit moest, tja, vlakvoor de finale he... :-\
dat had je natuurlijk bij iedereen gezegd ;)

« Laatst bewerkt op: 25-04-2003, 14:08:39 door Annemieke »

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #301 Gepost op: 25-04-2003, 14:24:10 »
In het begin als je twijfelde was het niet zo erg, nu moesten we maar aan 2 mensen punten geven.

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #302 Gepost op: 25-04-2003, 17:13:40 »
woooooow door al die informatie uit de lijstjes van afvallers weet iedereen nu wel helemaal wie de mol is...! :o

Misschien wel, misschien niet. Dat is maar de vraag.  

Tja, jammer. Tijgertje, vlak voor de finale d'ruit, maar je neemt wel een mooie Subaru mee naar huis!

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #303 Gepost op: 25-04-2003, 17:37:44 »
Jammer ja. Maar goed, ik zie jullie allemaal nog wel op de CMCFD ;D

En nog bedankt voor de auto he!   *tuutuut*  

« Laatst bewerkt op: 25-04-2003, 17:38:18 door Tijgertje »
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #304 Gepost op: 25-04-2003, 19:16:00 »
oei, Doris zit in Frankrijk, nu kan ze vast niet winnen want ze kan geen lijstje insturen  ::)

banaan begint met een b, soms met een s

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #305 Gepost op: 25-04-2003, 19:44:02 »
oei, Doris zit in Frankrijk, nu kan ze vast niet winnen want ze kan geen lijstje insturen  ::)

Behalve als ze de mol is natuurlijk  ;)

• Forumlid
« Reactie #306 Gepost op: 25-04-2003, 19:44:54 »
Behalve als ze de mol is natuurlijk  ;)

:o :o dan toch? maar amiesh ...

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #307 Gepost op: 25-04-2003, 19:49:23 »
Wacht even ... ik heb haar!  ;D

(volgens mij heb ik zojuist een aanwijzing gevonden  ;D)

• Forumlid
« Reactie #308 Gepost op: 25-04-2003, 19:53:12 »

behalve als Doris vorige week al heeft gezegd dat ze 2 weken weg zou gaan en alvast haar lijstje heeft vooruit gestuurd. Je weet maar nooit.

• Forumlid
« Reactie #309 Gepost op: 25-04-2003, 20:24:30 »
Wacht even ... ik heb haar!  ;D

(volgens mij heb ik zojuist een aanwijzing gevonden  ;D)

:-\ je hebt haar ?  ::)

[color=F7FFEE]oops, discovered my signature ...[/color]

• Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: 26-04-2003, 12:05:48 »
Het is tijd voor de allerbeslissende ontknoping van CMC!!!  :o  8)  :o  8)  :o  8)

Het is nogal wat leeswerk, maar dan heb je ook wat.

« Laatst bewerkt op: 26-04-2003, 12:11:55 door Chriz »

• Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: 26-04-2003, 12:06:34 »
Aflevering 11:

Amsterdam, Nederland (de vorige keer in CMC): Robbieazerty: 'Doris, Alive & Kicking en @miesh. Jullie gaan nu nog 1x de test maken en daarna zal er nog een laatste spel gespeeld worden. Er kan maar liefst 10.000 euro gewonnen worden. Er is 1 probleem. In dit laatste spel kunnen maar 2 kandidaten meespelen. Na de laatste test moeten jullie invullen wie jullie buiten spel willen zetten.  De kandidaten mogen zelf kiezen wie ze buitenspel zetten. Als ze de mol buiten spel zetten, kan er niet 10.000 Euro, maar 2.500 euro verdient worden, als er wordt gekozen om een kandidaat buiten spel te zetten, dan zal de strijd gaan tussen een kandidaat en de mol, maar er kan dan wel 10.000 Euro verdient worden. Als jullie alledrie allemaal iemand anders buiten spel willen zetten, dan beslist de mol wie er buiten spel wordt gezet. Dan is het nu tijd voor de allerlaatste, allerbeslissende test.'

Amsterdam, Nederland: Robbieazerty: 'De laatste test is gemaakt. We weten nu wie de mol is, wie de winnaar is en wie de verliezer is. Voor dat bekend gemaakt gaat worden gaan we eerst kijken wie er voor de laatste opdracht 'buiten spel' is gezet. '1 stem voor.......@miesh, 1 stem voor........Alive & Kicking en de laatste stem is voor.......Alive & Kicking. Alive & Kicking, jij bent met 2 stemmen door je mede-kandidaten 'buiten spel' gezet. @miesh en Doris voor jullie staan buiten een privejet klaar. Daar mogen jullie meegaan vertrekken.' *@miesh en Doris verdwijnen*

Robbieazerty: 'Alive & Kicking. De andere twee zijn onderweg voor de laatste opdracht. Voor jou is het spel gespeeld. We gaan kijken hoe je hebt gescoord in de allerlaatste test en gaan kijken of je de winnaar, de verliezer of de mol bent.

Alive & Kicking is: VERLIEZER

Robbieazerty: 'Dat spijt me voor je. Alive & Kicking. Dat betekent dat de winnaar en de mol onderweg zijn voor het laatste spel. Alive & Kicking blijf nog wat praten met de anderen, terwijl ik onze laatste 2 kandidaten ga opzoeken.'

Kaapstad, Zuid-Afrika: Robbieazerty: 'Welkom in Zuid-Afrika. Doris en @miesh. Dit is de allerlaatste opdracht. 57.000 Euro zit in de pot. Het is aan jullie de opdracht om zo snel mogelijk om terug te komen in Amsterdam zonder gebruik te maken van het vliegtuig. Degene die het eerste aankomt in Amsterdam wint het spel. Ik wens jullie veel succes en zie jullie later terug in Amsterdam!'

Doris en @miesh beginnen met de opdracht. Doris weet als eerste een lift te krijgen. @miesh neemt de bus. Als @miesh in de stad is, besluit ze om een auto te gaan lenen. @miesh heeft geluk. De mensen lenen haar auto. Doris heeft de bus genomen naar het vliegveld. Daar vraagt ze of ze misschien met een helicopter naar Nederland gevlogen kan worden. Dat kan niet, maar ze kan wel gevlogen worden tot ongeveer aan de Straat van Gibraltar. Terwijl @miesh nog in Kameroen aan het rondcrossen is, is Doris de Straat van Gibraltar al overgestoken met een pont. Het duurt even, maar dan weet Doris ook een auto te lenen. Over de wegen van Europa is het makkelijker rijden dan de Europese wegen. Binnen een paar uur is Doris dan ook weer in Amsterdam, terwijl @miesh niet verder dan Niger is gekomen. @miesh wordt opgepikt door de crew en naar Amsterdam gebracht.

Robbieazerty: 'Doris, gefeliciteerd met de overwinning. Heel goed gedaan. Het spel is gespeeld. De mol is ontmaskerd. Het is nu tijd om te zien wie de mol is.

@miesh is: WINNAAR
Doris is: DE MOL

Doris: 'Gefeliciteerd, @miesh. Je bent de enige, echte winnaar.' Robbieazerty: '10 weken lang. Doris als hoofdverdachte en daarom degene die zich nu mag noemen: CMC-WINNAAR! Maar ook proficiat voor Alive & Kicking. Ook zij is een winnaar. Zonder al te veel moeite wist ze met gemak verborgen hints te ontmaskeren en Doris, de enige, echte mol. Bedankt voor alle molacties en vooral ook voor het stilhouden van je functie in het spel. Een betere mol hadden we niet kunnen wensen! @miesh! Gefeliciteerd met de pot. Helaas verdwijnt er nog 7.000 Euro uit de pot, omdat Doris in de finale dat geld heeft verdient, maar met een bedrag van 50.000 Euro mag je erg gelukkig zijn!' *Robbieazerty, Doris en de 11 kandidaten vierden nog feest tot in de late uurtjes*

• Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: 26-04-2003, 12:07:09 »
Dag, allemaal. Mijn naam is niet Robbieazerty, maar Chriz. De afgelopen weken hebben jullie allemaal de Compuart Mol Competition kunnen volgen. De vorige keer hebben we gezien dat Alive & Kicking de laatste afvaller is. Er zijn nu nog maar 2 mensen over: De mol en de winnaar. De winnaar kan op het laatste moment nog geld verdienen voor de pot.

Chriz: Doris is dus echt de enige echte CMC-mol. 10 weken lang (en bijna 30 kantjes tekst) was zij het die alle molstreken heeft uitgehaald. Behalve ik en Doris was niemand hier van op de hoogte. @miesh was ook de enige kandidaat die Doris alle tijd verdacht heeft. Zij is de terechte winnaar.  

Achter de schermen

CMC kostte mij op zich niet zo heel veel tijd. Alleen de opdrachten verzinnen kostte soms wat meer tijd, maar zodra ik een idee had schreef ik het op en werkte het uit. Inspiratie was niet zo moeilijk, vooral de echte Molseries uit België en Nederland leverden veel materiaal op, maar andere opdrachten ontstonden op een hele andere manier. Zoals de opdracht met de 'Vanilla Cave'.  Het idee dat de grot open ging door een deuntje te spelen is gewoon gejat uit Suske en Wiske. Voor de 7 zondenopdracht kwam de inspiratie van de Ola-ijsjes en de maffia-opdracht is gebaseerd op opdrachten uit het computerspelletje 'Grand Theft Auto'. De 'Fort Boeier'-opdracht is gewoon een ripoff van het echte Ford Boyard. (maar het was ook wel weer grappig om te zien hoe opdrachten uit CMC ook werden gebruikt in de Nederlandse Mol IV)

De mol is gekozen via loting, de kokerverdeling is gedaan door loting en de eerste afvaller is bepaald door loting.

Alle lijstjes binnen krijgen was vaak een probleem. Week 1 was de grootste ramp. Ik was al een jaar niet meer op het www.wieisdemol.comforum gekomen en dus kende ik bijna niemand meer. In week 1 ging Lucretia op vakantie en kon dus geen lijstje inleveren, omdat ze dit gezegd had, kon ik haar nog wel eenmalig een vrijstelling geven. Dat Elmars computer (nog steeds) kapot was, kon ik ook niet weten. Daarbij was de vrijstelling al vergeven.  Ook Lautjuh had haar lijstje niet ingeleverd en lag er eigenlijk al bijna in week 1 uit. Daarbij zaten na 1 aflevering maar liefst al 3 mensen op de goede mol. @miesh, e en Tijgertje zagen in Doris de mol. Na een loting tussen Lautjuh en Elmar was het exit voor Elmar. Misschien ook wel beter, want de weken erop was Elmar nog steeds niet terug op het forum en was er sowieso uit gegaan.  

In week 2 was Lucretia weer terug, maar het eerste lijstje dat ze inleverde was ook gelijk het laagste. Ze gaf Doris maar 3 punten en Lautjuh, die toen nog eennalaatste stond 6 punten. Het was jammer voor Lucretia, maar zij moest exit. Daarbij was D**n te laat met het inleveren van zijn lijstje. Ik had eigenlijk 0 punten moeten geven, maar omdat hij een gegronde reden besloot ik over te gaan tot 1 strafpunt.  

In de derde week was D**n weer te laat. Dit keer had ik al de aflevering en al geschreven. Ik kon niets anders doen dat D**n te laten afvallen. Mijn plan om Doris minder verdacht neer te zetten, heeft een beetje gewerkt. Tijgertje en e zagen haar niet langer als hoofdverdachte.

In week 4 moest Heinz afvallen. Daar baalde ik best wel van. Hij was nog de enige jongen en als hij er nog langer inzat was het misschien wel wat leuker geworden. Bij Alive & Kicking was het kwartje gevallen. Doris was haar nieuwe hoofdverdachte. Ook Tijgertje was weer terug bij Doris.

In week 5 was Lautjuh te laat met het inleveren van haar lijstje. Dat was erg jammer voor haar, want ze zat toen ook op het goede spoor, maar ja te laat is te laat en dan is het gewoon pech hebben. @miesh zit al die weken al op Doris. Eigenlijk is ze nu al de gedoodverfde winnaar. Tijgertje verdenkt Doris niet meer zo, maar e wel weer. e, @miesh en Alive & Kicking zitten op de goede mol.

Fenna's vertrek in week 6 zat er eigenlijk al wel een beetje aan te komen. De anderen hadden Doris meestal wel aardig hoog staan, Fenna gaf Doris vorige week nog maar 2 punten en deze week 6 punten, daarmee kwam ze tekort.

In week 7 zat iedereen op het goede spoor. Alleen Milk en e hadden Doris niet als hoofdverdachte, maar als tweede verdachte. De 4 die nog over waren zaten erg dicht bij elkaar en allemaal verdachten ze Doris.

In week 8 was alleen e er nog niet van overtuigd dat Doris de mol was, dat was erg jammer voor haar, want alle eerdere afleveringen stond ze alle tijd nog boven Tijgertje, maar Tijgertje heeft haar op het laatste moment toch nog ingehaald

In week 9 zat iedereen op het goede spoor, maar omdat Alive & Kicking en @miesh al vaker op het goede spoor zaten dan Tijgertje, moest Tijgertje wel vlak voor de finale afvallen. @miesh is uiteindelijk de terechte winnaar. Zij zat alle weken op het goede spoor.

« Laatst bewerkt op: 26-04-2003, 12:13:36 door Chriz »

• Forumlid
« Reactie #313 Gepost op: 26-04-2003, 12:08:22 »
Molacties

Chriz: Doris heeft als mol erg veel uitgehaald. Soms subtiel, soms gewaagd.  De molacties per aflevering. Mol Doris spreekt....

Zoek-de-kandidaten-opdracht
In de eerste aflevering was het erg moeilijk om te mollen. Je zit wel in een grote groep en dan val je niet zo op. In de eerste opdracht besloot ik niet om zelf mee te helpen met zoeken naar de andere kandidaten. Ik mocht zelf beslissen wanneer ik ging lopen. Ik wist dat op het laatste moment 3 kandidaten tegelijk moesten gaan lopen, dus toen ben ik zelf ook maar gaan lopen. Nou, ja lopen, rennen was het eerder. Ach, het was niet zo schokkend wat ik deed, maar het heeft wel geholpen.

Doen-denk-durf-opdracht
Milk had al gezegt dat ze een hekel had aan fietsen en zo, tsja dus dan mag je van mij bij de doeners. Lucretia durfde niet te bungeejumpen. Dus als ze niet zo bungeejumpen, zou dat geen geld opleveren. Ik moest nog iemand bij de denkers plaatsen. Ik wist dat ik daar zelf ook bij moest. Ik dacht niet dat Heinz zo iemand was, die persé zijn eigen zin wou doordrijven. De vraag heb ik fout gemaakt, waardoor het bedrag al gehalveerd was, daarna heb ik geprobeerd om de anderen er van te overtuigen al het geld op 1 iemand in te zetten, omdat de kans op geldverlies dan 2/3de is. Helaas zat @miesh dwars.

Abseilopdracht
Door te gaan helpen bij het vastbinden van de touwen kun je precies zien wie er een beetje angstig zijn en wie niet. Ik ben blij dat Lautjuh me zo heeft geholpen om Heinz om te praten. Ik vond het prachtig door het nemen van de lift werden Milk en Heinz aardig verdacht, Lucretia werd al verdacht omdat ze niet durfde te bungeejumpen, maar met alle gemak ging abseilen en Alive & Kicking, natuurlijk met haar George-act!

Koker
Die avond heb ik als eerst de koker geopend. Gewoon om zelf het gevoel te geven: 'Ik ben de mol en ik doe alles wat jullie niet willen, maar dat kunnen jullie toch niet zien.'

Joden/Palestijnenopdracht
Fennie dacht dat Heinz' groep ging winnen. Daardoor moest ik dus proberen om te winnen. Ik ben er helemaal voor gegaan en enkele kandidaten noemden me toen zelfs 'zo'n fanatiek vrouwtje'. Daarna heb ik gelijk gezegd dat @miesh haar koker moest openen. Niet omdat ik het haar gunde, maar omdat ik niet wou dat ze wisten dat ik mijn koker al had geopend.

Pyramideklimopdracht
Ik had dus echt geen zin om die pyramide helemaal te gaan beklimmen. Weet je hoe zwaar? Ik kreeg van iemand van de redactie de oplossing van de kruiswoordpuzzel, op 3 woorden na heb ik helemaal ingevuld. Daarna ben ik gaan genieten van het mooie landschap.

Quadopdracht
De quadopdracht was voor mij een mooie gelegenheid om te laten zien dat ik volledig te vertrouwen en erg fanatiek was. Ik kwam als eerste aan, maar ik heb voordat CMC ook veel geoefend met zo'n quad. Daarbij wist ik dat de 5 snelste rijders de leukere en beter-te-saboteren-opdrachten in Amerika gingen doen.

Enveloppenopdracht
In eerste instantie was ik niet van plan om de envelop te gaan inleveren. Ik heb eerst enkele attracties geprobeerd. Toen kwam ik bijna Alive & Kicking tegen. Gelukkig zag ze me niet. Ze stond daar gewoon een beetje te niksen. Ik heb toen maar besloten om de envelop te gaan inleveren, zodat niet ik maar Alive & Kicking en Milk verdacht zouden overkomen.

StockCarRaceopdracht
Als bijrijder zit je niet in een positie waar van men denkt dat er makkelijk gemold kan worden. Ik gaf Aak de opdracht om zo snel mogelijk over de vlakken heen te gaan rijden, zodat er meer vlakken beschermd moesten worden. Aak was zo druk bezig dat ze niet zoveel op mij lette. Ik heb af en toe dan ook expres niet gezegd als er een auto op ons afkwam.

Herenigingsopdracht
In de laatste opdracht in Amerika kon veel geld verdiend worden. Ik wist dat ik er iets aan moest doen, maar ik wist niet echt wat. In de bus kon er weinig worden gedaan. Gelukkig kwamen later Alive & Kicking en D**n met de motor aan. Dit was ons enig vervoersmiddel naar Kansas City. Midden in de nacht ben ik uit mijn bed gegaan en heb toen de banden lek gestoken, wetende dat dat veel tijd zou gaan kosten om de banden te gaan vervangen. Natuurlijk zorgde ik er wel voor dat ik zelf in Kansas City aankwam zodat ik bij de rode groep niet zo verdacht zou overkomen.

« Laatst bewerkt op: 26-04-2003, 12:14:14 door Chriz »

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 26-04-2003, 12:08:50 »
Jungleopdracht
In het Amazone-gebied had ik mezelf voorgenomen om over de brug te gaan. Veel van de andere kandidaten konden met dan niet aan het werk zien, omdat ze met andere opdrachten bezig waren. Heinz en Milk wouden niet liever gaan en ik ook niet, want ik zou dan nog verdachter worden bij Heinz en Milk. Ik heb toen maar voorgesteld om te loten.  Ik heb toen de loting geregeld en op alle briefjes mijn naam gezet. Op de brug heb ik expres mijn evenwicht verloren.

'Open Prison'-opdracht
Ik zag niet zo heel veel molmogelijkheden hier. Ik heb toen maar de radio hard aangezet, in de hoop dat iemand daardoor afgeleid zou worden en de tel zou verliezen. Daarna heb ik nog wat zitten kloten met Heinz' zandloper.

Vanillacaveopdracht
Bij deze opdracht heb ik niks uitgehaald, maar ik heb ze ook niet geholpen. Ik heb vooral gekeken hoe de anderen probeerden het raadsel op te lossen. Ik vond het wel best dat ze de opdracht zouden halen, maar ik wou wel dat ze de hint zouden kopen. Toen iemand daar over begon, ben ik een beetje gaan meelullen en de hint is gekocht.

Gevangenisopdracht
Door de koker te openen had ik ervoor gezorgd dat er sowieso al geld uit de pot zou verdwijnen. Ik heb maar besloten om de sleutel te kopen in de gevangenis. Ik wist echt niet of ze de opdracht zou gaan halen. Gelukkig lukte het haar uiteindelijk wel, maar helaas. Ik had de sleutel al gekocht.

Regattaopdracht
Tijdens de regattaopdracht wou ik graag de terugweg nemen. Ik kon veel sneller, maar ik dacht ik doe lekker rustig aan. Uiteindelijk ging er maar weinig geld af, maar ik wou me ook niet te verdacht maken

Paintballopdracht
Ik heb Irma neergeschoten, maar dat was bij het andere team toch niet zo'n verlies. Irma was echt de zwakste schakel in dat team. Daarna kreeg ik een mooie kans om Ernst neer te schieten, maar ik miste expres en gaf Ernst toen voldoende kans om mij neer te schieten

Liedjesopdracht
Ik besloot gewoon het hele liedje te leren aan de Chinees. Ik wist wel dat zo'n liedje helemaal onthouden veels te moeilijk is, als je het liedje niet kent. Milk en e hebben het echt veel slimmer aangepakt. Bij het raden heb ik het liedje van Milk ook goed geraden, het lag er ook zo dik bovenop. Bij het liedje van e probeerde ik de aandacht nog af te leiden, maar Milk was gewoon net was slimmer.

Mean Game
Bij Mean Game hoopte ik maar dat ze mij niet zouden kiezen, omdat ik dan gelijk zou opvallen als verdachte. Ik heb ook Fennies naam opgeschreven. Ook omdat ze echt fanatiek is en ik wel wist dat ze het later zou afkopen bij de '7 zondenopdracht

7 zondenopdracht
Ik heb niet voor niks voor luiheid gekozen, ik had wel zin om na al die lange dagen eventjes wat bij te slapen. Ik had mijn wekker anderhalf uur later gezet, zodat ik de opdracht zeker niet zou halen. Ik heb dus echt geslapen, maar de laatste paar uur was ik gewoon wakker, toen de anderen kwamen ben ik weer in bed gaan liggen en heb net gedaan of ik net wakker werd.

Maffiaopdracht
Ik wou eigenlijk de crimefighter worden, omdat daarmee het meeste geld verloren kon worden. Toen e daar zo enthouisast op in ging, ging ik maar voor de sluipschuttersopdracht. Ik wist dat ik als laatste zou moeten. Iemand van de crew kon mij dan op de hoogte brengen over e's resultaten. Ik wist dat ik op de leider moest mikken, zodat de anderen zouden vluchten, daarna heb ik het geweer leeggeschoten, voordat e mij bereikte.

Belgische kandidatenopdracht
Ik koos voor Sandra, ten eerste omdat ik dacht dat zij wel weer ging proberen om de bal te vangen en ten tweede 'Sandra is tóch de mol.' De kans dat Sandra niet eens de kans kreeg op de bal te vangen was 2/3de, want maar 1 van de 3 kon de bal vangen. Ik gaf Sandra dus 3 punten zodat er een kans van 2/3de was, dat mijn punten werden verspild en dat gebeurde ook.

Oud-kandidatenopdracht
Ik vond dat ik hier weleens lekker kon gaan mollen. Milk vertrouwde me nog als een van de weinigen. Natuurlijk wist ik helemaal niet of Lucretia gek was op duo penotti, maar door hiervoor te gaan waren er in ieder geval al 2 fout. Gelukkig maakten de anderen ook veel fouten, dus viel mijn molactie niet zo op.

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 26-04-2003, 12:09:16 »
Labyrinthopdracht
Hoe kleiner de groep wordt, hoe moeilijker het is om te mollen. Ik heb erop ingepraat om met zijn allen te gaan, dan kon er maar een maximum van 2500 euro worden verdient. Dat leek me beter dan ik het spel uit handen moest geven en de anderen indivudeel de opdracht konden halen, als ik dan enige het niet zou halen, was ik nog meer verdacht.

Zoek-elkaar-opdracht
In deze opdracht kreeg ik weer veel kansen om eens goed te mollen, want de anderen konden me toch niet zien. Ik ben met mijn auto de garage niet eens uitgeweest in de speeltijd. Ik heb wel heel groot Doris op mijn auto geschildert, maar ach, dat konden de anderen toch niet zien, omdat ik verstopt zat in de garage.

Lintjesopdracht
Ik had gevraagd of ik bij deze opdracht als laatste mocht. Door als laatste te gaan en te zeggen dat ik verdwaald was, kon nooit het maximale bedrag binnen worden gehaald.

Fort 'Boeier'-opdracht:
Fort Boeier was lastig. Ik was erg verdacht en vond dat ik een beetje subtiel te werk moest gaan. Als ik gelijk uitgeschakeld zou worden, zouden Tijgertje en Alive & Kicking nog veel opdrachten moeten doen, waarin ze fouten konden maken die op molstreken leken. Door in de eerste opdracht de sleutel niet te halen, hadden de kandidaten al 5 minuten minder om geld te verzamelen. Ik had eigenlijk gehoopt dat ze mij zouden vrijkopen, zodat het nog een keer 5 minuten zou kosten, maar helaas.

Vertrouwensopdracht:
Ik wou graag in de jetski-race, omdat ik op die manier wel een opdracht kon winnen, namelijk @miesh verslaan, maar ik wist ook dat er meer geld verloren zou gaan als @miesh zou verliezen. @miesh werd meer vertrouwd dan ik, dat wist ik wel.

Kluisopdracht
Ik heb van de leiding opdracht gekregen om de opdracht om de kluis te openen nadat er 10 letters waren genoemd. De kandidaten waren erg gedreven en zouden zeker gegokt hebben op een 15letterige code, dus ik denk dat ik indirect ook nog wel geld uit de pot heb weten te houden.

Nationaliteitenopdracht
Toen we op zoek moesten naar de verschillende nationaliteiten kon ik gerust mijn gang gaan, hoe meer ik er vond, hoe groter de kans was dat @miesh of Alive&Kicking iemand vonden met dezelfde nationaliteit, daardoor werden soms de 'dubbele' nationaliteiten bij hun afgetrokken

Ondervragingsopdracht
Ik wou in ieder geval de vraag stellen: 'Wie was jouw hoofdverdachte?' en dat het liefst aan iemand die niet zo heel ver was gekomen en dat is me gelukt. Voor de rest heb ik Aak en @miesh veel kans gegeven om informatie te vinden door hen e en Tijgertje te laten interviewen. Ik wou ook niet dat ze Elmar interviewden, omdat het bij hem nogal makkelijk was te raden wie zijn hoofdverdachte was, doordat ik hem nu heb ondervraagd levert het geen geld op.

Slotopdracht
Ik wist natuurlijk al welke opdracht we gingen doen voor de finale, het was alleen nog even spannend of Aak en @miesh mij niet 'buiten spel' zetten. Ik wist dat ik een alternatieve manier moest zoeken om door Afrika te komen. Met de auto is dat niet te doen. Nog steeds zijn veel wegen daar slecht. Ik had van te voren al bedacht om op het vliegveld te gaan kijken voor een helicopter en als dat niet was gelukt had ik Adam Curry wel even gebeld voor zijn 'privé-chopper'

• Forumlid
« Reactie #316 Gepost op: 26-04-2003, 12:09:53 »
Hints

Behalve de molacties zaten er ook nog enkele hints verstopt in CMC.  

Beginletters laatste 5 afleveringen

Om deze hint was veel te doen. In eerste instantie hadden alle eerste letters van alle afleveringen 'DORISDEMOL' moeten vormen. Alleen kwam Robbieazerty toen met het berichtje dat er met 'Dag' is begonnen en dat dat misschien wel een hint is. (Ja, dat was het dus ook, Robbie). Vervolgens was het de bedoeling om in aflevering 1 de eerste letter van de eerste regel te nemen, in aflevering de eerste letter van de tweede regel etc. etc., maar omdat het forum een hele andere pagina-indeling heeft dan 'word' kwam dat niet uit. Uiteindelijk is er overgegaan tot de uiteindelijke hint: 'Als je van de laatste 5 afleveringen de eerste letter neemt krijg je: DORIS

Woorden anders

In elke aflevering zat er een woord of naam die niet klopte.

Afl. 1 Marathon- Triathlon: een marathon is alleen maar lopen en een triathlon is lopen, fietsen en zwemmen
Oosten- Westen- Egypte ligt niet ten oosten van Israel, maar ten westen van Israel
langzame-snelle- de blauwe groep was juist niet de langzame groep, maar de snelle groep
Ice Vanilla- Vanilla Ice- de artiest van het nummer 'Ice Ice Baby' was niet Ice Vanilla, maar Vanilla Ice
Spanje- Italië- De derde Belgische molserie was niet in Spanje, maar in Italië
D**n- Elmar- De eerste afvaller van CMC was niet D**n, maar Elmar
Over the Bridge- Under the Bridge- Het nummer van de Red Hot Chili Peppers was 'Under the Bridge' en niet 'Over the Bridge'
Rood-Groen- @miesh was natuurlijk niet blij, omdat ze 'rood' kreeg, maar omdat ze 'groen' kreeg
Imca-ruïnes- Sahara Woestijn- De quadrace werd niet gedaan bij de 'Imca-ruïnes'
Suzuki-Subaru- Tijgertje werd gefeliciteerd met haar Suzuki, terwijl ze een Subaru had gekregen.  

De geheime informatie die Fennie ontving sloeg ook op deze hint. De geheime informatie was: 'Wat is nu eigenlijk een marathon?'  

In elke aflevering zat dus een woord of naam die niet klopte. Als je van elk fout woord de eerste letter neemt krijg je: 'MOLISDORIS'

« Laatst bewerkt op: 26-04-2003, 12:17:01 door Chriz »

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 26-04-2003, 12:10:20 »
Verborgen hints

Ook zaten er enkele hints verstopt in de tekst of waren onzichtbaar geworden met enige gepuzzel konden ze soms gevonden worden.  

Afl. 4: -De executie in aflevering 4 werd gegeven in volgorde. Als eerste kwam de mol (Doris), daarna degene die na Afl. 3 de meeste punten had (@miesh) en zo verder.
- In 'extra' werden de verdenkingen van de kandidaten weergegeven. Voor de verdenkingen stond deze tekst:  *Deze verdenkingen hoeven niet perse de hoofdverdachten te zijn van de geinterviewden* Toch waren alle verdenkingen WEL de hoofdverdachten van de geïnterviewden, behalve die van de mol natuurlijk.

Afl. 5:  In aflevering 5 deden er een aantal mensen mee als de paintballtegenstanders van de CMC-groep. Erik, Nico, Irma, Ernst, Thea, Marco, Olaf en Lucille waren de tegenstanders. Als je van elke naam de eerste letter neemt krijg je ENIETMOL oftewel. E is niet de mol.

Afl. 6 In aflevering 6 kwamen de volgende zinnen: De opdrachten worden steeds zwaarder, en iedereen doet goed zijn best, nou ja, iedereen,  de mol niet; Aan alle kanten wordt het nu erg zwaar voor de kandidaten, de onderlinge spanning, de slapeloze dagen en daarbij het koude klimaat van Antartica.  Hierin zat verborgen:  "de mol niet; Aan alle kanten", als je Aan alle kanten afkort, krijg je Aak en dat vormde 'De Mol niet;  Aak'. Deze was nogal moeilijk dus heb ik als extra veborgen hint meegegeven: 'Enjambement aan alle kanten'. Een enjambement is een zin die in het midden wordt afgebroken.

Afl. 7 In aflevering 7 zaten ook 2 verborgen teksten. Een van die 2 was:  'emdislqkuiospnpipentddmelmbowlz'. De andere bestond uit 'eeeeeeeeeeeeeee'.  De e's stonden ervoor dat je moest kijken naar de letters op de even plekken, dus op de 2de plek, 4de plek, 6de plek etc. etc. van de zin 'emdislqkuiospnpipentddmelmbowlz' oftewel: 'milkisnietdemol'  

Afl. 8 Ook in aflevering 8 zat een verborgen tekst 8x1.4x3.5x1.4x1.3x2.7x3.8x1.5x1.3x2.4x3.7x4.6x2.4x3.3x2.8x1.3x1.3x2.6x1.6x3.5x3  
Dit is een SMS-code. Als je op de 8 1x drukt als je een berichtje sms't krijg je de 't' als je op de 4 3x drukt krijg je een 'i'. Als je het hele rijtje afgaat zul je zien dat op je scherm verschijnt: 'tijgertjeisnietdemol'

Afl. 9 Aflevering 9 was de aflevering van de mol (dit was een verborgen tekst verspreid over de aflevering verspreidt). Op de officiele kandidatenlijst van CMC kun je zien dat Doris de 9de kandidaat is. De tip die leidde tot Doris is de kluiscode. De kluiscode was  APDSTAILRO, dat was een anagram voor  DORISTALPA.

Afl. 9 In aflevering zat nog een hint. Onderaan de aflevering stond nog een verborgen boodschap. Namelijk: 'En toch misschien is er stiekum helemaal geen mol.' Neem je van de eerste 6 woorden de eerste letter en de laatste 2 woorden helemaal krijg je: 'etmiesh geen mol'.

Afl. 10 In aflevering 10 zat de makkelijkste hint, een echt inkoppertje. Er stond de tekst: 'En ook in Doris is de mol bezig geweest.' Er staat letterlijk in de tekst: Doris is de mol.

Hiermee is de eerste en laatste CMC-serie ooit ten einde gekomen. Als er ooit nog een dwaas is die voorneemt om het idee over te nemen, er zit geen copyright op en ik wil graag kandidaat zijn.  Bedankt kandidaten en bedankt lezers!

[size=20]Einde[/size]

« Laatst bewerkt op: 26-04-2003, 12:26:16 door Chriz »

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 26-04-2003, 14:09:31 »
 :'(
proficiat amiesh!
verdorie, Heinz heeft me de nek omgewrongen, ik heb hem lang verdacht ! Langs de andere kant ben ik ongelooflijk trots dat ik het zolang volgehouden heb in een 'molserie' !

Chriz, je was echt super ! De meeste hints had ik idd ontdekt, maar het ontcijferen ervan was iets anders  ;D anyway, het was echt heel spannend en leuk ! Hopelijk komt er ooit wel een vervolg op.

thx ;)  :-*

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #319 Gepost op: 26-04-2003, 15:09:55 »
Fantastische molserie Chriz! Echt schitterend gedaan! Ook leuk om te zien dat je zoveel geheime aanwijzingen had verstopt. :D

Ik heb me zelf trouwens ook eens verdacht proberen te maken met het volgende bericht te plaatsen op pagina 5: 8)

Citaat
Ik ga dat lijstje maar eens maken. Komt er eigenlijk ook een executie? Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen. En zijn er al veel lijstjes ingestuurd? Natuurlijk zeg ik niet op wie ik ga stemmen maar ik heb zo een sterk vermoeden wie de Mol is.

Dat de Mol een vrouw is, is goed mogelijk aangezien er 9 vrouwen meedoen en slechts twee mannen. En dat de Mol bij de denkers zat lijkt me ook vrij logisch. Maar goed. Over een paar dagen weten we al wat meer. Leuk spel in ieder geval!

Alle beginletters van de zin achter elkaar zegt: IK BEN DE MOL. ;)

En in Bar de Molshoop had ik ook een verdachte post gedaan en daarna verwijderd. Heeft waarschijnlijk niet veel uitgehaald maar ik vond het wel grappig. ;)